Joanna Ceplin opowiada o tym, jak promowa膰 si臋 w social media

Jak w czasach kryzysu promowa膰 mark臋 osobist膮 w social media?

Joanna Ceplin

Mija kolejny tydzie艅 nowej rzeczywisto艣ci. Nie wiem jak Ty, ale ja przywyk艂am ju偶 do zmian, kt贸re musia艂am wdro偶y膰 w swojej firmie z dnia na dzie艅. Zaczynam oswaja膰 si臋 z sytuacj膮 i reorganizowa膰 prac臋 na nowych zasadach.
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

Chyba ka偶dy dostrzega w tej chwili, 偶e trzeba dostosowa膰 si臋 do nowych regu艂 gry i ju偶 czas przej艣膰 z etapu wyparcia, szoku i niedowierzania do etapu aktywnego poszukiwania nowych mo偶liwo艣ci i eksperymentowania. Je艣li nie wiesz, co i jak robi膰, 偶eby Twoja marka przetrwa艂a w czasach kryzysu, przeczytaj poni偶szy artyku艂. Znajdziesz w nim mn贸stwo wskaz贸wek i podpowiedzi, jak promowa膰 mark臋 osobist膮 w social media.


  • Wa偶ne, aby zastanowic si臋 co zmieni艂o si臋 u twoich klient贸w w zwi膮zku ze zmianiaj膮c膮 si臋 sytuacj膮 na rynku – czego im teraz brakuje, czy stawiaj膮 czo艂a nowym problemom i wyzwaniom.
  • Istnieja z艂ote zasady, kt贸re ka偶dy z powodzeniem mo偶e wdro偶y膰 u siebie, aby Twoja marka sta艂a si臋 silna i rozpoznawalna.
  • Na pocz膮tek warto wybrac jedna platforme i skupic si臋 na dzia艂aniach w jej obszarze. trudno jest by膰 wsz臋dzie.
  • Ilo艣膰 komunikat贸w, kt贸ra atakuje nas codziennie ze wszystkich stron, jest ogromna, a dotarcie z przekazem do odbiorcy jest coraz trudniejsze

Rozejrzyj si臋 dooko艂a, wielu z nas znalaz艂o si臋 w sytuacji, kiedy to z dnia na dzie艅 ca艂y 艣wiat wywr贸ci艂 si臋 do g贸ry nogami. Martwimy si臋, ale jednak walczymy, przecie偶 nie mo偶emy si臋 podda膰, to nie le偶y w naszej naturze. Dlatego, je艣li chcesz dotrze膰 do swoich dotychczasowych lub nowych klient贸w z produktem i ofert膮, pomy艣l, co mo偶esz zrobi膰, 偶eby to by艂y efektywne dzia艂ania. Przede wszystkim zastan贸w si臋, co si臋 zmieni艂o, czego Twoim klientom brakuje, co w tej chwili jest dla nich niezb臋dne, jakie nowe problemy i wyzwania si臋 pojawi艂y i z czym musz膮 si臋 zmierzy膰.

Z jednej strony teraz jest kluczowy czas na wa偶ne decyzje i dzia艂ania, aby za chwil臋 nie by艂o za p贸藕no. Z drugiej, je偶eli czujesz gonitw臋 my艣li, przera偶enie i brak pomys艂贸w, zatrzymaj si臋 na moment! To mo偶e dziwna porada na pocz膮tku, ale wiem, jak wa偶ny dla niekt贸rych os贸b jest czas wyciszenia, po to, aby ich kreatywno艣膰 mog艂a potem wybuchn膮膰. Gdy ja mam taki czas w swoim 偶yciu, pomagaj膮 mi rozmowy z przyjaci贸艂mi, 膰wiczenia fizyczne, joga, czytanie ksi膮偶ek dla przyjemno艣ci, aby oderwa膰 si臋 na chwil臋 od przyziemnych spraw. 聽My艣lenie tylko o tym, jak komu艣 co艣 sprzeda膰, po pierwsze m臋czy ci臋 bardzo, a po drugie Twoi odbiorcy wyczuwaj膮 desperacj臋 i zwyczajnie uciekaj膮.

Nie powiem teraz nic odkrywczego. Jestem pewna, 偶e wiesz to doskonale. Nie ma z艂otego 艣rodka na czas kryzysu, ka偶dy biznes jest inny, a taka sytuacja spotyka nas po raz pierwszy. My艣l臋 jednak, 偶e s膮 uniwersalne, z艂ote zasady, kt贸re ka偶dy z powodzeniem mo偶e wdro偶y膰 u siebie, aby Twoja marka sta艂a si臋 silna i rozpoznawalna. Oto one.

