Zestresowana kobieta chowaj膮ca swoj膮 twarz w d艂onie (Foto. Canva Pro)

Zestresowana? Oto 7 sposob贸w na walk臋 ze stresem do zastosowania od zaraz

Hania B膮bik

Stres towarzyszy nam niemal nieustannie. Jest naturaln膮 reakcj膮 organizmu, nieuniknionym elementem naszego 偶ycia. W sytuacji zagro偶enia pobudza cia艂o i zmys艂y, napr臋偶a mi臋艣nie i mobilizuje do walki lub do ucieczki. Czasem trzeba jednak troch臋 zwolni膰. Wyluzowa膰.

Czasu wszyscy mamy tyle samo.

Doba trwa 24 godziny dla ka偶dego. I cho膰 wydaje nam si臋, 偶e z niczym si臋 w niej nie wyrabiamy, postarajmy si臋 jednak spo偶ytkowa膰 ten czas tak, 偶eby dzie艅 nie przelatywa艂 nam mi臋dzy palcami. Zobaczysz ile czasu marnujesz przez stres. A nie warto!

CZYTAJ TAK呕E:  Chcesz pobudzi膰 kreatywno艣膰? Zobacz 10 sprawdzonych sposob贸w na rozgrzewk臋 dla umys艂u!

Powod贸w, dlaczego si臋 stresujemy jest tak samo wiele, jak sposob贸w aby z tym stresem walczy膰. Dzisiaj mamy dla Ciebie 7 sposob贸w, kt贸re pomog膮 ci da膰 sobie troch臋 luzu!

1. Zwolnij!

呕yjemy w czasach kiedy ka偶dy gdzie艣 si臋 spieszy. P臋dzimy od punktu A do punktu B nie zastanawiaj膮c si臋 nawet nad 艣wiatem, kt贸ry nas otacza. Zwolnij wi臋c. Je艣li boisz, si臋 偶e si臋 sp贸藕nisz 鈥 wyjd藕 wcze艣niej. Daj sobie chwil臋 na oddech. Zobaczysz, 偶e stresuj膮cy poranek b臋dzie 艂atwiejszy do prze偶ycia, kiedy np. p贸jdziesz okr臋偶n膮 drog膮 przez park.

2. Oddychaj

Nerwy. G艂臋boki wdech i wydech. Spos贸b znany ka偶demu, ale dzia艂a! Dlatego usi膮d藕 na chwil臋, zamknij oczy i we藕 kilka g艂臋bokich wdech贸w. Dotlenisz w ten spos贸b m贸zg, a przy okazji pomo偶e Ci to na chwil臋 oczy艣ci膰 umys艂 z nat艂oku my艣li.

3. 艢pij

Sen jest bardzo wa偶nym czynnikiem w walce ze stresem. Nic tak nie regeneruje jak sen. Ka偶dy z nas wie mniej wi臋cej ile godzin snu potrzebuje, aby czu膰 si臋 wypocz臋tym. Je艣li jednak ka偶dego poranka masz ochot臋 rzuci膰 budzikiem o 艣cian臋, spr贸buj po艂o偶y膰 si臋 nast臋pnym razem chwil臋 wcze艣niej. Zamiast ogl膮da膰 w 艂贸偶ku kolejny odcinek serialu, zga艣 艣wiat艂o i id藕 spa膰. Zobaczysz jak wiele mo偶e to zmieni膰.

4. Obserwuj

Otw贸rz oczy. Rozejrzyj si臋 wok贸艂 siebie. Zacznij dostrzega膰 szczeg贸艂y. Przekonasz si臋 wtedy, ile pi臋knych rzeczy kryje si臋 w twoim otoczeniu. Niezale偶nie czy jest to kolorowy kwiat w oknie s膮siadki, je偶 zobaczona na spacerze w lesie, mural stworzony przez m艂odego artyst臋, czy jakikolwiek inny drobiazg. Od razu poczujesz si臋 lepiej, kiedy u艣wiadomisz sobie ile pi臋kna ci臋 otacza.

5. U艣miechaj si臋

Kiedy widz臋 naburmuszon膮 min臋 kasjerki w sklepie, natychmiast si臋 do niej u艣miecham. U艣miech nie tylko jest zara藕liwy, ale tak偶e poprawia nasze samopoczucie. Pozwala on rozlu藕ni膰 napi臋cie mi臋艣niowe, a dodatkowo 膰wiczy przepon臋 i gard艂o, dotleniaj膮c krew. Obni偶a r贸wnie偶 ci艣nienie krwi, poprawiaj膮c funkcjonowanie serca.

6. Jedz zdrowo

Zbilansowana mo偶e by膰 pomocna przy wielu dolegliwo艣ciach, w tym nadmiernym stresie. Dlatego staraj si臋 je艣膰 zdrowo, nie za du偶o, ale cz臋sto. Zamiast kupowa膰 w biegu batona, przygotuj sobie poprzedniego wieczora lunch do pracy i rano nie zapomnij go wzi膮膰 z lod贸wki. Niby nic wielkiego, a jednak zmiana nawyk贸w mo偶e nam wyj艣膰 na dobre.

PRZECZYTAJ TAK呕E: Czego nie je艣膰, kiedy si臋 stresujesz? 5 rzeczy, kt贸rych nale偶y unika膰, kiedy masz gorszy moment

7. Otaczaj si臋 pozytywnymi osobami

To w jakim 艣rodowisku funkcjonujesz, ma bardzo du偶y wp艂yw na twoje samopoczucie. Naucz si臋 rozpoznawa膰 wampiry emocjonalne i staraj si臋 unika膰 ich jak ognia. Zamiast tego sp臋dzaj czas z rodzin膮 i bliskim Ci osobami, kt贸rych obecno艣膰 sprawi, ze poczujesz si臋 dobrze i nape艂nisz si臋 pozytywn膮 energi膮.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close