Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Moja Firma – Endurance

Moja Firma – Endurance

Głosowanie na Bizneswoman Roku Publiczności trwa. Przeczytaj kwestionariusze finalistek i oddaj swój głos.

Emilia Bańbura – współwłaścicielka firmy oferującej systemy dystrybucji naturalnych soków Nektar Natura oraz porcjowanej kawy Lavazza. Jej największym osiągnięciem jest znalezienie się w czołówce firm sprzedających automaty vendingowe. Obecnie firma współpracuje z klientami takimi jak: Pijalnie Czekolady WEDEL, Fornetti Polska, Hotele Sofitel, Novotel, Mercure, Diament czy Narvil.

Jaka jest historia Pani firmy?

Historia firmy Endurance rozpoczyna się w czerwcu 2009 roku, kiedy to kolega męża poprosił mnie o pomoc w prowadzeniu jego firmy w obszarze finansów, controllingu, księgowości i logistyki. Ponieważ byłam wtedy w 9-tym miesiącu ciąży (przed urlopem macierzyńskim i wychowawczym) postanowiłam podjąć wyzwanie i spróbować swoich sił wykorzystując zdobytą dotychczas wiedzę i doświadczenie zawodowe. W taki sposób w 2009 roku powstała spółka cywilna pod nazwą Endurance (nazwa nawiązuje do pokonywania trudności w promowaniu produktu i całej koncepcji biznesowej) . Branża vendingowa była już wtedy dobrze rozwinięta w Polsce, natomiast system kapsułowy Lavazza w tej dziedzinie był mało znany. Po roku zmagań w vendingu jako jedyny dytrybutor Lavazza Vending w Polsce, nadal wierzyłam, że jest to kanał dytrybucji, który owszem wymaga zaangażowania zarówno finansowego, jak i personalnego, ale ma ogromny potencjał do rozwoju. Jest to jednak bardzo trudny obszar rynku. W końcu 2010 roku wspólnik zaczął komunikować mi, że nie ma już motywacji do dalszego rozwoju firmy i bardzo chętnie przekazałby swoje udziały. Po wielu burzliwych rozmowach zdecydowaliśmy z mężem, że on “porzuci” wieloletnią pracę w korporacji i rozpocznie współpracę ze mną w Endurance jako mój wspólnik. I tak od grudnia 2010 roku do chwili obecnej jesteśmy wspólnikami społki cywilnej.
W 2011 roku firma Luigii Lavazza SpA doceniła postępy w rozwoju biznesu oraz podjęte decyzje personalne i biznesowe i przekazała nam do dystrybucji kolejny kanał sprzedaży, a mianowicie do rynku automatów sprzedających dołączył system kapsułowy ekspresów do biur i gastronomii. Dało to kolejną porcję motywacji do dalszych działań i rozwoju oraz zwiększyło potencjał rynku. W 2011 zbudowaliśmy i otworzyliśmy autoryzowany serwis techniczny urządzeń kawowych Lavazza, a w 2012 podjęliśmy decyzję o budowie obiektu magazynowo-biurowego. W grudniu 2012 przenieśliśmy cały zapas magazynowy z centrum logistycznego w Warszawie do własnego magazynu w Częstochowie. Wiedzieliśmy, że sukces firmy nie opiera się tylko na sprzedawaniu kawy, lecz na oferowaniu kompleksowego rozwiązania – od dystrybucje po serwis. Ofertą stało się kompleksowe rozwiązanie dla kawy w biurze lub lokalu. Dzięki temu mogliśmy rozpocząć rozmowy o współpracy kompleksowej z takimi firmami jak Pijalnie Czekolady Wedel czy Fornetti Polska. Zakończyły się one sukcesem i cały czas współpracujemy. Posiadając doświadczenie w realizacji usług dystrybucyjnych i serwisowych na terenie kraju w 2013 roku Endurance rozpoczęło współpracę z firmą Nektar Natura d.o.o ze Słowenii i zostało Wyłącznym Dytrybutorem systemu serwowania soków i napojów w hotelach i gastronomii, który to system bardzo dynamicznie się rozwija. Dostarczamy to rozwiązanie do bardzo wielu hoteli w Polsce. Zaufały nam takie sieci jak Hotele Diament, hotele Accor, Navil czy Best Western.

Co było największym wyzwaniem?

Tych wyzwań było, jest i pewnie będzie bardzo dużo, natomiast takie, które szczególnie jest trudne i trwa cały czas to prowadzenie firmy wspólnie z mężem, dzielenie wspólnego gabinetu, i siedzenie nawet przy wspólnym biurku. Osobiście uważam, że doskonale podzieliliśmy się obowiązkami, zgodnie ze swoimi kompetencjami, preferencjami i doświadczeniem zawodowym, pomimo, że często spędzamy cały dzień naprzeciwko siebie, to nie mamy czasu rozmawiać ze sobą, bo każdy z nas jest pochłonięty swoimi sprawami – mąż sprzedawaniem a ja kupowaniem. Jednakże jest jedna trudność we wspólnym prowadzeniu firmy, a mianowicie uświadamianie wszystkim współpracownikom, że nie mamy połączonych mózgów i nie potrafimy telepatycznie porozumiewać się ze sobą, tzn. gdy ktoś z nich rozmawiał ze mną, to nie oznacza, że mąż automatycznie jest o tym informowany i zna temat.

Co Panią inspiruje do działania?

Cóż ciężko odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ to jakaś wewnętrzna siła „każe” mi codziennie wstawać o 6 rano, iść do pracy i wykonywać swoje obowiązki najlepiej jak potrafię. Motywuje mnie pokonywanie trudności, ponieważ wyznaję zasadę, „co nas nie zabije, to nas wzmocni”. Ponadto w firmie jest wspaniały zespół ludzi, który wzajemnie się wspiera i motywuje do działania.

Co Pani uważa za swój największy sukces?

Myślę, że największym sukcesem jest to, że z małej „firemki“ która w 2010 roku sprzedała 500 000 kapsuł Lavazza BLUE, w przeciągu 5 lat powstała firma, która w 2015 roku sprzedała ponad 4 500 000 kapsuł różnych systemów Lavazza i że na chwilę obecną współpracujemy z dużymi i bardzo wymagającymi odbiorcami, takimi jak sieć ponad dwudziestu Pijalni Czekolady E.Wedel czy międzynarodowe sieci hotelowe.

Dlaczego zdecydowała się Pani wziąć udział w Konkursie Bizneswoman Roku?

Myślę, że to pewien rodzaj motywacji – sprostać wymaganiom innych, poddać się ich ocenie. Zostanie finalistką Konkursu to ogromne wyróżnienie dla mnie i potwierdzenie, że droga jaką obrałam do działania jest słuszna.

Swój głos możesz oddać, klikając na: www.forbes.pl/bizneswomanroku

 

Plakat Bizneswoman Roku

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

[newsletter_form type="minimal"]

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close