Członkowie Klubu

Andrzej Antoń

Andrzej Antoń, Współzałożyciel oraz CEO Autopay SA

Odpowiada za nadawanie strategicznych kierunków rozwoju firmy, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii środowiskowych i neutralności klimatycznej.   

W Autopay współtworzył takie rozwiązania jak Kokos.pl (pierwszy w Polsce serwis pożyczek społecznościowych), Faktura.pl (jeden z pierwszych systemów do elektronicznego obiegu dokumentów), BlueCash (system międzybankowych przelewów natychmiastowych) czy Autopay Mobility (system do automatycznych płatności za autostrady i zakupu e-winiet).  

Absolwent informatyki oraz ochrony środowiska na Politechnice Gdańskiej.   

Pasjonat zrównoważonego rozwoju, zielonej energii i czystego transportu. W wolnych chwilach poświęca się żeglarstwu i sportom wodnym z rodziną.  

Dominika Bettman (Microsoft)

Dominika Bettman, Dyrektor Generalna polskiego oddziału Microsoft 

Przedsiębiorczyni, orędowniczka transformacji cyfrowej i zrównoważonego biznesu opartego na wartościach. Wierzy w sprawczą moc różnorodności i głęboki sens rozwoju osobistego oraz mentoringu. Jest ambasadorką współpracy biznesu z nauką. Wspiera aktywizację zawodową kobiet, szczególnie w dziedzinach STEM. 

Zanim objęła stanowisko Dyrektor Generalnej w polskim oddziale Microsoft, przez 26 lat pozostawała związana z Siemensem w Polsce, w ostatnich latach jako CFO i CEO spółki.  

Dominika Bettman jest absolwentką Wydziału Handlu Zagranicznego SGH w Warszawie i Advanced Management Program IESE w Barcelonie. Choć z natury jest humanistką, jej pasją są nowe technologie, o których napisała książkę – „Technologiczne magnolie”.  

Łukasz Chałaczkiewicz

Łukasz Chałaczkiewicz, Prezes Lipton Teas and Infusions w Europie Wschodniej

Od 2020 kieruje Firmą Lipton Teas and Infusions w Europie Wschodniej – globalnego lidera produkcji i dystrybucji herbaty, w tym marek Lipton, Pukka i Saga. Wcześniej 20 lat przepracował w Działach Sprzedaży i Marketingu m.in. w Reckitt Benckiser, Coca-Cola, Coty i Unilever. Ostatnio kierował Działami Sprzedaży Coty i Unilever w Polsce. W 2020 podjął się misji stworzenia nowej Firmy na bazie wyodrębnionej z Unilever dywizji herbaty. Łukasz Chałaczkiewicz jest absolwentem Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Wolny czas lubi spędzać wspólnie z rodziną – jest mężem Doroty i dwójki dzieci. Jego największą pasją jest poszukiwanie i rozwój talentów. Bardzo wierzy w moc sprawczą różnorodności. 

bartosz_ciołkowski

Bartosz Ciołkowski, Dyrektor Generalny Mastercard w Polsce

W styczniu 2014 r. Bartosz Ciołkowski został mianowany dyrektorem generalnym polskiego oddziału Mastercard Europe. Przed objęciem tego stanowiska był szefem działu sprzedaży, odpowiedzialnym za rozwój działalności Mastercard w Polsce.

Bartosz Ciołkowski rozpoczął swoją karierę w banku BZ WBK. Przed podjęciem pracy w Mastercard pracował także w Pekao SA, nadzorując działalność Departamentu Rozwoju Kart Płatniczych. Do Mastercard dołączył w 2005 r. jako Account Manager. Następnie, jako Product Sales Specialist, zajmował się rynkiem kart kredytowych w Polsce, Czechach, na Węgrzech i Ukrainie. Od 2009 r. był odpowiedzialny za rozwój konsultingowego działu firmy, Mastercard Advisors, w krajach Europy Środkowej i Wschodniej, realizując ponad 50 projektów w zakresie optymalizacji rentowności produktów płatniczych, rozwoju innowacyjnych rozwiązań oraz programów lojalnościowych, a także projektów co-brandingowych.

