Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Kto utrzyma jak największą liczbę miejsc pracy w obliczu koronawirusa? Sprawdź akcję #Niezwalniajmy!

Kto utrzyma jak największą liczbę miejsc pracy w obliczu koronawirusa? Sprawdź akcję #Niezwalniajmy!

#niezwalniajmy
#niezwalniajmy

 

 

Ruszyła akcja społeczna #Niezwalniajmy, której celem jest zwrócenie uwagi na konieczność utrzymania jak największej liczby miejsc pracy w obliczu koronawirusa. W ramach akcji promowane są firmy, które deklarują, że jeśli będą musiały ograniczyć koszty to będą się starały ochronić jak najwięcej miejsc pracy. Inicjatorem i organizatorem akcji jest Homejob, zaś patronami: Karta Różnorodności koordynowana przez Forum Odpowiedzianego Biznesu, CR Navigator, B-Better, Social Impact Alliance for Central & Eastern Europe, United Nations Global Compact oraz Admind.

Wpływ koronawirusa na funkcjonowanie życia w Polsce i na świecie jest ogromny. Wszyscy mówią o recesji, załamaniu gospodarki, rosnącym bezrobociu. W kryzysowej sytuacji są zarówno przedsiębiorcy jak i pracownicy. Są branże, w których zwolnienia są konieczne. To te, które znalazły się na pierwszej linii „ognia”, czyli m.in. branża turystyczna, gastronomiczna czy handlowa. Do niektórych firm spowolnienie przyjdzie z opóźnieniem, ale przyjdzie. Jednocześnie pojawiają się głosy przedsiębiorców, którzy deklarują, że nie zamierzają zwalniać pracowników lub zamierzają ograniczyć zwolnienia do minimum. I tych przedsiębiorców chcemy postawić  w centrum uwagi, niezależnie od wielkości firmy i wielkości zatrudnienia.

Cele akcji:

  • Informowanie o firmach, które nie planują zwolnień lub ograniczą je do minimum
  • Pokazywanie planowanych przez nie rozwiązań jako inspiracji dla innych
  • Promowanie strategii uwzględniających jak najmniejsze cięcia etatów

Pandemia koronawirusa stała się prawdziwym testem szybkości działania, odwagi i odpowiedzialności, na poziomie indywidualnym, naszego najbliższego otoczenia, ale też testem tego, jak funkcjonujemy jako społeczeństwo, sprawdzianem dla różnego rodzaju instytucji, organizacji i oczywiście biznesu. Pandemia i jej konsekwencje gospodarcze obnażyły również wszystkie bolączki rynku pracy. Potrzebne są rozwiązania wzmacniające stabilność zatrudnienia oraz rzetelna komunikacja, zarówno zewnętrzna, jak i wewnętrzna. Bardzo potrzebne już dziś jest poszukiwanie rozwiązań, które pozwolą oddalić w czasie czy zminimalizować negatywne konsekwencje pandemii na rynku, których wszyscy się obawiamy np. w postaci zwolnień – Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu, koordynującego Kartę Różnorodności w Polsce

Firma przystępująca do akcji #Niezwalniajmy deklaruje, że:

  • w pierwszej kolejności będzie poszukiwała innych niż ograniczanie zatrudnienia, sposobów na zmniejszenie kosztów
  • redukując koszty zatrudnienia, na początku postara się zredukować wysokość wynagrodzenia, a nie liczbę pracowników
  • w przypadku konieczności przeprowadzenia zwolnień pracowników, zostaną one ograniczone do minimum.

Inicjatorem i organizatorem akcji jest Homejob, portal pracy zdalnej i elastycznej.  Akcja #niezwalniajmy została objęta patronatem Karty Różnorodności koordynowanej przez Forum Odpowiedzianego Biznesu, CR Navigator wydawanego przez B-Better, Social Impact Alliance for Central & Eastern Europe, United Nations Global Compact oraz Admind.

Akcja #niezwalniajmy jest reakcją na obecną sytuację na rynku pracy, która z dnia na dzień zmieniła się diametralnie. Rozpadają się zespoły, które budowano często przez wiele lat, wyszukując odpowiednich kandydatów, budując z nimi relacje i tym samym kulturę organizacji. Jeszcze miesiąc temu specjaliści od employer brandingu zastanawiali się, w jaki sposób przyciągnąć do organizacji tych najlepszych i sprawić, by chcieli w niej pozostać. Teraz, wiele utalentowanych i doświadczonych osób szuka pracy, której coraz częściej nie ma. W strumieniu informacji na temat zwolnień umykają te nieliczne, pozytywne, płynące od niektórych firm, wskazujące na to, że będą one robiły wszystko, by zachować swoje zespoły. Być może nastąpią zmiany strukturalne, być może ograniczenie wynagrodzenia, ale jednak postarają się uniknąć zwolnień. I te przykłady w ramach naszej akcji chcemy wyławiać i pokazywać jako inspirację dla innych – Magdalena Felczak, założycielka Homejob, inicjatorka akcji.

 

Więcej na temat akcji: https://niezwalniajmy.pl/

Facebook: https://www.facebook.com/Niezwalniajmy/

Linkedin: https://www.linkedin.com/#Niezwalniajmy/

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

[newsletter_form type="minimal"]

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close