Małe firmy często szukają optymalnego rozwiązania dotyczącego logistyki przesyłek, które łączy wygodę i rozsądne koszty.
Case 1
Pani Katarzyna postanowiła spełnić swoje marzenia o własnym biznesie. Jej pasją już od nastoletniej młodości było projektowanie i szycie ubrań. Z biegiem czasu pani Katarzyna zdobyła doświadczenie i uznanie znajomych, więc postanowiła przekształcić swoje hobby w biznes. Rok temu otworzyła sklep internetowy, by sprzedawać szytą przez siebie odzież. Proces projektowania i szycia jest bardzo czasochłonny, a same ubrania są unikatowe, dlatego też liczba wysyłek nie jest duża i wynosi średnio kilkanaście paczek miesięcznie. Przy niewielkiej skali i nieregularnych wysyłkach pani Katarzyna potrzebowała takiego modelu logistyki w swojej firmie, który pozwoliłoby uprościć proces wysyłki towaru, obniżyć jej koszty i zaoszczędzić czas.
Wraz z konsultantem DPD pani Katarzyna wybrała najkorzystniejszą dla siebie ofertę spośród rozwiązań dla małych firm. Paczki z zamówieniami nie przekraczają 5 kg, toteż pani Katarzyna zdecydowała się na pakiet abonamentowy „Light 20”, w ramach którego nadawca otrzymuje gwarancję utrzymania ceny za przesyłkę. Pakiet zapewnia ubezpieczenie paczki do 1000zł w standardzie oraz usługę Predict E-mail która pozwala odbiorcy określić wygodny termin dostawy.
Dzięki nowym rozwiązaniom DPD klienci pani Katarzyny mogą zapłacić za przesyłkę u kuriera kartą lub za pomocą BLIK. Jedna miesięczna opłata abonamentowa uprościła procesy logistyczne firmy pani Katarzyny, która może w maksymalnym stopniu skupić się na projektowaniu ubrań i promocji sklepu internetowego. Koszty usług kurierskich są klarowne i niezmienne, a liczne usługi dodatkowe sprawiają, że firma sprawnie realizuje zamówienia ku zadowoleniu swoich klientów.
Case 2
Pani Anna od czterech lat prowadzi sklep internetowy, w którym sprzedaje sportowe obuwie. Rosnąca popularność sklepu skłoniły właścicielkę do rozszerzenia oferty o odzież i akcesoria sportowe. Pani Anna zdecydowała się na sprzedaż artykułów również za pośrednictwem portalu Allegro. Sklep w nowej odsłonie odniósł spory sukces, jednak dużym wyzwaniem okazała się czasochłonna obsługa logistyczna większej liczby przesyłek. Z tego powodu pani Anna zdecydowała się na platformę zarządzania wysyłką DPD Online, która znacznie upraszcza i usprawnia wszelkie działania logistyczne.
Dzięki temu rozwiązaniu może sama zarządzać procesem – szybko tworzyć listy przewozowe, obsługiwać wysyłki seryjne oraz dokonywać kompleksowego rozliczania procesów logistycznych. Pani Anna korzysta również ze specjalnego modułu zintegrowanego z platformą Allegro, pozwalającego między innymi na bezpośredni import danych o zakończonych transakcjach na Allegro. Rozwiązanie znacznie poprawiło szybkość i bezpieczeństwo realizowania zleceń, a zadowoleni klienci już następnego dnia po transakcji mogą cieszyć się otrzymanym zamówieniem.
Case 3
Pani Beata jest mamą dwójki małych dzieci. Gdy młodsze z nich poszło do przedszkola, pani Beata postanowiła założyć własny biznes – sklep internetowy. Jako doświadczony inżynier chciała pozostać w obrębie swojej specjalizacji, dlatego stworzyła internetową księgarnię, której asortyment stanowi literatura techniczna. Właścicielka stara się pogodzić prowadzenie e-księgarni z opieką nad dziećmi. Biznes dość szybko zaczął przynosić stały dochód, który stał się niebagatelnym wzmocnieniem domowego budżetu.
Niestety, z uwagi na konieczność zajmowania się dziećmi Pani Beata nie zawsze jest obecna w firmie, żeby przekazać kurierowi paczki do wysyłki. Kluczem do sukcesu jest płynne, wystandaryzowane działanie oraz szybkie dostawy do odbiorców. Po rozmowie z konsultantem DPD uznała, że optymalnym rozwiązaniem zapewniającym szybkie wysyłki. A dla niej samej dużą wygodę jest pobliski punkt nadania i odbioru DPD Pickup. Opcja ta rozwiązuje problemy związane z nieregularną obecnością właścicielki w firmie. Pani Beata nadaje przesyłki wtedy, kiedy akurat może udać się do punktu.