jak zdoby膰 klienta

Jak zdoby膰 klienta? Zobacz skuteczne narz臋dzia

Joanna Rutkowska

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

 

Na sukces gabinetu kosmetycznego, salonu fryzjerskiego czy plac贸wki medycznej wp艂ywa nie tylko jako艣膰 艣wiadczonych us艂ug i wykwalifikowany personel, ale r贸wnie偶 poziom obs艂ugi oraz wszystkie procesy zarz膮dcze. Konieczno艣膰 planowania wizyt w czasie, dynamika zmian w rejestracji klient贸w i pacjent贸w, potrzeba powiadomie艅 czy zarz膮dzanie zespo艂em specjalist贸w wymusza wykorzystanie narz臋dzi usprawniaj膮cych realizacje us艂ug. Kt贸re z nich sprawdz膮 si臋 najlepiej?

Coraz cz臋艣ciej i coraz ch臋tniej korzystamy ze specjalistycznych produkt贸w, zabieg贸w oraz form leczenia. Zainteresowanie t膮 sfer膮 powoduje, 偶e konkurencja na rynku ro艣nie, dlatego zaufanie klienta i pacjenta zdoby膰 jest coraz trudniej. Chc膮c odnie艣膰 sukces i zjedna膰 sobie grono sympatyk贸w, nale偶y utrzymywa膰 wysokie standardy, a tak偶e zadba膰 o to, aby wyr贸偶ni膰 si臋 na tle pozosta艂ych firm czy plac贸wek. Mo偶emy to osi膮gn膮膰 za pomoc膮 tworzenia innowacyjnej oferty, a tak偶e wyj膮tkowego podej艣cia do klienta i budowania z nim trwa艂ych relacji. Wsparciem ka偶dego z tych element贸w s膮 nowoczesne technologie.

ZAK艁ADASZ FIRM臉? OTO 8 ZASAD BIZNESOWEGO SURVIVALU, KT脫RE POMOG膭 CI PRZETRWA膯 I ODNIE艢膯 SUKCES!

Jak zdoby膰 klienta? Nie tylko w bran偶y health&beauty

鈥 Od 7 lat prowadzimy salony fryzjerskie i fryzjersko-kosmetyczne, korzystaj膮c przy tym z wielu narz臋dzi przeznaczonych do zarz膮dzania tym dynamicznym biznesem. S膮 to narz臋dzia, kt贸re pomagaj膮 nam uporz膮dkowa膰 kalendarz czy zdobywa膰 rekomendacj臋 klient贸w 鈥 m贸wi Tomasz Schmidt, za艂o偶yciel Akademii Fryzjerskiej Wierzbicki & Schmidt. 鈥 Na opinie go艣ci du偶y wp艂yw ma m.in. wygoda us艂ug, z kt贸rych korzystaj膮. Dlatego naszym klientom dajemy mo偶liwo艣膰 dokonania rezerwacji wizyt on-line przez portal lub aplikacj臋 mobiln膮. Mog膮 si臋 oni umawia膰 na wizyt臋 w dowolnym miejscu i czasie, co zajmuje tylko chwil臋 鈥 dodaje Andrzej Wierzbicki, wsp贸艂za艂o偶yciel salon贸w.

W przypadku s艂u偶by zdrowia cz臋sto spotkamy si臋 z podobnymi udogodnieniami, zar贸wno dla pacjent贸w, jak i samego personelu medycznego. 鈥 Nowoczesne rozwi膮zania IT ju偶 dawno wkroczy艂y do plac贸wek medycznych usprawniaj膮c proces diagnostyczno-terapeutyczny, a jednocze艣nie ca艂o艣膰 proces贸w obs艂ugi pacjenta. W Certusie ju偶 od wielu lat standardem jest elektroniczna dokumentacja medyczna, dzi臋ki kt贸rej personel medyczny we wszystkich plac贸wkach ma dost臋p do danych pacjenta, a to znacznie usprawnia proces leczenia. W formie elektronicznej prowadzone s膮 te偶 terminarze poradni, co po艂膮czone jest z przypominaniem pacjentom dzie艅 wcze艣niej drog膮 SMS-ow膮 o um贸wionej wizycie. Co istotne, pacjent mo偶e w wiadomo艣ci zwrotnej odwo艂a膰 tak膮 wizyt臋, dzi臋ki czemu zwalnia termin dla innych potrzebuj膮cych takiego 艣wiadczenia 鈥 wylicza Maciej Majewski, Dyrektor ds. Sprzeda偶y Prywatnej Lecznicy Certus.

