Katarzyna Pastwa (fot. Albert Pabijanek)

Jak osi膮gn膮膰 sukces w bran偶y odzie偶owej podpowiada Katarzyna Pastwa, finalistka VI edycji konkursu Bizneswoman Roku

Dominika Jajszczak

Min臋艂o 6 lat od kiedy zosta艂a finalistk膮 Bizneswoman Roku. W tym czasie jej firma sta艂a si臋 obecna na 25 rynkach na ca艂ym 艣wiecie, a jej kana艂y dystrybucji wci膮偶 s膮 poszerzane. Tymczasem Katarzyna Pastwa tworzy nowy brand, kt贸ry zdobywa serca klient贸w i zatrudnia coraz wi臋cej ludzi tworz膮c kolejny kreatywny zesp贸艂.
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

By艂a艣 finalistk膮 w VI edycji konkursu Bizneswoman Roku. Co zmieni艂o si臋 od tamtego czasu?

Od tamtego momentu up艂yn臋艂o ju偶 sze艣膰 lat. Wiele w tym czasie si臋 zmieni艂o. Vanilla night&day obecna jest ju偶 na 25 rynkach na ca艂ym 艣wiecie, a kana艂y dystrybucji wci膮偶 s膮 poszerzane. Okaza艂o si臋, 偶e kobiece koszule nocne, komfortowe pi偶amy i eleganckie peniuary pokocha艂y kobiety na ca艂y 艣wiecie. Ponadto w tym okresie stworzy艂am nowy brand modowy, jakim jest Oh!Zuza. To marka, kt贸ra oferuje Klientkom stylowe i 艣wietnej jako艣ci ubrania po domu i na co dzie艅. Zmiany te spowodowa艂y r贸wnie偶 znaczne powi臋kszenie zespo艂u, w kt贸rym pracujemy. Obecnie zatrudniamy ponad 25 os贸b oraz wsp贸艂pracujemy z profesjonalistami w bran偶y. Korzystamy z us艂ug agencji PR-owej i marketingowej. Mamy bardzo intensywny czas, a ka偶dy dzie艅 to zmiana 鈥 pojawiaj膮cy si臋 nowi interesariusze, powi臋kszaj膮cy si臋 zesp贸艂 oraz nowe Klientki.

Sk膮d pomys艂 na nowy biznes?

Po kilku latach od powstania marki Vanilla night&day, kt贸ra ma w swojej ofercie kobiec膮 bielizn臋 nocn膮, nasze klientki zacz臋艂y nas pyta膰 o ubrania tzw. po domu. Brakowa艂o im w szafach komfortowej odzie偶y, w kt贸rej mog艂yby wyj艣膰 na szybkie zakupy czy po prostu czu膰 si臋 dobrze w domowym zaciszu. Zauwa偶ali艣my, 偶e na rynku jest nisza i postanowili艣my j膮 wype艂ni膰. Tak powsta艂 brand Oh!Zuza, kt贸ry okaza艂 si臋 strza艂em w dziesi膮tk臋. Poszli艣my te偶 o krok dalej i opr贸cz domowych stylizacji, oferujemy r贸wnie偶 komfortowe ubrania do pracy, na spacer czy do kina. Linie Oh!Zuza s膮 dedykowane kobietom, kt贸re nie boj膮 m贸wi膰 si臋 o sobie, inspiruj膮 siebie wzajemnie i nie musz膮 by膰 wyidealizowane. S膮 osadzone mocno w trendach i uwielbiane przez infleuncerki modne. Wszystkie projekty szyjemy w rozmiarach od XS do 3/4XL. Tak jak asortyment Vanilla night&day, kolekcje tworzone s膮 ze zr贸wnowa偶onych materia艂贸w.

Czym jest dla Pani filozofia slow fashion?