W 2017 r. otrzymał przyznawaną przez Fundację Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego nagrodę eDukat w kategorii Osobowość Roku, za wkład w budowanie Polski bezgotówkowej. Jest przewodniczącym rady Fundacji „Polska Bezgotówkowa”, nadzorującej projekt finansowania terminali płatniczych dla detalistów, będący efektem szerokiej współpracy branży finansowej z polskim rządem.

Dlaczego dołączył do Klubu?

W mojej wieloletniej praktyce menedżerskiej zawsze kierowałem się zasadą, że kompetencje nie mają płci. W Mastercard uważamy, że wszyscy powinni mieć równy dostęp do możliwości rozwoju. Wiem jednak, że firm takich jak nasza, gdzie wspieranie różnorodności jest elementem strategii już od ponad dekady, nie ma jeszcze na polskim rynku zbyt wiele. Dlatego musimy i chcemy dzielić się najlepszymi praktykami i podejmować działania na rzecz równości i większej obecności kobiet w biznesie. W związku z tym, wspólnie z innymi członkami Klubu, robimy kolejny krok: własnym przykładem zachęcamy innych mężczyzn-liderów do wspierania kobiet w środowisku pracy.

Liudmila Climoc

Liudmila Climoc, Prezeska Zarządu Orange Polska

Z 25-letnim doświadczeniem w dziedzinie telekomunikacji Liudmila została CEO Orange Moldova w 2008 roku, a w 2016 roku została mianowana CEO Orange Romania. W trakcie swojej kadencji Orange Romania przeszła przez skomplikowaną transformację z firmy działającej wyłącznie w branży mobilnej na pełni zintegrowanego operatora. Ten proces rozpoczął się w 2016 roku wraz z wprowadzeniem pierwszych usług konwergentnych dla klientów indywidualnych, a jej sukces kontynuował się poprzez rozbudowę pokrycia światłowodem na terenie kraju.

Liudmila dołączyła do Grupy Orange w 1998 roku w firmie Voxtel (obecnie Orange Moldova) i pełniła różne stanowiska kierownicze do 2008 roku, kiedy to awansowano ją z pozycji Dyrektora ds. Sprzedaży na stanowisko Dyrektora Generalnego.

Liudmila Climoc posiada stopień inżyniera uzyskany na Technical University of Moldova i ukończyła studia MBA Executive na Uniwersytecie Newport w USA/program ProEra Moldova w latach 2011-2013.

Elżbieta Czetwertyńska, Citibank

Elżbieta Czetwertyńska, Prezes Zarządu Citi Handlowy, Citi Country Officer

Posiada ponad 25-letnie doświadczenie zdobyte w bankowości na 6 rynkach Europy oraz obu Ameryk. Do Grupy Citi dołączyła w lipcu 1994 r. w Ekwadorze jako Doradca w Bankowości Korporacyjnej. W latach 1999-2003 pracowała w Republice Dominikańskiej jako Szef Sektora Bankowości Transakcyjnej, Finansowania opartego na aktywach oraz segmentu małych i średnich przedsiębiorstw. Następnie spędziła rok w Stanach Zjednoczonych pracując w obszarze audytu, który nadzorował kredyty korporacyjne w Ameryce Łacińskiej.

W 2004 r. Pani Elżbieta Światopełk-Czetwertyńska dołączyła do Banku Handlowego w Warszawie S.A. w obszarze Zarządzania Ryzykiem. W 2005 r. została mianowana Starszym Decydentem Kredytowym (Senior Credit Officer). Po trzech latach, przejęła odpowiedzialność za zarządzanie Regionem Centralno-Wschodnim w Polsce. W październiku 2009 r. została Szefem Pionu Bankowości Przedsiębiorstw i pełniła tę funkcję aż do 2013 roku, kiedy przeniosła się do Kolumbii. Pracując w Kolumbii, Pani Elżbieta Światopełk-Czetwertyńska była odpowiedzialna za bankowość transakcyjną, w której wprowadziła efektywną strategię rozwoju. Jako członkini Kadry Kierowniczej w Kolumbii i Komitetu Wykonawczego dla Sektora Bankowości Transakcyjnej w Ameryce Łacińskiej, Pani Elżbieta Światopełk- Czetwertyńska była zaangażowana w tworzenie strategii dla działalności banku i Bankowości Transakcyjnej w tym regionie.

