Jak dba膰 o klienta, 偶eby chcia艂 wraca膰?

Joanna Marchocka

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

 

Zar贸wno handel internetowy, jak i tradycyjna forma sprzeda偶y, wymagaj膮 wsparcia dodatkowych narz臋dzi i odpowiedniego kontaktu z klientem. Bez wzgl臋du na to, czy transakcje odbywaj膮 si臋 realnie czy wirtualnie, przedsi臋biorcy powinni stale dba膰 o relacje z obecnymi, a tak偶e potencjalnymi nabywcami.

Wsp贸艂cze艣nie coraz trudniej dociera膰 z informacj膮 o produkcie czy us艂udze. Zar贸wno z uwagi na wi臋ksz膮 konkurencj臋, jak i nat艂ok podobnych komunikat贸w ofertowych. Licz膮c na sukces nale偶y wi臋c koniecznie zadba膰 o jej wyr贸偶nienie, czytelny przekaz, szybko艣膰 dotarcia i odpowiedni dob贸r kana艂贸w do kontaktu z konsumentami. Trzeba mie膰 r贸wnie偶 na uwadze rosn膮ce wymagania klient贸w, kt贸rzy oczekuj膮, 偶e w parze z wysokiej jako艣ci zakupami, mog膮 liczy膰 na taki sam poziom obs艂ugi i komunikacji oraz indywidualne traktowanie. Jakie narz臋dzia warto wobec tego wykorzystywa膰 w dzia艂alno艣ci handlowej?

Anga偶uj klienta, czyli e-mail marketing wci膮偶 skuteczny

E-mail marketing to najstarsza, maj膮ca oko艂o 40 lat metoda marketingu internetowego. Pomimo zapowiadanej raz po raz 艣mierci e-maili trzeba obiektywnie stwierdzi膰, i偶 poczta elektroniczna ma si臋 dobrze i nadal spe艂nia swoj膮 rol臋, konkuruj膮c jednocze艣nie z bardziej nowoczesnymi formami. Wed艂ug aktualnych danych GUS, a偶 58% internaut贸w sprawdzenie maila traktuje jako najwa偶niejszy cel w korzystaniu z internetu (to najcz臋艣ciej wskazywana odpowied藕). Nic wi臋c dziwnego, 偶e dla e-marketer贸w jest to wci膮偶 jeden z istotniejszych kana艂贸w. Wed艂ug szacunk贸w prawie po艂owa z nich zaplanowa艂a na 2017 rok wzrost bud偶etu na e-mail marketing.

鈥 W艂a艣ciwie prowadzone kampanie e-mail mog膮 przynie艣膰 satysfakcjonuj膮ce rezultaty np. przy pozyskiwaniu lead贸w i budowaniu bazy odbiorc贸w przysz艂ych komunikat贸w. Korzystaj膮c dodatkowo z nowoczesnych narz臋dzi, jak np. serwer SMTP w chmurze, mo偶emy zapewni膰 dostarczalno艣膰 e-maili na poziomie 99,8%, a do tego jeszcze uzyska膰 dost臋p do zaawansowanych danych statystycznych 鈥 m贸wi Micha艂 Walachowski Managing DirectorEmailLabs 鈥 Pami臋tajmy jednak, 偶e dobry wynik i zaanga偶owanie odbiorc贸w mo偶na osi膮gn膮膰 przede wszystkim poprzez wysy艂k臋 warto艣ciowych komunikat贸w, do odpowiednich os贸b, w odpowiednim czasie. Przed wys艂aniem newslettera nale偶y zatem zastanowi膰 si臋, czy niesie on za sob膮 warto艣膰 dla czytelnika- dodaje Walachowski.

Informuj klienta, czyli warto postawi膰 na SMS

SMS to prosty, szybki i tani spos贸b dotarcia z informacj膮 do nieograniczonej liczby odbiorc贸w. To obok MMS-贸w i wiadomo艣ci g艂osowych jedno z podstawowych narz臋dzi marketingu mobilnego. Wg ostatniego badania 鈥濳omunikacja SMS w Polsce. Suplement dla biznesu鈥 Ci, kt贸rzy marketing mobilny wykorzystuj膮 w swojej dzia艂alno艣ci w 93,7% potwierdzaj膮, 偶e SMS-y odgrywaj膮 istotn膮 rol臋 w ich procesie komunikacji. 91,2% uwa偶a, 偶e to naprawd臋 skuteczne narz臋dzie wspieraj膮ce handel. A wi臋cej ni偶 po艂owa (55,7%) ocenia ich konwersj臋 sprzeda偶ow膮 na poziomie bardzo dobrym lub dobrym. Na pewno nie bez znaczenia jest te偶 opcja brandingu SMS, mo偶liwo艣ci otrzymywania wiadomo艣ci zwrotnych oraz wykorzystania element贸w flash, vCard czy WapPush.

