
Praktyczna wiedza przekazywana przez doświadczonych ekspertów, spora dawka motywacji i networking – tak było podczas konferencji Sukces To JA w Warszawie. Kolejna już za chwilę w Katowicach.
Blisko 200 kobiet pojawiło się w centrum konferencyjnym hotelu Sound Garden w Warszawie podczas konferencji inaugurującej program Sukces To JA. Część przyszła dla wiedzy, część, żeby nawiązać kontakty i podzielić się doświadczeniem z innymi kobietami w podobnej sytuacji, a część po to, żeby zobaczyć, co w trawie piszczy i zebrać inspiracje, by dalej pracować nad zawodowymi pomysłami.
Tak było w Warszawie – zobacz film:
– Przez wiele lat pracowałam zagranicą. Teraz wróciłam do Polski z dużym doświadczeniem, ale bez znajomości realiów tego rynku pracy. Przyszłam, bo chcę porozmawiać z ekspertami i dowiedzieć się, jak napisać CV, jak szukać pracy i rozmawiać z pracodawcami – mówi 35-letnia Joanna. Inne uczestniczki miały dłuższą przerwę spowodowaną urlopem macierzyńskim, startują z własną firmą i potrzebują wiedzieć więcej o budowaniu modeli biznesowych, docieraniu do klientów czy wykorzystywaniu social mediów. By pogodzić tak różne potrzeby i zbudować spójny projekt aktywizacji zawodowej kobiet, program Sukces To Ja oferuje wiedzę w dwóch zakresach tematycznych: Ja-Biznes i Ja-Kariera.
W Warszawie uczestniczki, które nastawione były na rozwój kariery pracowały m.in. z Martą Bober (Hrownia.pl) i Sabiną Sawulską (Smart MBC), które opowiadały o nowoczesnych sposobach poszukiwania pracy, z Anną Piekut, która mówiła o przygotowaniu do rozmowy kwalifikacyjnej oraz z Olgą Zarachowicz, która wprowadzała w tajniki budowania CV. Z kolei panie, które chciały tworzyć własny biznes uczyły się zasad storytellingu z Kamilą Sidor (Geek Girls Carrots), sprzedaży z Marcinem Osmanem oraz wykorzystania social mediów w budowaniu wizerunku i sprzedaży z Joanną Ceplin. Uczestniczkom zaprezentowano też portal wiedzy www.sukcestoja.pl, na którym poza inspiracjami znajdą także wiedzę podaną w formie e-learningu. – W programie „Sukces TO JA” dbamy o to, by wiedza była przekazywana w sposób ciekawy, inspirujący i różnorodny. Uczestniczki projektu mają do dyspozycji interaktywny portal wiedzy, warsztaty, ale też indywidualne konsultacje ze specjalistami – powiedziała Anna Solarek, dyrektor komunikacji i kontaktów zewnętrznych w Coca-Cola Poland Services, partner programu.
Ważną częścią konferencji było budowanie motywacji. Dlaczego to tak istotne? – Około 40 proc. Polek uznaje swoje umiejętności w obszarze przedsiębiorczości za wystarczające i jest to wynik zbliżony do średniej unijnej. Jednocześnie jednak osiągamy trzeci najgorszy wynik w Unii, jeśli chodzi o obawę przed niepowodzeniem w prowadzeniu swojego biznesu. To pokazuje jak wiele jest do zrobienia w obszarze motywacji i pewności siebie – stwierdziła Olga Kozierowska, twórczyni Sukcesu Pisanego Szminką i inicjatorka programu “Sukces TO JA”.
Odpowiadając na te potrzeby, na warsztatach „Sukces TO JA” obok treści merytorycznych, pojawiły się wystąpienia wzmacniające poszukiwania inspiracji oraz budujące wiarę we własne możliwości. O tym, jak to robić skutecznie mówiły m.in. Ewa Foley, Marzena Chełminiak, Ewa Jarczewska-Gerc (Uniwersytet SWPS) oraz Olga Kozierowska.
Program będzie się rozwijał. Już 25 listopada kolejna odsłona – bezpłatne warsztaty w Katowicach, podczas których kobiety przeszkoli m.in. Olga Zarachowicz, Joanna Ceplin, prawniczka Marta Olczak-Klimek, socjolożka i trenerka biznesu, Aneta Esnekier, Olga Kozierowska i Jarosław Gibas. Rozwijany będzie także portal wiedzy. – Żyjemy w dynamicznym świecie, co dzień pojawiają się nowe dane, nowe informacje, nowa wiedza. Z tego względu nasz portal „Sukces TO JA” będzie na bieżąco rozwijany i rozbudowywany. Będzie zawierać nie tylko nową, wartościową wiedzę, ale także będzie odpowiadać na oczekiwania użytkowniczek – stwierdziła Olga Kozierowska.
Dlaczego warto być z nami także w Katowicach i kolejnych miastach?
– Chcemy dać uczestniczkom programu możliwość bezpośredniego kontaktu z najlepszymi ekspertami od szeroko rozumianej aktywności zawodowej kobiet. Wierzymy, że spotkania podczas konferencji i warsztatów dostarczą konkretną wiedzę, motywację i inspirację. Chcemy dodać energii i odwagi do działania zarówno kobietom z dużych aglomeracji, ale też mniejszych miast – powiedziała Lana Popović, dyrektor generalna Coca-Cola Poland Services, partnera programu.
Więcej szczegółów na stronie: www.sukcestoja.pl