Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

W długi weekend też sprawdzałaś skrzynkę mailową? Nie byłaś jedyna. Nowe badania pokazują, czym jest uzależnienie od maila.

W długi weekend też sprawdzałaś skrzynkę mailową? Nie byłaś jedyna. Nowe badania pokazują, czym jest uzależnienie od maila.

uzależnienie od maila
Technology image created by Jcomp - Freepik.com

 


Twój dzień pracy wcale nie kończy się o 17:00, a nawet leżąc w łóżku sprawdzasz skrzynkę mailową. Weekend za miastem, a ty wchodzisz na każdy pagórek, byleby tylko złapać zasięg i sprawdzić pocztę. Brzmi znajomo? Nie jesteś jedyna. Maile są elementem, naszego życia codziennego, zarówno tego zawodowego, jak i prywatnego. W pracy są one głównym sposobem komunikacji.

Reachmail jedna z wiodących firm zajmujących się e-mail marketingiem, zbadała ostatnio jak dużą rolę odgrywa w naszym życiu (nawet tym po godzinach pracy) elektroniczna poczta.

Choć swoje badania przeprowadzili na Amerykanach, wyniki można przełożyć także na inne kraje przywiązane do swoich telefonów i skrzynek mailowych. Zobacz co ciekawego odkryli! Może skłoni Cię to do oderwania się choć na chwilę od ekranu telefonu, czy komputera.

1. Weekendy i wolne dni

Ponad 46% z nas sprawdza od czasu do czasu maile, nawet kiedy nie musi. A 18% robi to regularnie. Nawet w czasie dłuższych urlopów, ponad 40% osób sięgnie po telefon i sprawdzi służbowego maila.

2. Kobiety vs Mężczyźni

To mężczyźni częściej niż kobiety wysyłają służbowe maile po godzinie 21.00. Może być to spowodowane tym, że częściej niż kobiety (45 vs 37%) otrzymają oni maile nawet po godzinach pracy. Aż 43% kobiet ( w porównaniu do 33% mężczyzn) zignoruje maile z pracy podczas urlopu.

3. Obsesja na punkcie pustej skrzynki

Ludzi, którzy nie wyobrażają sobie mieć w skrzynce nawet jednego nieodczytanego maila, potrafią w ciągu dnia sprawdzić skrzynkę nawet 25 razy. Maile rządza ich karierą i zaprzątają myśli. Aż 54% ludzi ma stale otwartą skrzynkę , kiedy siedzą przy biurku.

4. Już nie tylko maile

Podczas gdy ponad połowa respondentów uważa, że otrzymują więcej maili niż trzy lata temu, 46% odczuło, że otrzymują mniej, lub podobną ilość wiadomości. Może to być spowodowane tym, że coraz więcej konwersacji przenosi się do mediów społecznościowych.

5. Millenialsi vs Generacja X

Ludzie z generacji X mailują zdecydowanie zbyt często poza godzinami pracy. Millenialsi wydają się cenić bardziej swój czas wolny i rzadko kiedy wysyłają maile po godzinie 17:00. Co ciekawe to właśnie to pokolenie, takie maile najczęściej otrzymuje.

 

 

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!





Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera.
Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji o tematyce motywacyjnej, rozwoju osobistego, nowościach w serwisie oraz informacji handlowych.
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-012) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.
Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close