Nikt już nie powinien mieć wątpliwości, że różnorodność w firmie przekłada się na jej wyniki finansowe

Dlaczego warto zgłosić się w konkursie Bizneswoman Roku?

Magda Mikos

Kobiety mają niesamowite pomysły na prowadzenie biznesów, ale często ich działania blokują wewnętrzne obawy związane z negatywnymi przekonaniami. Wątpliwości, że sobie nie poradzą czy nie dadzą rady utrzymać się na rynku wygrywają z kreatywnością i pomysłowością. Z tego powodu tak ważne są inicjatywy, które nagłaśniają kobiece historie biznesu i nagradzają ich bohaterki. To one pokazują, że warto uwierzyć w swoje kompetencje i siły, a także zachęcają o własną niezależność.

Konkurs Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku od 13 lat wspiera przedsiębiorczynie, które nie boją się realizować odważnych biznesowych, społecznych i kulturowych projektów. W dotychczasowych edycjach nagrodzono już ponad setkę kobiet, które dzięki determinacji i zaangażowaniu zbudowały firmy nie tylko ogólnopolskie, ale również międzynarodowe. Zapytałyśmy laureatki poprzednich edycji, dlaczego warto się zgłosić się do konkursu.

Udział w konkursie zainspirował ją do stworzenia nowego produktu

Aleksandra Gościniak
Aleksandra Gościniak, Bizneswoman Roku 2020, Foto. Jacek Kamiński

Ola Gościniak to pomysłodawczyni „Jestem Interaktywna”. Na co dzień uczy i pokazuje w sieci, że stworzenie własnej strony www to nic trudnego i każdy może to zrobić. Ola zdobyła tytuł Bizneswoman Roku 2020 w kategorii Przeciwdziałanie Wykluczeniu Cyfrowemu, której Partnerem Huawei.

„Wygrana w konkursie pomogła mi umocnić pozycję eksperta oraz dotrzeć z moją interaktywną misją do nowych osób! Ułatwiła mi promocję w różnych kanałach oraz zainspirowała mnie do stworzenia nowego produktu: Książkoplanera, czyli połączenia wiedzy i planowania dla wszystkich, którzy chcą skutecznie działać online miesiąc po miesiącu. Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką wsparła dodatkowo ten projekt i objęła go patronatem medialnym, dzięki czemu dowie się o nim więcej zainteresowanych osób” – opowiada Ola Gościniak.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O KATEGORII PRZECIWDZIAŁANIA WYKLUCZENIU CYFROWEMU

Agnieszka Sikora niesie pomoc bezdomnej młodzieży
Agnieszka Sikora, Bizneswoman Roku 2020, Foto. Jacek Kamiński

Rozgłos w konkursie zwiększył świadomość społeczeństwa na temat jej działalności i problemów młodzieży, której pomaga

Agnieszka Sikora na co dzień prowadzi Fundację Po Drugie, której podopiecznymi są głównie młode osoby wykluczone ze społeczeństwa, zagrożone bezdomnością lub w jej kryzysie. W 2020 roku zdobyła tytuł Bizneswoman Roku w kategorii Działalność Społeczna.

Moja praca nie pozwala czuć się jak bizneswoman. Prowadzenie organizacji, która wspiera młodzież doświadczającą bezdomności nie przynosi dużych pieniędzy, nie prowadzi na salony i nie wiąże się z innymi profitami. Ta nagroda była i ciągle jest dla mnie wielkim zaskoczeniem i hmmm… takim spotkaniem z dobrą wróżką. Dlaczego jest dla mnie ważna? Wierzę i wiem, że dzięki niej więcej osób z różnych środowisk dowiedziała się o tym, że w Polsce jest bezdomna młodzież i że naszą odpowiedzialnością jest nieść jej pomoc. Mam nadzieję, że zmiana, którą spowodowała dopiero się rozpoczęła!” – opowiada Agnieszka Sikora, któa niedługo po otrzymaniu statuetki Bizneswoman Roku została nominowana do tytułu Warszawianka Roku 2021.

