muzyka do pracy

Playlista – niezawodny spos贸b na motywacj臋?

S艂uchanie ulubionych utwor贸w to jedno z najprzyjemniejszych zaj臋膰, kt贸re dzia艂aj膮 na nas mobilizuj膮co. Kiedy艣, w latach mojej m艂odo艣ci, tworzy艂o si臋 muzyczne sk艂adanki i nagrywa艂o je na kasety magnetofonowe. Mia艂am w贸wczas kompilacj臋 romantycznych melodii, a tak偶e zestaw utwor贸w pobudzaj膮cych. Nagrywanie takich blok贸w muzycznych sprawia艂o nam, nastolatkom, niesamowit膮 frajd臋. Zajmowa艂o to jednak, przyznam szczerze, sporo czasu. Dzi艣 wszystko, co wi膮偶e si臋 z technik膮, jest na szcz臋艣cie o wiele prostsze.
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

Przygotowanie w艂asnej playlisty jest wi臋c kwesti膮 chwili.

Czy zdarzy艂o Ci si臋 kiedy艣, 偶e po us艂yszeniu jakiej艣 piosenki w radiu czy na YouTube przypomnia艂y Ci si臋 mi艂e wydarzenia z Twojego 偶ycia, konkretne osoby, krajobrazy lub na przyk艂ad zapachy? Ju偶 kilka d藕wi臋k贸w mo偶e wprawi膰 nas w zupe艂nie inny nastr贸j, wywo艂a膰 u艣miech czy chocia偶by poderwa膰 z miejsca. Przypomnij sobie ulubione utwory, kt贸re poprawiaj膮 Ci humor, i stw贸rz z nich playlist臋. Mo偶esz j膮 nazwa膰 na przyk艂ad 鈥瀝ozweselacze鈥.

Odtwarzaj j膮 za ka偶dym razem, kiedy potrzebujesz zastrzyku endorfin. Dodawaj do niej na bie偶膮co kolejne piosenki, kt贸re Ci臋 bawi膮 i sprawiaj膮, 偶e si臋 u艣miechasz. Muzyka wp艂ywa na emocje z kilku r贸偶nych powod贸w. Po pierwsze, przypomina Ci momenty, gdy odczuwa艂e艣 szcz臋艣cie i zadowolenie. Wracaj膮c do tych utwor贸w, wprowadzasz si臋 w podobny stan. Po drugie, je艣li s艂uchasz piosenki swojego ulubionego artysty albo nale偶膮cej do gatunku, kt贸ry szczeg贸lnie trafia w Tw贸j gust, od razu czujesz ogie艅 w sercu. Kiedy trafi Ci si臋 gorszy dzie艅, skorzystaj z przygotowanej wcze艣niej listy rozweselaj膮cej. Przyznam si臋, 偶e lubi臋 dodatkowo po艣piewa膰 razem z wokalistami, dzi臋ki czemu od razu robi mi si臋 l偶ej na sercu.

Mo偶esz tak偶e stworzy膰 list臋, kt贸r膮 nazwiesz 鈥瀖otywacja鈥.

Umie艣膰 na niej piosenki dodaj膮ce Ci energii do dzia艂ania. W zale偶no艣ci od Twojej osobowo艣ci mog膮 to by膰 zupe艂nie r贸偶ne utwory. Ich wsp贸ln膮 cech膮 niech b臋dzie p艂yn膮ca z nich moc, kt贸ra wyzwoli w Tobie natychmiast my艣li: 鈥濷K, zabieram si臋 do pracy鈥, 鈥濩hc臋 i艣膰 do przodu, wi臋c do roboty!鈥 albo 鈥瀂aczn臋 od razu i b臋d臋 mie膰 t臋 spraw臋 niebawem zamkni臋t膮鈥. Je艣li tylko znajdziesz si臋 w motywacyjnym do艂ku i zdecydujesz, 偶eby spisa膰 ca艂y dzie艅 na straty, uruchom czym pr臋dzej stworzon膮 przez siebie wcze艣niej kompilacj臋. Da Ci to tak zwanego kopa i pozwoli zrobi膰 pierwszy krok w procesie wychodzenia z kryzysu.

Dzi臋ki muzyce wp艂yniesz te偶 pozytywnie na sw贸j poziom pewno艣ci siebie.

