Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Jakie kompetencje powinny mieć skuteczne liderki? Oto 5 obszarów, które warto rozwijać!

Jakie kompetencje powinny mieć skuteczne liderki? Oto 5 obszarów, które warto rozwijać!

Business image created by Katemangostar - Freepik.com

 

Rola lidera w firmie i w zespołach pełni dziś kluczową rolę. Nieustannie zmienia się także podejście do tego, czym jest nowoczesne przywództwo. Coraz częściej pisze się o tym, że lider nie może być już niedostępnym szefem, który zarządza zespołem metodą kija i marchewki. Skuteczny lider to taki, który ma wizję i cel, potrafi słuchać, jest elastyczny i motywuje raczej niż dyscyplinuje. Jak być takim liderem?

Oto 5 obszarów, które warto rozwijać, by być skuteczną liderką.

Być liderką – co to właściwie znaczy?

To znaczy, że budowanie pozycji lidera zaczynasz od siebie. Wiedza o sobie, świadomość swoich talentów, umiejętności, mocnych i słabych stron jest kluczowa w rozwoju zawodowym i osobistym. Jeśli nie wiesz dokładnie, jakie są twoje wartości, motywatory i kompetencje, będzie trudno zarządzać ci tym obszarem u innych. Znajomość siebie ułatwia także budowanie dobrych relacji z zespołem

Jakim jesteś strategiem?

Dziś strategia to nie tylko dobry plan i wizja tego, co chce się osiągnąć. To także umiejętność budowania jej w zgodzie z wartościami – swoimi i firmy, włączania w jej realizację innych oraz skutecznego egzekwowania jej celów i założonych rezultatów. To w końcu także świadomość, że nie da się jej stworzyć w oderwaniu od nowych technologii. Jako liderka musisz wiedzieć, czym jest biometria, blockchain, sztuczna inteligencja, druk 3D, rozwiązania chmurowe, narzędzia kolaboracyjne oraz czym jest cyfrowa organizacja. Powinnaś wiedzieć także jak zbudować strategię w oparciu o Startegy Execution Framework.

Czy masz silna markę osobistą?

Lider, czy tego chce czy nie, staje się twarzą projektu i zespołu. Czasem także rzecznikiem, jeśli realizuje projekt, którym interesują się media. Budowanie własnej marki oraz zarządzanie nią w czasie jest kluczowe dla lidera. Pamiętaj, że nie chodzi tu tylko o to, jak wyglądasz i jak się wypowiadasz, ale także jaki styl komunikacji wprowadzasz w zespole, jak komunikujesz projekt na zewnątrz. Coraz większym wyzwaniem stają się zespoły, w których członkowie pochodzą z różnych krajów, a często pracują w różnych strefach czasowych. Współczesny lider potrafi te różnice wykorzystać, by zbudować efektywny zespół.

Jak budujesz zespół?

Budowanie zespołu w erze gospodarki cyfrowej to nie tylko wyzwanie różnorodności i wielokulturowości, ale także elastycznego podejścia do czasu pracy, budowania zespołu z przedstawicieli różnych pokoleń. Godzenia różnych potrzeb, oczekiwań i wartości. To także umiejętność rozpoznawania talentów twoich pracowników i zarządzania nimi. Przywództwo zespołowe to jedna z kompetencji, która zadecyduje o przyszłości firm.

Czy myślisz projektowo?

“Największe wyzwania, z którymi zmagają się organizacje w zakresie maksymalizacji wartości ich projektów, wynikają często ze złej realizacji planów zarządzania zmianami w okresie przejściowym do stanu normalnego” – mówi raport KPMG. Gdy weźmiemy to pod uwagę, widać jak ważne jest optymalne zarządzanie projektami, projektowanie procesów w firmie, czy prowadzenie projektów metodami waterfall i agile. Warto znać więc metody, narzędzia, ale i wiedzieć jak przekładać plany i strategie na kolejne kroki, możliwe do zrealizowania.

***

Chcesz wiedzieć więcej? Chcesz zdobyć te wszystkie kompetencje i rozwinąć się jako liderka? Jeszcze do 20 października możesz zapisać się na studia podyplomowe „Przywództwo w biznesie. Era gospodarki cyfrowej”, które realizowane są w 5 ujęciach: Ty jako Lider, Ty jako Strateg, Ty jako Marka, Ty z Zespołem, Ty jako Projektant.

Więcej na ten temat przeczytasz TUTAJ.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!