GLOV
Czy wiesz, że zwykłym wacikiem nie jesteś w stanie zmyć całkowicie makijażu ze swojej twarzy? Jest jednak na to rozwiązanie – to GLOV. Ich pierwszy i flagowy produkt – rękawica do demakijażu potrzebuje jedynie wody, aby dokładnie oczyścić skórę z makijażu. Jest hipoalergiczna, łagodna dla oczu i zachowuje naturalne pH skóry. Z tak innowacyjnym produktem i z taką determinacją pomysłodawczynie – Monika Żochowska i Ewa Dudzic – nie mogły nie osiągnąć sukcesu! Zaczynały w 2012 roku jako startup na polskim rynku, w 2015 roku zdobyły nagrodę Bizneswoman Roku w kategorii Moja Firma, a ich produkt był obecny w 30 krajach na całym świecie. Tempo ich ekspansji na rynki światowe jest imponujące, w 2017 roku działały już na 50 rynkach, a od 2018 roku jest ich już 60.
I Love Grain
To wyjątkowa inicjatywa dwóch przyjaciółek – Justyny Borskiej oraz Barbary Onyszkiewicz-Belskiej. Wszystko zaczęło się od poduszki…
Zaczynając pracę nad I Love Grain Justyna Borska nie miała konkretnego planu na biznes. W tamtym czasie musiała zrezygnować z pracy ze względu na ciężką chorobę. Nie była w stanie pracować, normalnie funkcjonować czy, chodzić. Każdy dzień był dla niej walką o życie. Miała różnego rodzaju objawy. Ból towarzyszył jej przez lata. Dopiero po 24 latach usłyszała ostateczną diagnozę – stwardnienie rozsiane i neuroborelioza. Justyna miała bardzo duże problemy ze snem i choć wiedziała, że poduszka nie rozwiąże jej wszystkich problemów to szukała takiej, która przynajmniej nie będzie jej szkolić. Szukała, aż znalazła, jak to mówi „poduszkę idealną” – w 100% naturalną i biodegradowalną.
„Firmę w 2017 roku założyła wtedy moja mama, bo ja nie byłam w stanie jeszcze chodzić. To ona załatwiła wszystkie formalności. Ja zamawiałam próbki materiałów, łusek, ziół. Sprawdzałam jakość, certyfikaty i szukałam szwalni. Długo to trwało, ponieważ jednego dnia udawało mi się pracować godzinę, z kolei innego wcale. W tym samym czasie, na swojej drodze, spotkałam moją obecną wspólniczkę Basię, której opowiedziałam o pomyśle na produkt. I to było niesamowite, bo w sumie nie zadając wiele pytań powiedziała – dobra Justyna, robimy to! W sumie chyba obie nie wiedziałyśmy na co się decydujemy i jak będą wyglądały nasze dalsze losy” – wspomina Justyna Borska, która w marcu tego roku odebrała statuetkę Bizneswoman Roku.
I Love Grain to marka, która pokazuje, że kryzys, bywa wielkim inspiratorem i często staje się początkiem wielkiego przełomu. Pierwszy produkt Justyna stworzyła, by pomóc sobie, kolejne zbudowały markę I Love Grain. Teraz w e-sklepie marki możecie znaleźć m.in. poszewki, kołdry, szlafroki, opaski na oczy, wałki, termofory czy szczotki do suchego masażu. Niedawno na rynku pojawiła się ich nowa kolekcja stworzona razem z Zosią Zborowską. Na produkty tej marki zwróciła uwagę nawet sama Gwyneth Paltrow.
Just Paul
Just Paul to polski brand odzieżowy założony w 2012 roku przez Paulę Olechowską i Justynę Juszczyk-Grupińską. Ta marka stawia na elastyczność produkcji, która daje im możliwość błyskawicznej reakcji na zmieniające się trendy. Zamiast dwóch kolekcji tworzą na bieżąco nowości. Wprowadzają krótkie i limitowane serie, dzięki czemu ubrania stają się bardziej unikalne i niepowtarzalne. Budują swój sukces w branży modowej nie tracąc przy tym autentyczności. Ich historia dowodzi, że biznes można realizować na własnych warunkach, a macierzyństwo nie musi oznaczać końca kariery i rozwoju zawodowego. Same na co dzień z powodzeniem łączą pracę, macierzyństwo i hobby.
W 2017 roku dotarły do finału konkursu Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku. Just Paul noszą m.in. Paulina Sykut-Jeżyna, Katarzyna Cichopek, Anna Lewandowska, Joanna Koroniewska, Paulina Krupińska-Karpiel. Całkiem niedawno założycielki otworzyły swój drugi butik w Warszawie w Elektrowni Powiśle, a Zosia Ślotała została ich brand managerem. Na początku 2020 roku to właśnie w ich kreacji pokazała się Anna Wedzikowska na rozdaniu Oscarów, która znana jest z tego, że nigdy nie zawodzi fanów swoimi stylizacjami. W czerwcu tego roku w ich kreacjach wystąpiły podczas corocznej gali finałowej konkursu Bizneswoman Roku prowadzące wydarzenie (Olga Kozierowska i Gabi Drzewiecka) oraz laureatki nagrodzone statuetkami.
