艣wiadczenia piel臋gnacyjne

Masz do艣膰 swojej pracy? 10 sygna艂贸w, kt贸re m贸wi膮, 偶e warto pomy艣le膰 o zmianie

Dagny Kurdwanowska

Budzisz si臋 rano zm臋czona i zniech臋cona? Na sam膮 my艣l, 偶e masz otworzy膰 komputer robi ci si臋 s艂abo? Czujesz, 偶e atmosfera w biurze robi si臋 toksyczna? Sprawd藕, czy nie nadszed艂 czas na zmiany.
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

Kiedy praca nas m臋czy, nie daje satysfakcji, czujemy si臋 w niej 藕le, to wyra藕ny sygna艂, 偶e co艣 jest nie tak. Eksperci z serwisu MonsterPolska.pl przygotowali i opisali 10 sygna艂贸w, kt贸re podpowiadaj膮, 偶e warto pomy艣le膰 o zmianie pracy. – S膮 ludzie, kt贸rzy ch臋tnie chodz膮 do pracy, lubi膮 to, co robi膮 i dobrze zarabiaj膮. Je艣li nas to dziwi, to pierwszy sygna艂, 偶e przyzwyczaili艣my si臋 do zawodowej bylejako艣ci 鈥 m贸wi Aleksandra Poche膰, ekspertka serwisu rekrutacyjnego MonsterPolska.pl.

PAMI臉TAJ JEDNAK o tym, 偶e na ka偶dy z tych sygna艂贸w trzeba spojrze膰 rozs膮dnie. Niezadowolenie z pracy mo偶e wynika膰 z tego, 偶e mamy zbyt ma艂o odpowiedzialnych zada艅. Jedna rozmowa z szefem mo偶e rozwi膮za膰 ten problem. Zostajesz ci膮gle po godzinach? Sprawd藕, czy masz zbyt wiele obowi膮zk贸w, czy mo偶e problem tkwi w nieracjonalnym planowaniu zada艅. A mo偶e przyczyn膮 jest to, 偶e nie mo偶esz si臋 skupi膰, bo kole偶anka przy biurku obok wci膮偶 rozmawia przez telefon?

Do wszystkich niepokoj膮cych sygna艂贸w podejd藕 spokojnie i zastan贸w si臋, czy to naprawd臋 czas na zmian臋 pracy, czy rozmow臋 z szefem i zmian臋 w pracy.

Oto czego nie mo偶na lekcewa偶y膰.

1. Niezadowolenie z wykonywanej pracy

Mo偶na mie膰 gorszy dzie艅 czy tydzie艅 w pracy. Je艣li jednak ka偶dego dnia, od kilku miesi臋cy narzekamy na firm臋, szefa i wsp贸艂pracownik贸w, to jasny sygna艂, 偶e dzieje si臋 co艣 z艂ego. O ile z chwilowym niezadowoleniem mo偶na walczy膰, o tyle rozgoryczenie dzia艂a bardzo destrukcyjnie na nasze samopoczucie. W d艂u偶szym czasie mo偶e zaowocowa膰 wypaleniem zawodowym.

2. Codzienne nadgodziny

鈥濿a偶na konferencja, spotkanie, czy projekt oznaczaj膮 czasem prac臋 po godzinach. Je艣li jednak nadgodziny staj膮 si臋 codzienno艣ci膮, do tego stopnia, 偶e zaczynamy je traktowa膰 jak norm臋, powinna za艣wieci膰 si臋 nam czerwona lampka鈥 鈥 m贸wi Aleksandra Poche膰 z MonsterPolska.pl. 鈥濲eszcze gorzej, je艣li w firmie tworzy si臋 kultura pracy po godzinach, a ten, kto pr贸buje wy艂amywa膰, jest negatywnie oceniany przez szefa i zesp贸艂. To znak, 偶e nie pracujemy w zdrowym 艣rodowisku pracy鈥 鈥 dodaje.

