Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Myśl tygodnia – Bądź na TAK!

Myśl tygodnia – Bądź na TAK!

Masz ciągle pod górkę? Innym jest lepiej i łatwiej? Każdy powód okazuje się dobry do narzekania. Rzucam Ci wyzwanie! Zamień swoje NIE na TAK!

Narzekasz na koleżankę z pracy, szefa, partnera, teściową, wysokość pensji, pogodę, korki, swój wygląd, zachowanie dzieci, samochód. Każdy powód okazuje się dobry do narzekania. A gdyby zacząć być na Tak a nie na NIE?

Zdefiniować narzekanie

Realizując projekt dedykowany kobietom pt. 21 Dni Przebudzenie, dnia piętnastego rzuciłam sobie i uczestniczkom wyzwanie – nie narzekać przynajmniej przez jeden dzień. Z początku zadanie to wydawało się być całkiem łatwe. Jednak w trakcie jego realizacji natrafiłam na kilka przeszkód. Co ciekawe wyzwaniem okazało się dokładne zdefiniowanie narzekania. Wiadomym było, że zrzędzenie, skarżenie się i biadolenie wchodzą w skład owej definicji, ale co z określeniem sytuacji faktycznej np. stwierdzeniem „boli mnie głowa” lub „jestem zmęczona po pracy”? Zastanawiałam się nad tym przez dłuższą chwilę, ale ponieważ jednoznacznej odpowiedzi nie odnalazłam, postanowiłam tego typu wypowiedzi także wyłączyć z własnego słownika na czas planowanego nie-narzekania. Dyspensę miałam jedynie na marudzenie w myślach, bowiem owo ćwiczenie tego typu sytuacje dopuszczało.

Pokusa bycia na “nie”

Co ciekawe, zaczęłam liczyć rodzące się w różnych sytuacjach zamiary wypowiedzenia czegoś na „Nie” i choć uważałam się zawsze za osobę bardzo pozytywną, okazało się, że taka pokusa pojawiała się u mnie zbyt często. Za każdym razem jak jednak opanowałam zachmurzone myśli, narastała we mnie radość i siła by dalej trwać w swym postanowieniu. By sobie pomóc i przedłużyć ćwiczenie o kilka dni, zaczęłam je wykonywać w imię czegoś ważnego. Obiecałam sobie, że jeżeli przez 6 dni, do końca projektu 21 Dni Przebudzenie, nie wypowiem żadnego negatywnego słowa, to spotka mnie pewna nagroda. Zastosowałam metodę marchewki i podziałało idealnie. Upewniłam się też po raz kolejny, że nastawienie to klucz do wszystkiego. Te kilka dni nauczyły mnie wiele o samej sobie. Sprawiły, że poczułam się silniejsza i szczęśliwsza. Miałam też wrażenie, że zrzuciłam jakiś ciężar i stałam się po prostu lepszym człowiekiem. Co najśmieszniejsze, w efekcie życie przyniosło mi kilka pięknych nagród. Zatem zachęcam Cię byś podjęła wyzwanie i przestała narzekać! A jak to zrobić? Kilka podpowiedzi znajdziesz poniżej. Powodzenia!

Kilka kroków do tego by przestać narzekać.

Stwórz listę wdzięczności. Wymień swoje zalety, ludzi którzy cię otaczają, materialne korzyści, nie zapomnij o zdrowiu i talentach.

Ciekawy sposób podaje Will Bowen w książce A Complaint Free World: How to Stop Complaining and Start Enjoying the Life you Always Wanted. Jeżeli podejmiesz wyzwanie i zdecydujesz się nie narzekać przez choć te kilka dni, wybierz rzecz, którą stale nosisz na ręku (zegarek, pierścionek, bransoletkę) lub kamyczek w kieszeni, będzie to Twój „barometr” narzekania. Za każdym razem, gdy nakryjesz się na narzekaniu przekładasz swój „barometr” na rękę, na której zwyczajowo go nie nosisz lub do drugiej kieszeni. To ma Ci wskazać ile razy w ciągu dnia narzekałaś. A Twoim celem jest, by ów „barometr” został na tym miejscu, na którym powinien. To osiągniesz tylko jeżeli przestaniesz narzekać.
Barometr może znów wrócić na swoje miejsce po godzinie bez narzekania. Jeśli znów się poskarżysz, przekładasz zegarek, pierścionek, kamyczek czy bransoletkę na drugą rękę, do drugiej kieszeni.

Odizoluj się od ludzi stale narzekających i obgadujących innych.

Nie daj się wciągnąć w rozmowę, byś nie przesiąkła goryczą i nienawiścią płynącą z ich ust. Zauważ, że jeśli jedna osoba zacznie narzekać i np. powie, że ma beznadziejną szefową, to zaraz wszyscy przypominają sobie o swoich cierpieniach w pracy i zaczyna się licytacja „kto ma gorzej” Jeżeli nie uda Ci się „uciec” od negatywnego rozmówcy, to postaraj się przenieść jego uwagę na inny temat. Zawsze możesz wspomnieć o tych, którzy naprawdę cierpią w Afryce, na bliskim Wschodzie, może to uświadomi Twojemu interlokutorowi, że nie ma tak źle…
Nie poddawaj się też zbytnio wpływowi mediów i nie powtarzaj co negatywnego się zdarzyło, jaka afera miała miejsce. Wyeliminuj te newsy na kilka dni.

Dlaczego narzekanie szkodzi?
Narzekaniem krzywdzisz przede wszystkim siebie. Wzmacniasz swój ból, nie pozwalasz sobie zapomnieć, stresujesz się i nakręcasz. Odwracasz się od swojego celu, rozwiązania problemu i stoisz w miejscu grzęznąc w ruchomych piaskach negatywnych słów. Opowiadając negatywne historie, skarżąc się na coś co tak do końca Cię nie dotyczy przyciągasz to do siebie. Działa to tak samo jak kilkukrotnie powtarzane kłamstwo – staje się prawdą!

 

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

[newsletter_form type="minimal"]

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!





Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera.
Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji o tematyce motywacyjnej, rozwoju osobistego, nowościach w serwisie oraz informacji handlowych.
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-012) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.
Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close