Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Nowy scenariusz na nową rzeczywistość. Jak odzyskać spokój ducha w niepewnych czasach?

Nowy scenariusz na nową rzeczywistość. Jak odzyskać spokój ducha w niepewnych czasach?

Joanna Rek-Faber
Joanna Rek-Faber

 

Nie zdawałam sobie sprawy i zupełnie nie byłam świadoma tego, jak bardzo byłam zmęczona. Covidem, lockdownem, zdalną nauką dzieci, przeniesieniem pracy na tryb zdalny, stresem o firmę, o zdrowie. Będąc na pełnych obrotach, skupiona na działaniu, po prostu nie wyczułam skali zmęczenia. Choć pewne objawy były widoczne – uciekła gdzieś wena do pisania, źle mi się spało, miałam trudności z koncentracją, więc i książki na jakiś czas poszły w odstawkę.

Czas refleksji

I dopiero teraz, sącząc sobie mineralną z cytrynką, układam na spokojnie te kawałki w jedne duże puzzle. I wiesz co mi wychodzi? Że stres związany z koronawirusem oraz rewolucją, jaką wprowadził w naszą codzienność, dość solidnie dał mi się we znaki.

Taka sytuacja

I nie ma co rozpaczać. Taka była sytuacja i konieczność sprężenia się, a teraz kiedy mam czas na regenerację i ładowanie swoich baterii, układam w głowie plan. Bo nadal stoimy przed niewiadomą. Jest więcej znaków zapytania niż pewnych i sprawdzonych prawd w wirusowym temacie. Zakładam zatem, że nadal tkwimy i Ty i ja w sporej niepewności, która nie sprzyja poczuciu bezpieczeństwa. A bez niego ani rusz! To podstawa wszystkich naszych potrzeb.

Nowe scenariusz na nową rzeczywistość

Zatem by móc stawiać czoła nowym scenariuszom życia, planuję już teraz swoje metody na odpoczynek i regenerację, by nie wyczerpać energetycznych i zdrowotnych zasobów zbyt szybko. Pozwól, że się z Tobą dzisiaj nimi podzielę.

Po pierwsze – hierarchia ważności

Nie będę się zamartwiać drobiazgami. Bo to zamartwianie się to cholerny pożeracz energii, zdrowia i radości życia. Zatem, wywalam z głowy na przykład resztki perfekcjonizmu w sprzątaniu, jeszcze więcej dam wolności synowi w ogarnianiu lekcji, oddeleguję więcej prac domowych na pozostaółych domowników. W końcu dom to praca zespołowa!

Po drugie – przeorganizowanie pracy i wprowadzenie drobnych trików zwiększających wydajność

Co na przykład? Chociażby odcięcie się od niepotrzebnych bodźców i rozpraszaczy. Wyłączenie powiadomień w telefonie z mediów społecznościowych, wyznaczenie konkretnych godzin na odpowiadanie na maile. Robienie tego, co się da do końca. Gdzieś wyczytałam, że rozproszenie, które wywołuje zerkanie na powiadomienia w telefonie, powoduje, że do powrotu do pełnej koncentracji potrzeba mózgowi aż 20 minut! No szkoda czas w ten sposób marnować. Zwłaszcza, że mózg średnio jest w stanie koncentrować się około 60-90 minut, potem konieczna jest przerwa by móc dalej pracować wydajnie i efektywnie. W tej przerwie zatem będzie kawa i na szybko fejsik.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Proste czynności mogą być zbawienne dla współczesnego mózgu

Po trzecie – ruch już nie pójdzie na drugi plan

Bardzo mi pomagała w trakcie ogólnokrajowej kwarantanny joga. Godziny spędzone przed komputerem nie służą ani plecom, ani oczom, ani głowie. A joga przynosiła ogromną ulgę. Jest już zatem wpisana w mój grafik, tak jak solidny spacer. Bo spacer ma więcej korzyści niż można się spodziewać. Oprócz dotlenienia organizmu, wsparcia krążenia, dostarczenia niezbędnej dawki ruchu ma cudowną moc przewietrzania myśli. Zwłaszcza jeśli spacerujemy w stylu mindfulness – będąc świadomie na spacerze, czując każdy krok, nie uciekając myślami w zmartwienia, plany, czy listy „to do”. Spaceruj wśród przyrody. Są kraje (m. in. Findlandia, czy Japonia) gdzie tzw. leśne kąpiele – czyli spacery wśród natury są przepisywane przez lekarzy. Dowiedz się o tym więcej tutaj! https://blog.kropkamocy.pl/wykap-sie-w-lesie/)

PRZECZYTAJ TAKŻE: CZY BYCIE OFFLINE STAŁO SIĘ LUKSUSEM?

Po czwarte – sen to podstawa

Choć jestem typową sową, dam sobie możliwość położenia się wcześniej. Chociaż o godzinę. To już zrobi dużą różnicę. Dotąd twierdziłam, że dopiero jak dzieciaki idą spać mogę zająć się tymi bardziej twórczymi aspektami mojej pracy. Tego pewnie nie zmienię, ale nałożę sobie granicę. Nie do przekroczenia. A potem, na dwie godziny przed snem, minimalizowanie kontaktu z ekranami (emitują niebieskie światło, które bardzo źle wpływa na możliwości regenerowania się mózgu w trakcie snu), może uda się pomedytować, popraktykować wdzięczność, poczytać, zrobić ćwiczenia oddechowe, które są moim największym odkryciem w tym roku! Mam wrażenie, że żaden energetyk, ani kawa nie są w stanie tak mnie pozytywnie doładować jak właśnie oddychanie.

Po piąte – planowanie odpoczynku

Żeby był efektywny, nie będę pędziła za modami, posłucham samej siebie, swoich możliwości i potrzeb. Żeby nie umykał, wpiszę w kalendarz. I nie oddam soboty sprzątaniu! Co to, to nie. :) Weekend jest na regenerację. I kropka (no dobra, czasami i na warsztaty, ale to jest sama przyjemność!). A może uda się znaleźć i chwilę na soczyste lenistwo? Myślę o tym, by odpoczynek był atrakcyjny, ciekawy, bo dotąd kojarzył mi się głównie z fotelem i książką. Z czytania nie zrezygnuję, ale lubię, jak w życiu jest radośnie i fajnie. I takich form odpoczynku będę szukała.

A może mi coś jeszcze podpowiesz?

***

O AUTORCE

Joanna Rek-Faber – Ambasadorka programu Sukces TO JA, od lat związana z edukacją. Swoją pracę opiera na pozytywnej motywacji i wartościowej relacji. Dziś łączy nauczanie, prowadzenie własnej działalności i pracę coachingowo-mentoringową. Wspiera kobiety na ich drodze do pełnego, spełnionego i szczęśliwego życia. Jest certyfikowanym trenerem metody Points of You®, prowadzi warsztaty i spotkania dla kobiet w Łodzi. Prywatnie kobieta szczęśliwa, mama Alicji i Gucia, miłośniczka książek, ruchu i herbaty. Więcej na: www.kropkamocy.pl

>> PROPOZYCJE INDYWIDUALNYCH KONSULTACJI Z JOANNĄ ZNAJDZIESZ TUTAJ <<

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

[newsletter_form type="minimal"]

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close