Joanna Gacek CEO Studio Props

Z 400 z艂 w kieszeni za艂o偶y艂a firm臋. Teraz zarz膮dza wieloosobowym zespo艂em

Zacz臋艂o si臋 od 400 z艂 i potrzeby sp臋dzenia czasu z mam膮. O tym, czym s膮 sukces i odpowiedzialno艣膰 za sw贸j zesp贸艂, z jakimi problemami musi si臋 mierzy膰 ma艂a firma i jak wa偶na jest inwestycja w wiedz臋 rozmawiamy z Joann膮 Gacek, CEO Studio PROPS i finalistk膮 13. edycji konkursu Bizneswoman Roku w kategorii Mikrobiznes.

Kiedy zaczyna艂a艣 tworzy膰 swoj膮 mark臋, mia艂a艣 do dyspozycji 400 z艂. Jak uda艂o Ci si臋 rozkr臋ci膰 firm臋 z tak skromnym pocz膮tkiem i czemu w og贸le w takim momencie zdecydowa艂a艣 si臋 na ten, mog艂oby si臋 wydawa膰, szalony krok?

Prawda jest taka, 偶e na samym pocz膮tku nigdy nie my艣la艂am o tym, 偶eby firma dzia艂a艂a na takim poziomie jak teraz. Moim marzeniem i celem by艂o znale藕膰 sobie zaj臋cie po powrocie z macierzy艅skiego. Mia艂am ma艂e dziecko przy sobie i wiele schemat贸w w g艂owie, kt贸re m贸wi艂y, 偶e teraz to ju偶 tylko dom, rodzina, macierzy艅stwo. Mimo 偶e pod艣wiadomie marzy艂am, by wr贸ci膰 na rynek pracy, bo ja po prostu uwielbiam pracowa膰 – nie s膮dzi艂am, 偶e mog臋.聽

To, co sprawi艂o, 偶e firma zacz臋艂a si臋 rozrasta膰, to z pewno艣ci膮 m贸j up贸r, konsekwencja i ch臋膰 zdobywania wiedzy. Je藕dzi艂am na wiele konferencji, na wyk艂ady w ramach Dni Przedsi臋biorczo艣ci, uczestniczy艂am w Pozna艅 Mentoring Walk, w Dress For Success i w wielu innych inicjatywach, kt贸re mog艂y da膰 mi wiedz臋 o tym, jak rozwija膰 swoj膮 firm臋.

Zawsze pewien procent dochod贸w przeznacza艂am na szkolenia, ksi膮偶ki czy kursy, kt贸re mia艂y mi pom贸c nie tylko pod wzgl臋dem rozwoju firmy, ale te偶 pod wzgl臋dem tworzenia zespo艂u, relacji w nim i w wielu innych kwestiach. Uwa偶am, 偶e inwestycja w swoj膮 wiedz臋 zawsze si臋 zwr贸ci i to zawsze polecam wszystkim osobom, kt贸re pytaj膮, jak to zrobi艂am.

Wcze艣niej prowadzi艂a艣 偶艂obek, pracowa艂a艣 za granic膮. Sk膮d pomys艂 na zaj臋cie si臋 szyciem?

Moja mama jest krawcow膮, a wi臋藕 mi臋dzy nami jest tak wielka, 偶e po kilku latach mojej nieobecno艣ci, chcia艂am po prostu z ni膮 przebywa膰. Stwierdzi艂am wi臋c, 偶e mo偶e po艂膮czymy moje pasje z jej do艣wiadczeniem. Zaproponowa艂am: 鈥淢amo, a mo偶e b臋dziemy szy膰?鈥 Moja mama spojrza艂a na mnie i powiedzia艂a: 鈥淥d kiedy?鈥

I tak ju偶 nast臋pnego dnia rozpocz臋艂y艣my szycie worko-plecak贸w. Mo偶liwo艣膰 tworzenia czego艣 z moj膮 mam膮 sprawi艂a, 偶e sama posz艂am na szkolenia z szycia, a nasze g艂owy co chwil臋 tworzy艂y nowe pomys艂y. Nie chcia艂y艣my naszym produktem tworzy膰 potrzeby, ale stworzy膰 taki produkt, kt贸ry odpowie na potrzeby innych.

Sukces przyszed艂 szybko?

To zale偶y czym dla kogo jest sukces. Dla mnie sukces to wolno艣膰, a tej jeszcze nie mam w swojej dzia艂alno艣ci. Nad tym ca艂y czas pracuj臋. Je偶eli jednak m贸wimy o sukcesie jako o rozwoju – to tak. Firma rozrasta艂a i rozrasta si臋 bardzo szybko.

Dodatkowo dla mnie, dla osoby, kt贸ra nigdy nie mia艂a do艣wiadczenia w prowadzeniu biznesu z produkcj膮, jest wiele niewiadomych. Wiele szlak贸w do przetarcia. Prawda jest taka, 偶e w tak ma艂ych firmach bez bud偶et贸w na rozw贸j jest bardzo ci臋偶ko.

