Sergiusz Osmański z Sephora Polska o tym, jak ważne są działania na rzecz grup wykluczonych społecznie

Możliwości zaangażowania się społecznego, które daje pracodawca, są szalenie ważne.

O tym, czym dla pracowników perfumerii Sephora jest możliwość realizowania programu Fun.Tech.Future a także o tym, jak ważne jest wsparcie młodzieży ze środowisk nieuprzywilejowanych, rozmawiamy z Sergiuszem Osmańskim, Dyrektorem Artystycznym i PR Sephora.

Młodzież ze środowisk nieuprzywilejowanych, w trudnej sytuacji rodzinnej czy ekonomicznej spotyka się ze sporym wyzwaniem, gdy wkracza na rynek pracy. Zwłaszcza w trakcie kryzysu gospodarczego, który obecnie nas dotyka. Jako Sephora postanowiliście ponownie wesprzeć projekt edukacyjny Fun. Tech. Future. skierowany właśnie do tej grupy, który ma na celu ułatwić im start w dorosłość. Co zaplanowaliście w tym roku?

Za nami już cztery edycje programu, który realizujemy wspólnie z Fundacją Sukcesu Pisanego Szminką. Przede wszystkim bardzo dziękujemy za zaufanie i blisko już 5 lat naszej współpracy. Dzięki dotychczasowym działaniom w ramach Fun.Tech.Future. z pomocą i wsparciem udało dotrzeć się do ponad 530 osób – młodzieży z pieczy zastępczych, ale i innych grup nieuprzywilejowanych społecznie. Przed nami piąta edycja projektu, z którą mam nadzieję, dotrzemy do kolejnej grupy dziewcząt i chłopców wkraczających na rynek pracy. W naszych perfumeriach stacjonarnych i na sephora.pl już od listopada kupić można lampkę nocną dla najmłodszych, z której cały dochód przeznaczamy właśnie na realizację programu. Co roku zachęcamy naszych klientów, którzy poszukują świątecznych upominków, do jej zakupu – dzięki temu mogą wraz z nami pomagać i stać się ważną częścią Fun.Tech.Future. Najbliższa edycja, jak co roku, rozpocznie się od serii webinarów i spotkań, w które również włącza się Sephora. Nie zabraknie też programu stażowego – to właśnie on cieszył się bardzo dużą popularnością w minionej edycji Fun.Tech.Future. Dzięki płatnym stażom, do naszych perfumerii trafiło pięć fantastycznych i zaangażowanych osób, które przez dwa miesiące zdobywały doświadczenie zawodowe w branży retail i beauty.

Wybrani uczestnicy programu mają szansę wziąć udział w płatnych stażach, które oferujecie w swoich perfumeriach. Czego mogą się nauczyć?

Staże to jak wspomniałem, bardzo ważny i w naszej ocenie wartościowy element całego projektu. Jest to realna pomoc zawodowa. Dzięki dwóm miesiącom przygody w perfumerii, stażysta zdobywa praktyczne wprowadzenie do zawodu, poznaje naszą organizację i uczy się codziennych obowiązków charakterystycznych dla pracy konsultanta w perfumerii. Jego ścieżka przebiega tak, jak w przypadku każdego, nowego pracownika – z czasem obowiązki są rozszerzane i dostosowywane do indywidulanych predyspozycji. To też doskonała okazja, by odkryć niezwykły świat piękna – tysiące produktów, dziesiątki światowych marek i rozbudzić w sobie pasję do branży beauty. Nasi stażyści mają też możliwość, tak jak inni pracownicy Sephora, brać udział w dodatkowych szkoleniach organizowanych na przykład przez nasze partnerskie marki. Co ważne, niektórym stażystom udaje się zostać z nami na dłużej, tak jak w tej edycji, i podjąć stałą współpracę z Sephora.

Czy Wasi pracownicy osobiście angażują się w projekt?

Zdecydowanie tak. Mam tu na myśli nie tylko sam zespół projektowy, który pracuje bezpośrednio z Fundacją, ale przede wszystkim pracowników, którzy wchodzą w rolę mentorów – osobiście sprawują pieczę nad wprowadzeniem i przebiegiem stażu w przyjaznej atmosferze. W praktyce to często cały zespół perfumerii pełni rolę „grupowego mentora” i angażuje się w naukę oraz współpracę ze stażystą. Począwszy od pierwszej edycji programu, prowadzimy też lekcje tzw. makijażu do pracy dla uczestników. Grupowy warsztat odbywa się w formie on-line, którą zaproponowaliśmy w 2020 roku podczas edycji prowadzonej w pandemii. Oprócz niej, w wybranych perfumeriach stacjonarnych organizowane są bezpłatne, grupowe lekcje makijażu, z których mogą skorzystać uczestnicy programy Fun.Tech.Future. Wszystkie tego typu spotkania prowadzone są właśnie przez naszych pracowników – makijażystów #Sephora, którzy dzielą się swoją wiedzą na temat pracy w Sephora i wprowadzają jednocześnie w tajniki świata beauty.

Jak zmotywować pracowników do takiego zaangażowania?

Zespoły perfumerii Sephora to grupa szczególnych osób, osób otwartych na innych i pełnych empatii, których nie trzeba namawiać do uczestniczenia w tak szlachetnych projektach.

Osoby, które zapraszamy do udziału z ramienia Sephora, naprawdę z chęcią podejmują to wyzwanie i nie pamiętam edycji, w której musielibyśmy kogoś namawiać np. do objęcia roli mentora. Zresztą, niektórzy mentorzy współpracują z nami wielokrotnie. Podobne makijażyści prowadzący warsztaty dla uczestników – bardzo pozytywnie reagują, gdy proponujemy im zaangażowanie się i wkładają całe serce w to, by spotkanie z uczestnikami i lekcja przebiegały w przyjaznej atmosferze i były owocną przygodą zarówno ze światem beauty, jak i swojego rodzaju job shadow specyfiki retailu. Po każdej edycji staramy się w szczególny sposób docenić pracowników, którzy poświęcają swój czas, angażują się w Fun.Tech.Future. Myślę, że to miły akcent, który pokazuje, że są bardzo ważną i realną częścią tego projektu.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close