Przeczytaj tak偶e: Jak odej艣膰 z pracy z klas膮?

3. Destrukcyjna atmosfera

Nie ma jednego powodu, kt贸ry sprawia, 偶e atmosfera w firmie jest destrukcyjna. Czasem odpowiadaj膮 za to trudne relacje w zespole, innym razem k艂opot z szefem. Atmosfera to jednak jeden z najwa偶niejszych czynnik贸w, kt贸ry wp艂ywa na satysfakcj臋 z wykonywanej pracy. Warto o tym pami臋ta膰.

4. Brak czasu na 偶ycie prywatne

W fazie intensywnego skupienia na rozwoju kariery nie czujemy, 偶e praca kradnie nam 偶ycie prywatne. Jednak w pewnym momencie przypomnimy sobie o rodzinie i przyjacio艂ach. Najgorzej doprowadzi膰 do sytuacji, w kt贸rej utracimy ju偶 wszystkich znajomych zm臋czonych przyja藕ni膮 z pracoholikiem. Lepiej zadba膰 o balans pomi臋dzy prac膮 a prywatno艣ci膮.

5. Pomijanie przy projektach, nominacjach, awansach

Nawet osoby pozbawione wyg贸rowanych ambicji zawodowych, mog膮 poczu膰 si臋 nieswojo, b臋d膮c stale pomijane np. przy nominacjach na pracownika miesi膮ca. Je艣li za艣 drzemie w nas apetyt na awans to prosta droga do podci臋cia nam skrzyde艂. Nie powinni艣my na to pozwoli膰. Warto wcze艣nie szuka膰 nowych wyzwa艅.

Skorzystaj z bezp艂atnego kursu online “Jak znale藕膰 now膮 prac臋 krok po kroku?”

6. Brak podwy偶ki

鈥濶ie ma powodu, dla kt贸rego 鈥 zw艂aszcza po dobrej ocenie 鈥 nie mieliby艣my otrzyma膰 podwy偶ki. Je艣li za wysokimi wymaganiami, nowymi obowi膮zkami, nie id膮 zarobki wcze艣niej czy p贸藕niej spadnie nasza motywacja do pracy鈥 鈥 komentuje Poche膰.

7. Brak benefit贸w

鈥濨enefity to ju偶 norma. Nie musz膮 by膰 wyszukane, ale 艣wiadcz膮 o tym, 偶e pracodawca uwzgl臋dnia potrzeby pracownik贸w i potrafi ich docenia膰. Brak benefit贸w jest sygna艂em, 偶e firma nie nad膮偶a za rynkowymi standardami鈥 卢鈥 dodaje ekspertka.

8. Ci臋cia p艂ac

Tylko firma, w kt贸rej panuje doskona艂a kultura pracy i atmosfera, mo偶e utrzyma膰 pracownik贸w po tym, jak obni偶y im pensje. W przeciwny razie obni偶ka p艂ac jest sygna艂em, 偶e tak膮 firm臋 lepiej zmieni膰. Bardziej negatywnie reagujemy na to, co nam si臋 zabiera ni偶 pozytywnie na to, co nam si臋 daje.

9. Z艂a ocena roczna

Z艂a ocena, zw艂aszcza je艣li podejrzewamy, 偶e jest zani偶ona, aby np. nie ubiega膰 si臋 o podwy偶k臋, jest krzywdz膮ca. Taki zabieg 藕le te偶 艣wiadczy o pracodawcy. Nie warto godzi膰 si臋 na takie praktyki.

10. Kary

Stosowanie kar np. ci臋cia premii, nadgodziny, dodatkowe dy偶ury s膮 trudne do przyj臋cia. Je艣li dodatkowo jeste艣 osob膮, kt贸ra wykonuje obowi膮zki, a otrzymuje kary 鈥 zarz膮d藕 ewakuacj臋.

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter