Jak znaleźć pomysł na biznes

Jak znaleźć pomysł na biznes? Życie podsuwa najlepsze pomysły

Dominika Jajszczak

Wiele firm powstało dlatego, że ich pomysłodawcy nie mogli znaleźć na rynku produktów czy usług, których potrzebowali. Poznaj inspirujące historie pięciu polskich marek, których założycielki zaczynały od rozmów z najbliższymi o swoich potrzebach, a teraz prowadzą firmy, odnoszą międzynarodowe sukcesy i są finalistkami bądź laureatkami konkursu Bizneswoman Roku.

GLOV

Czy wiesz, że zwykłym wacikiem nie jesteś w stanie zmyć całkowicie makijażu ze swojej twarzy? Jest jednak na to rozwiązanie – to GLOV. Ich pierwszy i flagowy produkt – rękawica do demakijażu potrzebuje jedynie wody, aby dokładnie oczyścić skórę z makijażu. Jest hipoalergiczna, łagodna dla oczu i zachowuje naturalne pH skóry. Z tak innowacyjnym produktem i z taką determinacją pomysłodawczynie – Monika Żochowska i Ewa Dudzic – nie mogły nie osiągnąć sukcesu! Zaczynały w 2012 roku jako startup na polskim rynku, w 2015 roku zdobyły nagrodę Bizneswoman Roku w kategorii Moja Firma, a ich produkt był obecny w 30 krajach na całym świecie. Tempo ich ekspansji na rynki światowe jest imponujące, w 2017 roku działały już na 50 rynkach, a od 2018 roku jest ich już 60.

Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez GLOV® (@glov.official)

I Love Grain

To wyjątkowa inicjatywa dwóch przyjaciółek – Justyny Borskiej oraz Barbary Onyszkiewicz-Belskiej. Wszystko zaczęło się od poduszki…

Zaczynając pracę nad I Love Grain Justyna Borska nie miała konkretnego planu na biznes. W tamtym czasie musiała zrezygnować z pracy ze względu na ciężką chorobę. Nie była w stanie pracować, normalnie funkcjonować czy, chodzić. Każdy dzień był dla niej walką o życie. Miała różnego rodzaju objawy. Ból towarzyszył jej przez lata. Dopiero po 24 latach usłyszała ostateczną diagnozę – stwardnienie rozsiane i neuroborelioza. Justyna miała bardzo duże problemy ze snem i choć wiedziała, że poduszka nie rozwiąże jej wszystkich problemów to szukała takiej, która przynajmniej nie będzie jej szkolić. Szukała, aż znalazła, jak to mówi „poduszkę idealną” – w 100% naturalną i biodegradowalną.

Firmę w 2017 roku założyła wtedy moja mama, bo ja nie byłam w stanie jeszcze chodzić. To ona załatwiła wszystkie formalności. Ja zamawiałam próbki materiałów, łusek, ziół. Sprawdzałam jakość, certyfikaty i szukałam szwalni. Długo to trwało, ponieważ jednego dnia udawało mi się pracować godzinę, z kolei innego wcale. W tym samym czasie, na swojej drodze, spotkałam moją obecną wspólniczkę Basię, której opowiedziałam o pomyśle na produkt. I to było niesamowite, bo w sumie nie zadając wiele pytań powiedziała – dobra Justyna, robimy to! W sumie chyba obie nie wiedziałyśmy na co się decydujemy i jak będą wyglądały nasze dalsze losy” – wspomina Justyna Borska, która w marcu tego roku odebrała statuetkę Bizneswoman Roku.

I Love Grain to marka, która pokazuje, że kryzys, bywa wielkim inspiratorem i często staje się początkiem wielkiego przełomu. Pierwszy produkt Justyna stworzyła, by pomóc sobie, kolejne zbudowały markę I Love Grain. Teraz w e-sklepie marki możecie znaleźć m.in. poszewki, kołdry, szlafroki, opaski na oczy, wałki, termofory czy szczotki do suchego masażu. Niedawno na rynku pojawiła się ich nowa kolekcja stworzona razem z Zosią Zborowską. Na produkty tej marki zwróciła uwagę nawet sama Gwyneth Paltrow.

Just Paul

Just Paul to polski brand odzieżowy założony w 2012 roku przez Paulę Olechowską i Justynę Juszczyk-Grupińską. Ta marka stawia na elastyczność produkcji, która daje im możliwość błyskawicznej reakcji na zmieniające się trendy. Zamiast dwóch kolekcji tworzą na bieżąco nowości. Wprowadzają krótkie i limitowane serie, dzięki czemu ubrania stają się bardziej unikalne i niepowtarzalne. Budują swój sukces w branży modowej nie tracąc przy tym autentyczności. Ich historia dowodzi, że biznes można realizować na własnych warunkach, a macierzyństwo nie musi oznaczać końca kariery i rozwoju zawodowego. Same na co dzień z powodzeniem łączą pracę, macierzyństwo i hobby.

W 2017 roku dotarły do finału konkursu Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku. Just Paul noszą m.in. Paulina Sykut-Jeżyna, Katarzyna Cichopek, Anna Lewandowska, Joanna Koroniewska, Paulina Krupińska-Karpiel. Całkiem niedawno założycielki otworzyły swój drugi butik w Warszawie w Elektrowni Powiśle, a Zosia Ślotała została ich brand managerem. Na początku 2020 roku to właśnie w ich kreacji pokazała się Anna Wedzikowska na rozdaniu Oscarów, która znana jest z tego, że nigdy nie zawodzi fanów swoimi stylizacjami. W czerwcu tego roku w ich kreacjach wystąpiły podczas corocznej gali finałowej konkursu Bizneswoman Roku prowadzące wydarzenie (Olga Kozierowska i Gabi Drzewiecka) oraz laureatki nagrodzone statuetkami.