Playlista zawieraj膮ca utwory, kt贸re wzmacniaj膮 Twoj膮 wiar臋 we w艂asne si艂y, przyda Ci si臋 w sytuacjach, kiedy potrzebujesz doda膰 sobie animuszu. Na przyk艂ad przed udaniem si臋 do gabinetu szefa w celu wynegocjowania podwy偶ki za艂贸偶 s艂uchawki i odtw贸rz kilka hit贸w ze sk艂adanki 鈥瀙ewno艣膰 siebie鈥. Nast臋pnie wejd藕 pewnym krokiem, wyprostuj si臋 i na艂adowany pozytywn膮 energi膮, powiedz otwarcie, po co przyszed艂e艣. Nie zapomnij, by swoje potrzeby przedstawi膰 w spos贸b asertywny. We藕my inny przyk艂ad 鈥 je偶eli telefonowanie do klient贸w sprawia Ci k艂opot i masz poczucie, 偶e jeste艣 ma艂o przekonuj膮cy w kwestii sprzeda偶y, zaaplikuj sobie 鈥瀕ekarstwo鈥 w postaci kilku utwor贸w z playlisty. To z pewno艣ci膮 pomo偶e Ci si臋 zmobilizowa膰 oraz wspi膮膰 na wy偶yny swojej skuteczno艣ci.

Istnieje mn贸stwo d藕wi臋k贸w do odkrycia鈥

鈥 dlatego nie musisz si臋 ogranicza膰 do najnowszych przeboj贸w, granych w popularnych stacjach radiowych. Je偶eli nale偶ysz do os贸b b臋d膮cych mniej wi臋cej w moim wieku, by膰 mo偶e r贸wnie偶 masz poczucie, 偶e wsp贸艂czesna muzyka nie wsp贸艂gra do ko艅ca z Twoj膮 dusz膮. Je艣li tak w艂a艣nie si臋 dzieje, poszukaj archiwalnych nagra艅 w swoich domowych zbiorach lub w internecie. Znajd藕 piosenki z czas贸w swojej m艂odo艣ci, te graj膮ce w Twoim sercu od lat. Przypomnij sobie, do kt贸rego utworu ta艅czy艂e艣 ze swoj膮 dziewczyn膮 albo jak膮 piosenk臋 s艂ysza艂e艣 w tle podczas pierwszego poca艂unku. Przywo艂aj tak偶e w pami臋ci muzyk臋, przy kt贸rej na przyk艂ad zdobywa艂e艣 szkolne mistrzostwo w biegu na sto metr贸w. A mo偶e pami臋tasz hit klasowej dyskoteki lub piosenk臋 艣piewan膮 przy ognisku, nios膮c膮 si臋 echem po g贸rskich szczytach? Utw贸r b臋d膮cy w贸wczas na topie b臋dzie Twoj膮 kotwic膮, pozwalaj膮c膮 wr贸ci膰 do czas贸w m艂odo艣ci oraz wyj膮tkowych, niezapomnianych moment贸w w 偶yciu.

Wa偶ne, aby playlista by艂a zawsze na wyci膮gni臋cie r臋ki

Zbyt d艂ugie poszukiwanie jej lub zastanawianie si臋, czego pos艂ucha膰 w kryzysowym momencie, mo偶e zniech臋ci膰 do takiej formy udzielania sobie wsparcia, motywacji, wyciszenia czy przywo艂ywania wspomnie艅. Po艣wi臋膰 troch臋 czasu na stworzenie kilku przydatnych list z utworami, zapisz je w swoim telefonie, a nast臋pnie s艂uchaj odpowiedniej sk艂adanki w zale偶no艣ci od nastroju. Na pewno przydadz膮 Ci si臋 zar贸wno zestawy delikatnie wyciszaj膮cych melodii, porcje d藕wi臋k贸w relaksacyjnych, jak i muzyka pobudzaj膮ca do pracy. Zastan贸w si臋, czego konkretnie potrzebujesz w danej chwili: dawki energii, poprawy humoru czy wypoczynku? Nast臋pnie odtw贸rz t臋 playlist臋, kt贸ra ma odpowiedni膮 dla Ciebie wibracj臋.

Powy偶szy fragment pochodzi z ksi膮偶ki “Kiedy odwlekasz i narzekasz… 102 sposoby na pokonanie prokrastynacji” autorstwa Barbary Lech, trenerki i coach z wieloletnim do艣wiadczeniem, autorki wielu ksi膮偶ek i publikacji, a tak偶e program贸w i narz臋dzi rozwoju osobistego.聽Ksi膮偶ka “Kiedy odwlekasz i narzekasz…” pokazuje pokazuje jak skutecznie walczy膰 z prokrastynacj膮, prezentuje r贸wnie偶 liczne przyk艂ady i zestaw 膰wicze艅. Polecamy t臋 pozycj臋 szczeg贸lnie tym, co chc膮 przesta膰 narzeka膰 i zacz膮膰 dzia艂a膰!

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close