Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Moja Firma – Mała Lingua

Moja Firma – Mała Lingua

Głosowanie na Bizneswoman Roku Publiczności trwa. Przeczytaj kwestionariusze finalistek i oddaj swój głos.

Monika Ferreira zbudowała ogólnopolską sieć franczyzową wyspecjalizowanych szkół językowych dla dzieci i młodzieży oraz stworzyła autorską metodę nauczania. Nawiązała współpracę z 40 partnerami franczyzowymi działającymi w ponad 150 miejscach w Polsce.

Jaka jest historia Pani firmy?

Ukończyłam Filologię Germańską na Uniwersytecie Warszawskim i podyplomowe studia Marketingu na SGH w Warszawie. Moja kariera zawodowa przez kilka lat związana była z dużymi korporacjami. Już na studiach pracowałam jako tłumaczka w dużych międzynarodowych firmach, w tej roli rozwinęłam praktyczne umiejętności negocjacji, zarządzania, asystując przy wielu wysokobudżetowych projektach. Bardzo szybko zostałam awansowana do roli Managera, samodzielnie zarządzającego całym działem, dużymi budżetami i zespołami ludzkimi.
Był to bardzo intensywny etap mojego rozwoju zawodowego, który z jednej strony umożliwił mi wielokierunkowy rozwój umiejętności, z drugiej jednak strony wymagał ode mnie ogromnej dyspozycyjności i zaangażowania. Dlatego na pewnym etapie życia uznałam, że tak intensywne życie zawodowe trudno mi będzie pogodzić z życiem rodzinnym i zdecydowałam się na założenie własnej firmy. Wprawdzie nie zakładałam, że będę pracowała mniej, liczyłam jednak, że własna firma pozwoli mi na elastyczny czas pracy. Poza tym chciałam się sprawdzić, wykorzystać moje doświadczenie korporacyjne i stworzyć własny skuteczny biznes. Wtedy właśnie zdecydowałam się wrócić do korzeni mojego wykształcenia, tego, co naprawdę zawsze sprawiało mi ogromną przyjemność i otworzyłam swoją szkołę językową.

Co było największym wyzwaniem?

Największe wyzwania pojawiły się wtedy, gdy zaczęłam rozwijać sieć franczyzową szkół. Tak naprawdę mogę chyba powiedzieć, że przestałam wówczas prowadzić szkołę, a zaczęłam prowadzić biznes. Prowadzona przeze mnie szkoła językowa bardzo dobrze się rozwijała, była bardzo dużą organizacją, co pozwoliło mi na finansowanie rozwoju autorskiej metody nauczania dla dzieci MAŁA LINGUA. Gdy stworzyłam kompleksowy mechanizm twórczej i skutecznej metody nauczania języków dla dzieci, bardzo mi zależało, aby metodą posłużyć się w jak najszerszym kontekście i uzasadnić swoją inwestycję. I tak zaczęłam rozwijać sieć szkół, sprzedając licencję franczyzową. Największym wyzwaniem było zdobycie pierwszych Franczyzobiorców, bo to miało tłumaczyć podjęte przeze mnie ryzyko inwestycji w rozwój metody. Udało się. Teraz największym wyzwaniem jest dla mnie dbałość o zachowanie lokalnie przez Partnerów standardów jakości nauczania i prowadzenia przez nich dobrze ułożonych biznesowo szkół. Na tym rynku bez jakości gubimy metodę, produkt, skuteczność nauczania, czyli gubimy tzw. “unique selling proposition”a to jest podstawą tego rodzaju biznesu i bezpieczeństwa finansowego Partnera w Sieci.

Co Panią inspiruje do działania?

Jestem osobą bardzo twórczą, ciągle szukam nowych rozwiązań dla produktu, dla biznesu. Bardzo inspirują mnie moje własne dzieci, które są reprezentantem naszej grupy docelowej w MAŁA LINGUA. Na nich testuje skuteczność naszych metod, czy wdrażanych projektów. Jako Mama dostrzegam, jak szybko dziecko przemyka przez okres wczesnej edukacji, dlatego projektując rozwiązania dydaktyczne staram się, aby proces dydaktyczny uczenia dzieci języków w MAŁA LINGUA był nie tylko skuteczny, ale też twórczy, inspirujący, działający ogólnorozwojowo. Klienci dostrzegają i cenią u nas tę wartość.
W biznesie, kiedy mamy do czynienia z wieloma ludźmi, tyleż samo jest momentów inspirujących jak i trudnych sytuacji. Staram się być przygotowana na różne scenariusze i sytuacje. Globalnie, bez względu na przejściowe trudności, zawsze kieruję się krokami milowymi, które sobie zaplanowałam. Już nie raz się przekonałam, że kiedy wiem, dokąd biegnę, to z pewnością tam dotrę. Klarowna wizja i konsekwentne dążenie do założonego celu pozwala nam na skokowy wzrost. Nie wierzę w przypadek.

Co Pani uważa za swój największy sukces?

Stworzenie sieci franczyzowej wyspecjalizowanych szkół języków obcych dla dzieci i młodzieży, bazującej na udanym zintegrowaniu nowoczesnej inspirującej uczniów metodyki nauczania ze skuteczną koncepcją rozwoju biznesu, jaką jest wyspecjalizowana szkoła języków obcych dla dzieci. Wyposażanie Partnerów Franczyzowych w sprawdzone know how biznesowe jest na rynku franczyzy edukacyjnej dość unikalne.
Moje życie zawodowe trochę zatoczyło koło. Cieszę się, że zbudowałam sieć franczyzową – firmę, w której mogę wykorzystywać wszystkie zebrane na swej drodze umiejętności i doświadczenia zawodowe: 3 języki obce i umiejętności zarządzania i organizacji, nabyte w środowisku międzynarodowych korporacji.

Dlaczego zdecydowała się Pani wziąć udział w Konkursie Bizneswoman Roku?

Startując w konkursie, chciałam na swym przykładzie pokazać kobietom, że mogą fajnie się realizować, łącząc życie zawodowe z życiem rodzinnym. Nie muszą rezygnować ze swych pasji, ambicji, gdy chcą mieć dzieci, mogą poszukać nowego bardziej elastycznego projektu zawodowego. Mogą tworzyć swe fantastyczne szkoły dla dzieci MAŁA LINGUA i w ten sposób realizować się zawodowo.Wśród naszych Franczyzobiorców wiele jest młodych mam, które z sukcesem rozwijają lokalnie swój biznes.

Swój głos możesz oddać, klikając na: www.forbes.pl/bizneswomanroku

Plakat Bizneswoman Roku

 

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

[newsletter_form type="minimal"]

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close