1 listopada 2015 r. Pani Elżbieta Światopełk-Czetwertyńska została mianowana Szefem Citi oraz Szefem Bankowości Korporacyjnej oraz Inwestycyjnej w Ekwadorze. W marcu 2019 roku, wróciła do Europy obejmując stanowisko Szefa Citi dla Szwajcarii, Monako i Liechtensteinu.

przemek_gdański

Przemek Gdański, Prezes Zarządu Banku BNP Paribas.

Z bankowością jest związany od ponad 25 lat. W latach 1993 – 1995 pracował w IBP Bank SA, następnie w ABN AMRO Bank w Polsce, w Rumunii i w centrali w Amsterdamie. W latach 2002 – 2006 był dyrektorem zarządzającym w Banku BPH SA. Od maja do listopada 2006 roku – CEO i Dyrektor Generalny Calyon Bank Polska i Calyon Oddział w Polsce. W listopadzie 2006 roku został powołany na stanowisko wiceprezesa Zarządu Banku BPH, odpowiedzialnego za bankowość korporacyjną i finansowanie nieruchomości. Z dniem fuzji prawnej wydzielonej części Banku BPH z Bankiem Pekao SA został wiceprezesem Zarządu. Od 19 listopada 2008 do 25 października 2017 roku członek i wiceprezes Zarządu odpowiedzialny za Pion Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej mBank.

Dlaczego dołączył do klubu?

Kobiety w sposób szczególny potrzebują wsparcia w rozwijaniu ich karier zawodowych. Muszą one pokonać o wiele więcej przeszkód niż mężczyźni w drodze do osiągnięcia zawodowego sukcesu. To na nich spoczywa ciężar macierzyństwa, które automatycznie wiąże się z przerwą w wyścigu do kariery. Zbyt często to na nie spada obowiązek wychowywania dzieci, czy też odpowiedzialność za sprawne funkcjonowanie domu. Oznacza to, że kobiety często muszą umieć pogodzić wiele ról i w porównaniu z nami mężczyznami mają po prostu trudniej. Dlatego też wsparcie rozwoju zawodowego kobiet wymaga wielowątkowych działań, aby pomóc im w zrównaniu szans w konkurencji z mężczyznami. Należą do nich m.in. praca zdalna, elastyczny czas pracy czy możliwość zatrudnienia na niepełny etat. Bardzo ważne jest wyeliminowanie dysproporcji w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn na tych samych stanowiskach. Przede wszystkim jednak powinniśmy pracować nad zmianami mentalności i kultury środowisk biznesowych. Musimy głośno i wyraźnie mówić o pozytywnym wpływie kobiet na kluczowych stanowiskach na wyniki współzarządzanych przez nie firm i metodycznie wprowadzać zmiany w naszym własnym otoczeniu – mówi Przemek Gdański.

tomasz_konik

Tomasz Konik objął funkcję Prezesa Zarządu Deloitte w Polsce w czerwcu 2020 r. i jest związany z firmą od ponad 20 lat.

Przed objęciem stanowiska szefa Deloitte, od 2016 roku Tomasz pełnił funkcję Wiceprezesa Zarządu odpowiadając za obszar kluczowych klientów oraz programów branżowych, tzw. Clients & Industries Leader, łącząc tę rolę od 2017 r. z odpowiedzialnością za obszar strategii i operacji w dziale Konsultingu, który obejmował m.in. usługi związane z kapitałem ludzkim, zarządzaniem zmianą, budowaniem strategii marki, zrównoważonym rozwojem oraz automatyzacją i robotyzacją. W latach 2005-2017 budował i rozwijał zespoły podatkowe Deloitte w Katowicach, Krakowie, Rzeszowie oraz Ostrawie. Do 2005 pracował w biurze warszawskim Deloitte w zespole podatkowym.