Nie czekaj na lepsze czasy, zacznij pokazywa膰 swoj膮 mark臋.

Pomy艣l o tym, do jakiej grupy ludzi chcesz trafi膰, czyje serca chcesz poruszy膰? Twoja marka osobista powinna 鈥瀦aj膮膰 stanowisko鈥 w wa偶nych dla Ciebie kwestiach. Warto na pocz膮tku drogi okre艣li膰 warto艣ci, jakie wyznajesz Ty i jakimi b臋dzie kierowa膰 si臋 Twoja marka. Pami臋taj, 偶e ludzie maj膮 Ci zaufa膰, dlatego nie udawaj, bo na d艂u偶sz膮 met臋 Tw贸j wizerunek nie b臋dzie sp贸jny.

Wybierz jedn膮 platform臋 i tam si臋 rozgo艣膰. Pokusa bycia wsz臋dzie jest bardzo silna, ale Ty na razie b膮d藕 mistrzem na jednej platformie i dopiero wtedy wchod藕 na kolejne.

Trzy lata temu wybra艂am najlepszy i najprostszy dla mnie spos贸b, tzn. pisanie bloga 鈥 tutaj prezentuj臋 to, czym si臋 zajmuj臋 i w czym pomagam. Z czasem za艂o偶y艂am konto na Facebooku i dzia艂a艂am dalej. Dopiero, gdy pozna艂am filozofi臋 tej platformy, zdecydowa艂am si臋 za艂o偶y膰 kana艂 na YouTube oraz konto na Instagramie. Je偶eli pisanie to dla Ciebie koszmar, wybierz format wideo, to teraz 艣wietna forma docierania do nowych odbiorc贸w. Skup si臋 na tym, aby robi膰 to coraz lepiej z ka偶dym materia艂em i dociera膰 do coraz wi臋kszej grupy subskrybent贸w.

Okre艣l, w jakiej niszy dzia艂asz.

Na pewno to czujesz 鈥 ilo艣膰 komunikat贸w, kt贸ra atakuje nas codziennie ze wszystkich stron, jest ogromna. Dotarcie z przekazem do odbiorcy jest coraz trudniejsze. Dzisiaj, aby zaistnie膰 w g艂owach naszych odbiorc贸w trzeba mie膰 konkretny przekaz, czyli wybra膰 obszar, z kt贸rym b臋dziesz si臋 kojarzy膰. Zastan贸w si臋, z czego chcesz by膰 znana. Oto kilka przyk艂ad贸w:

Kasia jest najlepsza w dietach bezglutenowych, a to Tomek, kt贸ry wie wszystko o basenach zewn臋trznych, Dominika natomiast jest specjalistk膮 od egzotycznych wypraw z ma艂ym bud偶etem.

Kolejna rzecz 鈥 edukuj odbiorc贸w z obszaru, kt贸ry wybra艂e艣. Dziel si臋 wiedz膮, poradami, tipami, tylko wtedy Tw贸j wyb贸r stanie si臋 wiarygodny dla nowych odbiorc贸w. Tak naprawd臋, chodzi o to, aby dawa膰 odbiorcom warto艣膰. Naj艂atwiej jest to robi膰, pomagaj膮c im poprzez dzielenie si臋 do艣wiadczeniem i wiedz膮. Sama zacz臋艂am dzia艂a膰 na Facebooku w 2010 roku, publikuj膮c posty i reklamy, poniewa偶 chcia艂am zwi臋kszy膰 sprzeda偶 w moim sklepie online. Kolejnym krokiem by艂o dzielenie si臋 wiedz膮 w tym obszarze, ale nast膮pi艂o to dopiero pod koniec 2015 roku.

Buduj relacje.