Szybki sukces jest zwi膮zany z niesamowitym zaanga偶owaniem oraz umiej臋tno艣ci膮 podejmowania szybkich i stanowczych decyzji. Przy szybkim wzro艣cie bardzo cz臋sto ma艂e firmy maj膮 wiele wyzwa艅, kt贸re trzeba podj膮膰.

M贸wisz, 偶e Twoja firma nie tylko szyje torebki i plecaki, ale te偶 wspiera kobiety. Co to oznacza?

Od samego pocz膮tku nie chcia艂am tworzy膰 tylko produktu. Gdybym mia艂a tylko zaprojektowa膰 torebk臋 i j膮 sprzeda膰 – nie robi艂abym tego. Odk膮d pami臋tam by艂am spo艂ecznic膮. Dzia艂a艂am zawsze tam, gdzie kto艣 potrzebowa艂 pomocy i wsp贸艂tworzy艂am wiele projekt贸w w duchu r贸wno艣ci i tolerancji.

Pomy艣la艂am wi臋c, 偶e je偶eli ja zacz臋艂am biznes z 400 z艂 w kieszeni, to ka偶da kobieta mo偶e zacz膮膰 spe艂nia膰 swoje marzenia. Stworzy艂am plany kampanii spo艂ecznych, kt贸rych mamy ju偶 4 za sob膮. Stworzy艂am projekty, spotkania kobiece, weekendy kobiece.

Ka偶dego dnia wystawia艂am si臋 na opini臋 innych. 4 lata temu szokiem by艂o to, 偶e osoba PLUS SIZE mo偶e by膰 modelk膮 w marce modowej w PL. Dodatkowo tak mocno wierz臋 w kobiety, 偶e zacz臋艂am je wspiera膰 dobrym s艂owem ka偶dego dnia. To w艂a艣nie przez te kampanie, przez te relacje nigdy nie zdecydowa艂am si臋 zamkn膮膰 firmy, mimo 偶e wiele razy czu艂am ju偶, 偶e to czas, kiedy nale偶y to zrobi膰.

Jakie masz plany na przysz艂o艣膰? Chcesz poszerza膰 asortyment, a mo偶e zwi臋ksza膰 zaanga偶owanie w dzia艂ania charytatywne? Wspierasz ju偶 dwie takie inicjatywy - fundacj臋 wspieraj膮c膮 dzieci zmagaj膮ce si臋 z rakiem i azyl dla 艣wi艅.

Chcia艂abym poszerzy膰 asortyment, jednak tylko taki, na kt贸ry jest potrzeba. Chcia艂abym to zrobi膰,聽 poniewa偶 czuj臋 niesamowit膮 odpowiedzialno艣膰 za ludzi, kt贸rych zatrudniam. Chcia艂abym mie膰 mo偶liwo艣膰 utrzymania tych miejsc pracy przy kolejnych kryzysach gospodarczych. Nasz zesp贸艂 jest niesamowicie zaanga偶owany we wszystkie procesy w naszej firmie. Nie wyobra偶am sobie nie przygotowa膰 firmy na wszystkie ewentualno艣ci.

G艂贸wnym celem na przysz艂o艣膰 jest zwi臋kszenie liczby naszych dzia艂a艅 charytatywnych. Tak naprawd臋 jest ich wi臋cej, ale nie o wszystkich m贸wimy. Moim marzeniem i celem jest pokazywanie kobietom, 偶e mog膮 wychodzi膰 z przemocowych zwi膮zk贸w, mog膮 porzuca膰 schematy. Od 4 lat w swoich kampaniach m贸wi臋 o depresji, o terapii – z kt贸rej sama korzystam. Ten cel jest na tyle pot臋偶ny w moim sercu i w sercu mojego zespo艂u, 偶e cz臋sto przes艂ania on produkcj臋 torebek. Wiem, 偶e zmieniamy 偶ycie naszych obserwatorek i mam nadziej臋, 偶e opr贸cz rozwoju firmy, kt贸ry polega na rozwoju produkcji, b臋dziemy towarzyszy膰 kobietom w ich dobrych zmianach 偶yciowych.

Joanna Gacek w艂a艣cicielka marki Studio PROPS

Joanna Gacek-Sroka 鈥 CEO firmy Studio PROPS. Na pocz膮tku swojej biznesowej przygody nie mia艂a nic opr贸cz marze艅 i 400 z艂 w kieszeni. Zacz臋艂a od produkcji i sprzeda偶y modnych w贸wczas worko-plecak贸w, szybko poszerzy艂a ofert臋 o torebki, nerki i plecaki. Stworzy艂a mark臋 zaanga偶owan膮 spo艂ecznie oraz charytatywnie i osobi艣cie dzia艂a na rzecz kobiecej spo艂eczno艣ci lokalnej.

Joanna Gacek-Sroka jest finalistk膮 13. edycji konkursu Bizneswoman Roku w kategorii Mikrobiznes, kt贸rej partnerem jest Orange.

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close