Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Kobiety są stworzone do sukcesu w biznesie – muszą tylko uwierzyć w swoją siłę!

Kobiety są stworzone do sukcesu w biznesie – muszą tylko uwierzyć w swoją siłę!

Kalina Ben Sira
Kalina Ben Sira

 

9 lat temu Kalina Ben Sira została laureatką pierwszej edycji konkursu Bizneswoman Roku. Jako kobieta odważna, samodzielna i przede wszystkim przedsiębiorcza od samego początku kibicuje idei wspierania i nagradzania kobiet, które zmieniają oblicze biznesu. Jak przez te lata zmieniało się jej podejście do biznesu i do sukcesu?


Pomysł na swój biznes zaczerpnęła prawie 18 lat temu z podróży, gdzie po raz pierwszy spotkała się z nowoczesnymi technologiami z zakresu medycyny estetycznej i kosmetologii. Własny salon z nowatorską ofertą zabiegową postanowiła założyć, bo chciała być zawodowo niezależna. Pomogła też fascynacja pięknem, która pozostała jej po studiach na historii sztuki. Dziś La Perla to sieć 10 klinik w Polsce (właśnie powstają dwie kolejne) i unikalny koncept beauty połączony z nowoczesnym menu zabiegowym – począwszy od zaawansowanej kosmetyki hi tech, poprzez medycynę estetyczną i chirurgię plastyczną aż po autorskie rytuały Spa i własne kosmetyki Beauty Box by Klinika La Perla.


Biznes medycyny estetycznej to z pewnością „piękny” biznes, ale jednak biznes. Jak kobieta radzi sobie w tym twardym świecie?

Uważam kobiecość za niewiarygodną siłę, trzeba tylko ją w sobie odnaleźć i pobudzić. Spotykam w pracy mnóstwo pięknych, silnych i świadomych siebie kobiet. Siła i przebojowość to nie są cechy zarezerwowane dla mężczyzn. Wręcz przeciwnie. Choć w wydaniu kobiecym wydają się mniej agresywne. W moim odczuciu kobiety są świetnymi dyplomatkami. Umiejętność prowadzenia dyskusji i słuchania drugiej strony, ale też intuicja, decydują czasem o powodzeniu całego przedsięwzięcia. My kobiety mamy naturalne predyspozycje do tego, by odnosić sukcesy w biznesie, musimy tylko uwierzyć w swoją siłę i nie poddawać się stereotypom.

Co jest najtrudniejsze w prowadzeniu własnego biznesu?

Zarządzanie ludźmi. To była najtrudniejsza dla mnie sztuka przez pierwsze 10 lat prowadzenia firmy i cały czas zbieram w tym temacie doświadczenie, nieustannie się doszkalam. Trzeba połączyć umiejętność motywowania pracowników, by chcieli walczyć o rozwój firmy, ale też swój osobisty z egzekwowaniem powierzonych im zadań, tak by nadal chciało im się pracować i identyfikować z firmą. Miarą mojego sukcesu są w dużej mierze moi lojalni współpracownicy. Jestem dumna, z tego że wciąż mam w zespole ludzi, którzy zaczynali ze mną pracę te kilkanaście lat temu i nadal im się chce iść mocno do przodu, wciąż mają świeżą energię do działania.

Jakie są cechy prawdziwego lidera?

Musi być przykładem dla innych, mieć autorytet i charyzmę. Nie wyobrażam sobie też bycia szefem, który nie zna każdego detalu w funkcjonowaniu firmy, którą prowadzi. Nie daję sobie taryfy ulgowej, jestem w stałym kontakcie z każdym managerem placówek La Perli, wiem jakie bieżące problemy pojawiają się w każdej z nich, nigdy nie czekam – działam od razu. Sukces mnie napędza do jeszcze bardziej wytężonej pracy, ale ją tą pracę po prostu kocham choć brzmi to banalnie.

Czego dzisiaj pragną kobiety, dążą do ideału czy raczej szukają naturalności?

Powiedziałabym, że szukają balansu pomiędzy skrajnościami jakie serwują nam współczesne media. Z jednej strony atakują nas przejaskrawione i podobne do siebie jak klony dziewczyny ze zbytnio powiększonymi ustami, biustami i niewiarygodnie gładkimi twarzami i o nich niestety mówi się najczęściej, a z drugiej strony panuje moda na powrót do totalnej naturalności i akceptacji swoich wad związanych z wyglądem i wręcz krytykę zabiegów estetycznych. Tak naprawdę w medycynie estetycznej chodzi o to, by pomóc kobietom pozbyć się ich kompleksów oraz podkreślić lub wydobyć ich piękno, nie popadając przy tym w skrajności. Dobrze wykonane zabiegi estetyczne powodują, że spotykamy się z reakcją otoczenia „Jak świetnie wyglądasz! Byłaś na urlopie? „ a nie „O! Powiększałaś sobie usta?” czy „Robiłaś botox?”

Jedna rada dla kobiet, które chcą osiągnąć sukces w biznesie?

Bądźcie uparte, wierne sobie i konsekwentne w dążeniu do celu. Zwłaszcza jeśli chcecie z pasji uczynić sposób na życie, czego życzę każdemu!

Więcej na: www.klinikalaperla.pl

***

Tekst ukazał się w magazynie IX edycji konkursu Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku 2017.

O Konkursie

Ogólnopolski Konkurs Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku od 9 lat nagradza przedsiębiorcze Polki. Otwiera przed nimi możliwości rozwoju, pozyskania partnerów biznesowych oraz inwestorów. Nagłaśnia ich sukcesy na skalę ogólnopolską i tworzy sieć kobiecego networkingu. Wszystko po to, aby przyczynić się do wzmocnienia roli kobiet w życiu gospodarczym Polski.

Organizator: Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką
Partner strategiczny: Mastercard
Partnerzy kategorii: Coca-Cola Poland Services, DPD Polska, IGT Poland, Shell
Partner edukacyjny: Microsoft
Partner merytoryczny: Deloitte
Partnerzy Gali: Ghelamco, Jacob’s Creek, La Perla,
Partnerzy: Ambasada Australii, Teraz Polska, Program Executive MBA@UW, Business Center Club, Vital Voices
Patroni medialni: Dziennik Gazeta Prawna, chillizet, Warsaw Business Journal, polki.pl, Polsat Cafe, Uroda Życia, Brief, Sukces Pisany Szminką

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!





Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera. Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji w postaci wiedzy biznesowej, zawodowej i psychologicznej, informacji o wydarzeniach, które organizujemy i  nowościach w serwisach SukcesPisanySzminka.pl i SukcesToJa.pl oraz informacji handlowych. Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-722) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.

Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!






Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera.
Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji o tematyce motywacyjnej, rozwoju osobistego, nowościach w serwisie oraz informacji handlowych.
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-012) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.
Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close