E-mail marketing zawsze na czasie

Newslettery czy nawet pojedyncze mailingi, w kt贸rych mo偶na informowa膰 o nowo艣ciach ofertowych, promocjach, gratisowych us艂ugach lub bezp艂atnych badaniach, to wiadomo艣ci wci膮偶 ch臋tnie odbierane przez du偶膮 cz臋艣膰 spo艂ecze艅stwa. Oczywi艣cie tego typu e-maile ka偶dego dnia konkuruj膮 z innymi, zatem warto zatroszczy膰 si臋 o to, 偶eby ten wys艂any przez nas wyr贸偶ni艂 si臋 form膮 i tre艣ci膮 oraz 偶eby na pewno trafi艂 do odbiorcy. Warto korzysta膰 r贸wnie偶 z rozwi膮za艅, kt贸re pozwalaj膮 komunikat dostarczy膰 szybko i skutecznie. Przyk艂adem jest EmailLabs, serwer SMTP w chmurze wsp贸艂pracuj膮cy z najwi臋kszymi dostawcami skrzynek e-mail w Polsce, dzi臋ki kt贸remu wys艂ana wiadomo艣膰 nie zostanie zablokowana przez filtry spam serwis贸w pocztowych.

Przyk艂ady podobnych narz臋dzi: Redlink, Freshmail

Komunikacja mobilna SMS 鈥 czy jest dla wszystkich?

Komunikacja SMS to prosta, szybka i skuteczna forma przekazu. Wiadomo艣膰 mo偶na wysy艂a膰 i odbiera膰 bez konieczno艣ci dost臋pu do internetu. Sami konsumenci wyra偶aj膮 zainteresowanie otrzymywaniem takich komunikat贸w od firm, z kt贸rych us艂ug korzystaj膮 鈥 z ostatnio przeprowadzanego badania Komunikacja SMS w Polsce wynika, 偶e niemal 70% ankietowanych otrzymuje tego typu SMS-y i praktycznie tyle samo os贸b chce otrzymywa膰 je nadal. Badanie cyklicznie od kilku lat przeprowadza Platforma SerwerSMS.pl, kt贸ra umo偶liwia m.in. realizacj臋 promocyjnych kampanii mobilnych w obszarze B2C i B2B. Do komunikacji udost臋pnia wiadomo艣ci tekstowe (SMS), wiadomo艣ci multimedialne (MMS) oraz wiadomo艣ci g艂osowe (VOICE).

鈥 Obecnie SMS-y przypominaj膮ce o um贸wionej wizycie to standard. Klienci nie tylko akceptuj膮 takie powiadomienia, ale ich oczekuj膮. W dobie po艣piechu bardzo 艂atwo jest zapomnie膰 o wa偶nych datach. Zatem na systemie przypomnie艅 SMS korzystaj膮 zar贸wno firmy, ze wzgl臋du na du偶o ni偶szy procent nieodm贸wionych wizyt, jak i klienci, kt贸rzy bardzo cz臋sto na kolejn膮 wizyt臋 musieliby d艂ugo czeka膰. Maj膮c w艂asn膮 baz臋 klient贸w, dzi臋ki SMS-om mo偶na znacz膮co poprawi膰 zar贸wno wizerunek, jak i marketing 鈥 podsumowuje Daniel Zawili艅ski Managing Director COO SerwerSMS.pl

Inne przyk艂ady tego typu narz臋dzi: SMSLabs, Infobip, mProfi, Tyntec

Kalendarz, grafik, planowanie wizyt

Prowadz膮c dzia艂alno艣膰 warto wybiera膰 takie oprogramowanie, kt贸re posiada maksimum funkcji u艂atwiaj膮cych prac臋 i gwarantuj膮cych oszcz臋dno艣膰 czasu. W艣r贸d najpopularniejszych znajduje si臋 Versum, oferuj膮cy kalendarz pozwalaj膮cy na sprawn膮 organizacj臋 grafiku, planowanie wizyt, prowadzenie kart klient贸w czy wysy艂anie przypomnie艅 SMS. 鈥 Versum to co艣 wi臋cej ni偶 kompleksowy system, kt贸ry u艂atwi zarz膮dzanie ka偶dym obszarem pracy salonu w bran偶y hair&beauty. To przede wszystkim know-how, kt贸rym dzielimy si臋 z naszymi klientami wspomagaj膮c ich rozw贸j. Stawiamy na dialog z u偶ytkownikami systemu, kt贸rzy wspieraj膮 nas w ci膮g艂ym rozwoju narz臋dzia. Na co dzie艅 korzysta z niego kilkana艣cie tysi臋cy specjalist贸w w Polsce i coraz cz臋艣ciej tak偶e za granic膮 鈥 m贸wi Sebastian Ma艣ka, prezes sp贸艂ki Versum.

