Jak znale藕膰 pomys艂 na biznes

Jak znale藕膰 pomys艂 na biznes? 呕ycie podsuwa najlepsze pomys艂y

Dominika Jajszczak

Wiele firm powsta艂o dlatego, 偶e ich pomys艂odawcy nie mogli znale藕膰 na rynku produkt贸w czy us艂ug, kt贸rych potrzebowali. Poznaj inspiruj膮ce historie pi臋ciu polskich marek, kt贸rych za艂o偶ycielki zaczyna艂y od rozm贸w z najbli偶szymi o swoich potrzebach, a teraz prowadz膮 firmy, odnosz膮 mi臋dzynarodowe sukcesy i s膮 finalistkami b膮d藕 laureatkami konkursu Bizneswoman Roku.
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

GLOV

Czy wiesz, 偶e zwyk艂ym wacikiem nie jeste艣 w stanie zmy膰 ca艂kowicie makija偶u ze swojej twarzy? Jest jednak na to rozwi膮zanie 鈥 to GLOV. Ich pierwszy i flagowy produkt 鈥 r臋kawica do demakija偶u potrzebuje jedynie wody, aby dok艂adnie oczy艣ci膰 sk贸r臋 z makija偶u. Jest hipoalergiczna, 艂agodna dla oczu i zachowuje naturalne pH sk贸ry. Z tak innowacyjnym produktem i z tak膮 determinacj膮 pomys艂odawczynie 鈥 Monika 呕ochowska i Ewa Dudzic 鈥 nie mog艂y nie osi膮gn膮膰 sukcesu! Zaczyna艂y w 2012 roku jako startup na polskim rynku, w 2015 roku zdoby艂y nagrod臋 Bizneswoman Roku w kategorii Moja Firma, a ich produkt by艂 obecny w 30 krajach na ca艂ym 艣wiecie. Tempo ich ekspansji na rynki 艣wiatowe jest imponuj膮ce, w 2017 roku dzia艂a艂y ju偶 na 50 rynkach, a od 2018 roku jest ich ju偶 60.

Wy艣wietl ten post na Instagramie.

Post udost臋pniony przez GLOV庐 (@glov.official)

I Love Grain

To wyj膮tkowa inicjatywa dw贸ch przyjaci贸艂ek – Justyny Borskiej oraz Barbary Onyszkiewicz-Belskiej. Wszystko zacz臋艂o si臋 od poduszki鈥

Zaczynaj膮c prac臋 nad I Love Grain Justyna Borska nie mia艂a konkretnego planu na biznes. W tamtym czasie musia艂a zrezygnowa膰 z pracy ze wzgl臋du na ci臋偶k膮 chorob臋. Nie by艂a w stanie pracowa膰, normalnie funkcjonowa膰 czy, chodzi膰. Ka偶dy dzie艅 by艂 dla niej walk膮 o 偶ycie. Mia艂a r贸偶nego rodzaju objawy. B贸l towarzyszy艂 jej przez lata. Dopiero po 24 latach us艂ysza艂a ostateczn膮 diagnoz臋 – stwardnienie rozsiane i neuroborelioza. Justyna mia艂a bardzo du偶e problemy ze snem i cho膰 wiedzia艂a, 偶e poduszka nie rozwi膮偶e jej wszystkich problem贸w to szuka艂a takiej, kt贸ra przynajmniej nie b臋dzie jej szkoli膰. Szuka艂a, a偶 znalaz艂a, jak to m贸wi 鈥瀙oduszk臋 idealn膮鈥 – w 100% naturaln膮 i biodegradowaln膮.

Firm臋 w 2017 roku za艂o偶y艂a wtedy moja mama, bo ja nie by艂am w stanie jeszcze chodzi膰. To ona za艂atwi艂a wszystkie formalno艣ci. Ja zamawia艂am pr贸bki materia艂贸w, 艂usek, zi贸艂. Sprawdza艂am jako艣膰, certyfikaty i szuka艂am szwalni. D艂ugo to trwa艂o, poniewa偶 jednego dnia udawa艂o mi si臋 pracowa膰 godzin臋, z kolei innego wcale. W tym samym czasie, na swojej drodze, spotka艂am moj膮 obecn膮 wsp贸lniczk臋 Basi臋, kt贸rej opowiedzia艂am o pomy艣le na produkt. I to by艂o niesamowite, bo w sumie nie zadaj膮c wiele pyta艅 powiedzia艂a 鈥 dobra Justyna, robimy to! W sumie chyba obie nie wiedzia艂y艣my na co si臋 decydujemy i jak b臋d膮 wygl膮da艂y nasze dalsze losy鈥 鈥 wspomina Justyna Borska, kt贸ra w marcu tego roku odebra艂a statuetk臋 Bizneswoman Roku.

