Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Zestresowana? Oto 7 prostych i sprawdzonych sposobów na walkę ze stresem. Do zastosowania od zaraz!

Zestresowana? Oto 7 prostych i sprawdzonych sposobów na walkę ze stresem. Do zastosowania od zaraz!

jak radzić sobie ze stresem
Spacer to jeden ze sposobów, żeby radzić sobie ze stresem

 

Stres towarzyszy nam niemal nieustannie. Jest naturalną reakcją organizmu, nieuniknionym elementem naszego życia. W sytuacji zagrożenia pobudza ciało i zmysły, napręża mięśnie i mobilizuje do walki lub do ucieczki. Czasem trzeba jednak trochę zwolnić. Wyluzować.

Czasu wszyscy mamy tyle samo. Doba trwa 24 godziny dla każdego. I choć wydaje nam się, że z niczym się w niej nie wyrabiamy, postarajmy się jednak spożytkować ten czas tak, żeby dzień nie przelatywał nam między palcami. Zobaczysz ile czasu marnujesz przez stres. A nie warto!

CZYTAJ TAKŻE:  Chcesz pobudzić kreatywność? Zobacz 10 sprawdzonych sposobów na rozgrzewkę dla umysłu!

Powodów, dlaczego się stresujemy jest tak samo wiele, jak sposobów aby z tym stresem walczyć. Dzisiaj mamy dla Ciebie 7 sposobów, które pomogą ci dać sobie trochę luzu!

1. Zwolnij!

Żyjemy w czasach kiedy każdy gdzieś się spieszy. Pędzimy od punktu A do punktu B nie zastanawiając się nawet nad światem, który nas otacza. Zwolnij więc. Jeśli boisz, się że się spóźnisz – wyjdź wcześniej. Daj sobie chwilę na oddech. Zobaczysz, że stresujący poranek będzie łatwiejszy do przeżycia, kiedy np. pójdziesz okrężną drogą przez park.

2. Oddychaj

Nerwy. Głęboki wdech i wydech. Sposób znany każdemu, ale działa! Dlatego usiądź na chwilę, zamknij oczy i weź kilka głębokich wdechów. Dotlenisz w ten sposób mózg, a przy okazji pomoże Ci to na chwilę oczyścić umysł z natłoku myśli.

3. Śpij

Sen jest bardzo ważnym czynnikiem w walce ze stresem. Nic tak nie regeneruje jak sen. Każdy z nas wie mniej więcej ile godzin snu potrzebuje, aby czuć się wypoczętym. Jeśli jednak każdego poranka masz ochotę rzucić budzikiem o ścianę, spróbuj położyć się następnym razem chwilę wcześniej. Zamiast oglądać w łóżku kolejny odcinek serialu, zgaś światło i idź spać. Zobaczysz jak wiele może to zmienić.

4. Obserwuj

Otwórz oczy. Rozejrzyj się wokół siebie. Zacznij dostrzegać szczegóły. Przekonasz się wtedy, ile pięknych rzeczy kryje się w twoim otoczeniu. Niezależnie czy jest to kolorowy kwiat w oknie sąsiadki, jeż zobaczona na spacerze w lesie, mural stworzony przez młodego artystę, czy jakikolwiek inny drobiazg. Od razu poczujesz się lepiej, kiedy uświadomisz sobie ile piękna cię otacza.

5. Uśmiechaj się

Kiedy widzę naburmuszoną minę kasjerki w sklepie, natychmiast się do niej uśmiecham. Uśmiech nie tylko jest zaraźliwy, ale także poprawia nasze samopoczucie. Pozwala on rozluźnić napięcie mięśniowe, a dodatkowo ćwiczy przeponę i gardło, dotleniając krew. Obniża również ciśnienie krwi, poprawiając funkcjonowanie serca.

6. Jedz zdrowo

Zbilansowana może być pomocna przy wielu dolegliwościach, w tym nadmiernym stresie. Dlatego staraj się jeść zdrowo, nie za dużo, ale często. Zamiast kupować w biegu batona, przygotuj sobie poprzedniego wieczora lunch do pracy i rano nie zapomnij go wziąć z lodówki. Niby nic wielkiego, a jednak zmiana nawyków może nam wyjść na dobre.

7. Otaczaj się pozytywnymi osobami

To w jakim środowisku funkcjonujesz, ma bardzo duży wpływ na twoje samopoczucie. Naucz się rozpoznawać wampiry emocjonalne i staraj się unikać ich jak ognia. Zamiast tego spędzaj czas z rodziną i bliskim Ci osobami, których obecność sprawi, ze poczujesz się dobrze i napełnisz się pozytywną energią.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!