Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Jak osiągnąć sukces w branży odzieżowej podpowiada Katarzyna Pastwa, finalistka VI edycji konkursu Bizneswoman Roku

Jak osiągnąć sukces w branży odzieżowej podpowiada Katarzyna Pastwa, finalistka VI edycji konkursu Bizneswoman Roku

Katarzyna Pastwa (fot. Albert Pabijanek)
Katarzyna Pastwa (fot. Albert Pabijanek)

 

Minęło 6 lat od kiedy została finalistką Bizneswoman Roku. W tym czasie jej firma stała się obecna na 25 rynkach na całym świecie, a jej kanały dystrybucji wciąż są poszerzane. Tymczasem Katarzyna Pastwa tworzy nowy brand, który zdobywa serca klientów i zatrudnia coraz więcej ludzi tworząc kolejny kreatywny zespół.

Byłaś finalistką w VI edycji konkursu Bizneswoman Roku. Co zmieniło się od tamtego czasu?

Od tamtego momentu upłynęło już sześć lat. Wiele w tym czasie się zmieniło. Vanilla night&day obecna jest już na 25 rynkach na całym świecie, a kanały dystrybucji wciąż są poszerzane. Okazało się, że kobiece koszule nocne, komfortowe piżamy i eleganckie peniuary pokochały kobiety na cały świecie. Ponadto w tym okresie stworzyłam nowy brand modowy, jakim jest Oh!Zuza. To marka, która oferuje Klientkom stylowe i świetnej jakości ubrania po domu i na co dzień. Zmiany te spowodowały również znaczne powiększenie zespołu, w którym pracujemy. Obecnie zatrudniamy ponad 25 osób oraz współpracujemy z profesjonalistami w branży. Korzystamy z usług agencji PR-owej i marketingowej. Mamy bardzo intensywny czas, a każdy dzień to zmiana – pojawiający się nowi interesariusze, powiększający się zespół oraz nowe Klientki.

Skąd pomysł na nowy biznes?

Po kilku latach od powstania marki Vanilla night&day, która ma w swojej ofercie kobiecą bieliznę nocną, nasze klientki zaczęły nas pytać o ubrania tzw. po domu. Brakowało im w szafach komfortowej odzieży, w której mogłyby wyjść na szybkie zakupy czy po prostu czuć się dobrze w domowym zaciszu. Zauważaliśmy, że na rynku jest nisza i postanowiliśmy ją wypełnić. Tak powstał brand Oh!Zuza, który okazał się strzałem w dziesiątkę. Poszliśmy też o krok dalej i oprócz domowych stylizacji, oferujemy również komfortowe ubrania do pracy, na spacer czy do kina. Linie Oh!Zuza są dedykowane kobietom, które nie boją mówić się o sobie, inspirują siebie wzajemnie i nie muszą być wyidealizowane. Są osadzone mocno w trendach i uwielbiane przez infleuncerki modne. Wszystkie projekty szyjemy w rozmiarach od XS do 3/4XL. Tak jak asortyment Vanilla night&day, kolekcje tworzone są ze zrównoważonych materiałów.

Czym jest dla Pani filozofia slow fashion?

Slow fashion w szerokiej perspektywie oznacza odpowiedzialne podejście do tworzenia i konsumowania mody. To autorskie kolekcje, które powstają w etycznym procesie produkcji. To jest projektant, konstruktor, krojczy, krawiec, którzy otrzymują odpowiednie wynagrodzenie i mają zapewnione dobrze zorganizowane miejsce pracy. Dalej, to również używanie zrównoważonych materiałów oraz tworzenie projektów, które są bardzo dobrej jakości – tak, aby starczyły na jak najdłużej. Z pozycji konsumenta to brak kompulsywnych wyborów, kupowanie mniejszej ilości ubrań, ale za to tych o dobrej jakości. Od początku, budując marki Vanilla night&day i Oh!Zuza przyświeca nam idea slow fashion. Tworzymy w łódzkiej manufakturze, w której zatrudniamy lokalną społeczność. Dostarczamy naszym Klientkom unikalne linie, z takich materiałów jak wiskoza, wełna, len, modal czy cupro. Działamy transparentnie i odpowiedzialnie.

Jakie wyzwania napotkała Pani na swojej drodze do sukcesu?

W rozwijaniu marek modowych największym wyzwaniem jest wejście na rynek i zbudowanie rozpoznawalności w danej kategorii produktowej – to proces długotrwały, wieloaspektowy i wymagający ogromnych nakładów pracy. Do wyzwań należy także rozwijanie kanałów dystrybucji. Na ten moment zarówno marka Vanilla night&day, jak i Oh!Zuza jest obecna w 25 krajach na całym świecie. Istotnym aspektem jest także zarządzanie zespołem i motywowanie pracowników. Wierzymy, że to ludzie z konkretnymi umiejętnościami tworzą firmę i to dzięki nim możliwa jest realizacja celów strategicznych.

Od początku najważniejsze jest dla nas również zdobywanie zaufania wśród naszych Klientek. Zależy nam, aby odpowiadać na ich oczekiwania. Dostarczamy im kolekcje tworzone w zrównoważonym duchu, które wpisują się światowe trendy. Przed premierą każdej linii jesteśmy ogromnie podekscytowani i z niecierpliwością oczekujemy na ich opinię.

Co dalej? Czy jest już pomysł na kolejną markę?

Pracuję w kreatywnym i zgranym zespole, stąd pomysłów na nowe działania jest mnóstwo. Cały czas skupiamy się na poszerzaniu obecności marek Vanilla night&day i Oh!Zuza na rynkach zagranicznych. Będziemy także inwestować w działania zwiększające rozpoznawalność brandów w mediach. Skupimy się też na konsekwentnym rozbudowywaniu naszych usług w sektorze e-commerce, w którym upatrujemy ogromny potencjał. Pragniemy również łączyć modę ze sztuką i podejmować współpracę z artystami, a także tworzyć kolaboracje z cenionymi osobami w branży modowej. Zachęcam do obserwowania naszych obu marek, z całą pewnością zaskoczymy Państwa jeszcze wiele razy.

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

[newsletter_form type="minimal"]

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close