Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
LinkedIn – niedoceniane narzędzie komunikowania marki osobistej

LinkedIn – niedoceniane narzędzie komunikowania marki osobistej

LinkedIn to „Facebook dla biznesu”, działa jak CV i jest świetnym kanałem do komunikacji marki.

Platforma do nawiązywania kontaktów biznesowych

Na hasło „media społecznościowe“ w głowie pojawia się od razu Facebook, następnie YouTube, Twitter, Instagram, ostatnio Snapchat, a jedynie nielicznym LinkedIn.
A szkoda, bo w Stanach Zjednoczonych ten serwis społecznościowy rośnie w imponującym tempie i jest coraz efektywniej wykorzystywany do marketingu i komunikacji.
Do niedawna Linkedin był miejscem, gdzie zakładaliśmy profil, który był naszym wirtualnym CV. Zazwyczaj nie zaglądaliśmy tam do czasu, gdy trzeba było poszukać nowej pracy i zaktualizować dane. To już jednak przeszłość. Już od jakiegoś czasu Linkedin realizuje nową strategię, której celem jest m.in. zatrzymanie u siebie użytkowników.
Obecnie LinkedIn jest platformą społecznościową przeznaczoną do nawiązywania kontaktów zawodowo-biznesowych i zarejestrowanych jest tam ponad 380 mln użytkowników, w tym ponad 2 mln w Polsce. Tak jak Facebook z założenia służy rozrywce, tak LinkedIn przydatny jest do celów biznesowych. Spotykam się często z określeniem, że „LinkedIn to Facebook dla biznesu” i obserwując kierunek rozwoju tego serwisu zupełnie się z tym zgadzam.

Kanał do komunikacji marki

Zapewne nie wszystkie marki osobiste powinny być na LinkedIn, choć myślę, że każdy, kto świadczy usługi dla biznesu powinien korzystać z tej platformy. Przykładowo, trener fitnessu znajdzie tu potencjalnych Klientów, czyli biznesmenów chcących popracować nad formą. Podobnie wizażystka może zaoferować swoje usługi dla kobiet biznesu, które chcą udoskonalić biznesowy „look”.
LinkedIn jest świetnie przystosowany do świata marek z uwagi na swój biznesowy charakter. Potencjał portalu wynika także z dużego zaufania użytkowników, a to też ma bezpośredni wpływ na skuteczność komunikacji marek obecnych na tej platformie. Warto więc zainwestować trochę czasu, założyć swoją wizytówkę i dać się poznać potencjalnym Klientom (gdy mamy własny biznes), czy pracodawcom ( gdy planujemy zmianę pracy). Zakładając konto na LinkedIn trzeba pamiętać, że będzie ono naszą BIZNESOWĄ wizytówką. Trzeba więc zadbać, by wyglądało profesjonalnie – zarówno, jeśli chodzi o zdjęcie (nie może być to przypadkowe zdjęcie, np. z wakacji), jak i o udostępnianą treść. Wszystko, co napiszemy, pokażemy może uczynić z nas eksperta, a może niestety również zdyskredytować. I nie chodzi tu tylko o artykuły, wywiady, publikacje. Należy być świadomym, że również każdy drobny komentarz wpisany w internecie buduje nasz wizerunek i naszą markę.

Warto korzystać z Pulse i Slideshare …

Jeśli nie znasz jeszcze LinkedIn Pulse to koniecznie zacznij z tego korzystać. Za pomocą tej platformy możesz publikować artykuły, do których można dodawać grafiki, video, linki. Prowadząc działania wizerunkowe na LinkedIn, pamiętajmy o tym, że publikowane treści muszą być wartościowe merytorycznie. Twoje ciekawe artykuły są dobrą inspiracją do kontaktu z Tobą i zainteresowania Twoją osobą i Twoimi usługami.
Od niedawna są dostępne statystyki artykułów. Informacje te można wykorzystać kontaktując się z osobami zaangażowanymi, dziękując im, zachęcając do dyskusji czy połączenia się na LinkedIn.
Warto urozmaicić swój profil ciekawą prezentacją i do tego służy właśnie Slideshare. Posiadając konto na Linkedin wystarczy zalogować się przez nie na Slideshare i w prosty sposób przygotować atrakcyjną prezentację Twojej osoby i usług.
A przy okazji, publikowane przez Ciebie ciekawe wpisy na LinkedIn, bardzo dobrze indeksują się w wynikach wyszukiwania Google, więc jeszcze łatwiej będzie Cię wyszukać w internecie.

… oraz przyłączyć się do ciekawych grup, lub stworzyć własną grupę

LinkedIn to również cała masa grup dyskusyjnych, a ich liczba rośnie z każdym miesiącem. W zasadzie każda grupa zawodowa znajdzie dla siebie wartościowe miejsca do dyskusji. Udział w eksperckich dyskusjach, komentowanie artykułów, to również sposób na dotarcie do szerokiego grona osób i znajomości, na których nam zależy oraz na budowanie swojej osobistej marki. Jeśli masz trochę czasu możesz założyć własną grupę dyskusyjną, ale to już wymaga poświęcenia większej ilości czasu na bieżącą moderację grupy i inicjowanie dyskusji.

A jeśli organizujesz szkolenie, warsztat, webinar…

…warto skorzystać z płatnej reklamy. Kampania reklamowa na LinkedIn może służyć promowaniu wpisu, jak i być standardową reklamą display. Serwis oferuje możliwość bardzo wąskiego targetowania odbiorców naszej reklamy. Grupę docelową możemy zawęzić nawet do kilku czy kilkunastu osób znajdujących się na konkretnych stanowiskach w segmencie wybranej przez nas branży. Określając grupę odbiorców możemy wskazać określone cechy osób, którym będzie wyświetlać się reklama tj.: miejsce zatrudnienia, branża, wielkość firmy, stanowisko. Dodatkowo możemy zawęzić grupę według: ukończonej szkoły, dziedziny studiów, wykształcenia, umiejętności, przynależności do określonej grupy, płci, wieku.
Mam nadzieję, że zachęciłam Cię do wykorzystania LinkedIn, jako narzędzia do budowania i komunikowania swojej wartościowej i wyjątkowej marki osobistej. W pierwszym etapie zacznij od zbudowania ciekawego profilu. Polecam artykuł autorstwa guru personal brandingu Williama Arrudy „How to Write the Perfect LinkedIn Summary

***

Izabela Wołyniec-Sobczak jest ekspertką personal brandingu i brandingu. Bazując na siedemnastoletnim doświadczeniu w marketingu i komunikacji, specjalizuje się w budowaniu wartościowych marek dla osób chcących mądrze zarządzać swoim życiem oraz zdefiniować strategię i długoterminową koncepcję kariery w oparciu o silną markę osobistą. Współpracuje również z markami firm, opracowując personalizowane strategie. Praktyk biznesu, menedżer, współtwórca kilku projektów internetowych, doradca, prowadzi warsztaty i prezentacje.

www.wolyniecsobczak.com

www.facebook.com/izabelawolyniecsobczak

www.linkedin.com/in/izabelawolyniecsobczak

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!