W trakcie swojej kariery zawodowej był pełnomocnikiem w jednej z pierwszych polskich spraw podatkowych, która trafiła na wokandę Europejskiego Trybunały Sprawiedliwości (ETS). Ostatecznie w wyniku rozstrzygnięcia ETS nastąpiła zmiana polskiego prawa i jego dostosowanie do prawa europejskiego.

Jako Partner Zarządzający Deloitte w Polsce Tomasz kontynuuje realizację dotychczasowej strategii firmy, zakładającej dążenie do zdobycia pozycji niekwestionowanego lidera na rynku usług profesjonalnych, kierując się zasadą „Making an impact that matters” – wywierania pozytywnego wpływu na otoczenie, w którym działa Deloitte.

Tomasz aktywnie angażuje się w działania społeczne i non profit w tym m.in. jest mentorem w programie LeadersIN oraz członkiem Klubu Champions of Change, inicjatywy zrzeszającej szefów największych firm w Polsce, której celem jest wspieranie rozwoju zawodowego kobiet.

Tomasz angażuje się również osobiście w wolontariat m.in. wspierając wraz z rodziną organizację spotkań świątecznych dla osób samotnych oraz pomagając śląskim stowarzyszeniom działającym na rzecz wyrównywania szans, które opiekują się dziećmi z ubogich środowisk na terenie Katowic.

Tomasz ukończył Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach oraz międzynarodowy program MBA St. Gallen Business School. Jest absolwentem programów na IMD w Lozannie, Harvard Business School oraz IESE w Barcelonie. Od 2004 r. jest licencjonowanym doradcą podatkowym.

Prywatnie Tomasz Konik to szczęśliwy mąż i oddany ojciec dwóch córek. Wolny czas spędza aktywnie podróżując po świecie, biegając i wspinając się po górach.

Jarosław Kroc

Jarosław Kroc, Senior Managing Director w Accenture

Dyrektor zarządzający Accenture, globalnej firmy świadczącej usługi z zakresu konsultingu, nowoczesnych technologii i outsourcingu. W latach 2002 – 2023 pełnił rolę prezesa polskiego oddziału. Obecnie koncentruje na dalszym rozwoju działalności Accenture w Polsce i krajach Europy Środkowo – Wschodniej. Swoja karierę w Firmie rozpoczął w 1989 roku, po ukończeniu studiów na Wydziale Ekonomii Uniwersytetu Łódzkiego. Pracował m.in w Londynie, Madrycie i Berlinie. Jego wieloletnie doświadczenie obejmuje wdrożenie kilkudziesięciu projektów z zakresu zarządzania i integracji systemów informatycznych dla czołowych polskich i zagranicznych instytucji finansowych. Jest absolwentem programu Executive MBA w szkole zarządzania Kellogg przy Northwestern University w Chicago.

Agnieszka Kubera

Agnieszka Kubera, Country Managing Director i prezeska zarządu w Accenture w Polsce

Odpowiada za planowanie strategiczne i rozwój biznesu. Agnieszka Kubera dołączyła do Accenture w 2006 r. i zdobywała doświadczenie m.in. na stanowisku Products Managing Director w Accenture w Polsce odpowiadając za sektory: towary i usługi konsumenckie, handel detaliczny i moda, przemysł, motoryzacja, turystyka, lotnictwo, przemysł kosmiczny i obronność, biotechnologia i farmacja. Zarządzała współpracą z kluczowymi klientami Accenture zarówno w Polsce, jak i w Europie.

Hana Kvartová - SAS - 22. března 2023,  foto: Jan Rasch

Hana Kvartová, Regional Director, SAS Central Europe

Hana Kvartová joined SAS in 2006, and during her professional career, she has been covering top management positions on local and regional levels for more than 10 years. In January 2020, Hana was appointed Regional Director for SAS Central Europe, a region covering the Czech Republic, Slovakia, Hungary, and Poland.

