Pracownicy siedz膮cy wieczorem w biurze

Niekt贸re bran偶e narzekaj膮 nie na kiepsk膮 koniunktur臋, lecz na brak r膮k do pracy. Kt贸re to sektory?

Koronawirus pozbawia nie tylko zdrowia, ale i miejsc pracy. S膮 jednak profesje, kt贸rym pandemia niestraszna.

Wywo艂ane przez koronawirus spowolnienie gospodarcze dopiero si臋 zaczyna.

Tylko patrze膰, jak k艂opoty firm odbij膮 swoje pi臋tno na rynku pracy. Zmuszone do zaciskania pasa przedsi臋biorstwa zawieszaj膮 rekrutacje i szukaj膮 oszcz臋dno艣ci poprzez ci臋cie zatrudnienia. Widmo kryzysu zagl膮da dzi艣 w oczy niemal wszystkim, ale鈥 w艂a艣nie 鈥 niemal wszystkim. Niekt贸re bran偶e narzekaj膮 nie na kiepsk膮 koniunktur臋, lecz na brak r膮k do pracy. Kt贸re to sektory? Jakich pracownik贸w im brakuje? Jakich kompetencji potrzeba, by z nadziej膮 patrze膰 w przysz艂o艣膰 nawet w czasach ekonomicznej niepewno艣ci?

E-commerce

Zalecenia dotycz膮ce domowej kwarantanny i ograniczenie kontakt贸w z innymi lud藕mi sprawi艂o, 偶e spora cz臋艣膰 ludzkiej aktywno艣ci przenios艂a si臋 do internetu. Dotyczy to szczeg贸lnie zakup贸w, kt贸re w miar臋 mo偶liwo艣ci staramy si臋 obecnie robi膰 przede wszystkim w sieci. Bran偶a e-commerce prze偶ywa boom, na jaki nie by艂a gotowa. Amazon og艂osi艂 w艂a艣nie, 偶e aby obs艂u偶y膰 lawinowo rosn膮ce zam贸wienia, zamierza zatrudni膰 dodatkowe 100 tys. os贸b. Analitycy spodziewaj膮 si臋, 偶e w艣r贸d wygranych doby koronawirusa znajd膮 si臋 te偶 takie marki, jak eBay, Stamps.com – wiod膮cy dostawca oprogramowania do wysy艂ki online, czy biznesy oferuj膮ce rozwi膮zania do telekonferencji.

Gry online

Okres domowej izolacji okazuje si臋 te偶 艣wietnym czasem, by przeprosi膰 si臋 z ulubionymi grami komputerowymi i spr贸bowa膰 wreszcie pokona膰 tego wrednego bossa, na kt贸rym si臋 poprzednim razem 鈥瀦aci臋li艣my鈥. Valve Corporation, producent platformy do dystrybucji gier online, 15 marca zanotowa艂 rekordow膮 liczb臋 20 milion贸w os贸b zalogowanych do swojego serwisu jednocze艣nie. Wzmo偶ony ruch obserwuj膮 te偶 operatorzy innych platform, jak np. Xbox Live. Zawieszenie rozgrywek sportowych w wi臋kszo艣ci popularnych lig powoduje natomiast zwi臋kszone zainteresowanie takimi tytu艂ami, jak FIFA i NBA 2K. Fakt, koronawirus odwo艂a艂 presti偶owe targi i inne eventy, na kt贸rych producenci gier tradycyjnie prezentowali swoje premierowe dokonania. Wiele wskazuje na to, 偶e w najbli偶szej przysz艂o艣ci nie b臋d膮 narzeka膰 na brak popytu.

E-learning

W dobie pandemii spore pole do popisu maj膮 te偶 firmy edukacyjne. Zamkni臋cie publicznych i prywatnych szk贸艂, zawieszenie pozaszkolnych zaj臋膰 鈥 to wszystko tworzy na rynku pr贸偶ni臋. Wype艂ni膮 j膮 firmy, kt贸re zaproponuj膮 zupe艂nie nowatorskie rozwi膮zania b膮d藕 dostosuj膮 swoj膮 ofert臋 do formu艂y online. Na obecnej sytuacji zyskaj膮 producenci aplikacji do samodzielnej nauki (niezale偶nie, czy b臋dzie to j臋zyk angielski, szkolenia biznesowe, czy joga), ale te偶 firmy szkoleniowe, kt贸re b臋d膮 potrafi艂y dotrze膰 do klient贸w kana艂ami zdalnymi w czasie rzeczywistym.

PRZECZYTAJ TAK呕E: Kompetencje spo艂eczne 鈥 twoje narz臋dzie w interakcji ze 艣wiatem

Kompetencje cyfrowe

Wspomniane bran偶e maj膮 pewien wsp贸lny mianownik. By odpowiedzie膰 na wzmo偶one zainteresowanie swoimi us艂ugami, b臋d膮 musia艂y nieustannie pracowa膰 nad ich komfortow膮 dost臋pno艣ci膮 w zdalnej formie. Uruchomienie i utrzymanie tego typu proces贸w wymaga z kolei pracy odpowiednich specjalist贸w, kt贸rych dost臋pno艣膰 w zespole mo偶e by膰 kluczowa. Nie od dzi艣 wiemy o tym, 偶e coraz wi臋cej zawod贸w wymaga膰 b臋dzie kompetencji cyfrowych. W oczywisty spos贸b dotyczy to programist贸w, ale m贸wimy tu r贸wnie偶 o wielu innych specjalistach, jak cho膰by mened偶erowie projekt贸w, graficy czy marketingowcy. Pandemia prawdopodobnie tylko przyspieszy zmiany, kt贸re i tak obserwowaliby艣my w nadchodz膮cych latach. By膰 mo偶e teraz jest dobra okazja, by przemy艣le膰 swoj膮 zawodow膮 przysz艂o艣膰 i zdecydowa膰 si臋 na wkroczenie na 鈥瀋yfrow膮 艣cie偶k臋鈥, czy to jako programista, czy te偶 jako tester b膮d藕 np. jako specjalista Digital User Experience. W naszej szkole oferujemy intensywne kursy online, dzi臋ki kt贸rym mo偶na ju偶 w ci膮gu kilku tygodni zyska膰 podstawowe umiej臋tno艣ci potrzebne do rozpocz臋cia kariery w bran偶y IT. Taka zmiana staje si臋 udzia艂em a偶 o艣miu z dziesi臋ciu naszych absolwent贸w – ju偶 w ci膮gu pierwszych trzech miesi臋cy po zako艅czeniu kursu. Coders Lab jest najwi臋ksz膮 szko艂膮 w IT w Polsce. Od momentu powstania w 2013 roku wykszta艂ci艂a ponad 5,000 junior programist贸w, tester贸w i specjalist贸w Digital UX.

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close