Katarzyna Pastwa (fot. Albert Pabijanek)

Jak osi─ůgn─ů─ç sukces w bran┼╝y odzie┼╝owej podpowiada Katarzyna Pastwa, finalistka VI edycji konkursu Bizneswoman Roku

Dominika Jajszczak

Min─Ö┼éo 6 lat od kiedy zosta┼éa finalistk─ů Bizneswoman Roku. W tym czasie jej firma sta┼éa si─Ö obecna na 25 rynkach na ca┼éym ┼Ťwiecie, a jej kana┼éy dystrybucji wci─ů┼╝ s─ů poszerzane. Tymczasem Katarzyna Pastwa tworzy nowy brand, kt├│ry zdobywa serca klient├│w i zatrudnia coraz wi─Öcej ludzi tworz─ůc kolejny kreatywny zesp├│┼é.

By┼éa┼Ť finalistk─ů w VI edycji konkursu Bizneswoman Roku. Co zmieni┼éo si─Ö od tamtego czasu?

Od tamtego momentu up┼éyn─Ö┼éo ju┼╝ sze┼Ť─ç lat. Wiele w tym czasie si─Ö zmieni┼éo. Vanilla night&day obecna jest ju┼╝ na 25 rynkach na ca┼éym ┼Ťwiecie, a kana┼éy dystrybucji wci─ů┼╝ s─ů poszerzane. Okaza┼éo si─Ö, ┼╝e kobiece koszule nocne, komfortowe pi┼╝amy i eleganckie peniuary pokocha┼éy kobiety na ca┼éy ┼Ťwiecie. Ponadto w tym okresie stworzy┼éam nowy brand modowy, jakim jest Oh!Zuza. To marka, kt├│ra oferuje Klientkom stylowe i ┼Ťwietnej jako┼Ťci ubrania po domu i na co dzie┼ä. Zmiany te spowodowa┼éy r├│wnie┼╝ znaczne powi─Ökszenie zespo┼éu, w kt├│rym pracujemy. Obecnie zatrudniamy ponad 25 os├│b oraz wsp├│┼épracujemy z profesjonalistami w bran┼╝y. Korzystamy z us┼éug agencji PR-owej i marketingowej. Mamy bardzo intensywny czas, a ka┼╝dy dzie┼ä to zmiana ÔÇô pojawiaj─ůcy si─Ö nowi interesariusze, powi─Ökszaj─ůcy si─Ö zesp├│┼é oraz nowe Klientki.

Sk─ůd pomys┼é na nowy biznes?

Po kilku latach od powstania marki Vanilla night&day, kt├│ra ma w swojej ofercie kobiec─ů bielizn─Ö nocn─ů, nasze klientki zacz─Ö┼éy nas pyta─ç o ubrania tzw. po domu. Brakowa┼éo im w szafach komfortowej odzie┼╝y, w kt├│rej mog┼éyby wyj┼Ť─ç na szybkie zakupy czy po prostu czu─ç si─Ö dobrze w domowym zaciszu. Zauwa┼╝ali┼Ťmy, ┼╝e na rynku jest nisza i postanowili┼Ťmy j─ů wype┼éni─ç. Tak powsta┼é brand Oh!Zuza, kt├│ry okaza┼é si─Ö strza┼éem w dziesi─ůtk─Ö. Poszli┼Ťmy te┼╝ o krok dalej i opr├│cz domowych stylizacji, oferujemy r├│wnie┼╝ komfortowe ubrania do pracy, na spacer czy do kina. Linie Oh!Zuza s─ů dedykowane kobietom, kt├│re nie boj─ů m├│wi─ç si─Ö o sobie, inspiruj─ů siebie wzajemnie i nie musz─ů by─ç wyidealizowane. S─ů osadzone mocno w trendach i uwielbiane przez infleuncerki modne. Wszystkie projekty szyjemy w rozmiarach od XS do 3/4XL. Tak jak asortyment Vanilla night&day, kolekcje tworzone s─ů ze zr├│wnowa┼╝onych materia┼é├│w.

Czym jest dla Pani filozofia slow fashion?