The success of Hana’s work at SAS is based on her strong knowledge of business analytics and its successful application to digital transformation strategy that she delivers to customers in order to gain a competitive advantage. Moreover, Hana is an experienced manager of diverse international teams, skilled in sales, business advisory, strategic planning, operations management, and employee communication. Hana´s passion is to drive people and motivate them to deliver high-quality customer service.

Tomasz Marciniak

Tomasz Marciniak, Partner Zarządzający McKinsey & Company w Polsce

Wspiera klientów w definiowaniu nowych strategii, kompleksowych programów transformacji, restrukturyzacji oraz fuzji i przejęć. W dotychczasowej roli rozwijał obszar Digital McKinsey w Polsce koncentrując się na zaawansowanej analizie danych oraz budowaniu cyfrowych i zwinnych organizacji. Jest autorem szeregu raportów dotyczących gospodarki oraz digitalizacji w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, w tym „Digital Challengers in the next normal”„Polska 2030”„Ramię w ramię z robotem” czy „Rewolucja AI”.

Tomasz, na przestrzeni 13 lat, zdobywał doświadczenie wspierając klientów w ponad 20 krajach w Europie, Azji, Australii, Afryce oraz na Bliskim Wschodzie. Pracował z wiodącymi przedsiębiorstwami z sektorów energetycznego, technologicznego, finansowego, publicznego oraz private equity. Jest zaangażowany w wiele inicjatyw mających na celu wyrównywanie szans i dysproporcji, w tym wzmocnienie roli kobiet w McKinsey w Europie Środkowo-Wschodniej. 

Dlaczego dołączył do klubu?

W McKinsey jesteśmy zaangażowani w tworzenie zróżnicowanego i inkluzywnego środowiska, dlatego zależy nam na rozwijaniu przyszłych liderów i liderek. Chcemy by podejmowane działania na rzecz równości i większej obecności kobiet w biznesie w ramach tego klubu, przyczyniały się do poprawy sytuacji wśród polskich firm, w tym nas samych. Jako firma angażująca się w rozwój polskiej gospodarki i społeczeństwa mamy świadomość, że nasze starania powinny być bardziej zdecydowane i szerzej zakrojone – chcemy być częścią rozwiązania problemu, który dotyczy dziś polskiego i globalnego biznesu.

michał_mierzejewski

Michał Mierzejewski, Wiceprezydent na Europę Północno-Wschodnią Philip Morris International

Michał Mierzejewski związany jest z Philip Morris od 2004 roku. W 2008 roku wszedł do Zarządu Spółki i objął równocześnie stanowisko Dyrektora ds. Korporacyjnych na Polskę. W 2013 roku zakres jego odpowiedzialności poszerzono o Kraje Bałtyckie. Stanowisko Prezesa Zarządu i Dyrektora Zarządzającego objął w sierpniu 2017 roku. Z wykształcenia prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.

Dlaczego dołączył do Klubu?

„Od wielu lat kierujemy się wartościami, które podzielają również inni członkowie Klubu. Równe traktowanie kobiet i mężczyzn to podstawa naszych standardów, nie tylko w zapewnieniu wszystkim pracownikom równych szans rozwoju i awansu, ale także wynagrodzeń. W Philip Morris taka sama praca kobiet i mężczyzn jest tak samo wynagradzana, czego niezależnym potwierdzeniem jest przyznany nam Certyfikat Równych Płac. Mam nadzieję, że nasze działania będą inspiracją dla innych firm, aby pójść naszym śladem i wspólnie tworzyć nowoczesne środowisko pracy, którego podstawą będą kwalifikacje, a nie płeć, wiek czy pochodzenie pracowników.”

Joanna Mihułka

Joanna Mihułka, CEO Altkom Akademia

Od dwudziestu lat związana z sektorem edukacyjnym. Od 2020 roku Prezeska Altkom Akademii S.A., lidera branży szkoleniowej w Polsce. Odpowiada za prowadzenie i rozwój organizacji w Polsce, kieruje procesem ekspansji na rynki zagraniczne. Propaguje ideę lifelong learning’u, osadzając ją w biznesowych realiach branży edukacyjnej.