Whisbear
Czy ktoś jeszcze nie zna tego szumiącego misia? Julia Sielicka-Jastrzębska oraz Zuzia Sielicka-Kalczyńska od sześciu lat intensywnie rozwijają markę Whisbear wprowadzając nowe produkty na rynek polski oraz zagraniczny, prowadząc rozmaite inicjatywy oraz kampanie społeczne. Są siostrami i mamami (w sumie szóstki dzieci!).
Jako świeżo upieczone mamy borykały się niegdyś z typowym wyzwaniem – ich dzieci miały problemy z zasypianiem. Okazało się, że jedynie szum suszarki pomagał w uspokajaniu płaczących maluchów. Poszukiwały jednak wygodniejszego rozwiązania i tak powstał… Szumiący Miś Whisbear. Zabawka emituje trzy rodzaje szumu, w tym odgłosy wód płodowych, co uspokaja dziecko.
W 2018 roku Siostry Sielickie wypuściły na rynek SmartMisia – Leniwca E-zzy, który dzięki dedykowanej aplikacji przypomina rodzicom m.in. o szczepieniach, ważnych badaniach, skokach rozwojowych dziecka i jego zachowaniach. Przy okazji w aplikacji można kolekcjonować kroki milowe w życiu dziecka takie jak pierwsze kroki czy ząbek.
Wyświetl ten post na Instagramie.Post udostępniony przez Whisbear® Szumiący Miś (@whisbear_poland)
Marka Whisbear została doceniona na całym świecie i otrzymała wiele nagród oraz wyróżnień, m. in. Dobry Wzór 2015, Kids Time Star 2018, Nagroda Rodziców 2018 czy amerykańskiego JPMA Awards 2018. Jula i Zuzia to także laureatki Innovation Award 2016 i Konkursu Bizneswoman Roku. Fanką Whisbeara jest sama angielska księżna Kate.
LaMillou
Marka produktów dla dzieci stworzona przez Izabelę Lewandowską i Martę Pieniążek. LaMillou szybko zjednało sobie Jury konkursu Bizneswoman Roku oraz klientów na całym świecie. Jeden z ich flagowych produktów – kurka Babci Dany w 2013 roku otrzymała nagrodę Produkt Roku magazynu Mam Dziecko. Czytając historię powstania produktu mam wrażenie, że to chyba przeznaczenie! Teściowa jednej ze wspólniczek wymyśliła, zaprojektowała, uszyła, a na koniec podarowała poduszkę w kształcę kurki swoim najbliższym. Kurka przypadkiem trafiła do showroomu LaMillou, gdzie każdy odwiedzający sklep klient pytał o cenę kurki, choć w ofercie jej nie było. Nie potrzeba było dużo czasu, aby kurka trafiła do produkcji i stała się hitem w branży dziecięcej. Zwłaszcza, że sposobów korzystania z niej jest mnóstwo. Od poduszki do karmienia, po maskotkę i podkładkę pod laptopa. Dzisiaj Kurka Babci Dany znana jest na całym świecie. Sprzedaje się m.in. w USA, Izraelu czy Korei Południowej.
Marka LaMillou wspierana jest przez znanych przedstawicieli ze świata mody, designu, rozrywki czy kultury którzy chętnie angażują się w proces projektowania nowych kolekcji. Świat LaMmillou współtworzą takie osoby jak Anna Mucha, Magdalena Różczka, Katarzyna Zielińska, Maja Bohosiewicz, Maciej Zakościelny, Marta Żmuda-Trzebiatowska, Staszek Karpiel-Bułecka, Anna Skura, Marcin Tyszka czy Małgorzata Rozenek-Majdan.
„Zdobycie tytułu Bizneswoman Roku zastało nas w bardzo trudnym momencie naszej działalności. La Millou rozwijało się tak szybko, że czasem nie nadążałyśmy. Pojawił się pierwszy kryzys, wszyscy nam gratulowali sukcesów, a my borykałyśmy się z różnymi problemami. Nagroda Sukcesu Pisanego Szminką dodała nam odwagi, siły i przede wszystkim poczucia, że damy radę. I dajemy do dziś, dzień po dniu. Walczcie o swoje marzenia, zamiast myśleć i gdybać – działajcie. Najwyżej będziecie żałować, że czegoś spróbowałyście, a nie żałować, że nawet nie dałyście sobie szansy. W środku tak naprawdę jesteśmy odważniejsze i bardziej zdeterminowane od mężczyzn, tylko mamy problem z wydobyciem tej odwagi.” – motywuje Izabela Lewandowska, współzałożycielka marki LaMillou i zdobywczyni tytułu Bizneswoman Roku 2013.
Prowadzisz własny biznes? Pokaż się w konkursie Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku. Jeżeli prowadzisz go z przyjaciółką to możecie zgłosić się razem! Udział w konkursie jest bezpłatny. Zgłoszenia można wysyłać do 14 lutego 2020 r.
A może sama nie chcesz się zgłosić, ale znasz kobietę, która powinna otrzymać tytuł Bizneswoman Roku 2020? Nominuj ją do konkursu na stronie www.bizneswomanroku.pl.