marketing w restauracji

5 pomys艂贸w dla restauracji, jak wyr贸偶ni膰 si臋 w mediach spo艂eczno艣ciowych

Dagmara Kokoszka-Lassota

No nareszcie! Bran偶a gastronomiczna zostaje powolutku odmro偶ona. Mo偶na wraca膰 ma艂ymi kroczkami do normalno艣ci i zn贸w pr贸bowa膰 przyci膮gn膮膰 klient贸w. Tylko鈥 jak to zrobi膰?! Tyle czasu min臋艂o od ostatniego spotkania twarz膮 w twarz z kim艣, kto fizycznie zjawia si臋 w lokalu, mo偶e w nim bezpiecznie usi膮艣膰 i rozkoszowa膰 si臋 pysznym jedzeniem. Przez ostatnie miesi膮ce liczy艂a si臋 prostota w sk艂adaniu zam贸wienia, czas dowozu i鈥 umiej臋tno艣膰 trafienia w gusta klienta 鈥瀗a odleg艂o艣膰鈥. Teraz trzeba pomy艣le膰, jak by tutaj zn贸w zaprosi膰 go艣ci w swoje progi. Co zrobi膰, 偶eby zechcieli celebrowa膰 ten nie艣mia艂y powiew normalno艣ci w艂a艣nie u Ciebie?
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

1. Postaw na zabaw臋!

Wiesz, czego przede wszystkim brakowa艂o klientom przez ostatnie miesi膮ce? Spokoju. Beztroski. U艣miechu i rado艣ci. Swobody. Pozw贸l im wi臋c poczu膰 to w艂a艣nie dzi臋ki Tobie! Wymy艣l jak膮艣 hasztagow膮 zabaw臋 i pu艣膰 wodze fantazji! Niech si臋 dzieje viral! Viral, o kt贸rym b臋dzie m贸wi膰 ca艂e miasto! Niech uczestnicy zabawy przysy艂aj膮 zabawne zdj臋cia, jak w czasie pandemii rekompensowali sobie brak mo偶liwo艣ci wyj艣cia na porz膮dn膮 randk臋! Jak improwizowali i sami tworzyli kulinarne dzie艂a sztuki, kt贸re by膰 mo偶e okazywa艂y si臋 niezjadliwe. Poka偶 swoim odbiorcom, 偶e nie chodzi Ci tylko o to, 偶eby nam贸wi膰 ich do wydania u Ciebie pieni臋dzy. Nagrod藕 najbardziej kreatywne osoby i poka偶, 偶e Twoja marka jest jedyna w swoim rodzaju, bo priorytetem dla niej jest samopoczucie klienta.

2. Nie ogl膮daj si臋 na innych!

Najgorsze, co mo偶esz zrobi膰 to patrze膰 na to, co robi konkurencja. Zar贸wno pod wzgl臋dem co masz robi膰, a czego nie. Cho膰 to mo偶e by膰 nawet identyczny lokal – by膰 mo偶e ma zupe艂nie inn膮 grup臋 docelow膮 i przyci膮ga klient贸w z innymi cechami. Dlatego nie ogl膮daj si臋 za siebie tylko pytaj swoich odbiorc贸w. To oni maj膮 Ci臋 lubi膰, odwiedza膰 i to do nich maj膮 by膰 dostosowane Twoje komunikaty!

3. Poznaj swoich klient贸w.

W jednym z post贸w popro艣, 偶eby Twoi fani przedstawili si臋 i opowiedzieli troch臋 o sobie. Poznaj ich! Mo偶esz stworzy膰 seri臋 post贸w i publikowa膰 je zawsze w jeden dzie艅 oznaczaj膮c je na przyk艂ad hasztagiem #poznajmysie :) Taka forma pozwoli Ci zbudowa膰 relacj臋 z odbiorc膮 i przyci膮gn膮膰 do Twojego lokalu. Nie tylko ze wzgl臋du na super menu, czy obs艂ug臋, ale dlatego, 偶e klient poczu艂 si臋 dla Ciebie wa偶ny.聽