Wcześniej posłanka na Sejm – inicjatorka wielu projektów legislacyjnych dla branży edukacyjnej (formalnej i pozaformalnej). Założyła Zespół Parlamentarny do Spraw Przeciwdziałania Przemocy wobec Kobiet i Przeciwdziałania Dyskryminacji ze względu na Płeć. Zajmowała też stanowisko prezeski fundacji Bo Tak – działając na rzecz aktywizacji kobiet w życiu publicznym. W tym okresie zaangażowana w Women’s Democracy Network, poświęconą aktywności kobiet na rzecz demokracji.

Przed 2014 rokiem była kanclerzem uczelni wyższej, którą zarządzała 3 lata. Do 2010 roku prowadziła własną firmę – portal szkoleniowy, produkcja e-learningu i dom mediowy, jednocześnie łącząc te obowiązki z piastowaniem stanowiska członkini zarządu Polskiej Izby Firm Szkoleniowych.

Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, MBA Essentials London School of Economics, obecnie doktorantka.

W działalności publicznej i zawodowej stawia na wzmacnianie przedsiębiorczości kobiet i tworzenie równościowych standardów w biznesie oraz innych obszarach życia.

sławomir_niżałowski

Sławomir Niżałowski, Dyrektor Generalny w Mars Polska dla Segmentu Jedzenia dla Zwierząt

Stanowisko Dyrektora Zarządzającego dla Segmentu Jedzenia dla Zwierząt w Mars Polska objął w marcu 2017 roku, dołączając tym samym do Regionalnego Zespołu Zarządzającego Mars Petcare w Europie. Z firmą Mars związany od 24 lat. Pracę zaczynał w dziale logistyki fabryki czekolady w Sochaczewie. W kolejnych latach obejmował role m.in. Dyrektora Działu Finansów i Dyrektora Sprzedaży. Jego ekspertyza i bogate doświadczenie z różnych obszarów biznesowych znajdują odzwierciedlenie w odnoszonych przez niego międzynarodowych sukcesach zawodowych. Od 2010 do 2013 roku pełnił funkcję Dyrektora Generalnego oddziału Mars w Rumunii, który pod jego przewodnictwem podwoił finansowy wynik i wypracował pozycję jednego z najszybciej rozwijających się rynków dla firmy w Europie. Jako Dyrektor Generalny Mars na Węgrzech w latach 2013 – 2017 wraz z zespołem przekroczył zakładany poziom wzrostu i zysku, działając na bardzo konkurencyjnym rynku.

Sławomir Niżałowski jest absolwentem Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Wolny czas lubi spędzać wspólnie z rodziną – jest tatą trójki dzieci. Jego wielką pasją są ludzie i ich rozwój. Z ogromnym zaangażowaniem uczestniczy we wszystkich panelach rozwojowych i rekrutacyjnych czerpiąc z tego inspirację i energię jednocześnie dając z siebie wszystko, co może pomóc innym. Mentoring talentów w naszej międzynarodowej organizacji jest dla Sławka najważniejszą rolą lidera. Inspiruje, słucha, zachęca do rozwoju, służy radą wszystkim, którzy są odważni i mają pomysł na siebie. Tej samej koncentracji na ludzi oczekuje od swojego całego zespołu zarządzającego. Sławek lubi pracować z ludźmi, którzy dzielą jego pasję do rozwoju innych.

Andrzej Pacek

Andrzej Pacek, Dyrektor Oddziału NatWest w Polsce

Informatyk z wyksztalcenia i zawodu, pasjonat technologii, praktyk cyberbezpieczeństwa, entuzjasta cyfryzacji i transformacji. Dołączył do banku w 2007 jako konsultant ryzyka technologicznego, a w trakcie kariery zmieniając role nabył doświadczenia w wielu domenach i funkcjach. Szerokie doświadczenie, otwartość na zmianę, otwarte podejście i zróżnicowana sieć kontaktów pomogły mu prowadzić powierzone linie biznesowe i wzrastać do obecnej roli Dyrektora Oddziału NatWest w Polsce. Z powodzeniem łączy obowiązki i cele biznesowe z pasją do szerzenia idei równości, za co został nagrodzony przez Fundację Sukces Pisany Szminką tytułem Male Champion of Change 2020.

