Gamer Academy

Mastercard uruchamia Gamer Academy, aby wspierać aktywność zawodową kobiet na rynku gier i w e-sporcie

Gaming stał się globalną dyscypliną sportową. Obecnie ponad 3 miliardy ludzi na świecie uważa się za e-graczy , a popularność współzawodnictwa w e-grach nie ustępuje rywalizacji w tradycyjnych sportach. Podczas gdy prawie połowę e-graczy stanowią kobiety, to globalnie odsetek tych zajmujących się profesjonalnie tą dyscypliną wynosi mniej niż 1%, a zatrudnionych w branży jest tylko około 5% kobiet. Widoczna dysproporcja płci sprawia, że potencjał i możliwości pasjonatek gier nie są w pełni wykorzystane oraz wymagają zdecydowanych działań w tym zakresie.

Dlatego Mastercard uruchomił program Gamer Academy, który ma wesprzeć różnorodność i budowanie równowagi płciowej w branży gier i e-sportu. Celem programu jest również zwiększenie reprezentacji kobiet na wyższych szczeblach w branży gamingowej oraz kreowanie godnych naśladowania i inspirujących wzorców dla młodych kobiet, które przyczynią się do zmniejszenia uprzedzeń związanych z płcią oraz pozwolą stworzyć bardziej zintegrowaną i różnorodną społeczność e-graczy.

Rekrutacja do programu startuje tej jesieni. Projekt rozpocznie się natomiast w 2024 r. i będzie oferował kobietom szkolenia i wszelkie niezbędne materiały do tego, aby mogły zacząć lub kontynuować karierę w e-sporcie i branży gier na wielu różnych stanowiskach uwzględniając takie role jak m.in. wydawczynie gier, planistki wydarzeń, kierowniczki ds. marketingu, profesjonalne e-sportsmenki, czy menadżerki zespołów. Dziesięć pań będzie miało okazję wziąć udział w pierwszym tego typu, kilkumiesięcznym programie nauczania, który zapewni im możliwość nawiązania relacji z profesjonalnymi e-sportowcami, kontakt z ekspertkami i ekspertami z branży oraz dostęp do ekskluzywnych wydarzeń. Ponadto, z udziałem uczestniczek programu powstanie seria odcinków edukacyjnych, aby fanki i fani e-sportu mogli również czerpać wiedzę z ich doświadczeń i praktyk.

Mastercard Gamer Academy oferuje uczestniczkom projektu m.in.:

  • dostęp do mentorów i mentorek, w tym profesjonalnych e-sportowców;
  • dostęp za kulisy wielu największych na świecie wydarzeń e-sportowych organizowanych przez Riot Games w tym League of Legends Worlds Champions 2023 w Seulu i VALORANT Masters 2024 w Madrycie;
  • wsparcie w zakresie zdrowia psychicznego i budowania odporności zawodowej;
  • warsztaty merytoryczne z zakresu m.in. budowania zaangażowania marki, marketingu, mediów społecznościowych i tworzenia treści.


Gamer Academy jest wspierana przez wiodącą globalną organizację e-sportową G2 Esports, będącą liderem pod względem udziału reprezentacji drużyn kobiecych w e-sporcie (na poziomie 40%). Firma dąży do tego, aby wyrównać szansę kobiet w rozgrywkach sportowych i wszystkim e-zawodnikom i e-zawodniczkom, bez względu na płeć, zagwarantować taki sam rodzaj wsparcia i szkoleń. Dzięki takiemu podejściu, zwycięzcami wielu dyscyplin e-sportowych (m.in. w mistrzostwach VALORANT i League of Legends) są wystawiane przez G2 Esports drużyny kobiece.

- W Mastercard wspieramy ludzi z pasją – bez względu na ich płeć, rasę, czy kulturę. Dzięki Mastercard Gamer Academy pomagamy kobietom – miłośniczkom e-sportu w rozwoju ich karier. Jesteśmy pewni, że dzięki naszej inicjatywie nie tylko przyczynimy się do zmniejszania dysproporcji płciowej w branży, ale również sprawimy, że świat gier i e-sportu będzie jeszcze bardziej różnorodny, ciekawy i inspirujący, co odczują również wszyscy fani, którym zapewnimy dodatkowe, bezcenne doświadczenia związane z ich pasją. Mamy nadzieję, że uda nam się zmienić zasady gry!

Gamer Academy

Więcej informacji na temat Mastercard Gamer Academy oraz formularz zgłoszenia do programu pojawią się na stronie internetowej Mastercard.