Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Młodzi chcą zakładać firmy

Młodzi chcą zakładać firmy

Co czwarty student planuje założenie własnej firmy. Czy dzięki temu łatwiej będzie im wejść na rynek pracy zaraz po studiach?

Choć stopa bezrobocia według danych GUS wynosi 9%, wśród osób poniżej 25 roku życia to już ponad 20%. Wejście na rynek pracy jest więc dla młodych ludzi wciąż trudne. Rozwiązaniem ma być założenie własnej firmy. Dla młodych to nie tylko konieczność. Coraz więcej osób postrzega to rozwiązanie także jako szansę na finansową niezależność i szansę na realizację swoich wizji. Tak wynika przynajmniej z raportu „Młodzi a rynek pracy” przeprowadzonego przez Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy (wrzesień-październik 2015).

Wciąż zdecydowana większość studentów wolałaby pracować na etacie (taką preferencję zgłosiło 60% badanych). Wśród zalet takiego rozwiązania wymieniają przede wszystkim poczucie bezpieczeństwa związane z regularnymi zarobkami i brakiem ryzyka, płatny urlop, możliwość bezpłatnego podnoszenia swoich kwalifikacji. 26% badanych zadeklarowało chęć założenia własnej firmy w ciągu najbliższych dwóch lat (część chciałaby przez pewien czas łączyć obie formy – pracując na etacie, rozwijać firmę). Aż dla 80% studentów to szansa na niezależność (80%), możliwość realizacji własnych planów (74%) oraz możliwość kreowania własnej pracy (71%). Liczyła się też szansa na wyższe zarobki oraz chęć osiągnięcia czegoś w życiu. – Młodzi ludzie są optymistycznie nastawieni do prowadzenia własnego biznesu, potrzebują jednak pomocy instytucjonalnej. 28% przyszłych przedsiębiorców przyznaje, że najważniejsze jest wsparcie finansowe – podkreśla Sławosz Sawicki, Dyrektor ds. Koordynacji Projektów Strategicznych,
Citi Handlowy.

Co jeszcze mogłoby pomóc młodym przedsiębiorcom? Zarówno mężczyźni, jak i kobiety wskazywali na zwolnienie z konieczności opłacania składek ZUS przez pierwsze 2-3 lata działalności, uproszczenie procedur, dostęp do usług księgowych i doradczych oraz niższy podatek dochodowy. A jak studenci wyobrażają sobie swój sukces zawodowy? Tu rozbieżności między celami kobiet i mężczyzn zaczynają być większe. Dla kobiet to przede wszystkim osiągnięcie stabilizacji finansowej, samorealizacja i równowaga między życiem zawodowym a rodzinnym. Znacznie więcej mężczyzn niż kobiet zadeklarowało, że liczy się dla nich także wprowadzanie w życie swojej wizji oraz wysoki status materialny.

Więcej na www.kronenberg.org.pl

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!





Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera.
Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji o tematyce motywacyjnej, rozwoju osobistego, nowościach w serwisie oraz informacji handlowych.
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-012) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.
Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close