Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Korporacja – Małgorzata Wróblewska, Uniwersytet SWPS

Korporacja – Małgorzata Wróblewska, Uniwersytet SWPS

Głosowanie na Bizneswoman Roku Publiczności trwa. Przeczytaj kwestionariusze finalistek i oddaj swój głos.

MAŁGORZATA WRÓBLEWSKA – Uniwersytet SWPS – Dyrektor Generalny
Od początku kariery związana z obszarem edukacji. Kieruje rozbudowaną strukturą, na którą składają się m.in. kampusy w pięciu największych miastach Polski. Łączy tworzenie uczelni, która prowadzi dydaktykę i badania naukowe na najwyższym poziomie z myśleniem biznesowym. Między innymi dzięki jej konsekwencji SWPS stał się pierwszą uczelnią niepubliczną w Polsce, która zyskała status uniwersytetu.

Jaka była Pani droga na to stanowisko?

Od początku jestem związana z edukacją. Ponad 20 lat temu, po studiach zaczęłam pracę w uczelni niepublicznej na umowę zlecenie. Pomagałam przy promocji studiów podyplomowych pakując ulotki do kopert. Chciałam się rozwijać. Z własnej inicjatywy podejmowałam się bardziej odpowiedzialnych zadań. Dziś wydaje się to niewiarygodne – kiedy w naszym biurze pojawił się pierwszy komputer, jeden na chyba 10 pracowników, kupiłam podręcznik i stałam się pierwszym, a przez pewien czas jego jedynym użytkownikiem. Pamiętam jak szef wpadł w zachwyt, gdy zobaczył przygotowaną przeze mnie ulotkę promującą nową ofertę studiów – napisałam teksty, wkleiłam obrazki i dokonałam jej składu! Doceniono moje zaangażowanie, obowiązkowość i przydzielono mi dodatkowo koordynację zajęć na studiach podyplomowych. Byłam wolnym duchem – nie wyobrażałam sobie tylko 21 dni urlopu w roku i pracy na etacie od 8.00-16.00. Po roku okazało się, że pracuję po 10-12 godzin na dobę, często także w weekend. Cóż było robić za namową szefa, mimo wewnętrznego oporu podpisałam swoją pierwszą umowę o pracę.
Cały czas konsekwentnie podnosiłam swoje kwalifikacje, ukończyłam kolejno studia podyplomowe z zarządzania, marketingu i zarządzania projektem. Pociągał mnie marketing, więc prosiłam szefa o przeniesienie mnie do tego działu, gdzie zarządzałam swoim pierwszym zespołem i samodzielnymi projektami. Kiedy poczułam, że dalej nie mogę się tam rozwinąć odważyłam się iść dalej.
W 2004 roku spotkałam na mojej drodze Piotra Voelkela. Uwierzył we mnie i powierzył stanowisko kanclerza Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa, której był założycielem. Do dziś pamiętam moje spotkanie z nowym szefem trzy godziny przed wylotem na 6-tygodniową wyprawę do Ameryki Południowej. Na szczęście dostrzegł moje kompetencje, doświadczenie i zapał i nie zniechęciła go moja pasja do podróżowania. W 2008 roku Piotr Voelkel stał się również założycielem Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. Miałam pomóc w zatrudnieniu Dyrektora Generalnego tej uczelni. Stało się jednak inaczej. Uczelnia mnie zafascynowała. I od 8 lat dojeżdżam z Poznania do pracy w Warszawie a mój entuzjazm i podziw dla Uczelni – dziś już Uniwersytetu SWPS – nie ustaje.

Co było największym wyzwaniem i jak udało się je pokonać?

W zarządzaniu każdy dzień to wyzwanie. Jako manager codziennie podejmuje decyzje, definiuję cele, powierzam zadania, motywuję współpracowników, oceniam efekty ich pracy, szukam równowagi finansowej między nakładami a zakładanymi rezultatami. Trzeba umieć ocenić ryzyko. Nie poddawać się rutynie. Ciągle zadawać sobie pytanie co można poprawić i udoskonalić. Każda decyzja może być początkiem sukcesu lub porażki. Codzienną pracę ułatwia jasno sprecyzowana wizja i dobrze przygotowana strategia. ale potrzeba jeszcze konsekwencji i odwagi.

Co Panią inspiruje do działania?

Do działania inspiruje mnie chęć bycia pożytecznym człowiekiem. Uniwersytet SWPS to wyjątkowa grupa ludzi, których jednoczą cele i wartości oraz przekonanie, że swoją pracą możemy przyczynić się do rozwoju pojedynczych ludzi i społeczności. Prowadząc zajęcia dydaktyczne na wysokim poziomie chcemy przygotowywać studentów do skutecznego realizowania marzeń zawodowych oraz do satysfakcjonującego życia osobistego w stale zmieniającym się świecie. Ich sukcecy cieszą i inspirują. Przykładem może być Anna Czoska – absolwentka Uniwersytetu SWPS, twórczyni projektu Virtual Recruiter, który jest jednym z najlepiej zapowiadających się startupów wykorzystujących nowe technologię w procesie rekrutacji pracowników. Jej innowacyjny pomysł zdobył nagrodę główną w konkursie Startup Weekend Trójmiasto. Wsparcie mentorów biznesu pozwoliło wdrożyć ten projekt w życie.
Wyniki badań naukowych pozwalają lepiej poznać i zrozumieć świat. Dr Małgorzata Wójcik od lat bada zachowania i relacje pomiędzy gimnazjalistami i licealistami. Jest współautorką programy Bliżej, którego zadaniem było opisanie przemocy rówieśniczej i stworzenie narzędzi do jej eliminowania. Program zdobył uznanie wśród nauczycieli i uczniów.
Innym przykładem jest praca zespołu naukowców pod kierownictwem prof. Włodzimierza Gruszczyńskiego. Naukowcy stworzyli aplikację Jasnopis, która pomaga zmierzyć stopień trudności tekstów. Z aplikacji może skorzystać każdy kto chciałby sprawdzić czy jego komunikat zostanie zrozumiany przez odbiorcę. Mój wynik dla tego tekstu to 4/7
Zespół pod kierownictwem prof. Aleksandry Łuszyczyńskiej sprawdził, w jaki sposób można efektywnie wpływać na zdrowe nawyki żywieniowe dzieci.
To niesamowite i inspirujące móc codzienną swoją pracą stwarzać warunki do realizacji takich projektów. Uniwersytecie SWPS to światowej klasy naukowcy, wybitni dydaktycy, profesjonalny zespół administracji. Trudno w grupie takich ludzi stracić motywację do pracy.

Co Pani uważa za swój największy sukces?

Niewątpliwie największym sukcesem Uczelni i moim osobistym jest uzyskanie przez SWPS statusu pierwszego prywatnego uniwersytetu w Polsce. Jestem dumna, że przeszliśmy tym samym do historii polskiej edukacji. Cieszę się, że Uniwersytet SWPS łączy prowadzenie badań naukowych i dydaktykę, w obszarze nauk humanistycznych i społecznych na najwyższym poziomie.

Dlaczego zdecydowała się Pani wziąć udział w Konkursie Bizneswoman Roku?

Uważam, że należy promować zawodowe sukcesy kobiet na kierowniczych stanowiskach, a taki konkurs niewątpliwe temu służy.

Swój głos możesz oddać, klikając na: www.forbes.pl/bizneswomanroku

Plakat Bizneswoman Roku

 

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

[newsletter_form type="minimal"]

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close