Nowa era odpowiedzialnego przyw贸dztwa

"Co ma znaczenie?" To pytanie, kt贸re stawiamy na pierwszym miejscu w 艣wiecie pe艂nym trend贸w, sygna艂贸w zmian i technologii. To pytanie jest kluczem do tworzenia organizacji, kt贸re nie tylko przynosz膮 zyski, ale r贸wnie偶 rozwi膮zuj膮 wa偶ne problemy i tworz膮 warto艣ci - dla swojego otoczenia, dla spo艂ecze艅stwa, dla planety. O koncepcji odpowiedzialnego przyw贸dztwa i roli kompetencji przysz艂o艣ci porozmawiamy 18 pa藕dziernika podczas 7. edycji konferencji Masters&Robots w Warszawie. Wyst膮pi膮 m.in. Scott Galloway, Monica Parker, Fabienne Goux-Baudiment, Jan Rosenow i Aubrey de Grey.

Czym jest odpowiedzialne przyw贸dztwo?

– 艢wiadomo艣膰, 偶e wkr贸tce Ziemi mo偶e nie by膰 lub nie dla wszystkich wystarczy na niej miejsca, powinna zmieni膰 dotychczasowe my艣lenie, 偶e natura jest czym艣 odr臋bnym od biznesu – m贸wi Fabienne Goux-Baudiment, jedna z czo艂owych futurystek na 艣wiecie, autorka idei planetyzacji, kt贸r膮 zobaczymy na Masters&Robots.

Odpowiedzialne przyw贸dztwo to podej艣cie, w kt贸rym liderzy r贸wnie mocny nacisk jak na generowanie zysk贸w k艂ad膮 na tworzenie warto艣ci dla spo艂ecze艅stwa i planety. To efekt ewolucji sposobu my艣lenia o roli przedsi臋biorstw i lider贸w w spo艂ecze艅stwie, a tak偶e akceptacji faktu, 偶e sukces biznesowy i tworzenie pozytywnego wp艂ywu na otoczenie nie wykluczaj膮 si臋 nawzajem.

Przyw贸dztwo oparte na warto艣ciach to obecnie kluczowy czynnik budowy zaufania, kt贸ry jest niezb臋dny do przyci膮gania inwestor贸w, klient贸w i kontrahent贸w. Inwestuj膮c w startupy, kierujemy si臋 nie tylko zyskiem, ale tak偶e tym, jakie warto艣ci reprezentuje firma i jej za艂o偶yciele. Odpowiedzialne przyw贸dztwo jest r贸wnie偶 藕r贸d艂em innowacji. W艂a艣nie takie sp贸艂ki wspieramy w naszym programie. W tym roku, finali艣ci VII edycji InCredibles zostali zaproszeni na scen臋 Masters&Robots, aby dawa膰 przyk艂ad i inspirowa膰. 鈥 podkre艣la Sebastian Kulczyk, tw贸rca programu InCredibles, wieloletniego partnera konferencji Masters and Robots.

Nowocze艣ni liderzy wykorzystuj膮 potencja艂 technologii do rozwi膮zywania skomplikowanych problem贸w spo艂ecze艅stwa, takich jak zdrowie publiczne, edukacja czy rozwijanie zr贸wnowa偶onych organizacji. Ciekawym przyk艂adem jest startup Plan Be Eco, kt贸ry stworzy艂 narz臋dzie do raportowania 艣ladu w臋glowego i pomaga organizacjom realizowa膰 cele zr贸wnowa偶onego rozwoju, czy Rebread zajmuj膮cy si臋 ratowaniem niesprzedanego chleba przed staniem si臋 odpadem. Za艂o偶yciele tych i innych startup贸w podziel膮 si臋 swoj膮 wiedz膮 i do艣wiadczeniem na scenie Masters&Robots w panelu InCredbiles.

7. edycja Masters&Robots

Wydarzenie organizowane przez Digital University odb臋dzie si臋 18 i 19 pa藕dziernika w Warszawie i online. Na pierwszy dzie艅 zaplanowane s膮 wyst膮pienia i panele dyskusyjne w warszawskim kinie Luna, kt贸re b臋d膮 dost臋pne r贸wnie偶 online. Drugi dzie艅 to czas zdobywania praktycznej wiedzy podczas warsztat贸w MastersClass, a tak偶e konferencja online dla m艂odzie偶y ostatnich klas szk贸艂 艣rednich i student贸w 鈥 Masters&Robots Youth.

Tegorocznej konferencji Masters&Robots towarzyszy has艂o 鈥濿hat matters鈥. Eksperci z kraju i zagranicy b臋d膮 rozmawia膰 o wyzwaniach stoj膮cych przed biznesem i wsp贸艂czesnymi przyw贸dcami, o roli odpowiedzialnych lider贸w, kompetencjach przysz艂o艣ci oraz o tym jak wybiera膰 trendy i sygna艂y wa偶ne dla naszej bran偶y. Partnerami 7. edycji Masters&Robots s膮: InCredibles program Sebastiana Kulczyka 鈥 wieloletni partner konferencji, BNP Paribas Bank Polska, PZU, Mastercard, VeloBank, Google Cloud, IKEA, Fanuc, DBR 77 Robotics, e2v, HPE, Intel, Santander Bank Polska i Janssen by Johnson & Johnson.

Technologia jako narz臋dzie jest neutralna i to, jak jest wykorzystywana, zale偶y od ludzi. St膮d wa偶ne jest, aby by艂a rozwijana i u偶ywana z odpowiedzialno艣ci膮 i zrozumieniem jej wp艂ywu na nasze 偶ycie i spo艂ecze艅stwo. Dlatego w tym roku na Masters&Robots pytamy, co naprawd臋 si臋 liczy? Jak oceni膰 i wybra膰 priorytety? 鈥 m贸wi Jowita Michalska, prezeska Digital University. – W tym roku jeszcze bardziej otwieramy si臋 na 艣wiat biznesu, podejmuj膮c temat innowacji i zmian, jakie maj膮 na niego wp艂yw. 聽Odkryjemy znaczenie adaptacji do nowych trend贸w i technologii, aby pozosta膰 konkurencyjnym na dynamicznym rynku, jednoczenie zmieniaj膮c krajobraz biznesowy, konsumencki i kulturowy.