czy zdjęcie w CV jest potrzebne

Dobre zdjęcia są wizytówką Twojej firmy! Jak je wykonać?

Sylwia Małecka

Na pewno nie jest Ci obce stwierdzenie, że żyjemy w czasach social mediów. To była prawda. Teraz prócz social mediów mamy dodatkowo #socialdistance, a sieci komórkowe odnotowały zdecydowany wzrost korzystania z internetu. Notorycznie przesuwamy palcem po ekranie telefonu lub myszką po ekranie monitora. Szukamy nie tylko śmiesznych memów, ale również ciekawych artykułów, produktów, usługodawców czy potencjalnych klientów. Od czego zależy czy dana strona przyciągnie Twoją uwagę na dłużej niż ułamek sekundy? Dobre zdjęcie! To ono w jedną chwilę jest w stanie przekazać wiele znaczących treści.

Pierwsze wrażenie

Ludzie poruszający się w internecie nie czytają, tylko skanują informacje, dlatego kluczowe znaczenie w przyciągnięciu ich uwagi mają interesujące zdjęcia. Niezależnie, czy jest to profil w social mediach, LinkedIn, czy strona www muszą one zawierać wysokiej jakości fotografie będące wizytówką Twoją i Twojego biznesu.

Pokaż wizerunek swojego biznesu!

Fotografia wizerunkowo-biznesowa w profesjonalny sposób przedstawi Twoją firmę, jej wnętrze oraz pracowników realizujących projekty. Dobrze wykonane zdjęcie jest w stanie wiernie odwzorować atmosferę oraz ducha organizacji. Nikt nie powiedział, że muszą to być mało interesujące zdjęcia na białym tle. Usiądź przy biurku z kubkiem swojej ulubionej kawy i działajmy! Taka sesja może pełnić funkcje reportażu, w której kluczowym elementem jest uchwycenie Twojej osobowości. I pamiętaj – fakt, że jest to zdjęcie biznesowe nie oznacza, że nie możesz się uśmiechać! Każdy woli współpracować z pozytywnymi ludźmi :)

Optymalizacja SEO

Zdjęcia mogą pomóc w znalezieniu Twojej firmy w Internecie. Dzięki optymalizacji różnych elementów Twoja strona będzie pojawiać się w pierwszych wynikach wyszukiwania, co bezpośrednio przełoży się na zwiększoną liczbę odwiedzin. Optymalizacja SEO dotyczy nie tylko treści, ale także umieszczonych zdjęć, które poprawiają widoczność w wynikach graficznych przeglądarek, takich jak grafika Google, albo pinterest. Bez względu na to, kim są Twoi klienci i co sprzedajesz, dobrze wykonana fotografia jest ważnym atutem, który przyczyni się do ogólnej promocji marki i sukcesu.

Przeczytaj także: 5 sposobów, jak skutecznie pokazać produkty online

Jedna sesja zdjęciowa – wiele zastosowań!

Dodatkowym atutem profesjonalnej sesji zdjęciowej jest fakt, że podczas jednego dnia zdjęciowego możesz wykonać kontent na swoje firmowe social media, stronę www, bloga czy inne materiały promocyjne. Wystarczy odpowiednio zmienić scenografię, przygotować kilkanaście opcji produktowych, tak aby później Twoje media nieustannie wzbudzały zainteresowanie. Regularny kontakt z klientem jest bardzo ważny. Wszystkie czołowe marki w ten sposób budują swoją renomę. Jesteśmy zalewani falami różnorodnych informacji, a przesianie ich w celu znalezienia tych, które nam najbardziej odpowiadają nie jest łatwym zadaniem. Przykuj uwagę swoich odbiorców profesjonalnym zdjęciem! Każde udostępnienie Twojego posta, buduje pozytywną świadomość marki. Ludzie kupują oczami!

Fotografia eventowa

A kiedy już wszystko wróci do normy (czyli już niedługo;)), pomyśl o fotorelacji z eventu firmowego. Zorganizuj wyczekiwany przez wszystkich wyjazd integracyjny i zadbaj o odpowiednią utrwalenie tego wydarzenia. Taka pamiątka będzie cenną formą zespolenia pracowników, a udostępniane przez nich zdjęcia z paintballa, czy przebieranej imprezy mają świetny wydźwięk w ogólnym odbiorze firmy, jako organizacji z którą warto nawiązać współpracę.

Skup się na działaniach promocyjnych

Trwająca pandemia dla wielu z nas oznacza możliwość wprowadzenia nowych rozwiązań. To doskonały moment, aby skupić się na działaniach promocyjnych, na które wcześniej brakowało czasu, a teraz mogą w pełni przygotować Twoją działalność na nadchodzące odmrożenie rynku. Obostrzenia są zmniejszane z dnia na dzień, a przecież chcesz być gotowa w 100% na dalszy rozwój swojego biznesu, kiedy już skończy się ten trudny czas :)

***

O autorce:

Sylwia Małecka – w branży fotograficznej od 9 lat. Fotograf z zamiłowania i pasji. Absolwentka kierunku psychologia w zarządzaniu Akademii Leona Koźmińskiego. Założycielka Smotion, gdzie główny nacisk kładzie się na fotografię komercyjną i biznesową, oraz Wedding Studios – reportaże ślubne. Prywatnie miłośniczka muzyki i podróży, najlepiej z aparatem w ręku.

Przeczytaj także