Slow fashion w szerokiej perspektywie oznacza odpowiedzialne podej艣cie do tworzenia i konsumowania mody. To autorskie kolekcje, kt贸re powstaj膮 w etycznym procesie produkcji. To jest projektant, konstruktor, krojczy, krawiec, kt贸rzy otrzymuj膮 odpowiednie wynagrodzenie i maj膮 zapewnione dobrze zorganizowane miejsce pracy. Dalej, to r贸wnie偶 u偶ywanie zr贸wnowa偶onych materia艂贸w oraz tworzenie projekt贸w, kt贸re s膮 bardzo dobrej jako艣ci 鈥 tak, aby starczy艂y na jak najd艂u偶ej. Z pozycji konsumenta to brak kompulsywnych wybor贸w, kupowanie mniejszej ilo艣ci ubra艅, ale za to tych o dobrej jako艣ci. Od pocz膮tku, buduj膮c marki Vanilla night&day i Oh!Zuza przy艣wieca nam idea slow fashion. Tworzymy w 艂贸dzkiej manufakturze, w kt贸rej zatrudniamy lokaln膮 spo艂eczno艣膰. Dostarczamy naszym Klientkom unikalne linie, z takich materia艂贸w jak wiskoza, we艂na, len, modal czy cupro. Dzia艂amy transparentnie i odpowiedzialnie.

Jakie wyzwania napotka艂a Pani na swojej drodze do sukcesu?

W rozwijaniu marek modowych najwi臋kszym wyzwaniem jest wej艣cie na rynek i zbudowanie rozpoznawalno艣ci w danej kategorii produktowej 鈥 to proces d艂ugotrwa艂y, wieloaspektowy i wymagaj膮cy ogromnych nak艂ad贸w pracy. Do wyzwa艅 nale偶y tak偶e rozwijanie kana艂贸w dystrybucji. Na ten moment zar贸wno marka Vanilla night&day, jak i Oh!Zuza jest obecna w 25 krajach na ca艂ym 艣wiecie. Istotnym aspektem jest tak偶e zarz膮dzanie zespo艂em i motywowanie pracownik贸w. Wierzymy, 偶e to ludzie z konkretnymi umiej臋tno艣ciami tworz膮 firm臋 i to dzi臋ki nim mo偶liwa jest realizacja cel贸w strategicznych.

Od pocz膮tku najwa偶niejsze jest dla nas r贸wnie偶 zdobywanie zaufania w艣r贸d naszych Klientek. Zale偶y nam, aby odpowiada膰 na ich oczekiwania. Dostarczamy im kolekcje tworzone w zr贸wnowa偶onym duchu, kt贸re wpisuj膮 si臋 艣wiatowe trendy. Przed premier膮 ka偶dej linii jeste艣my ogromnie podekscytowani i z niecierpliwo艣ci膮 oczekujemy na ich opini臋.

Co dalej? Czy jest ju偶 pomys艂 na kolejn膮 mark臋?

Pracuj臋 w kreatywnym i zgranym zespole, st膮d pomys艂贸w na nowe dzia艂ania jest mn贸stwo. Ca艂y czas skupiamy si臋 na poszerzaniu obecno艣ci marek Vanilla night&day i Oh!Zuza na rynkach zagranicznych. B臋dziemy tak偶e inwestowa膰 w dzia艂ania zwi臋kszaj膮ce rozpoznawalno艣膰 brand贸w w mediach. Skupimy si臋 te偶 na konsekwentnym rozbudowywaniu naszych us艂ug w sektorze e-commerce, w kt贸rym upatrujemy ogromny potencja艂. Pragniemy r贸wnie偶 艂膮czy膰 mod臋 ze sztuk膮 i podejmowa膰 wsp贸艂prac臋 z artystami, a tak偶e tworzy膰 kolaboracje z cenionymi osobami w bran偶y modowej. Zach臋cam do obserwowania naszych obu marek, z ca艂膮 pewno艣ci膮 zaskoczymy Pa艅stwa jeszcze wiele razy.

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close