Mo偶esz sobie pomy艣le膰, 偶e to wszystko mo偶e by膰 trudne, poniewa偶 nikt Ci臋 jeszcze nie zna i w 偶yciu nie dojdziesz do wynik贸w, o kt贸rych marzysz. Halo, halo 鈥 przecie偶 ka偶dy zaczyna艂 od zera. Dbanie o relacje z osobami, kt贸re ju偶 艣wietnie sobie radz膮 w powi膮zanych obszarach, bardzo mo偶e Ci pom贸c, ale uwaga 鈥 nie zaczynaj od proszenia ich o pomoc. Zacznij od budowania relacji poprzez komentowanie i udost臋pnianie ich tre艣ci. To naturalny spos贸b zwr贸cenia na siebie uwagi, zaistnienia w ich 艣wiadomo艣ci. W ten spos贸b zauwa偶y Ci臋 r贸wnie偶 spo艂eczno艣膰 tych os贸b, a Ty zyskasz rozpoznawalno艣膰. Ten mechanizm r贸wnie dobrze dzia艂a w grupach na Facebooku. Nie zapominaj, 偶e tak samo mo偶esz budowa膰 relacje offline, czyli podczas spotka艅 face to face.

Przeczytaj tak偶e: 7 rzeczy, o kt贸rych musisz pami臋ta膰 tworz膮c siln膮 mark臋 online!

B膮d藕 proaktywna.

Nic si臋 nie zmieni, je偶eli b臋dziesz tylko czeka膰 i liczy膰 na to, 偶e kto艣 Ci臋 odkryje. Zaprezentuj si臋, szukaj miejsc takich jak blogi, podcasty, kana艂y na YouTube, gdzie mo偶esz podzieli膰 si臋 swoj膮 wiedz膮. Dasz warto艣膰 tw贸rcy i dotrzesz do nowych odbiorc贸w. Szukaj, pytaj, proponuj! Stosuj zasad臋 win-win.

Komunikuj wyra藕nie kim jeste艣.

Cz臋sto odwiedzam Wasze profile, niestety zdarza si臋, 偶e nie ma na nich informacji o tym, kim jeste艣cie. Na przyk艂ad w BIO na Instagramie. Nie mam ochoty traci膰 czasu na zgadywanie, czym si臋 zajmujesz, w czym pomagasz. Przejrzyj swoje media spo艂eczno艣ciowe, stron臋 www i przygotuj prezentacj臋, kt贸ra nie b臋dzie budzi艂a 偶adnych w膮tpliwo艣ci.

Okre艣l to jasno i wyra藕nie w podpisach, sekcjach BIO, na zdj臋ciu w tle (je偶eli chcesz to mocno zakomunikowa膰). To pomo偶e Twojej marce osobistej, ale r贸wnie偶 osobom, kt贸re b臋d膮 szuka膰 specjalist贸w z okre艣lonej dziedziny. Dzi臋ki temu b臋dzie te偶 ros艂a liczba os贸b, kt贸re b臋d膮 Ci臋 obserwowa膰 i b臋d膮 Twoj膮 grup膮 odbiorc贸w, a nie przypadkowymi osobami.

Na zako艅czenie mam dla Ciebie ostatni膮 rad臋. Dzia艂aj w my艣l has艂a progres, nie perfekcja, z tym, co masz tu i teraz. Nie czekaj, nie odk艂adaj na p贸藕niej. B膮d藕 pracowita i szukaj rozwi膮za艅, a na pewno Twoja firma i marka osobista przetrwaj膮 ten trudny dla wszystkich czas.

***

Je艣li masz ochot臋 dowiedzie膰 si臋 wi臋cej, zapraszam na mojego bloga https://joannaceplin.pl

Do艂膮cz do bezp艂atnego klubu Klub Marki Online https://klub.markaonline.pl

Mo偶esz r贸wnie偶 skorzysta膰 z moich kurs贸w i warsztat贸w: https://kursy.joannaceplin.pl

***

O Autorce

Nazywam si臋 Joanna Ceplin, pomagam przedsi臋biorczym i ambitnym osobom rozwija膰 mark臋 w mediach spo艂eczno艣ciowych. Ucz臋, jak tworzy膰 sp贸jny wizerunek firmy, skutecznie planowa膰, skalowa膰 i automatyzowa膰 dzia艂ania. Podpowiadam, w jaki spos贸b budowa膰 relacje z odbiorcami, aby zdoby膰 ich zaufanie. Rozwin臋艂am sw贸j biznes na du偶膮 skal臋 dzi臋ki dzia艂aniom w social media. Teraz bazuj膮c na do艣wiadczeniu moim i moich klient贸w szkol臋 osoby chc膮ce odnie艣膰 sukces. Jestem trenerem skuteczniej komunikacji online oraz autork膮 ksi膮偶ki 鈥濽wierz w swoj膮 mark臋 online i rozwijaj sw贸j biznes鈥, 鈥濸lanera Marki Online鈥 oraz wielu szkole艅 i warsztat贸w.

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close