Zuzanna Sielicka-Kalczyńska i Julia Sielicka-Jastrzębska (Whisbear)
Zuzanna Sielicka-Kalczyńska i Julia Sielicka-Jastrzębska (Whisbear)

Udział w konkursie pomógł im zderzyć swój pomysł na biznes z doświadczonymi ekspertami w Jury

Zuza Sielicka-Kalczyńska i Jula Sielicka-Jastrzębska, twórczynie marki Whisbear, zdobywczynie tytułu Bizneswoman Roku 2016 w kategorii Moja Firma.

Udział w konkursie pomógł nam przede wszystkim poukładać sobie w głowach, to co robimy i to co chcemy jeszcze zrobić. W codziennej „walce” często nie ma czasu na takie stop-klatki. To była też okazja do zderzenia swojej wizji z ekspertami – pierwsza taka w naszej ówczesnej działalności i ich feedback bardzo dużo wniósł do naszej codziennej pracy. Dzięki konkursowi poznałyśmy też wiele innych wspaniałych kobiet bizneswomenek, z którymi do tej pory utrzymujemy kontakty, wspierając się nimi w trudniejszych chwilach” – podsumowują Siostry Sielickie.

Udział w konkursie to nie tylko możliwość otwarcia się na nowe rynki czy klientów, ale także okazja do weryfikacji swojego modelu biznesowego, nawiązania nowych kontaktów biznesowych i dołączenia do wspierającej się i wymieniającej doświadczenia sieci przedsiębiorczych Polek. Zuza i Jula silnie wierzą w kobiecy empowerment i nawiązują współprace z innymi kobiecymi biznesami, które zwyciężyły w konkursie Bizneswoman Roku – GLOV czy I Love Grain.

Anna Krajewska, Bizneswoman Roku 2019, Foto. Jacek Kamiński
Anna Krajewska, Bizneswoman Roku 2019, Foto. Jacek Kamiński

Dzięki konkursowi możesz budować pozytywny wizerunek swojej firmy

Anna Krajewska to założycielka sieci Salad Story, która promuje zdrowe odżywianie i przekonuje, że sałatka może być daniem głównym od 2017 roku. Ania zdobyła tytuł Bizneswoman Roku 2019 w kategorii Biznes Roku – Przychód powyżej 10 milionów złotych, której patronuje DPD Polska.

Dlaczego warto wziąć udział w konkursie? Warto, bo postrzegam ten konkurs jako jedno z niewielu rzetelnych i szerokich miejsc do weryfikacji swoich osiągnięć i umiejętności w kontekście rynku. Skala konkursu i jego rozgłos buduje jego jakość. Dla mnie superciekawe jest też patrzenie i poznawanie innych kobiety biznesu, które biorą w nim udział – to bardzo wzbogacające i inspirujące doświadczenie rozwoju karier. Kandydatki, ale i jurorzy to niezwykle ciekawe osobowości, ludzie z ogromną wiedzą merytoryczną, mający za sobą pasjonujące historie i osiągnięcia. Networking w tym gronie to czysta przyjemność.” – opowiada Anna Krajewska, która wraz ze statuetką Bizneswoman Roku otrzymała wyjątkową nagrodę – studia Executive MBA na Uniwersytecie Warszawskim.

Konkurs jest rozpoznawalny medialnie i na pewno przyczynia się do budowania pozytywnego PR. Finalistki w konkursie mają okazję do promocji swojego biznesu i siebie jako ekspertów w mediach Fundacji oraz w mediach partnerskich.

Biznes i kosmetyki naturalne - wywiad z założycielkami marki Mokosh

Udział w konkursie ułatwia nawiązywanie nowych relacji biznesowych

Anna Rutkowska-Didiuk i Anna Didiuk to twórczynie Mokosh, jednej z najbardziej cenionych i rozpoznawalnych marek kosmetyków naturalnych na rynku. Ich produkty łączą w sobie wszystkie zapotrzebowania współczesnych klientek – od dużej ilości składników aktywnych przez piękne zapachy i minimalistyczne opakowania po politykę zero waste.. Zdobywczynie tytułu Bizneswoman Roku XII edycji konkursu.

