Jak by膰 asertywnym w pracy

Jak wybra膰 temat webinaru? Dowiedz si臋, czego oczekuj膮 Twoi odbiorcy!

Webinary to pot臋偶ne narz臋dzia w r臋kach edukator贸w oraz specjalist贸w marketingu, PR i reklamy. Odpowiednio przemy艣lane wydarzenie pomo偶e Ci zyska膰 popularno艣膰 oraz ugruntowa膰 profesjonalny wizerunek w 艣wiadomo艣ci odbiorc贸w. Jak jednak wybra膰 temat webinaru? Nie musi by膰 to wcale trudne zadanie.

Chwytliwy temat webinaru to niezwykle wa偶ne zagadnienie.

To w艂a艣nie on przyci膮ga odbiorc贸w i mo偶e zawa偶y膰 na popularno艣ci wydarzenia w艣r贸d Twojej publiczno艣ci. Nie mo偶esz jednak kierowa膰 si臋 wy艂膮cznie preferencjami swoich subskrybent贸w lub swoj膮 wiedz膮 na temat danego zagadnienia. Jak wi臋c znale藕膰 z艂oty 艣rodek i wybra膰 temat, kt贸ry b臋dzie atrakcyjny zar贸wno dla Ciebie, jak i grupy docelowej? Jest na to wiele sposob贸w. Przedstawiamy najlepsze podej艣cia.

Wykorzystaj swoje najpopularniejsze publikacje

Przygotowuj膮c si臋 do kolejnego webinaru, przyjrzyj si臋 statystykom swojego bloga lub witryny. Niech to wyniki b臋d膮 Twoim drogowskazem na przysz艂o艣膰. Mo偶liwo艣膰 rozbudowanej analizy oferuj膮 najpopularniejsze narz臋dzia marketingowe, a nawet same witryny takie jak Facebook czy Instagram. Przegl膮daj膮c swoje statystyki, zidentyfikuj publikacje, kt贸re zyska艂y najwi臋cej ods艂on, udost臋pnie艅 i komentarzy. Bazuj膮c na popularno艣ci post贸w, mo偶esz okre艣li膰, jakie tematy najbardziej interesuj膮 Twoich odbiorc贸w. W艂a艣nie one staj膮 si臋 艣wietnym materia艂em na tematy dla webinar贸w. Rozwa偶 wi臋c wykorzystanie tre艣ci z najpopularniejszych post贸w w swoich webinarach lub rozwini臋cie tematu podczas bardziej dog艂臋bnej prezentacji. To prosty lifehack, dzi臋ki kt贸remu nigdy nie zabraknie Ci nowych pomys艂贸w. Zawsze zostaje co艣 do dodania!

Zaprezentuj si臋 jako ekspert w swojej dziedzinie

Zastan贸w si臋, na czym znasz si臋 najlepiej i o czym lubisz opowiada膰. Nie zawsze musisz kierowa膰 si臋 czysto utylitarnymi przes艂ankami. Pasja to magnes na odbiorc贸w! Ludzi przyci膮gaj膮 m贸wcy zaanga偶owani w temat. Dlatego poza gustami i preferencjami publiczno艣ci pomy艣l te偶 o sobie. Gwarantujemy, 偶e nawet je艣li Twoje zainteresowania s膮 tematem raczej niszowym, to zawsze znajd膮 odbiorc贸w, pod warunkiem, 偶e jeste艣 w nich prawdziwym ekspertem. Grunt, 偶eby zagadnienie by艂o podane w spos贸b prosty, i 偶eby zapewnia艂o frajd臋 r贸wnie偶 Tobie. Publiczno艣膰 zawsze to czuje i wynagradza swoj膮 aktywno艣ci膮.

