Anna Didiuk i Anna Rutkowska-Didiuk

Siła tkwi w zespole

Dwie Anny: Rutkowska-Didiuk i Didiuk – bratowa i szwagierka, skrajnie różne charaktery, odmienne temperamenty, ale połączył je jeden cel-stworzenie kosmetyków naturalnych, których 7 lat temu ewidentnie brakowało na polskim rynku. W 2014 roku, wykorzystując potencjał perspektywicznej branży, rodzi się MOKOSH i staje się jednym z prekursorów kosmetyków naturalnych w Polsce. Do sukcesu marki doprowadziło kilka istotnych czynników i kluczowych decyzji w historii rozwoju kobiecego przedsiębiorstwa.

Właścicielki firmy swój sukces zawdzięczają przede wszystkim Zespołowi. „Czynnik ludzki jest kluczowy w dobrym prosperowaniu każdej organizacji.  Mamy szczęście do ludzi i inwestujemy w ich rozwój. To wspaniałe uczucie wiedzieć, że możemy na nich liczyć w każdej sytuacji. Zespół MOKOSH jest niezwykle elastyczny na zmiany – dzięki temu zaszliśmy tak daleko i wspólnie udźwignęliśmy już niejeden kryzys logistyczny, czy ten związany z gospodarką – a te występują naturalnie w cyklu życia każdej firmy” – mówi Anna Didiuk

MOKOSH czerpie z natury, ale wszystkie produkty powstają w oparciu o rzetelne badania naukowe, dlatego tak istotna dla firmy jest współpraca z ośrodkami naukowo-badawczymi, których lista stale się powiększa. Wszystkie kosmetyki MOKOSH produkowane są w Polsce, firma ma własne laboratorium i własny park maszynowy, który stale się rozwija. Dzięki temu może prowadzić również produkcję kontraktową, która jest ważnym filarem działalności. Obecnie obsługiwanych jest produkcyjnie i recepturowo około 20 marek dla klientów sieciowych, hoteli oraz marek sygnowanych nazwiskami celebrytów czy influencerów.

Anna Rutkowska-Didiuk, Sebastian Natkaniec, Anna Didiuk
Anna Rutkowska-Didiuk, Sebastian Natkaniec, Anna Didiuk

Panie Didiuk nie spoczywają na laurach. Portfolio firmy stale się rozrasta. W sierpniu ubiegłego roku premierę miał drugi brand firmy – needit nature – 7 wegańskich kosmetyków do podstawowej pielęgnacji. Kosmetyków naturalnych oczywiście. Jak mówi Anna Rutkowska-Diduk: needit nature to produkty idealne dla ludzi, którzy cenią wolność, minimalizm w pielęgnacji, uniwersalność produktów, a jednocześnie ważna jest dla nich jakość składników i troska o środowisko naturalne. Co więcej, przez tę markę chcemy podkreślać jak ważna jest równość między ludźmi: płci, koloru skóry, dostępu do informacji, nauki, czy wydawałoby się tak prozaicznych rzeczy jak środki higieny. Dlatego też dołączyliśmy do akcji „Cykl kariery” Kulczyk Foundation, której celem jest zapewnienie kobietom środków higienicznych w miejscu pracy.

Showroom MOKOSH
Showroom MOKOSH

Dla właścicielek firmy naturalnym i kolejnym etapem rozwoju był sklep stacjonarny. W marcu został otwarty pierwszy showroom marek Mokosh Cosmetics i needit nature. Jest to nie tylko pierwszy sklep stacjonarny, ale także miejsce spotkań, szkoleń i warsztatów. To także modelowa przestrzeń idealnie oddająca ducha marki, która stanowi wzorzec dla tych, którzy chcieliby rozpocząć współpracę i prowadzić sklep monobrandowy. Showroom MOKOSH to swego rodzaju brama do natury. Nie mieści się on w centrum miasta, a u progu parku narodowego. „Stworzenie takiej przestrzeni było kluczowe w momencie ekspansji międzynarodowej. W Polsce nie planujemy otwierać już kolejnych punktów – mamy ponad 500 punktów stacjonarnych naszych partnerów, których chcemy wciąż maksymalnie wspierać. Z kolei na nowych rynkach to niezwykle interesujący start dla marki i tworzenie tak pięknych przestrzeni staje się coraz częstszym tematem naszych rozmów z dystrybutorami. – mówi Sebastian Natkaniec – Global Brand Manager MOKOSH.

Dziś MOKOSH Cosmetics, to brand znany już nie tylko na rodzimym rynku, ale również poza granicami naszego kraju. Główny cel, który przyświeca firmie to nieustający rozwój, dlatego MOKOSH kładzie nacisk na ekspansję międzynarodową i współpracę z ośrodkami naukowo-badawczymi. Kosmetyki MOKOSH, MOKANN i needit nature aktualnie dostępne są w blisko 30 krajach.

Przeczytaj także