Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Moja Firma Dochody Poniżej 4 mln zł – Julia Izmałkowa

Moja Firma Dochody Poniżej 4 mln zł – Julia Izmałkowa

dlaczego oszukujemy
Julia Izmałkowa, fot. Caroline Anielewska & Irek Kamieniak

Głosowanie na Bizneswoman Publiczności trwa. Przeczytaj kwestionariusze finalistek i oddaj swój głos.

Julia Izmałkowa – psycholog, założycielka i CEO IZMAŁKOWA, pierwszej w Europie agencji badawczej specjalizującej się w wykorzystywaniu psychologii kłamstwa oraz etnografii dla marketingu i biznesu.
IZMAŁKOWA pomaga firmom w poszukiwaniu strategicznych insightów, które są wykorzystywane do tworzenia unikalnej komunikacji, innowacyjnych produktów czy bardziej przyjaznej kultury organizacji.Foto: Caroline Anielewska & Irek Kamieniak

Jaka jest historia Pani firmy?

Pracowałam jako strateg w międzynarodowych agencjach reklamowych. Moimi klientami zawsze były bardzo duże, innowacyjne marki. Ich celem oczywiście zawsze były: rewolucyjne strategie, poruszenie światem, zmiana reguł w kategorii. Najważniejsze narządzenie pracy stratega, to badania. Badania, które otrzymywałam w większości składały się ze zdań: Młodzi ludzie lubią spędzać czas razem. Lubią, kiedy się mówi do nich ich językiem. Kochają podróże i innowacje. Nie można robić rewolucji na podstawie banałów!
Dlatego zaczęłam sprawdzać inne możliwości pozyskania danych. Kiedy pracowałam nad strategią dla Simplusa, kupiłam kamerę i spędziłam tydzień z tzw. blokersami. Insighty, które zdobyłam na ich temat, a przede wszystkim na temat tego, jak bardzo czują się osaczeni przez marketing, były przełomowe i zaskakujące. Nie tylko wygraliśmy ten przetarg, ale mój film i moja strategia zostały przekazane do centrali.
Jako doświadczony strateg wiem, że jedna zasada jest prawdziwa: trash in – trash out. Wiedziałam, że nie zostanę genialnym strategiem, jeżeli nie będę miała dobrych danych.Więc odeszłam po to, żeby być… strategiem. Już po pierwszych moich projektach okazało się, że:
Na podstawie badań, które robiłam – strategia wydaje się dosyć oczywista, więc nie bardzo było nad czym pracować.
Moje badania wnoszą tak dużo innowacyjności i pro-ludzkiego spojrzenia, że dla klientów to było dużo ciekawsze niż moje marketingowe spojrzenie.
I tak powstała IZMAŁKOWA – firma, która specjalizuje się w etnografii, bo tylko ona jest w stanie dostarczyć prawdziwych danych na temat rzeczywistości. Projektujemy badania jak strateg dla stratega, żeby było więcej prawdy, a mniej marketingu.

Co było największym wyzwaniem i jak sobie Pani z nim poradziła?

Firmy badawcze mają w swojej ofercie zarówno badania ilościowe, jak i jakościowe – dzięki temu stoją na „2 nogach”. To ilościowe badania często są tym, co zapewnia stały i długoterminowy dochód. Największym wyzwaniem dla mnie było wypracowanie takiego modelu biznesowego, żeby firma stała na 2 nogach, mimo braku chęci wprowadzenia do oferty badań zarówno ilościowych, jak i tańszych – tradycyjnych. Świadomie wybrałam wąską specjalizację – bo wierzę, że należy robić tylko to, w co się wierzy, ale.. zawsze podążanie za wartościami wiąże się z kosztami.
Pomimo tego, że nadal zdarzają się klienci narzekający na to, że nie mamy w ofercie ilościowki i wciąż tacy, którzy naszą ofertę właśnie za to odrzucają na etapie przetargu– zdecydowałam, że zamiast się z tego tłumaczyć, obrócimy to w naszą zaletę. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta: Wolisz, aby operacje na Twoim sercu przeprowadził kardiochirurg, który od lat wykonuje wyłącznie takie operacje, czy raczej chirurg wojskowy – mający szersze spektrum kompetencji, ale bez specjalizacji? Zdecydowałam, że nigdy nie będziemy przepraszać za to, czego nie oferujemy – stąd nasz komunikat o zaletach specjalistycznego podejścia jeszcze bardziej podkreśla naszą wiarygodność.

Co Panią inspiruje do działania?