Tw贸rz w艂asne webinary! Wypr贸buj bezp艂atny okres pr贸bny ClickMeeting

Odpowiedz na cz臋sto zadawane pytania

Przypomnij sobie, na jakie pytania dotycz膮ce Twojej dzia艂alno艣ci odpowiadasz najcz臋艣ciej. Czy jest co艣, co nieustannie wyja艣niasz r贸偶nym klientom lub subskrybentom? Czy w Twojej skrzynce odbiorczej raz za razem pojawiaj膮 si臋 te same pytania? Wykorzystaj je w charakterze pewnego rodzaju ankiety do webinaru! Cz臋sto zadawane pytania s膮 艣wietnym tematem wydarze艅, poniewa偶 wykorzystuj膮c je, masz pewno艣膰, 偶e Twoja publiczno艣膰 jest zainteresowana tymi zagadnieniami. Taka taktyka gwarantuje, 偶e udzielone przez Ciebie odpowiedzi spotkaj膮 si臋 z odzewem, a w dodatku w przysz艂o艣ci unikniesz wyja艣niania ci膮gle tych samych kwestii. Gdy kolejny raz us艂yszysz dane pytanie, zyskasz mo偶liwo艣膰 przekierowania zainteresowanych os贸b do nagrania swojego webinaru.

Zapytaj swoj膮 publiczno艣膰 o rad臋

Nie zawsze ca艂a odpowiedzialno艣膰 musi spoczywa膰 na Tobie! Je艣li nie masz pewno艣ci, czego oczekuj膮 od Ciebie Twoi odbiorcy, to po prostu ich zapytaj! Powiedzenie 鈥瀔to pyta, nie b艂膮dzi鈥 nie traci swojej aktualno艣ci. Publiczno艣膰 b臋dzie zachwycona, 偶e bierzesz pod uwag臋 jej zdanie i preferencje. Dzi臋ki temu zbudujesz z ni膮 jeszcze g艂臋bsz膮 relacj臋, a do tego zyskasz pewno艣膰, 偶e to, co masz do powiedzenia, spotka si臋 z pozytywnym odzewem. Daj ludziom mo偶liwo艣膰 uczestniczenia w tworzeniu twojego bloga lub kana艂u, a przekonasz si臋, 偶e webinar b臋dzie cieszy艂 si臋 w艣r贸d nich popularno艣ci膮. Dlatego nie b贸j si臋 pyta膰!

Rozwi膮zuj problemy

Webinary, kt贸re dok艂adnie opisuj膮 zagadnienie i rozwi膮zuj膮 problemy odbiorc贸w, zawsze ciesz膮 si臋 popularno艣ci膮. Aby odkry膰 bol膮czki Twojej grupy docelowej, mo偶esz poszuka膰 w sieci negatywnych recenzji analogicznych produkt贸w lub us艂ug, odwiedzi膰 fora lub zerkn膮膰 na najcz臋艣ciej zadawane pytania do specjalist贸w z Twojej dziedziny. Zwr贸膰 uwag臋 na to, co powstrzyma艂o klienta przed wystawieniem pozytywnej recenzji, a co spotka艂o si臋 z niezrozumieniem. Sprawd藕, czego zabrak艂o oraz jakiego problemu nie uda艂o si臋 rozwi膮za膰. A nast臋pnie zbuduj webinar wok贸艂 poszukiwania praktycznych rozwi膮za艅 i rad dla os贸b, kt贸re napotka艂y podobne przeciwno艣ci.