I Love Grain to marka, kt贸ra pokazuje, 偶e kryzys, bywa wielkim inspiratorem i cz臋sto staje si臋 pocz膮tkiem wielkiego prze艂omu. Pierwszy produkt Justyna stworzy艂a, by pom贸c sobie, kolejne zbudowa艂y mark臋 I Love Grain. Teraz w e-sklepie marki mo偶ecie znale藕膰 m.in. poszewki, ko艂dry, szlafroki, opaski na oczy, wa艂ki, termofory czy szczotki do suchego masa偶u. Niedawno na rynku pojawi艂a si臋 ich nowa kolekcja stworzona razem z Zosi膮 Zborowsk膮. Na produkty tej marki zwr贸ci艂a uwag臋 nawet sama Gwyneth Paltrow.

Just Paul

Just Paul to polski brand odzie偶owy za艂o偶ony w 2012 roku przez Paul臋 Olechowsk膮 i Justyn臋 Juszczyk-Grupi艅sk膮. Ta marka stawia na elastyczno艣膰 produkcji, kt贸ra daje im mo偶liwo艣膰 b艂yskawicznej reakcji na zmieniaj膮ce si臋 trendy. Zamiast dw贸ch kolekcji tworz膮 na bie偶膮co nowo艣ci. Wprowadzaj膮 kr贸tkie i limitowane serie, dzi臋ki czemu ubrania staj膮 si臋 bardziej unikalne i niepowtarzalne. Buduj膮 sw贸j sukces w bran偶y modowej nie trac膮c przy tym autentyczno艣ci. Ich historia dowodzi, 偶e biznes mo偶na realizowa膰 na w艂asnych warunkach, a macierzy艅stwo nie musi oznacza膰 ko艅ca kariery i rozwoju zawodowego. Same na co dzie艅 z powodzeniem 艂膮cz膮 prac臋, macierzy艅stwo i hobby.

W 2017 roku dotar艂y do fina艂u konkursu Sukces Pisany Szmink膮 Bizneswoman Roku. Just Paul nosz膮 m.in. Paulina Sykut-Je偶yna, Katarzyna Cichopek, Anna Lewandowska, Joanna Koroniewska, Paulina Krupi艅ska-Karpiel. Ca艂kiem niedawno za艂o偶ycielki otworzy艂y sw贸j drugi butik w Warszawie w Elektrowni Powi艣le, a Zosia 艢lota艂a zosta艂a ich brand managerem. Na pocz膮tku 2020 roku to w艂a艣nie w ich kreacji pokaza艂a si臋 Anna Wedzikowska na rozdaniu Oscar贸w, kt贸ra znana jest z tego, 偶e nigdy nie zawodzi fan贸w swoimi stylizacjami. W czerwcu tego roku w ich kreacjach wyst膮pi艂y podczas corocznej gali fina艂owej konkursu Bizneswoman Roku prowadz膮ce wydarzenie (Olga Kozierowska i Gabi Drzewiecka) oraz laureatki nagrodzone statuetkami.

Whisbear

Czy kto艣 jeszcze nie zna tego szumi膮cego misia? Julia Sielicka-Jastrz臋bska oraz Zuzia Sielicka-Kalczy艅ska od sze艣ciu lat intensywnie rozwijaj膮 mark臋 Whisbear wprowadzaj膮c nowe produkty na rynek polski oraz zagraniczny, prowadz膮c rozmaite inicjatywy oraz kampanie spo艂eczne. S膮 siostrami i mamami (w sumie sz贸stki dzieci!).

Jako 艣wie偶o upieczone mamy boryka艂y si臋 niegdy艣 z typowym wyzwaniem – ich dzieci mia艂y problemy z zasypianiem. Okaza艂o si臋, 偶e jedynie szum suszarki pomaga艂 w uspokajaniu p艂acz膮cych maluch贸w. Poszukiwa艂y jednak wygodniejszego rozwi膮zania i tak powsta艂鈥 Szumi膮cy Mi艣 Whisbear. Zabawka emituje trzy rodzaje szumu, w tym odg艂osy w贸d p艂odowych, co uspokaja dziecko.

W 2018 roku Siostry Sielickie wypu艣ci艂y na rynek SmartMisia 鈥 Leniwca E-zzy, kt贸ry dzi臋ki dedykowanej aplikacji przypomina rodzicom m.in. o szczepieniach, wa偶nych badaniach, skokach rozwojowych dziecka i jego zachowaniach. Przy okazji w aplikacji mo偶na kolekcjonowa膰 kroki milowe w 偶yciu dziecka takie jak pierwsze kroki czy z膮bek.

