Kobieta u艣miechaj膮ca si臋 na rozmowie kwalifikacyjnej

Jak ci臋 widz膮 rekruterzy podczas rozmowy o prac臋? Zr贸b QUIZ przygotowany przez ekspert贸w!

Czy to z jakiego pokolenia jeste艣 ma wp艂yw na to, jak jeste艣 postrzegana przez rekruter贸w? Je艣li jeste艣 z pokolenia X, Y lub Z mo偶esz zrobi膰 test przygotowany przez ekspert贸w serwisu rekrutacyjnego MonsterPolska.pl. To nie tylko zabawa 鈥 wynik poka偶e ci, co warto dopracowa膰, a co mo偶esz podkre艣li膰 jako swoj膮 zalet臋.

Wymarzona praca:

a. To w艂asne biurko i krzes艂o. Rekruterzy musz膮 o tym wiedzie膰.
b. Niezale偶ny styl pracy, w tym praca zdalna.
c. Praca, kt贸ra ma sens.

Twoim g艂贸wnym kana艂em komunikacji jest:

a. E-mail oraz telefon.
b. Media spo艂eczno艣ciowe.
c. Video-czat.

Powodem do odej艣cia jest:

a. Brak umowy o prac臋.
b. Z艂a atmosfera.
c. Obowi膮zek o艣miogodzinnego trybu pracy.

Najbardziej motywuje ci臋:

a. Benefity np. karty zni偶kowe, atrakcyjne ubezpieczenie, s艂u偶bowy telefon.
b. Docenianie pracy poprzez nagrody motywacyjne.
c. Brak kontroli i zaufanie.

Po艣wi臋cisz dla firmy鈥

a. 呕ycie rodzinne, urlop, zdrowie.
b. Tylko czas, kt贸ry jest przewidziany w ramach umowy o prac臋.
c. Niczego nie po艣wi臋c臋, bo pracuj臋 wed艂ug idei work-life balance.

Wsp贸艂praca to dla ciebie?

a. Przykra konieczno艣膰.
b. Przyjemno艣膰, zw艂aszcza gdy mo偶na spotka膰 si臋 w salce konferencyjnej.
c. Co艣 normalnego.

Wynagrodzenie:

a. To g艂贸wny motor do pracy.
b. Jest wa偶ne, ale r贸wnie wa偶na jest atmosfera.
c. Przyjdzie razem z wymarzon膮 prac膮.

Czy presti偶 pracodawcy ma znaczenie:

a. Jest najwa偶niejszy.
b. Nie wa偶niejszy ni偶 praca zgodna z wykszta艂ceniem i pasj膮.
c. Nie, nie ma znaczenia.

Rozmowa z szefem to:

a. Przykra konieczno艣膰.
b. Co艣 oczywistego, ale nie po 17.
c. Niekoniecznie w trakcie spotkania face to face.

> Je艣li odpowiedzia艂e艣 na wi臋kszo艣膰 pyta艅 a)

Najbli偶ej ci do os贸b z pokolenia X, kt贸re urodzi艂o si臋 w latach 1965-1979, a wchodzi艂o na rynek pracy w latach 90. Jako 鈥瀒ks鈥 najch臋tniej pracujesz na swoim, we w艂asnej firmie. Dopiero w drugiej kolejno艣ci wybierasz 艣cie偶k臋 zawodow膮 w firmie 鈥瀠 kogo艣鈥. Rekruterzy maj膮 jednak pewno艣膰, 偶e je艣li ju偶 podejmujesz si臋 pracy w firmie, to pracujesz na pe艂nych obrotach. Jeste艣 w stanie du偶o po艣wi臋ci膰.

Rekruterzy wiedz膮, 偶e jeste艣 lojalny, ale te偶 wiedz膮, 偶e najlepiej odnajdziesz si臋 przy swoim biurku. Twoj膮 s艂ab膮 stron膮 jest wsp贸艂praca, zw艂aszcza z przedstawicielami innych pokole艅. Niech臋tnie rozmawiasz te偶 z szefem. Dlatego chc膮c prze艂ama膰 stereotypowe my艣lenie o przedstawicielach twojego pokolenia, postaraj si臋 wej艣膰 na rozmow臋 z interakcj臋. Rekruterzy ceni膮 komunikatywnych pracownik贸w.

PRZECZYTAJ TAK呕E: Rozmowa o prac臋. Wszystko, co powiniene艣 wiedzie膰

> Je艣li odpowiedzia艂e艣 na wi臋kszo艣膰 pyta艅 b)

Jeste艣 鈥瀒grekiem鈥, je艣li nie mentalnym to z metryki. 鈥濱greki鈥 to osoby urodzone w latach 1980-1989, kt贸re na rynek pracy wchodzi艂y po roku dwutysi臋cznym. To tzw. 鈥瀖illenialsi鈥. Jako mentalny 鈥瀒grek鈥 nie lubisz hierarchii, a w relacjach zawodowych potrafisz pozwoli膰 sobie na odrobin臋 poczucia humoru. Nie boisz si臋 zmian. Gdy w firmie nie dzieje si臋 najlepiej, szukasz nowej pracy. W艂a艣nie to podej艣cie mo偶e okaza膰 si臋 dla rekruter贸w wad膮, zw艂aszcza gdy maj膮 w firmie k艂opoty z rotacjami. Skup si臋 wi臋c na podkre艣laniu swoich niew膮tpliwych zalet. Niech rekruterzy dowiedz膮 si臋, 偶e jeste艣 bardzo samodzielny, niezale偶ny i nastawiony na wykonanie zada艅.

> Je艣li odpowiedzia艂e艣 na wi臋kszo艣膰 pyta艅 c)

Najpewniej urodzi艂e艣 si臋 po roku 90. Jeste艣 z pokolenia Z, inaczej z pokolenia C 鈥 od s艂贸w 鈥瀋onnect, communicate, change鈥. Twoje pokolenie jest mobilne, woli otrzyma膰 materia艂y w wersji on-line ni偶 od drukowanych. Ch臋tnie korzysta z aplikacji i nowinek technologicznych. Jako przedstawiciel tego pokolenia ch臋tnie przychodzi艂by艣 do biura i pracowa艂 np. w specjalnych strefach pozwalaj膮cych na skupienie i prac臋 tw贸rcz膮. Na rozmowie o prac臋 podkre艣laj, 偶e cho膰 nie chcesz by膰 przykuty do biurka od 9 do 17 to wykonujesz prac臋 z pasj膮. Dla firm, kt贸re wol膮 form臋 wsp贸艂pracy, atutem b臋dzie fakt, 偶e twoim celem nie s膮 ani etat, ani biurko. Podkre艣laj, 偶e lubisz czu膰, 偶e twoja praca ma sens. Rekruterzy to doceni膮.

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close