Jakie są typy klienta

Kupujesz i nie możesz przestać? To warto wiedzieć, żeby nie wpaść w zakupoholizm!

Dagny Kurdwanowska

 

Przed świętami wielu osobom udziela się zakupowe szaleństwo. O tym, jak nie wpaść w pułapkę wszechobecnego konsumpcjonizmu i ustrzec się przed impulsywnymi i kompulsywnymi zakupami opowiadał dr Jacek Buczny, psycholog z Uniwersytetu SWPS.

Przyjemność kupowania wiąże się z wizją konsumenckiej wolności. Możliwość wyboru i zwiększanie liczby posiadanych rzeczy jest zasadniczym elementem motywacji konsumentów. Zakupy mogą zatem zaspokajać podstawową ludzką motywację – potrzebę autonomii. Czy jest to podstawowy czynnik, który prowadzi do uzależnienia od kupowania? Kto jest najbardziej podatny na to uzależnienie? Czy problem nasila się w okresie przedświątecznym? Więcej o problemie impulsywnych i kompulsywnych zakupów w wykładzie dr Jacka Bucznego:

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close