Inne narz臋dzia: Halo24, BeautySalon24

W ka偶dym miejscu i czasie, czyli rezerwacja on-line

Zanim zdob臋dzie si臋 klienta, trzeba mu si臋 wcze艣niej da膰 odnale藕膰. W przypadku salon贸w fryzjerskich, gabinet贸w kosmetycznych i SPA umo偶liwia to np. Moment.pl. To portal i aplikacja mobilna do rezerwacji wizyt przez Internet. Moment.pl daje mo偶liwo艣膰 umawiania wizyt online ca艂膮 dob臋, w czasie rzeczywistym. Dzi臋ki temu wybrany termin zostaje automatycznie dodany do kalendarza, bez konieczno艣ci telefonicznego potwierdzania. To pierwsza w Polsce baza skupiaj膮ca tylko topowe salony urody, a potwierdzaj膮 to tysi膮ce komentarzy, jakie zalogowani u偶ytkownicy mog膮 wystawia膰 wy艂膮cznie po zrealizowanej wizycie. 鈥 Komentarze stanowi膮 cenne 藕r贸d艂o wiedzy dla prowadz膮cych salony i gabinety, a dodatkowo wielu osobom pomagaj膮 podj膮膰 decyzje o wyborze danego miejsca 鈥 m贸wi Pawe艂 Kantyka, tw贸rca Moment.pl.

Inne narz臋dzie: dobrakosmetyczka.pl

Asystent CRM

Wsz臋dzie tam, gdzie wysoka jako艣膰 obs艂ugi klienta jest priorytetem warto wdro偶y膰 Asystenta CRM. Umo偶liwia on pe艂n膮 obs艂ug臋 ksi膮偶ki korespondencji, danych kontaktowych os贸b czy kontrahent贸w oraz planowanie, zlecanie i przypominanie o zadaniach. Pozwala on na tworzenie r贸偶nego rodzaju tabel do przechowywania danych i baz, a tak偶e p贸藕niejsze ich przeszukiwanie czy analiz臋 statystyk oraz drukowanie raport贸w. Eksport danych do popularnych format贸w, w tym do arkuszy kalkulacyjnych, czy mo偶liwo艣膰 pracy z urz膮dze艅 przeno艣nych USB znacznie wp艂ywaj膮 na komfort u偶ytkowania.

Podobne programy: Sugar CRM, VTiger

Tw贸j gabinet mo偶e by膰 inteligentny

Prowadzenie zeszyt贸w wizyt i dokumentacji medycznej wymaga du偶ych zasob贸w nak艂adu pracy. W jej organizacji pomaga platforma iGabinet 鈥 kompleksowe oprogramowanie rozwijane w ramach 艣cis艂ej wsp贸艂pracy z lekarzami, kt贸re dostarcza plac贸wce szeregu narz臋dzi usprawniaj膮cych zarz膮dzanie elektroniczn膮 dokumentacj膮 medyczn膮. To podstawowa cecha tego rozwi膮zania i jednocze艣nie jego najwi臋ksza zaleta, dzi臋ki kt贸rej codzienna praca w wielu przypadkach staje si臋 zautomatyzowana. Narz臋dzie pozwala na wystawianie paragon贸w i faktur, posiada wbudowan膮 baz臋 lek贸w oraz u艂atwia wsp贸艂prac臋 z laboratoriami. Rozwi膮zanie to dedykowane jest gabinetom lekarskim, stomatologicznym, rehabilitacyjnym.

Inne przyk艂ady: EuroSoft, Gabinet JZK, Kuracjusz (sanatoria)

Jak zdobywa膰 klienta w mediach spo艂eczno艣ciowych?

Internet oferuje nam szereg platform spo艂eczno艣ciowych doskona艂ych do promocji oferty oraz bezpo艣redniej komunikacji z klientami czy pacjentami. Natychmiastowe reagowanie na potrzeby internaut贸w oraz anga偶owanie ich w 偶ycie salonu, gabinetu b膮d藕 plac贸wki, to doskona艂y spos贸b na budowanie lojalno艣ci oraz zaufania. Kluczem do transparentnego wizerunku s膮 te偶 publikowane w tych serwisach opinie, kt贸re najskuteczniej powi臋kszaj膮 grono zainteresowanych us艂ugami. Potrafi膮 one zdzia艂a膰 wi臋cej, ni偶 jakiekolwiek zapewnienia samej marki. Ponadto wykorzystuj膮c Facebook, Instagram, Pinterest czy You Tube mo偶na dociera膰 do r贸偶nych, stargetowanych uprzednio odbiorc贸w. Prowadz膮c wybrany kana艂 mo偶emy wykorzystywa膰 zdj臋cia, gify, filmy, mo偶emy to robi膰 sami lub we wsp贸艂pracy z wyspecjalizowan膮 agencj膮. W generowaniu przyci膮gaj膮cego contentu i pozyskiwaniu odbiorc贸w w przypadku Social Medi贸w ogranicza膰 mo偶e w zasadzie tylko wyobra藕nia.

Jak wida膰 narz臋dzi wspieraj膮cych prac臋 czy promuj膮cych us艂ugi w sektorze zdrowia i urody jest bardzo wiele, a ich r贸偶norodna specyfika oraz koszty wdro偶enia pozwalaj膮 na dopasowanie do indywidualnych potrzeb, z uwzgl臋dnieniem wielko艣ci i struktury danej dzia艂alno艣ci.

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close