Whisbear

Czy ktoś jeszcze nie zna tego szumiącego misia? Julia Sielicka-Jastrzębska oraz Zuzia Sielicka-Kalczyńska od sześciu lat intensywnie rozwijają markę Whisbear wprowadzając nowe produkty na rynek polski oraz zagraniczny, prowadząc rozmaite inicjatywy oraz kampanie społeczne. Są siostrami i mamami (w sumie szóstki dzieci!).

Jako świeżo upieczone mamy borykały się niegdyś z typowym wyzwaniem – ich dzieci miały problemy z zasypianiem. Okazało się, że jedynie szum suszarki pomagał w uspokajaniu płaczących maluchów. Poszukiwały jednak wygodniejszego rozwiązania i tak powstał… Szumiący Miś Whisbear. Zabawka emituje trzy rodzaje szumu, w tym odgłosy wód płodowych, co uspokaja dziecko.

W 2018 roku Siostry Sielickie wypuściły na rynek SmartMisia – Leniwca E-zzy, który dzięki dedykowanej aplikacji przypomina rodzicom m.in. o szczepieniach, ważnych badaniach, skokach rozwojowych dziecka i jego zachowaniach. Przy okazji w aplikacji można kolekcjonować kroki milowe w życiu dziecka takie jak pierwsze kroki czy ząbek.

Marka Whisbear została doceniona na całym świecie i otrzymała wiele nagród oraz wyróżnień, m. in. Dobry Wzór 2015, Kids Time Star 2018, Nagroda Rodziców 2018 czy amerykańskiego JPMA Awards 2018. Jula i Zuzia to także laureatki Innovation Award 2016 i Konkursu Bizneswoman Roku. Fanką Whisbeara jest sama angielska księżna Kate.

LaMillou

Marka produktów dla dzieci stworzona przez Izabelę Lewandowską i Martę Pieniążek. LaMillou szybko zjednało sobie Jury konkursu Bizneswoman Roku oraz klientów na całym świecie. Jeden z ich flagowych produktów – kurka Babci Dany w 2013 roku otrzymała nagrodę Produkt Roku magazynu Mam Dziecko. Czytając historię powstania produktu mam wrażenie, że to chyba przeznaczenie! Teściowa jednej ze wspólniczek wymyśliła, zaprojektowała, uszyła, a na koniec podarowała poduszkę w kształcę kurki swoim najbliższym. Kurka przypadkiem trafiła do showroomu LaMillou, gdzie każdy odwiedzający sklep klient pytał o cenę kurki, choć w ofercie jej nie było. Nie potrzeba było dużo czasu, aby kurka trafiła do produkcji i stała się hitem w branży dziecięcej. Zwłaszcza, że sposobów korzystania z niej jest mnóstwo. Od poduszki do karmienia, po maskotkę i podkładkę pod laptopa. Dzisiaj Kurka Babci Dany znana jest na całym świecie. Sprzedaje się m.in. w USA, Izraelu czy Korei Południowej.

Marka LaMillou wspierana jest przez znanych przedstawicieli ze świata mody, designu, rozrywki czy kultury którzy chętnie angażują się w proces projektowania nowych kolekcji. Świat LaMmillou współtworzą takie osoby jak Anna Mucha, Magdalena Różczka, Katarzyna Zielińska, Maja Bohosiewicz, Maciej Zakościelny, Marta Żmuda-Trzebiatowska, Staszek Karpiel-Bułecka, Anna Skura, Marcin Tyszka czy Małgorzata Rozenek-Majdan.

Zdobycie tytułu Bizneswoman Roku zastało nas w bardzo trudnym momencie naszej działalności. La Millou rozwijało się tak szybko, że czasem nie nadążałyśmy. Pojawił się pierwszy kryzys, wszyscy nam gratulowali sukcesów, a my borykałyśmy się z różnymi problemami. Nagroda Sukcesu Pisanego Szminką dodała nam odwagi, siły i przede wszystkim poczucia, że damy radę. I dajemy do dziś, dzień po dniu. Walczcie o swoje marzenia, zamiast myśleć i gdybać – działajcie. Najwyżej będziecie żałować, że czegoś spróbowałyście, a nie żałować, że nawet nie dałyście sobie szansy. W środku tak naprawdę jesteśmy odważniejsze i bardziej zdeterminowane od mężczyzn, tylko mamy problem z wydobyciem tej odwagi.” – motywuje Izabela Lewandowska, współzałożycielka marki LaMillou i zdobywczyni tytułu Bizneswoman Roku 2013.

Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez La Millou (@la_millou)


Prowadzisz własny biznes? Pokaż się w konkursie Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku. Jeżeli prowadzisz go z przyjaciółką to możecie zgłosić się razem! Udział w konkursie jest bezpłatny. Zgłoszenia można wysyłać do 14 lutego 2020 r.

A może sama nie chcesz się zgłosić, ale znasz kobietę, która powinna otrzymać tytuł Bizneswoman Roku 2020? Nominuj ją do konkursu na stronie www.bizneswomanroku.pl.


Bizneswoman Roku 2020