Po pierwsze, kiedy widzę, że to, co już zrobiliśmy przyniosło duże efekty. Przez kilka lat przekonywaliśmy Agros Nova, żeby wyprodukował soki bez cukru, ale firma nie była do tego przekonana, ponieważ żadne badania nie potwierdzały, że to jest dobry pomysł.
Wszystkie kobiety na badaniach mówiły: no i co z tego, że w soku jest cukier? Ile go tam jest? Jakby takie jabłka smakowały bez cukru?
Więc skonstruowaliśmy badanie tak, żeby sprawdzić, jakie są ich reakcje, kiedy „zapłodnimy” ich wątpliwością na temat zawartości cukru. Nie trzeba było czekać na rezultaty: przez 2 godziny mówiły, że ilość cukru w sokach nie ma znaczenia, ale kiedy skończyły się badania i kamery zostały wyłączone – wszystkie sprawdziły, ile tego cukru w sokach faktycznie jest. Każda była zaskoczona, że tak dużo! Nasza rekomendacja była jednoznaczna: Usuńmy cukier z soków Agros Nova i pokażmy, ile tak naprawdę cukru ma każdy inny sok na rynku.
Agros Nova stworzył produkt i kampanię najskuteczniejszą w swojej historii.
Po nim wszystkie marki musiały stworzyć przynajmniej jedną linię produktów bez cukru.
To upewniło mnie w przekonaniu, żeby sprawdzać jeszcze głębiej i jeszcze bardziej nie wierzyć deklaracjom. Żeby, jeśli nie drzwiami, to oknem dostawać się do umysłu ludzi i w poszukiwaniu tego, co tak naprawdę się liczy.
Po drugie, cliché i banały w komunikacji. Uważam, że dużo więcej zmian przyniosłaby prawda, a nie wmawianie nam wykreowanych wizji, że tak POWINNO BYĆ.
Z psychologicznego punktu widzenia wiadomo, że ludzie lubią to, co lubią. I nie mają na to wpływu. Więc, dla przykładu, kampanie, których przekaz brzmi – każdy typ sylwetki jest piękny – są nieskuteczne i agresywne w stosunku do ludzi (bo oni czują się winni, że tak nie uważają).
Skuteczne jest pokazanie różnych ludzi, z różnymi kształtami ciała, w takich sytuacjach, które sprawią, że poczujemy, iż faktycznie jest to piękne. Mnogość stereotypów i nieskutecznych kampanii zagrzewa mnie do jeszcze bardziej intensywnego promowania psychologii i szacunku do natury ludzkiej.

Co Pani uważa za swój największy dotychczasowy sukces?

Zawsze marzyłam, żeby kochać swoją pracę, uwielbiać poniedziałki i nie marzyć o wakacjach.
I za mój największy sukces uważam właśnie to, że udało mi się zrealizować to marzenie. Mam firmę, którą kocham, zespół ludzi, którzy mają podobne cele i ambicje, jak ja. Każdy z nich czuje się odpowiedzialny za promowanie prawdy i psychologii wśród marketerów i biznesu. Jestem tak pewna jakości tego, co robimy, że nie bałam się dać firmie swojego nazwiska. Każdy w IZMAŁKOWA jest gwarancją efektów najwyższej jakości – nie dlatego, że go o to proszę, ale dlatego, że taka panuje u nas kultura organizacyjna.
Dzięki temu mogę przez 6 miesięcy w roku być podróżującym CEO – zarządzać firmą z Brazylii, Patagonii, Antarktydy czy Singapuru. Niezależnie od tego, gdzie przebywam każdy członek zespołu IZMAŁKOWA wie, że jestem, kiedy mnie potrzebuje i ufam, że każdy z nich ma w sobie wszystko, żeby sobie poradzić.

Dlaczego zdecydowała się Pani wziąć udział w Konkursie Bizneswoman Roku?

Jesteśmy firmą niszową. Bardzo świadomie. IZMAŁKOWA była pierwszą w Polsce agencję badawczą specjalizująca się pozadeklaracyjncyh badaniach etnograficznych, która od 11 lat konsekwentnie realizuje swoją misję promowania prawdy na temat natury ludzkiej. Robimy głębokie i dokładne badania, nad którymi spędzamy dużo czasu, aby mieć pewność, że nie ma żadnego przeoczenia, żadnej nadinterpretacji. Pracujemy dla tych – którzy szukają prawdy, a nie potwierdzenia swojej prawdy. Nasza codzienność w IZMAŁKOWA to praca z osobami z marketingu i biznesu, którym pokazujemy, że prawda jest lepsza niż marketingalizacja świata. Że insighty to nie są banały z dotychczasowych reklam. Inspirujemy marketerów do tego, żeby mieli odwagę spojrzeć na człowieka 360 stopni. Żeby częściej zamiast „konsument” myśleli „człowiek”.
Zamiast „pracownik” – „człowiek”.
Zgłosiłam się, bo zależało mi na tym, żeby mieć okazję zwrócić uwagę na to, że stereotypy nie służą ani temu, żeby nasz świat był lepszym miejscem ani temu, żeby robić dobre interesy. Chcę też poprzez udział w Konkursie zachęcić osoby odpowiedzialne za marketing, hr, zarządzanie w firmach do zakochania się w prawdzie na temat natury ludzkiej i spojrzenia na jej wielowymiarowość, w której tkwi wielka siła i piękno, ale także efektywna sprzedaż i emocje.
Wierzę, że to, co robimy w IZMAŁKOWA choć trochę zmienia świat na lepsze, uczy szacunku do natury ludzkiej i pozwala naszym klientom odnosić sukcesy biznesowe.

Swój głos możesz oddać, klikając na: https://sukcespisanyszminka.pl/glosowanie/

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!





Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera. Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji w postaci wiedzy biznesowej, zawodowej i psychologicznej, informacji o wydarzeniach, które organizujemy i  nowościach w serwisach SukcesPisanySzminka.pl i SukcesToJa.pl oraz informacji handlowych. Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-722) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.

Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!






Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera.
Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji o tematyce motywacyjnej, rozwoju osobistego, nowościach w serwisie oraz informacji handlowych.
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-012) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.
Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close