Lidl Fair Play

Masz zrównoważoną politykę płacową w swojej organizacji? Zgłoś swoją firmę do nagrody Lidl Fair Pay

Dominika Jajszczak

Do końca lutego przyjmowane są zgłoszenia do nagrody Lidl Fair Pay. Organizatorzy zapraszają do udziału wszystkie firmy z branży FMCG, których polityka wynagrodzeniowa między kobietami a mężczyznami jest najbardziej wyrównana. Partnerem Merytorycznym nagrody ustanowionej przez Lidl Polska jest firma Korn Ferry, a patronat objęła Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką.

Jednym z filarów strategii społecznej odpowiedzialności Lidl Polska jest odpowiednio prowadzona polityka personalna. U jej podstaw leży sprawiedliwe wynagradzanie pracowników zajmujących równorzędne stanowiska wykonujących tę samą pracę bez względu na płeć. Co więcej wynagrodzenie powinno być godne a wysokość gratyfikacji na danym stanowisku określona w przejrzysty sposób – z tego założenia wychodzi Lidl, który jest liderem jeśli chodzi o wysokość zarobków w handlu i który każdego roku, konsekwentnie informuje o podwyżkach.

Chcąc docenić inne firmy z branży FMCG, które prowadzą zrównoważoną politykę płacową Lidl Polska ustanowił nagrodę Lidl Fair Pay. Jeszcze tylko do końca lutego można zgłaszać chęć udziału w konkursie. To ważna okazja, by zaznaczyć politykę równościową firmy a jednocześnie okazja do tworzenia standardów postępowania dla innych.

„Lidl Polska od początku swojej działalności podkreśla, że dobro pracowników jest dla firmy jedną z najważniejszych kwestii. Ustanawiając nagrodę Lidl Fair naszym celem jest docenienie innych firm, często naszych partnerów biznesowych, i uhonorowanie ich działań równościowych. Chcemy docenić najlepszych pracodawców. Warto podkreślić, że już samo zgłoszenie jest dla firmy niezwykle wartościowe bowiem przyznanie nagrody poprzedzone jest szczegółową analizą potwierdzającą politykę firmy w zakresie równych płac – to ważny dokument pokazujący w którym miejscu jesteśmy i wskazujący kierunki rozwoju”

– mówi Wolfgang Hennen, członek zarządu Lidl Polska.

Partnerem merytorycznym jest międzynarodowa firma doradcza Korn Ferry, która, tak jak w ubiegłym roku, podda szczegółowej analizie wszystkie firmy zgłoszone do nagrody. Zgłoszone organizację zostaną przebadane pod względem kilku aspektów m.in.: równości wynagrodzeń na tych samych poziomach zaszeregowania, udziału kobiet w kadrze kierowniczej oraz udziału kobiet w zespołach zarządzających.

Do wzięcia udziału w konkursie Lidl Polska zaprasza polskie firmy zatrudniające do 500 osób, których polityka wynagrodzeniowa między kobietami a mężczyznami jest najbardziej wyrównana.

***

Więcej informacji na: www.lidl.pl