Monika Kowal

Chciałabym by jak najwięcej osób mogło korzystać z właściwości SOTI na całym świecie – opowiada Monika Kowal, Bizneswoman Roku 2019

Magda Mikos

Wywiad z Moniką Kowal, Laureatką XI edycji konkursu Bizneswoman Roku Sukcesu Pisanego Szminką w kategorii Biznes Roku, Przychód poniżej 10 mil złotych. O historii modelki, która została prezesem zarządu i pomysłodawczynią zamkniętej w butelce zielonej herbaty zaparzonej zgodnie ze sztuką rozmawiała Magda Mikos.

Soti Natural to pierwszy tego typu produkt nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Skąd pomysł na taki produkt? Jaka jest historia powstania SOTI Natural?

Podczas nauki w liceum dostałam propozycję pracy jako modelka i jednym z kontraktów był wyjazd do Japonii. Mieszkając tam widziałam, że Japończycy dokładnie parzą herbatę z termometrem, poświęcając na ten powtarzalny proces parzenia dużo czasu. Pijąc japońską herbatę z liści Gyokuro dokładnie zaparzoną przez moje japońskie koleżanki, modelki czułam się lepiej, lżej. Wtedy powstał w mojej głowie pomysł, by te szlachetne liście zaparzyć tak precyzyjnie i oferować w formie gotowej RTD – ready to drink, dla wszystkich aktywnych osób jak ja, które nie mają codziennie 50 minut by parzyć herbatę z liści tak by jej właściwości zostały zachowane. Po studiach w Stanach bliska mi osoba zachorowała na nowotwór, wtedy zaczęłam się interesować antyoksydantami, które produkty naturalnie mają ich dużo ilość, gdyż antyoksydanty pomagają zapobiegać tego typu chorobom i wspomagają też podczas leczenia. Okazało się że owoce, warzywa jak np. goji czy granaty mogą mieć wysoką zawartość antyoksydantów: katechin, polifenoli ale bardzo często ta ilość jest śladowa bo zależne jest to od uprawy, przechowywania, transportu. Herbata zaparzona precyzyjnie wydobywa antyoksydanty i taki napar utrzymuje największą stabilność antyoksydantów.

Jakie właściwości ma wasza zielona herbata zamknięta w butelce? I czym różni się od klasycznej herbaty zaparzanej w domu?

SOTI Natural zawiera min 340 mg antyoksydantów, a parzona przeze mnie w domu herbata z liści, które przywiozłam z Japonii gdy to zbadałam miała jedynie 0,1 mg. Dalsze badania pokazały że herbaty z herbaciarni, parzone przez różne osoby w warunkach domowych czy restauracyjnych miały średnio 0,3 mg antyoksydantów a więc SOTI dawało ich dużo, dużo więcej. Dodatkowo SOTI jest wygodna by mieć ją zawsze ze sobą w torebce, w samochodzie, na uczelni czy na biurku w pracy. Nie trzeba czekać aż wystygnie można ją pić w pokojowej temperaturze, schłodzonej a nawet podgrzać do 50 stopni bez utraty właściwości. Wiele osób pije herbatę zieloną, czerwoną czy miętową dla właściwości, często jednak właśnie taka parzona w warunkach domowych herbata nie ma właściwości np. ze względu na to że zwietrzała na etapie transportu do Polski, dlatego ja parzę herbaty SOTI tuż przy plantacji i aseptycznie zamykam w butelkach i papierowych puszkach.

W jaki sposób dbacie o środowisko?

SOTI ma być wygodna i lekka, ale też przyjazna środowisku, dlatego jako opakowania wybraliśmy lekkie papierowe puszki, a materiały do ich produkcji pochodzą w 60% z recyklingu i mogą być poddane dalszej obróbce po segregacji. Jako zakręcaną formę wybraliśmy lekkie butelki, które od 2020 oferujemy w technologii rpet tj 100% plastiku użytego do produkcji pochodzi z recyklingu.

Liście herbaty Gyokuro, dlaczego wybór padł właśnie na te liście. Czy jest to związane z sekretem długowieczności o którym mówi się w świecie modelek w Japonii?

Te liście właśnie piły moje koleżanki modelki i ten właśnie gatunek po precyzyjnym zaparzeniu zachowywał największą zawartość cennych antyoksydantów.

Na czym polega wasz sukces?

Sukces polega na tym, że mimo bagażu skojarzeniowego z jakim przychodzi nam się mierzyć coraz więcej osób wie że SOTI nie ma nic wspólnego z ice tea, nazywam tę kategorię herbatami kraftowymi tak jak piwa kraftowe, herbaty kraftowe to wg mnie takie które są wygodne, gotowe, powstają rzemieślniczą, dokładną metodą z wysokiej jakości składników.

Jak oceniasz potencjał naszego rynku, czy można go oszacować?

Moje hasło to SOTI. Więcej niż woda. SOTI daje wszystkie właściwości wody: naturalność, wygodę, brak cukru, fruktozy, słodzików a także dodatkowo antyoksydanty i naturalny smak, który dla naszego organizmu nie jest neutralny jak wody.

Co pomogło wam w ekspansji zagranicznej?

Kosmopolityczne podejście wielu fanów SOTI to dzięki nim SOTI jest już także na innych rynkach, wiele osób mieszkających w Polsce gdzie poznali SOTI pisało do nas podając namiary na odbiorców dużych w innych krajach. Wystawialiśmy się także na targach m.in. w Kolonii, Szanghaju, Dubaju czy Lizbonie.

Gdzie jesteście dziś, a gdzie widzicie się w najbliższej przyszłości?

Chciałabym by jak najwięcej osób mogło korzystać z właściwości SOTI na całym świecie.

***

Cykl #PrzepisNaBiznesWomanRoku

Książki, publikacje lub autorzy, których polecam:
Wszystkie publikacje Claytona Christensena a także ze względu na obecną sytuację na rynku związaną z pandemią „Antykruchość” od Nassima Nicholasa Talebiego.

Swój dzień zaczynam od:
Butelki SOTI Natural zwykle w wariancie z miętą i trawą cytrusową lub rooibos z imbirem

Największy sukces:
Wciąż przede mną ;) Każdy dzień to suma sukcesów i lekcji, ale największym sukcesem jest chyba to że udaje się nie tracić pasji i entuzjazmu, nawet w najbardziej kryzysowych sytuacjach.

Wartości jakimi kieruję się w biznesie:
Kierują mną zawsze imperatyw kategoryczny Kanta – traktuj innych tak jak sama byś chciała być traktowana w takiej sytuacji.

Motywuje mnie:
Ciekawość

Kobieta, którą podziwiam:
Cindy Eckert

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close