4. Inspiruj!

Zamiast pokazywa膰 codziennie, jakie nowo艣ci masz w menu mo偶e鈥 zainspiruj Twoich odbiorc贸w do przygotowania jakiej艣 potrawy samodzielnie? Zr贸b z tego ciekaw膮 zabaw臋, rytua艂 i wdra偶aj takie posty cyklicznie. Nazwij t臋 seri臋 np. 鈥濭otuj z X鈥 i zadbaj o to, 偶eby Twoi fani mogli po prostu 艣wietnie si臋 bawi膰, pr贸buj膮c wykona膰 w domu jaki艣 popisowy koktajl z Twojego przepisu. Jak to mo偶esz przeku膰 w sukces? Po takiej serii post贸w zorganizuj warsztaty u siebie w lokalu. Zapro艣 najbardziej aktywne osoby i zr贸bcie co艣 wsp贸lnie! Zobaczysz, 偶e ludzie si臋 zaanga偶uj膮 i doceni膮 tak膮 form臋 zabawy. PS – na ko艅cu takiego posta mo偶esz napisa膰, 偶e je艣li przepis si臋 nie uda艂, to zapraszasz serdecznie do lokalu na skosztowanie orygina艂u. :)

5. Planuj, ale dzia艂aj.聽

Najgorsze co mo偶esz w tej chwili zrobi膰 to dzia艂a膰 w pe艂ni spontanicznie lub wr臋cz przeciwnie – planowa膰 wszystko w najdrobniejszym szczeg贸le. Ustal sobie mniej wi臋cej, kiedy i jakie posty chcesz doda膰, ale napisz je od serca. Nie patrz na to, czy powinny mie膰 tak膮 lub tak膮 d艂ugo艣膰. Czy zawieraj膮 chwytliwe hasztagi, czy wpisuj膮 si臋 w najnowsze marketingowe trendy albo czy konkurencja stosuje podobne tricki – po prostu dzia艂aj! Nikt nie wierzy w idea艂y, wi臋c i Ty nie musisz do niego aspirowa膰 :) Nie zapominaj jednak, 偶e Twoi odbiorcy nie maj膮 obowi膮zku pami臋ta膰 o Tobie ka偶dego dnia. Przypominaj si臋 im wi臋c regularnie i anga偶uj. Nie namawiaj codziennie do odwiedzenia Twojego lokalu, tylko towarzysz im w codzienno艣ci. Jak zg艂odniej膮 to鈥 b臋d膮 pami臋ta膰 do kogo si臋 uda膰 w pierwszej kolejno艣ci. :)聽

#Jeste艣myWTymRazem

O autorce

Dagmara Kokoszka-Lassota

Dyplomowana specjalistka ds psychologii marketingu i sprzeda偶y z ponad 10-letnim sta偶em. Certyfikowany strateg. Pasjonatka Facebook Ads oraz medi贸w spo艂eczno艣ciowych. Wsp贸艂pracowa艂a m.in. z Janin膮 B膮k, Maciejem Lewi艅skim, Paw艂em Tkaczykiem, Bizuu Fashion oraz mark膮 Strefa Kroju i Szycia.聽Prowadzi szkolenia, warsztaty i prelekcje na og贸lnopolskich wydarzeniach (I love marketing, Social Media w biznesie, Marketing w Kulturze). Pomaga markom zbudowa膰 spo艂eczno艣膰 i wprowadzi膰 na rynek w艂asne produkty. Do艣wiadczenie zdobywa艂a m.in. pracuj膮c przy projekcie Google IR oraz jako specjalistka (a p贸藕niej manager) w agencji digitalk Artura Jab艂o艅skiego.聽Etatowo zajmuje si臋 strategi膮 i komunikacj膮 produktu w pionie Gazeta.pl nale偶膮cym do grupy rozrywkowo-medialnej AGORA S.A. Prywatnie mama tr贸jki dzieci, 偶ona i mi艂o艣niczka ksi膮偶ek.聽

Wi臋cej na: www.kokoszka-lassota.pl

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close