Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Korporacja – Anna Sakowicz, SMG Polska

Korporacja – Anna Sakowicz, SMG Polska

Głosowanie na Bizneswoman Roku Publiczności trwa. Przeczytaj kwestionariusze finalistek i oddaj swój głos.

ANNA SAKOWICZ, Chief Digital, Data&Analytics Officer, członek zarządu SMG Polska – od 15 lat w branży marketingowej. Innowacje, które od 2014 r. wprowadza w SMG, odpowiadają na nowe potrzeby biznesowe klientów agencji w obszarach BIG DATA, analityki i marketingu precyzyjnego. Restrukturyzacja przyczyniła się do wzrostu przychodów firmy i budowania partnerskich relacji z klientami. Polski oddział SMG stał się centrum kompetencji analitycznych i technologicznych w Europie.

Jaka była Pani droga na to stanowisko?

W ciągu 16 lat swojej kariery zawodowej w komunikacji marketingowej przeszłam wszystkie szczeble od asystenta do członka zarządu, poznając dogłębnie mechanizmy branży, którą się zajmuję. Po drodze stworzyłam między innymi jeden z pierwszych na rynku działów specjalizujących się w planowaniu i realizacji kampanii w internecie i nowych mediach, nadzorowałam prace nad strategicznym planowaniem komunikacji oraz działaniami agencji kreatywnej. Zrealizowane przez moje zespoły projekty zdobywały nagrody w konkursach Media Trendy, Effie, MIXX Awards. Obecnie, jako Chief Digital, Data & Analitics Officer i członek zarządu liczącej ponad 350 osób agencji Starcom MediaVest Group (SMG) odpowiadam za kompetencje digitalowe, analityczne, badawcze i technologiczne SMG. Nasza agencja jest najbardziej efektywną firmą w polskiej branży usług marketingowych (Effie Global Index 2015). W ub.r. tytuł agencji mediowej roku przyznała nam również branża digitalowa – IAB Polska Mixx Awards. Nie byłabym tu gdzie jestem, gdybym koncentrowała się jedynie na działalności biznesowej – od lat aktywnie działam na rzecz rozwoju branży internetowej, podnoszenia poziomu edukacji, budowy dobrych praktyk biznesowych. Wspieram związek pracodawców branży internetowej Internet Advertising Bureau (IAB) jako wiceprzewodnicząca Rady Nadzorczej. Jestem członkiem ciał merytorycznych IAB – jury i kapituły konkursu MIXX Awards, rady programowej największej konferencji branżowej – Forum IAB, Branżowej Rady IAB Polska. Swoim doświadczeniem pomagam we wdrożeniu i rozwoju pierwszego w Polsce projektu standaryzacji kompetencji z zakresu marketingu online – certyfikacji DIMAQ. Jestem także wykładowcą na Studiach Podyplomowych SGH Marketing Internetowy nieprzerwanie od pierwszej edycji w 2007 roku. Od tego czasu w 25 edycjach Studiów uczestniczyło ponad 800 osób. Regularnie występuję jako prelegent i moderator na najważniejszych konferencjach i warsztatach branżowych.

Co było największym wyzwaniem?

Tym wyzwaniem było, jest i nadal będzie znajdowanie właściwego balansu w życiu. Jak wiele kobiet nie raz stawałam przed dylematem jak pogodzić pragnienie posiadania dzieci ze zdobywaniem kolejnych szczebli kariery, rozwoju osobistego z zawodowym. I jak nie iść w tym wszystkim na kompromisy. Każdy kto się z tym mierzy wie, że łatwe to nie jest. Między innymi dlatego miałam w swojej karierze okres, gdy przeszłam na 4/5 etatu by połączyć życie zawodowe z rodzinnym. Kontynuowałam pracę w tym wymiarze jako członek zarządu stając się pierwszą osobą na tym szczeblu w mojej międzynarodowej korporacji, pracującą na niepełny etat, co nie przeszkodziło w dalszym rozwoju mojej kariery. Jestem świadoma, że wyzwań wiele jeszcze przede mną, ale będąc urodzoną optymistką nie mam wątpliwości, że i z nimi uda mi się uporać!

Co Panią inspiruje do działania?

Od lat wierzę, że najlepszym sposobem przewidywania przyszłości jest jej kreowanie – tak też wygląda nie tylko moje życie prywatne, ale i dotychczasowa kariera zawodowa. Świadomość, że mogę tworzyć ramy działania tego rynku, wprowadzać nowatorskie rozwiązania, działać w ciągłym trybie „test&learn”, prototypować, a potem obserwować efekty działań. I uczyć się „jak szybko ponosić porażki”. To podejście sprawdza się zarówno w pracy z dziećmi jak i w firmie – moi współpracownicy nie raz komentowali moje metody współpracy z nimi efektami moich doświadczeń z dziećmi. ?Internet to z jednej strony fascynujący temat, ale też niezmiernie wymagający. Aby nadążyć trzeba ciągle się rozwijać, uczyć się, ale i niejednokrotnie oduczać po to, aby pójść dalej. Można powiedzieć, że ciągle wyrzuca ze strefy komfortu, uczy ciągłego zarządzania zmianą. A to sprawia, że praca nigdy nie jest nudna oraz gromadzi prawdziwych pasjonatów. To właśnie obcowanie i twórcze dyskusje z moimi pozytywnie zakręconymi współpracownikami dają mi w pracy największego „kopa energetycznego”! W domu są nimi bliskie kontakty z rodziną oraz zaskakujące pytania dzieci, z których „mamo, a co będzie, jak mnie nie będzie?” należą do tych najłatwiejszych. Mam świadomość branża marketingowa przez swoja dynamikę niesamowicie eksploatuje i potrafi wciągać niczym nałóg – dlatego im więcej mam lat na karku, tym większą uwagę przywiązuję nie tylko do patrzenia w przyszłość, ale i cieszenia się tym co tu i teraz. W wyciszeniu się i złapaniu dystansu do najtrudniejszych spraw pomaga mi, fakt, że od kilku lat praktykuję kundalini joga. To praktyka, która oczyszcza, wzmacnia i rozwija na wszystkich poziomach: fizycznym, psychicznym i mentalnym. Niesamowicie pobudza wzrost potencjału, twórczej inteligencji i samoświadomości.

Co Pani uważa za swój największy sukces?

Swoją przygodę z branżą rozpoczęłam przy 7% penetracji internetu w Polsce i 0,5% udziale tego medium w budżetach reklamowych. Mimo, że skończyłam studia na kierunku finanse i bankowość na SGH w trakcie studenckiej wakacyjnej wyprawy do USA zakochałam się w raczkującym wtedy internecie. Stąd po studiach, zamiast kierować swoje kroki do firmy konsultingowej (jak wiele osób po tym kierunku), postanowiłam pójść za intuicją i wybrać to, co niszowe, ale według mnie niezwykle perspektywiczne. Dziś, prawie 80% Polaków korzysta z internetu, a reklamodawcy stawiają to medium na 2-gim miejscu po telewizji, przeznaczając na reklamę ponad 25 % swoich budżetów. Kierowała mną fascynacja możliwościami, jakie daje technologia – i było to widać gdyż od wielu klientów i współpracowników słyszałam, że wprost „zarażam pasją do internetu”. Nie mam wątpliwości, że połączenie pracy zawodowej z pasją opłaciło się. Odwaga zajmowania się tematami, które wielu uznawało za niszowe, a które dziś determinują rozwój rynku marketingu internetowego sprawiła, że dziś mogę powiedzieć, iż należę do grona jego prekursorów w Polsce. Szczególnie dumna jestem z faktu, że przez te wszystkie lata udało mi się współpracować z licznym gronem zapaleńców, z którymi wspólnie wiele zbudowaliśmy, a którzy dziś rozproszeni są po całym rynku, stanowią jego podstawę. Choć jestem menedżerem i odpowiadam na co dzień za realizacje celów swojej firmy wierzę, że wynik finansowy to nie wszystko. Dlatego nie koncentruję się tylko na aspektach biznesowych – niezależnie od swoich obowiązków w macierzystych firmach od lat znajduję czas, aby angażować się w inicjatywy służące rozwojowi rynku w Polsce. Bardzo miłym akcentem doceniającym ten faktem było przyznanie mi przez IAB w 2011 roku tytułu „CZŁOWIEKA ROKU” branży internetowej.

Dlaczego zdecydowała się Pani wziąć udział w Konkursie Bizneswoman Roku?

Bezpośrednim impulsem było spotkanie na konferencji Olgi Kozierowskiej – organizatora konkursu, która gorąco namawiała mnie do uczestnictwa w nim. Gdy minęło zaskoczenie tą propozycją doszłam do wniosku, że czemu nie? Skoro jest tyle aspektów, z których jestem dumna , a teraz udowadniam jak zdobyta wiedza i doświadczenie może zaowocować w krótkim czasie znaczącymi sukcesami moich zespołów w globalnej organizacji to warto to zaprezentować. Bardzo się cieszę, że się udało. Bycie wśród finalistek – gronie fantastycznych kobiet to dla mnie ogromny zaszczyt. To także możliwość pokazania, że można połączyć pasję z życiem rodzinnym, rozwój osobisty z rozwojem zawodowym. To taka moja mała misja „zarażania” świata wokół pozytywną energią i pokazywania, szczególnie innym kobietom, że choć nie jest to droga łatwa, ale dla tych które wierzą w jej sens, na pewno możliwa!

Swój głos możesz oddać, klikając na: www.forbes.pl/bizneswomanroku

Plakat Bizneswoman Roku

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!





Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera. Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji w postaci wiedzy biznesowej, zawodowej i psychologicznej, informacji o wydarzeniach, które organizujemy i  nowościach w serwisach SukcesPisanySzminka.pl i SukcesToJa.pl oraz informacji handlowych. Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-722) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.

Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!






Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera.
Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji o tematyce motywacyjnej, rozwoju osobistego, nowościach w serwisie oraz informacji handlowych.
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-012) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.
Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close