鈥 Kr贸tka wiadomo艣膰 tekstowa ma istotne znaczenie dla sektora e-commerce. Pomaga autoryzowa膰 transakcje, szybko i 艂atwo powiadamia klient贸w o statusie zam贸wienia. Przekazuje te偶 inne informacje niezb臋dne do sprawnego dostarczenia przesy艂ki 鈥 m贸wi Edyta Godziek, Marketing & PR Manager w SerwerSMS.pl. 鈥 Badania pokazuj膮, 偶e prawie wszystkie dostarczone SMS-y s膮 w ca艂o艣ci czytane przez odbiorc贸w. I to przewa偶nie w ci膮gu kilku minut od ich wys艂ania. Dzi臋ki temu ten kr贸tki, ale tre艣ciwy komunikat, mo偶e sta膰 si臋 impulsem do zakupu 鈥 dodaje Edyta Godziek.

Docieraj do klienta, czyli wypr贸buj notyfikacje Web Push

To stosunkowo nowy kana艂 promocji i generowania sprzeda偶y, jednak ju偶 teraz mo偶na zauwa偶y膰 jego zalety. Powiadomienia Web Push zawieraj膮 kr贸tki, licz膮cy kilkadziesi膮t znak贸w komunikat w formie pop-upu, wzbogaconego ma艂膮 grafik膮 i linkiem do strony internetowej. Dzi臋ki temu, 偶e komunikat jest zwi臋z艂y, odbiorca nie zastanawia si臋, czy go przeczyta膰, tylko po prostu to robi. Notyfikacje pozwalaj膮 ponadto na kontakt z potencjalnym klientem tak偶e wtedy, gdy ten nie odwiedza sklepu internetowego, a nawet nie ma otwartej przegl膮darki. W ten spos贸b mo偶na informowa膰 o rozpocz臋ciu wyprzeda偶y, ostatnich sztukach towaru czy limitowanej ofercie, a klient zyskuje 艣wiadomo艣膰, 偶e nie umykaj膮 mu najlepsze promocje.

Rozmawiaj z klientem, czyli konsultacje na chacie lub przez Messenger

Fachowa porada i rozwianie istniej膮cych obaw to dla wielu klient贸w podstawa udanych zakup贸w bez wzgl臋du na ich form臋. Co wi臋cej, odpowiednio obs艂u偶ony klient zyskuje pozytywne do艣wiadczenia i ch臋tniej wr贸ci do sklepu ponownie 鈥 czy to do tradycyjnego czy internetowego. Chc膮c usprawni膰 kontakt i potencjalnych klient贸w zmieni膰 w lojalnych, do ich dyspozycji warto pozostawi膰 aktywnego konsultanta. Mo偶na to zrobi膰 dzi臋ki wykorzystaniu chatu lub aplikacji Messenger i to w艂a艣nie t膮 drog膮, bie偶膮cym trybem odpowiada膰 pytania konsument贸w.

Zarz膮dza relacjami z klientami – wypr贸buj CRM

Na efektywno艣膰 dzia艂a艅 handlowych i obs艂ug臋 klienta wp艂ywa膰 mo偶e r贸wnie偶 CRM, kt贸ry pozwala gromadzi膰 i analizowa膰 w centralnym miejscu informacje o kliencie. CRM informuje, kiedy u偶ytkownik loguje si臋 w sklepie, jakie produkty przegl膮da, z jakiego urz膮dzenia korzysta i jakie s膮 jego preferencje. Dzi臋ki temu mo偶liwa jest segmentacja klient贸w czy asortymentu. CRM mo偶e tak偶e rejestrowa膰 i udost臋pnia膰 stany magazynowe, prowadzi膰 polityk臋 rabatow膮, pomaga膰 kontrolowa膰 wyniki sprzeda偶y, a nawet zarz膮dza膰 zespo艂em handlowym. Tego typu funkcjonalno艣ci pozwalaj膮 dopasowywa膰 dzia艂ania sklepu do indywidualnych potrzeb klient贸w, zwi臋kszaj膮c tym samym ich sympatie i przywi膮zanie do marki.

Wsparcie dzia艂a艅 w przestrzeni online i mobile jest niezwykle wa偶ne nie tylko z uwagi na podniesienie sprzeda偶y w sklepach internetowych, ale r贸wnie偶 na efekt ROPO (Research Online Purchase Offline), czyli finalizowanie przez konsument贸w transakcji stacjonarnie, na podstawie informacji znalezionych w sieci. Dzi臋ki nowoczesnym narz臋dziom przedsi臋biorca mo偶e zatem nie tylko budowa膰 艣wiadomo艣膰 marki, ale i usprawni膰 komunikacj臋 z klientem, a tak偶e zwi臋ksza膰 konwersj臋 prowadzonych dzia艂a艅 marketingowych, co z pewno艣ci膮 prze艂o偶y si臋 na sprzeda偶.

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close