Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Nie myj jajek! Czyli 6 zaskakujących nawyków, które sprawią, że będziesz dużo zdrowsza!

Nie myj jajek! Czyli 6 zaskakujących nawyków, które sprawią, że będziesz dużo zdrowsza!

6 zaskakujących nawyków, które sprawia, że będziesz dużo zdrowsza
Dzięki tym nawykom będziesz potrafiła lepiej zadbać o siebie

 

Wszystkie porady pochodzą z książki „Twoje zdrowie w twoich rękach” dr Frederica Saldmanna.

1. Zmieniać przyjemności

Jeśli codziennie wykonujesz te same ćwiczenia o podobnej porze dnia, wkładasz w nie coraz mniej wysiłku. To znaczy, że ochronne mechanizmy fizjologiczne stopniowo będą słabły. Idealnie jest więc zmieniać aktywność, wybierając raz marsz, innym razem pływanie, footing, kulturystykę, rower. Praktykując różne formy wysiłku, będziesz wzmacniać różne mięśnie, stymulować je i zwiększać ich aktywność. Koniecznie musisz postawić sobie pewne cele. Dobrą alternatywą jest zakup małych hantli. Co miesiąc będziesz zwiększać ich ciężar, zaczynając od jednego kilograma, by osiągnąć końcowy wynik dziesięciu kilogramów. Możesz też wchodzić po wszystkich schodach, jakie masz na swojej drodze z domu do miejsca pracy. Na początku pokonuj je normalnie, potem coraz szybciej. Albo też wychodź z metra stację przed celem swojej wyprawy, potem dwie i tak dalej. Wszelkie pomysły są dobre, by skutecznie pomagać swojemu organizmowi.

schudnąć


2. Bezbolesne kolana

Kolana to stawy wrażliwe na jakąkolwiek nadwagę: 500 gramów za dużo to o 1,5 kg większe obciążenie dla kolan podczas marszu i 5 kilogramów w czasie biegu. Ten nadmierny nacisk miażdży chrząstki i prowadzi do trwałego zużycia stawów. Kolanom bardzo dobrze robi wchodzenie i schodzenie po schodach. Stopy muszą mocno przywierać do podłoża, a kolana być ugięte, by dało to jak najwięcej korzyści. Jeśli masz delikatne kolana, maszeruj raczej po miękkim podłożu, jak trawniki, niż po betonie. Powierzchnie mniej twarde pozwalają lepiej amortyzować niewielkie wstrząsy. Oczywiście umięśnione uda pozwalają bardziej oszczędzać kolana. Oto kolejny powód, by uprawiać szybki marsz lub bieganie.

3. Bóle pleców, co za plaga!

Najczęstszą z naszych codziennych bolączek jest ból pleców. Cierpi na niego jedna trzecia populacji. Przyzwyczajamy się do niego, od czasu do czasu biorąc lek przeciwzapalny, żeby sobie pomóc. Wszystko zrzucamy na zmiany pogody, wmawiając sobie, że jutro poczujemy się lepiej. Naukowcy australijscy badali związek między nawracającymi bólami lędźwiowymi a pogodą. Analizowali temperaturę powietrza na dworze, ciśnienie atmosferyczne, wilgotność, siłę wiatru, opady deszczu i częstotliwość tego typu bólów. Wbrew powszechnemu przekonaniu nie stwierdzili najmniejszej korelacji między bólem pleców a warunkami meteorologicznymi. Bólu pleców wcale nie wywołują przeciągi, ale niewłaściwa pozycja lub nieadekwatny wysiłek. W razie dolegliwości w tym obszarze nie ma potrzeby umieszczać deski pod materacem, który nie powinien być ani zbyt twardy, ani zbyt miękki, lecz po prostu wygodny. Podobnie, wbrew częstym zaleceniom, dobrze robi schylanie się, kiedy cierpimy na ból pleców. Zaleca się marsz, pływanie lub jogę, a bóle ustąpią o wiele szybciej, niż gdy będziemy leżeć plackiem przez tydzień. Na lumbago (bóle lędźwiowe) najlepszym lekarstwem jest ruch!

4. Kawa

Picie trzech kaw dziennie zmniejsza ryzyko cukrzycy typu drugiego o 11 do 30 procent w zależności od różnych badań naukowych, jakie zostały przeprowadzone. Wszystkie wyniki badań są zgodne co do jednego: kawa ogranicza ryzyko cukrzycy. Chcę tu sprecyzować, że oczywiście trzeba ją pić bez cukru. Na samym początku sprawia to pewną trudność, ale można się szybko przyzwyczaić! Poza tym picie czterech kaw dziennie zmniejsza o 60 procent ryzyko zachorowania na raka prostaty

jajka

5. Nie myj jajek!

Mycie jajek to bardzo zły pomysł. W istocie tracą przez to powłoczkę ochronną, co ułatwia zarazkom dostanie się do środka i zakażenie ich. Radzę pozostawiać jajka w opakowaniu, czubkiem do dołu i okrąglejszą stroną do góry dla lepszej konserwacji. Bańka powietrza w jajku pozwala mu w ten sposób na „oddychanie”.

6. O czerwonej papryce chili

Czerwona papryka chili bierze więc udział w walce z wrogami naszych tętnic, czyli cukrem, ale także cholesterolem. W taki sam sposób, jak pali w ustach, spala też więcej kalorii w naszym organizmie, zwiększając energię wydatkową. Dowiedziono, że spożywanie papryki na początku posiłku, zarówno świeżej, jak i w proszku, zmniejsza apetyt. Skuteczna porcja to ćwierć papryki dziennie – i już wiemy, czym doprawić posiłek. Kapsaicyna jest odporna na mrożenie i długie gotowanie. Zapamiętaj – jeśli będzie cię palić w ustach, nie sięgaj po szklankę wody, lecz porcję mleka, białego sera lub jogurtu.

„Twoje zdrowie w twoich rękach”, dr Frederic Saldmann, wydawnictwo Muza, 2017

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!