Kobieta u艣miechaj膮ca si臋 na rozmowie kwalifikacyjnej

Jak ci臋 widz膮 rekruterzy podczas rozmowy o prac臋? Zr贸b QUIZ przygotowany przez ekspert贸w!

Czy to z jakiego pokolenia jeste艣 ma wp艂yw na to, jak jeste艣 postrzegana przez rekruter贸w? Je艣li jeste艣 z pokolenia X, Y lub Z mo偶esz zrobi膰 test przygotowany przez ekspert贸w serwisu rekrutacyjnego MonsterPolska.pl. To nie tylko zabawa 鈥 wynik poka偶e ci, co warto dopracowa膰, a co mo偶esz podkre艣li膰 jako swoj膮 zalet臋.

Wymarzona praca:

a. To w艂asne biurko i krzes艂o. Rekruterzy musz膮 o tym wiedzie膰.
b. Niezale偶ny styl pracy, w tym praca zdalna.
c. Praca, kt贸ra ma sens.

Twoim g艂贸wnym kana艂em komunikacji jest:

a. E-mail oraz telefon.
b. Media spo艂eczno艣ciowe.
c. Video-czat.

Powodem do odej艣cia jest:

a. Brak umowy o prac臋.
b. Z艂a atmosfera.
c. Obowi膮zek o艣miogodzinnego trybu pracy.

Najbardziej motywuje ci臋:

a. Benefity np. karty zni偶kowe, atrakcyjne ubezpieczenie, s艂u偶bowy telefon.
b. Docenianie pracy poprzez nagrody motywacyjne.
c. Brak kontroli i zaufanie.

Po艣wi臋cisz dla firmy鈥

a. 呕ycie rodzinne, urlop, zdrowie.
b. Tylko czas, kt贸ry jest przewidziany w ramach umowy o prac臋.
c. Niczego nie po艣wi臋c臋, bo pracuj臋 wed艂ug idei work-life balance.

Wsp贸艂praca to dla ciebie?

a. Przykra konieczno艣膰.
b. Przyjemno艣膰, zw艂aszcza gdy mo偶na spotka膰 si臋 w salce konferencyjnej.
c. Co艣 normalnego.

Wynagrodzenie:

a. To g艂贸wny motor do pracy.
b. Jest wa偶ne, ale r贸wnie wa偶na jest atmosfera.
c. Przyjdzie razem z wymarzon膮 prac膮.

Czy presti偶 pracodawcy ma znaczenie:

a. Jest najwa偶niejszy.
b. Nie wa偶niejszy ni偶 praca zgodna z wykszta艂ceniem i pasj膮.
c. Nie, nie ma znaczenia.

Rozmowa z szefem to:

a. Przykra konieczno艣膰.
b. Co艣 oczywistego, ale nie po 17.
c. Niekoniecznie w trakcie spotkania face to face.

> Je艣li odpowiedzia艂e艣 na wi臋kszo艣膰 pyta艅 a)

Najbli偶ej ci do os贸b z pokolenia X, kt贸re urodzi艂o si臋 w latach 1965-1979, a wchodzi艂o na rynek pracy w latach 90. Jako 鈥瀒ks鈥 najch臋tniej pracujesz na swoim, we w艂asnej firmie. Dopiero w drugiej kolejno艣ci wybierasz 艣cie偶k臋 zawodow膮 w firmie 鈥瀠 kogo艣鈥. Rekruterzy maj膮 jednak pewno艣膰, 偶e je艣li ju偶 podejmujesz si臋 pracy w firmie, to pracujesz na pe艂nych obrotach. Jeste艣 w stanie du偶o po艣wi臋ci膰.

Rekruterzy wiedz膮, 偶e jeste艣 lojalny, ale te偶 wiedz膮, 偶e najlepiej odnajdziesz si臋 przy swoim biurku. Twoj膮 s艂ab膮 stron膮 jest wsp贸艂praca, zw艂aszcza z przedstawicielami innych pokole艅. Niech臋tnie rozmawiasz te偶 z szefem. Dlatego chc膮c prze艂ama膰 stereotypowe my艣lenie o przedstawicielach twojego pokolenia, postaraj si臋 wej艣膰 na rozmow臋 z interakcj臋. Rekruterzy ceni膮 komunikatywnych pracownik贸w.

PRZECZYTAJ TAK呕E: Rozmowa o prac臋. Wszystko, co powiniene艣 wiedzie膰

> Je艣li odpowiedzia艂e艣 na wi臋kszo艣膰 pyta艅 b)

Jeste艣 鈥瀒grekiem鈥, je艣li nie mentalnym to z metryki. 鈥濱greki鈥 to osoby urodzone w latach 1980-1989, kt贸re na rynek pracy wchodzi艂y po roku dwutysi臋cznym. To tzw. 鈥瀖illenialsi鈥. Jako mentalny 鈥瀒grek鈥 nie lubisz hierarchii, a w relacjach zawodowych potrafisz pozwoli膰 sobie na odrobin臋 poczucia humoru. Nie boisz si臋 zmian. Gdy w firmie nie dzieje si臋 najlepiej, szukasz nowej pracy. W艂a艣nie to podej艣cie mo偶e okaza膰 si臋 dla rekruter贸w wad膮, zw艂aszcza gdy maj膮 w firmie k艂opoty z rotacjami. Skup si臋 wi臋c na podkre艣laniu swoich niew膮tpliwych zalet. Niech rekruterzy dowiedz膮 si臋, 偶e jeste艣 bardzo samodzielny, niezale偶ny i nastawiony na wykonanie zada艅.

> Je艣li odpowiedzia艂e艣 na wi臋kszo艣膰 pyta艅 c)

Najpewniej urodzi艂e艣 si臋 po roku 90. Jeste艣 z pokolenia Z, inaczej z pokolenia C 鈥 od s艂贸w 鈥瀋onnect, communicate, change鈥. Twoje pokolenie jest mobilne, woli otrzyma膰 materia艂y w wersji on-line ni偶 od drukowanych. Ch臋tnie korzysta z aplikacji i nowinek technologicznych. Jako przedstawiciel tego pokolenia ch臋tnie przychodzi艂by艣 do biura i pracowa艂 np. w specjalnych strefach pozwalaj膮cych na skupienie i prac臋 tw贸rcz膮. Na rozmowie o prac臋 podkre艣laj, 偶e cho膰 nie chcesz by膰 przykuty do biurka od 9 do 17 to wykonujesz prac臋 z pasj膮. Dla firm, kt贸re wol膮 form臋 wsp贸艂pracy, atutem b臋dzie fakt, 偶e twoim celem nie s膮 ani etat, ani biurko. Podkre艣laj, 偶e lubisz czu膰, 偶e twoja praca ma sens. Rekruterzy to doceni膮.