„Bez wątpienia konkurs Bizneswoman Roku jest jednym z najbardziej prestiżowych i rozpoznawalnych konkursów w naszym kraju. Warto zgłosić się do niego i sprawdzić, jak nasze biznesowe działania są oceniane przez profesjonalną lożę ekspertów. Możemy śmiało powiedzieć, że wygrana w konkursie dodała nam skrzydeł i pozwoliła utwierdzić się w przekonaniu, że idziemy dobrą drogą biznesową i z powodzeniem jesteśmy w stanie zarządzać coraz dynamiczniej rozwijającą się spółką. Dodatkowo tytuł „Bizneswoman Roku” ułatwił nam nawiązanie relacji z wieloma wartościowymi partnerami biznesowymi. Kobietom często ciężej jest łączyć życie zawodowe z prywatnym, dlatego warto dostrzegać i doceniać te, które pomimo pełnionych ról życiowych, osiągają sukcesy zawodowe i znajdują czas na rozwój.” – opowiadają założycielki marki Mokosh.

Katarzyna Skrzypczak
Katarzyna Skrzypczak, Bizneswoman Roku 2018

Wygrana w konkursie to motywacja do dalszego rozwoju

Katarzyna Skrzypczak – założycielka Akademii Szycia Mannequeen i zdobywczyni tytułu Bizneswoman Roku 2018 w kategorii „Pomysł na start/Biznes Lokalny”.

„Do konkursu warto się zgłosić, ponieważ już sam udział pozwala poznać nowych partnerów biznesowych czy dotrzeć do szerszego grona potencjalnych klientów, ale także uwierzyć w siebie i swój produkt jeszcze bardziej. Do dziś pamiętam emocje jakie towarzyszyły w związku z konkursem i byłam pewna, że do finału przeszłam tylko dlatego, że nikt więcej się nie zgłosił 😊 Kiedy dowiedziałam się jaka była konkurencja to szczerze nie dowierzałam. Dało mi to ogromnego powera do działania i chęć rozwoju swojej firmy coraz bardziej. Nagrodę, którą otrzymałam przeznaczyłam na wyposażenie Akademii w nową przemysłową maszynę, która dodała znacznej wartości podczas prowadzenia kursów szycia. Zachęcam bardzo do wzięcia udziału w konkursie, bo to może być jedna z piękniejszych przygód na zawodowej drodze jaką można przeżyć. U mnie tak właśnie było.” – opowiada Katarzyna Skrzypczak.

Monika Sajkowska, Bizneswoman Roku 2020, Foto. Jacek Kamiński
Monika Sajkowska, Bizneswoman Roku 2020, Foto. Jacek Kamiński

Zdobycie nagrody pozwala docenić drogę, którą przeszliśmy, aby znaleźć się w tym miejscu, w którym jesteśmy dzisiaj

W codziennej pracy myślimy o celach, o ludziach, którzy pomogą nam je osiągnąć, o tym, jak ich motywować i doceniać. Cieszymy się z rezultatów, planujemy rozwój. Patrzymy wprzód. Nagroda Bizneswoman Roku pozwoliła mi spojrzeć w przeszłość, zobaczyć drogę, którą przeszłam. Co więcej, czułam, że widzą ją też inni. Takie zatrzymanie pokazuje, jak dużo już się zdarzyło i jakie jest ważne. Dla mnie, dla innych ludzi, dla zmiany świata na lepszy.” – opowiada Monika Sajkowska, Prezeska Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, która otrzymała nagrodę w XII edycji konkursu Bizneswoman Roku 2020 za całokształt działalności.

Zgłoszenia i nominacje w konkursie przyjmowane są do 10 stycznia 2022

ZGŁOŚ SIĘ LUB NOMINUJ W NOWEJ EDYCJI KONKURSU BIZNESWOMAN ROKU TUTAJ!

Organizator: Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką
Partner strategiczny: Mastercard
Partner edukacyjny: Microsoft
Partnerzy kategorii:
BNP Paribas, DPD Polska, IGT Poland, Google Cloud, HUAWEI, SKANSKA, Orange, NatWest Group
Partner merytoryczny:
Accenture
Partnerzy konkursu: CCC, IKEA, Mokosh, Vital Voices, embaUW, Humanites, Perspektywy Women in Tech,  Business Link
Patronat honorowy konkursu:
Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy
Patroni medialni: TVN Grupa Discovery, Polska Press Grupa, Rzeczpospolita, Forbes Women, Wysokie Obcasy, Wysokie Obcasy Praca, Twój Styl, MamStartUp, Imperium Kobiet, Law Business Quality, ONA Strona Kobiet, ISB news.tv, Think Tank.