Sprawd藕, co robi konkurencja

Je艣li kompletnie nie masz pomys艂u na nowy webinar, odwied藕 strony profesjonalist贸w ze swojej bran偶y i zobacz, czym si臋 zajmuj膮. Nie mamy tutaj na my艣li kopiowania tre艣ci, a o czerpanie inspiracji i wyci膮gni臋cie wniosk贸w z ich sukces贸w i b艂臋d贸w. Wejd藕 wi臋c na profile konkurent贸w, zapoznaj si臋 z poruszanymi przez nich zagadnieniami i przekonaj si臋, kt贸re materia艂y ciesz膮 si臋 najwi臋ksz膮 popularno艣ci膮. Dzi臋ki temu unikniesz inwestowania czasu i pieni臋dzy w temat, kt贸ry w ich przypadku nie spotka艂 si臋 z odzewem odbiorc贸w, i skupisz si臋 na tych zagadnieniach, kt贸re nie do艣膰, 偶e s膮 Ci bliskie, to jeszcze ciesz膮 si臋 zainteresowaniem publiczno艣ci. A mo偶e uda Ci si臋 przedstawi膰 temat, kt贸ry nie zadzia艂a艂 w innym przypadku, w zupe艂nie innym 艣wietle i odnie艣膰 sukces? Przeanalizuj s艂abe punkty wydarzenia i wyci膮gnij odpowiednie wnioski.

Konkretyzuj zagadnienia

Nawet je艣li wydaje Ci si臋, 偶e Twoje dotychczasowe webinary poruszy艂y ju偶 ka偶dy temat, to istnieje du偶e prawdopodobie艅stwo, 偶e wcale tak nie jest. Mo偶e tylko pobie偶nie dotkn臋艂y kwestii zwi膮zanych z kredytem na budow臋 domu podczas analizowania koszt贸w inwestycji albo Twoi odbiorcy nie dowiedzieli si臋, jak otworzy膰 firm臋 w Norwegii, bo szerzej om贸wione zosta艂o prawo w innej cz臋艣ci Europy?

Autorzy webinar贸w cz臋sto pope艂niaj膮 ten b艂膮d i chc膮 opowiedzie膰 o wszystkim za jednym zamachem w nadziei, 偶e pomo偶e im to trafi膰 do szerszej grupy odbiorc贸w. Takie podej艣cie nie zawsze si臋 sprawdza. Bardzo cz臋sto publiczno艣膰 zainteresowana jest tylko pewnym w膮skim zagadnieniem i nie ma ochoty dowiadywa膰 si臋 najpierw o ca艂ej gamie og贸lnik贸w. Dlatego je艣li nie masz pomys艂贸w na nowy na webinar, wykorzystaj stary, ale tym razem skup si臋 na detalach.

Przeanalizuj wyniki wyszukiwa艅

Poszukuj膮c tematu webinaru, nie mo偶esz pomin膮膰 podstawowego w dzisiejszych czasach narz臋dzia marketingowego, czyli statystyk wyszukiwarek. Analizuj膮c wyniki wyszukiwa艅, b臋dziesz w stanie okre艣li膰, z jakimi problemami spotykaj膮 si臋 Twoi odbiorcy i jakie frazy s膮 najcz臋艣ciej wykorzystywane w poszukiwaniu rozwi膮za艅. S艂owa kluczowe s膮 bardzo wa偶nymi elementami strategii, poniewa偶 dzi臋ki analizie fraz odpowiesz na pytania nurtuj膮ce twoja publiczno艣膰, a jednocze艣nie poprawisz swoj膮 widoczno艣膰 w sieci. G艂贸wne frazy kluczowe mo偶esz okre艣li膰 przy pomocy darmowych narz臋dzi, takich jak Google Keyword Planner, a wykorzystuj膮c te dane, z 艂atwo艣ci膮 wybierzesz temat, kt贸ry spotka si臋 z ciep艂膮 reakcj膮 s艂uchaczy. Oczywi艣cie do Twojej dyspozycji pozostaj膮 r贸wnie偶 zdecydowanie bardziej rozbudowane rozwi膮zania, np. Ahrefs, Semrush czy Senuto.

To ju偶 wszystkie sposoby na znalezienie ciekawego pomys艂u na webinar, zar贸wno dla Ciebie, jak i odbiorcy. Je艣li o czym艣 zapomnieli艣my, to koniecznie podziel si臋 tym z nami w komentarzu! Zapraszamy tak偶e do odwiedzenia naszego bloga. Znajdziesz na nim wiele inspiracji, kt贸re pozwol膮 Ci tworzy膰 jeszcze bardziej anga偶uj膮ce spotkania online.

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close