Joanna Świerzyńska (Deloitte)

Joanna Świerzyńska – Partnerka zarządzającą Deloitte w Polsce, Krajach Bałtyckich i Ukrainie

Wcześniej była członkinią zarządu Deloitte Polska i partnerką odpowiadającą za rozwój agendy talentowej w firmie. Jako liderka zespołu Global Employer Services doradzała klientom m.in. w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych, ubezpieczeń społecznych, prawa pracy, oraz usług świadczonych dla pracowników oddelegowanych za granicę i obcokrajowców pracujących w Polsce. Joanna od wielu lat angażuje się w działania zapobiegające wykluczeniu w pracy i wspierające budowę kobiecego liderszipu. Wierzy w korzyści płynące z różnorodności w biznesie. Jest doświadczonym coachem i mentorką zarówno w programach Deloitte, jak i w zewnętrznych inicjatywach rozwijających liderki, w LeadersIn w tej roli od 2021 roku. W Deloitte chce tworzyć włączającą, opartą na wartościach przestrzeń umożliwiającą pracownikom rozwój zawodowy. Joanna jest absolwentką Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego i członkinią Krajowej Rady Doradców Podatkowych. Prywatnie – mama dwojga dzieci, czytelniczka i miłośniczka podróży.

Marta Życińska

Marta Życińska, Dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe

Od maja 2023 roku Marta Życińska jako dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe jest odpowiedzialna za rozwój biznesu i realizację strategii firmy w kraju.

Marta dołączyła do Mastercard 7 lat temu. Początkowo kierowała działem marketingu w Polsce, a następnie awansowała na stanowisko wiceprezeski ds. marketingu i komunikacji na Europę Środkowo-Wschodnią, z sukcesem łącząc rozwój biznesu z działaniami marketingowymi na 20 rynkach. W 2022 roku objęła stanowisko wiceprezeski ds. globalnego marketingu produktowego i B2B, odpowiadając w szczególności za obszar współpracy Mastercard z fintechami, a także usług przedpłaconych.

Jest liderką biznesową z wieloma osiągnięciami w zarządzaniu projektami realizującymi cele komercyjne w obszarach B2B i B2C, przy ścisłej współpracy z działami sprzedaży, rozwoju i produktu. Przed dołączeniem do Mastercard, pracowała jako dyrektorka biura marketingu w Grupie PZU, gdzie przeprowadziła rebranding i odpowiadała za wsparcie sprzedaży, komunikację i digital marketing. Wcześniej była związana przez wiele lat z firmą telekomunikacyjną Orange, gdzie kierowała departamentem komunikacji B2C.

Marta Życińska dzieli się swoim doświadczeniem i wiedzą jako doradczyni biznesowa współpracując ze startupami w rozwoju i skalowaniu ich biznesu. Jako mentorka wspiera aktywnie różnorodność i równe prawa w miejscu pracy, a także bierze udział w inicjatywach i projektach w obszarze DEI (różnorodność, równość, włączenie). Niejednokrotnie zasiadała w kapitule konkursu Effie, w tym Effie Europe i Effie Global. Jest także laureatką nagrody Osobowość Roku w konkursie Dyrektor Marketingu Roku, a jej kampanie wygrały liczne nagrody Effie, Golden Drum, a także Cannes Lions.

Jest absolwentką Brock University w Kanadzie na kierunku marketing, ma także dyplom MBA z Wyższej Szkoły Zarządzania i Oxford Brookes University. Poza pracą zawodową, Marta, jako absolwentka filologii, pasjonuje się językiem angielskim, a także medycyną i narciarstwem. Karierę zawodową z sukcesem łączy z wychowywaniem trzech synów.