Marka Whisbear zosta艂a doceniona na ca艂ym 艣wiecie i otrzyma艂a wiele nagr贸d oraz wyr贸偶nie艅, m. in. Dobry Wz贸r 2015, Kids Time Star 2018, Nagroda Rodzic贸w 2018 czy ameryka艅skiego JPMA Awards 2018. Jula i Zuzia to tak偶e laureatki Innovation Award 2016 i Konkursu Bizneswoman Roku. Fank膮 Whisbeara jest sama angielska ksi臋偶na Kate.

LaMillou

Marka produkt贸w dla dzieci stworzona przez Izabel臋 Lewandowsk膮 i Mart臋 Pieni膮偶ek. LaMillou szybko zjedna艂o sobie Jury konkursu Bizneswoman Roku oraz klient贸w na ca艂ym 艣wiecie. Jeden z ich flagowych produkt贸w 鈥 kurka Babci Dany w 2013 roku otrzyma艂a nagrod臋 Produkt Roku magazynu Mam Dziecko. Czytaj膮c histori臋 powstania produktu mam wra偶enie, 偶e to chyba przeznaczenie! Te艣ciowa jednej ze wsp贸lniczek wymy艣li艂a, zaprojektowa艂a, uszy艂a, a na koniec podarowa艂a poduszk臋 w kszta艂c臋 kurki swoim najbli偶szym. Kurka przypadkiem trafi艂a do showroomu LaMillou, gdzie ka偶dy odwiedzaj膮cy sklep klient pyta艂 o cen臋 kurki, cho膰 w ofercie jej nie by艂o. Nie potrzeba by艂o du偶o czasu, aby kurka trafi艂a do produkcji i sta艂a si臋 hitem w bran偶y dzieci臋cej. Zw艂aszcza, 偶e sposob贸w korzystania z niej jest mn贸stwo. Od poduszki do karmienia, po maskotk臋 i podk艂adk臋 pod laptopa. Dzisiaj Kurka Babci Dany znana jest na ca艂ym 艣wiecie. Sprzedaje si臋 m.in. w USA, Izraelu czy Korei Po艂udniowej.

Marka LaMillou wspierana jest przez znanych przedstawicieli ze 艣wiata mody, designu, rozrywki czy kultury kt贸rzy ch臋tnie anga偶uj膮 si臋 w proces projektowania nowych kolekcji. 艢wiat LaMmillou wsp贸艂tworz膮 takie osoby jak Anna Mucha, Magdalena R贸偶czka, Katarzyna Zieli艅ska, Maja Bohosiewicz, Maciej Zako艣cielny, Marta 呕muda-Trzebiatowska, Staszek Karpiel-Bu艂ecka, Anna Skura, Marcin Tyszka czy Ma艂gorzata Rozenek-Majdan.

Zdobycie tytu艂u Bizneswoman Roku zasta艂o nas w bardzo trudnym momencie naszej dzia艂alno艣ci. La Millou rozwija艂o si臋 tak szybko, 偶e czasem nie nad膮偶a艂y艣my. Pojawi艂 si臋 pierwszy kryzys, wszyscy nam gratulowali sukces贸w, a my boryka艂y艣my si臋 z r贸偶nymi problemami. Nagroda Sukcesu Pisanego Szmink膮 doda艂a nam odwagi, si艂y i przede wszystkim poczucia, 偶e damy rad臋. I dajemy do dzi艣, dzie艅 po dniu. Walczcie o swoje marzenia, zamiast my艣le膰 i gdyba膰 鈥 dzia艂ajcie. Najwy偶ej b臋dziecie 偶a艂owa膰, 偶e czego艣 spr贸bowa艂y艣cie, a nie 偶a艂owa膰, 偶e nawet nie da艂y艣cie sobie szansy. W 艣rodku tak naprawd臋 jeste艣my odwa偶niejsze i bardziej zdeterminowane od m臋偶czyzn, tylko mamy problem z wydobyciem tej odwagi.鈥 鈥 motywuje Izabela Lewandowska, wsp贸艂za艂o偶ycielka marki LaMillou i zdobywczyni tytu艂u Bizneswoman Roku 2013.

Wy艣wietl ten post na Instagramie.

Post udost臋pniony przez La Millou (@la_millou)


Prowadzisz w艂asny biznes? Poka偶 si臋 w konkursie Sukces Pisany Szmink膮 Bizneswoman Roku. Je偶eli prowadzisz go z przyjaci贸艂k膮 to mo偶ecie zg艂osi膰 si臋 razem! Udzia艂 w konkursie jest bezp艂atny. Zg艂oszenia mo偶na wysy艂a膰 do 14 lutego 2020 r.

A mo偶e sama nie chcesz si臋 zg艂osi膰, ale znasz kobiet臋, kt贸ra powinna otrzyma膰 tytu艂 Bizneswoman Roku 2020? Nominuj j膮 do konkursu na stronie www.bizneswomanroku.pl.


Bizneswoman Roku 2020

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close