Kobieta uśmiechająca się na rozmowie kwalifikacyjnej

Jak cię widzą rekruterzy podczas rozmowy o pracę? Zrób QUIZ przygotowany przez ekspertów!

Czy to z jakiego pokolenia jesteś ma wpływ na to, jak jesteś postrzegana przez rekruterów? Jeśli jesteś z pokolenia X, Y lub Z możesz zrobić test przygotowany przez ekspertów serwisu rekrutacyjnego MonsterPolska.pl. To nie tylko zabawa – wynik pokaże ci, co warto dopracować, a co możesz podkreślić jako swoją zaletę.

Wymarzona praca:

a. To własne biurko i krzesło. Rekruterzy muszą o tym wiedzieć.
b. Niezależny styl pracy, w tym praca zdalna.
c. Praca, która ma sens.

Twoim głównym kanałem komunikacji jest:

a. E-mail oraz telefon.
b. Media społecznościowe.
c. Video-czat.

Powodem do odejścia jest:

a. Brak umowy o pracę.
b. Zła atmosfera.
c. Obowiązek ośmiogodzinnego trybu pracy.

Najbardziej motywuje cię:

a. Benefity np. karty zniżkowe, atrakcyjne ubezpieczenie, służbowy telefon.
b. Docenianie pracy poprzez nagrody motywacyjne.
c. Brak kontroli i zaufanie.

Poświęcisz dla firmy…

a. Życie rodzinne, urlop, zdrowie.
b. Tylko czas, który jest przewidziany w ramach umowy o pracę.
c. Niczego nie poświęcę, bo pracuję według idei work-life balance.

Współpraca to dla ciebie?

a. Przykra konieczność.
b. Przyjemność, zwłaszcza gdy można spotkać się w salce konferencyjnej.
c. Coś normalnego.

Wynagrodzenie:

a. To główny motor do pracy.
b. Jest ważne, ale równie ważna jest atmosfera.
c. Przyjdzie razem z wymarzoną pracą.

Czy prestiż pracodawcy ma znaczenie:

a. Jest najważniejszy.
b. Nie ważniejszy niż praca zgodna z wykształceniem i pasją.
c. Nie, nie ma znaczenia.

Rozmowa z szefem to:

a. Przykra konieczność.
b. Coś oczywistego, ale nie po 17.
c. Niekoniecznie w trakcie spotkania face to face.

> Jeśli odpowiedziałeś na większość pytań a)

Najbliżej ci do osób z pokolenia X, które urodziło się w latach 1965-1979, a wchodziło na rynek pracy w latach 90. Jako „iks” najchętniej pracujesz na swoim, we własnej firmie. Dopiero w drugiej kolejności wybierasz ścieżkę zawodową w firmie „u kogoś”. Rekruterzy mają jednak pewność, że jeśli już podejmujesz się pracy w firmie, to pracujesz na pełnych obrotach. Jesteś w stanie dużo poświęcić.

Rekruterzy wiedzą, że jesteś lojalny, ale też wiedzą, że najlepiej odnajdziesz się przy swoim biurku. Twoją słabą stroną jest współpraca, zwłaszcza z przedstawicielami innych pokoleń. Niechętnie rozmawiasz też z szefem. Dlatego chcąc przełamać stereotypowe myślenie o przedstawicielach twojego pokolenia, postaraj się wejść na rozmowę z interakcję. Rekruterzy cenią komunikatywnych pracowników.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Rozmowa o pracę. Wszystko, co powinieneś wiedzieć

> Jeśli odpowiedziałeś na większość pytań b)

Jesteś „igrekiem”, jeśli nie mentalnym to z metryki. „Igreki” to osoby urodzone w latach 1980-1989, które na rynek pracy wchodziły po roku dwutysięcznym. To tzw. „millenialsi”. Jako mentalny „igrek” nie lubisz hierarchii, a w relacjach zawodowych potrafisz pozwolić sobie na odrobinę poczucia humoru. Nie boisz się zmian. Gdy w firmie nie dzieje się najlepiej, szukasz nowej pracy. Właśnie to podejście może okazać się dla rekruterów wadą, zwłaszcza gdy mają w firmie kłopoty z rotacjami. Skup się więc na podkreślaniu swoich niewątpliwych zalet. Niech rekruterzy dowiedzą się, że jesteś bardzo samodzielny, niezależny i nastawiony na wykonanie zadań.

> Jeśli odpowiedziałeś na większość pytań c)

Najpewniej urodziłeś się po roku 90. Jesteś z pokolenia Z, inaczej z pokolenia C – od słów „connect, communicate, change”. Twoje pokolenie jest mobilne, woli otrzymać materiały w wersji on-line niż od drukowanych. Chętnie korzysta z aplikacji i nowinek technologicznych. Jako przedstawiciel tego pokolenia chętnie przychodziłbyś do biura i pracował np. w specjalnych strefach pozwalających na skupienie i pracę twórczą. Na rozmowie o pracę podkreślaj, że choć nie chcesz być przykuty do biurka od 9 do 17 to wykonujesz pracę z pasją. Dla firm, które wolą formę współpracy, atutem będzie fakt, że twoim celem nie są ani etat, ani biurko. Podkreślaj, że lubisz czuć, że twoja praca ma sens. Rekruterzy to docenią.

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close