Jak znaleźć pomysł na biznes

Jak sprawdzić, czy pomysł na biznes ma sens? Tu znajdziesz wypróbowane rozwiązania, jak to zrobić.

Dominika Jajszczak

 

Aby rozwinąć swój pomysł na biznes musisz zainwestować nie tylko pieniądze, ale i tak bardzo cenny czas. Jak sprawdzić, czy pomysł na biznes ma sens? Czym się kierować? Podpowiadamy.

Na początek warto, abyś odpowiedziała sobie na dwa bardzo ważne pytania. Po pierwsze, czy twój pomysł stanowi rozwiązanie dla jakiegoś konkretnego problemu lub odpowiada na konkretną potrzebę? Po drugie, ile osób byłoby skłonnych zapłacić za twój produkt bądź usługę, ile i czy zapłaciliby już dziś. Masz problem z odnalezieniem odpowiedzi? Nie martw się! Wykorzystaj wszystkie zasoby, które Cię otaczają. Rozmawiaj o swoim pomyśle z innymi, najlepiej potencjalnymi klientami. Podpytuj. Badaj potrzeby. SŁUCHAJ! NIE OCENIAJ!

Rozmawiaj też z tymi, którzy mają doświadczenie. Założyli jakiś czas temu firmę, działają w biznesie, mają kontakty. Uwierz w powiedzenie „koniec języka za przewodnika”. Wielkie osiągnięcia zaczynają się od wielkich pytań. Nie bój się, że ktoś ukradnie twój pomysł. Dlaczego? Okazuje się, że 80% sukcesu to realizacja i wdrożenie, a nie sam pomysł. Pamiętaj, że inni ludzie nie będą mieli twojej motywacji, chęci i determinacji
do realizacji tego pomysłu. Sama realizacja twojego celu może przekraczać ich możliwości, będą bali się podjąć ryzyka, na które ty jesteś już gotowa!

Warto stworzyć wersję testową produktu. Wówczas możesz sprawdzić, jak ów produkt odbierają użytkownicy, co im się podoba, co nie, jakie mają pomysły na wprowadzenie usprawnień. Testuj, testuj, testuj. Im więcej zbierzesz opinii, informacji zwrotnych tym lepiej dla Ciebie.

Sprawdzonym sposobem na ocenę swojego pomysłu na biznes jest benchmarking. Poszukaj zatem podobnego produktu czy usługi, która istnieje już na rynku i porównaj z nią swoje rozwiązanie. Nie ograniczaj swoich poszukiwań tylko i wyłącznie do terytorium polskiego. Może warto zobaczyć, jak podobne pomysły zostały zrealizowane za granicą? Stosując benchmarking możesz uczyć się na błędach innych firm, zaoszczędzić trochę czasu w fazie testowania oraz zrobić coś lepiej bądź bardziej oryginalnie. Pablo Picasso raz stwierdził, że „dobrzy artyści kopiują, wielcy kradną”. Zatem inspiruj się pomysłami z innych krajów i implementuj je w Polsce. Pamiętaj jednak, że należy zawsze dopasować dane rozwiązanie do realiów rynkowych.

Chcesz przeczytać więcej? Sięgnij do bezpłatnego e-booka „Zyskowny Biznes. Od pomysłu do realizacji” już dzisiaj!
Możesz pobrać go tutaj: https://sukcestoja.pl/e-book-do-pobrania/

Przeczytaj także