Slow fashion w szerokiej perspektywie oznacza odpowiedzialne podej┼Ťcie do tworzenia i konsumowania mody. To autorskie kolekcje, kt├│re powstaj─ů w etycznym procesie produkcji. To jest projektant, konstruktor, krojczy, krawiec, kt├│rzy otrzymuj─ů odpowiednie wynagrodzenie i maj─ů zapewnione dobrze zorganizowane miejsce pracy. Dalej, to r├│wnie┼╝ u┼╝ywanie zr├│wnowa┼╝onych materia┼é├│w oraz tworzenie projekt├│w, kt├│re s─ů bardzo dobrej jako┼Ťci ÔÇô tak, aby starczy┼éy na jak najd┼éu┼╝ej. Z pozycji konsumenta to brak kompulsywnych wybor├│w, kupowanie mniejszej ilo┼Ťci ubra┼ä, ale za to tych o dobrej jako┼Ťci. Od pocz─ůtku, buduj─ůc marki Vanilla night&day i Oh!Zuza przy┼Ťwieca nam idea slow fashion. Tworzymy w ┼é├│dzkiej manufakturze, w kt├│rej zatrudniamy lokaln─ů spo┼éeczno┼Ť─ç. Dostarczamy naszym Klientkom unikalne linie, z takich materia┼é├│w jak wiskoza, we┼éna, len, modal czy cupro. Dzia┼éamy transparentnie i odpowiedzialnie.

Jakie wyzwania napotkała Pani na swojej drodze do sukcesu?

W rozwijaniu marek modowych najwi─Ökszym wyzwaniem jest wej┼Ťcie na rynek i zbudowanie rozpoznawalno┼Ťci w danej kategorii produktowej ÔÇô to proces d┼éugotrwa┼éy, wieloaspektowy i wymagaj─ůcy ogromnych nak┼éad├│w pracy. Do wyzwa┼ä nale┼╝y tak┼╝e rozwijanie kana┼é├│w dystrybucji. Na ten moment zar├│wno marka Vanilla night&day, jak i Oh!Zuza jest obecna w 25 krajach na ca┼éym ┼Ťwiecie. Istotnym aspektem jest tak┼╝e zarz─ůdzanie zespo┼éem i motywowanie pracownik├│w. Wierzymy, ┼╝e to ludzie z konkretnymi umiej─Ötno┼Ťciami tworz─ů firm─Ö i to dzi─Öki nim mo┼╝liwa jest realizacja cel├│w strategicznych.

Od pocz─ůtku najwa┼╝niejsze jest dla nas r├│wnie┼╝ zdobywanie zaufania w┼Ťr├│d naszych Klientek. Zale┼╝y nam, aby odpowiada─ç na ich oczekiwania. Dostarczamy im kolekcje tworzone w zr├│wnowa┼╝onym duchu, kt├│re wpisuj─ů si─Ö ┼Ťwiatowe trendy. Przed premier─ů ka┼╝dej linii jeste┼Ťmy ogromnie podekscytowani i z niecierpliwo┼Ťci─ů oczekujemy na ich opini─Ö.

Co dalej? Czy jest ju┼╝ pomys┼é na kolejn─ů mark─Ö?

Pracuj─Ö w kreatywnym i zgranym zespole, st─ůd pomys┼é├│w na nowe dzia┼éania jest mn├│stwo. Ca┼éy czas skupiamy si─Ö na poszerzaniu obecno┼Ťci marek Vanilla night&day i Oh!Zuza na rynkach zagranicznych. B─Ödziemy tak┼╝e inwestowa─ç w dzia┼éania zwi─Ökszaj─ůce rozpoznawalno┼Ť─ç brand├│w w mediach. Skupimy si─Ö te┼╝ na konsekwentnym rozbudowywaniu naszych us┼éug w sektorze e-commerce, w kt├│rym upatrujemy ogromny potencja┼é. Pragniemy r├│wnie┼╝ ┼é─ůczy─ç mod─Ö ze sztuk─ů i podejmowa─ç wsp├│┼éprac─Ö z artystami, a tak┼╝e tworzy─ç kolaboracje z cenionymi osobami w bran┼╝y modowej. Zach─Öcam do obserwowania naszych obu marek, z ca┼é─ů pewno┼Ťci─ů zaskoczymy Pa┼ästwa jeszcze wiele razy.

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost─Öp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid┼éowego dzia┼éania strony. Je┼╝eli nie wyra┼╝asz na to zgody, mo┼╝esz zmieni─ç ustawienia w swojej przegl─ůdarce. Zobacz wi─Öcej w Polityce Prywatno┼Ťci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close