Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Moja Firma Dochody Poniżej 4 mln złotych – Julia Sielicka-Jastrzębska i Zuzanna Sielicka-Kalczyńska

Moja Firma Dochody Poniżej 4 mln złotych – Julia Sielicka-Jastrzębska i Zuzanna Sielicka-Kalczyńska

twórczynie marki Whisbear
Zuzanna i Julia Sielickie

Głosowanie na Bizneswoman Publiczności trwa. Przeczytaj kwestionariusze finalistek i oddaj swój głos.

Założony przez siostry Sielickie start-up Whisbear, po 2 latach stał się najważniejszą polską marką w branży dziecięcej. Flagowy produkt to uspokajający Szumiący Miś Whisbear® dla niemowląt, który pomaga ponad 100 000 klientom z całego świata. Firma zdobyła kilkadziesiąt nagród i jako pierwsza w historii polska firma, otrzymała prestiżową nagrodę „Kind und Jugend Innovation Award 2016”. Whisbear dostępny jest w 13 krajach, szykuje się do wejścia na kolejne rynki.

Jaka jest historia Waszego start-upu?

Zuzanna: Pomysł na firmę produkującą Szumiącego Misia Whisbear zrodził się w rezultacie bezsennych nocy, które spędziłam przy łóżeczku mojego najstarszego syna – Mateusza. Wtedy moim jedynym ratunkiem była suszarka. Jak bardzo niedoskonałe jest to rozwiązanie, wie każda mama, która go próbowała. Po 20 minutach suszarka wyłączała się z przegrzania, a rachunki za prąd rosły w astronomicznym tempie.
W trakcie spotkań z koleżankami, okazało się, że nie tylko ja mam ten problem i nie tylko ja używam suszarki, okapu, odkurzacza.
Sprawdziłam w internecie, że na rynkach zachodnich istniały szumiące zabawki, ale po pierwsze nie były one znane w Polsce, a po drugie nie spełniały moich rodzicielskich oczekiwań. I wtedy postanowiłam zrobić własny, lepszy produkt. Razem z mężem napisałam pierwszy business plan, którego podstawowe założenia realizujemy z firmą do dziś.
Julia: Tak, ale to wszystko nie było od początku takie proste. Potrzebowałyśmy 4 lat, żeby koncept na business przerodził się w działanie i w finalny w produkt na półce sklepowej. W tym czasie przetestowałyśmy niezliczoną liczbę szumów, projektów misia, urodziłyśmy kolejne dzieci i cały czas pracowałyśmy na pełen etat. To były niezwykle intensywne lata, których nigdy nie zapomnimy.
Zuzanna: Ale było warto. Niemal 100% finansowania firmy to był kredyt, który wzięłam pod zastaw mojego mieszkania oraz pieniądze, które pożyczyłam od rodziny. Gdy tylko misie pojawiły się na rynku, odzew klientów przerósł nasze oczekiwania. Wtedy byłyśmy już pewne, że odkryłyśmy niszę na rynku, a przede wszystkim zrozumiałyśmy jak nasz Szumiący Miś jest potrzebny młodym rodzicom i ich nowonarodzonym dzieciom.

Co było największym wyzwaniem i jak sobie Panie z nim poradziły?

Julia: Tak naprawdę były dwa wyzwania, którym musiałyśmy stawić czoła. Jedno to pogodzenie wszystkich obowiązków i ról. Zuzia miała trójkę małych dzieci, ja miałam jedno i z drugim byłam w ciąży. Firma Whisbear po pół roku od obecności na polskim rynku zaczęła się bardzo dynamicznie rozwijać. Wiedziałyśmy, że nie możemy zwolnić, bo to jest nasz moment i nie będzie drugiej szansy. Postanowiłyśmy zatrudnić pracowników. I tak do naszej firmy zaczęły dołączać kolejne mamy, które tak jak my pokochały Szumiącego Misia Whisbear. Niektórzy twierdzili, że to ryzykowne stawiać na młode matki, które w każdej chwili mogą mieć chore dziecko i zniknąć na zwolnienie. My jednak od początku wierzyłyśmy, że Whisbear jest czymś więcej, niż zwykłym producentem zabawek. Firma zrodziła się z poczucia macierzyńskiej misji i nie mogłyśmy jej stracić z oczu nawet na chwilę.
Zuzanna: Drugim wyzwaniem były finanse. Zależało nam na tym, żeby uniknąć zewnętrznych inwestorów. Chciałyśmy, żeby Whisbear był nasz i mieć nad nim całkowitą kontrolę. Udało się dzięki zaufaniu oraz pomocy naszej rodziny, którzy pomogli nam to marzenie zrealizować.

Co Panie inspiruje do działania?

Julia: Nasze dzieci, rodzina i nasi klienci – rodzice. To dla nich powstał Whisbear. Dlatego robimy wszystko co w naszej mocy, żeby być jak najbliżej ich potrzeb. Słuchamy ich rad, opinii. Nie obrażamy się, gdy słyszymy, że nasz miś się nie spełnia oczekiwań. Historie użytkowników są naszą główną inspiracją. Dlatego też kolejne odsłony naszego Szumiącego Misia Whisbear są tak pozytywnie przyjmowane.

Co Panie uważają za swój największy dotychczasowy sukces?

Zuzanna: Na pewno sprzedaż jaką osiągnęłyśmy przez te dwa lata. Szumiące Misie Whisbear usypiają do snu już ponad 100 000 dzieci z całego świata. Jesteśmy obecne na 14 rynkach zagranicznych, a w Polsce jesteśmy w ponad 300 sklepach, w tym w sieci SMYK. Firma Whisbear zapraszana jest na najważniejsze targi branżowe na świecie. To dla nas sygnał, że nasza marka w ciągu krótkiego czasu stała się rozpoznawalna i doceniana.
Julia: Ogromnym sukcesem była także nagroda Innovation Award 2016, którą zdobyłyśmy na największych targach branży dziecięcej Kind and Jugend w Kolonii. Byłyśmy pierwszą polską firmą w historii, która została nominowana i wygrała tą nagrodę. Do branży dziecięcej weszłyśmy dwa lata temu, wcześniej nie miałyśmy z nią styczności. Zuzia pracowała w domu mediowym, a ja przez 10 lat w promocji kultury! Tym bardziej cieszy nas, że nie tylko polscy, ale także zagraniczni klienci doceniają naszą pracę.

Dlaczego zdecydowały się Panie wziąć udział w Konkursie Bizneswoman Roku?

Zuzanna: Idea, która przyświeca konkursowi jest nam bardzo bliska. Jesteśmy kobietami, matkami, które chcą przekraczać granice i wyznaczać nowe. Chcemy dzielić się swoimi doświadczeniami i czerpać inspiracje od kobiet, które tak jak my podbijają świat biznesu.

Swój głos możesz oddać, klikając na: https://sukcespisanyszminka.pl/glosowanie/

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

[newsletter_form type="minimal"]

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!





Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera.
Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji o tematyce motywacyjnej, rozwoju osobistego, nowościach w serwisie oraz informacji handlowych.
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-012) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.
Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close