Aneta Wątor opowiada o Joe Giradzie, najlepszym sprzedawcy świata.

Aneta Wątor opowiada o Joe Giradzie, najlepszym sprzedawcy świata.

Aneta Wątor

Każdego dnia spotykamy się z różnego rodzaju sprzedażą. Czy to aukcje w Internecie, zakupy, reklama w telewizji - otacza nas to z każdej strony. Nie od dziś też wiadomo, że siłą rzeczy, każdy z nas na swój sposób również jest sprzedawcą. Poznajemy nowych ludzi, skupiamy się, aby wypaść jak najlepiej, aby korzystnie sprzedać samego siebie.

Aby przybliżyć Wam, jak umiejętnie i efektywnie sprzedawać, opowiem Wam historię najlepszego sprzedawcy na świecie – Joe Girarda. Dlaczego on? Bo Joe Girard to człowiek, który opanował do perfekcji sztukę sprzedaży. 18 razy pobił rekord Guinessa sprzedając samochody marki Chevrolet. Podam Wam kilka wskazówek, dzięki którym miał tak fenomenalne wyniki.

Pytaj dlaczego

Pierwsza z nauk Girarda brzmi – gdy coś robisz, zawsze pytaj „dlaczego?”. Jaka była odpowiedź samego Girarda? Sprzedawał, bo jego rodzina nie miała co jeść. Nie zastanawiał się więc, co w ogóle ma sprzedawać. Wiedział, że musi iść do pierwszej lepszej firmy, która da mu najlepszą prowizję i po prostu tego działać. Nie interesowało go nic innego. Jego nastawienie spowodowało, że w ciągu jednego dnia sprzedawał 18 samochodów!

Twarzą w twarz

Kolejna ważna nauka płynąca z doświadczenia Joe Girarda brzmi – z klientem zawsze rozmawiaj twarzą w twarz. Girard zawsze pytał, czego klient potrzebuje najbardziej. Gdy samochód został sprzedany, Girard dbał o stały kontakt z klientem. To nie były czasy Internetu i Facebooka, ale Girard miał swoje sposoby. Wysyłał na przykład kartki na urodziny. Wysyłał również pocztówki z różnymi ciekawymi cytatami. Nie dawał o sobie zapomnieć. Ciągle przypominał o swym pozytywnym nastawieniu i tym, że jest.

Klient jest najważniejszy

Gdy klient przychodził z drobnymi rachunkami do opłacenia, mówił: „Nic Pan nie płaci, kochamy naszych klientów” i naprawdę takie uczucie żywił do tych ludzi. Jego rekord roczny to dokładnie 1425 samochodów. A ludzie, aby kupić u niego samochód ustawiali się w kolejce.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Realizuj cele metodą małych kroków Kaizen

Metoda Kaizen dla biznesu

Sposobem, w jaki możesz to wykorzystać w swoim biznesie jest zastosowanie metody Kaizen. Metoda ta jest fenomenalna, a polega na tym, by angażować wszystkich pracowników, niezależnie od stanowiska, na jakim są. Zgodnie z nią warto pytać każdą osobę, co można byłoby zrobić, aby ulepszyć funkcjonowanie naszej firmy. Każdy z tych ludzi patrzy z innej perspektywy, ma inne pomysły na to, aby zwiększyć sprzedaż w firmie.

Zachęcam Cię więc do tego, abyś się nad tym zastanowiła i zaczęła wdrażać to w życie. Na przykład, będąc na stanowisku prezesa zwracasz się do pracownika następująco: „Jakie masz pomysły na to, by zwiększyć sprzedaż w naszej firmie? Które z nich możemy wdrożyć w pierwszej kolejności? Jak byś to zrobił?”. W ten sposób dajesz mu możliwość zgłaszania pomysłów, dzięki czemu czuje się ważną częścią organizacji oraz ma wkład w dobro firmy.

Mam nadzieję, że historia najwybitniejszego sprzedawcy świata będzie dla Ciebie dużą dawką motywacji i inspiracji do działania. Pamiętaj, aby nie skupiać się na przeszkodach, jakie spotykasz podczas sprzedawania lecz stawiać kolejne kroki pomimo tego, a “każdemu sprzedasz co zechcesz”.

***

O autorce

Aneta Wątor

Autorka projektu Kobieta w Biznesie, który integruje środowisko przedsiębiorczych kobiet. Szkoli pracowników mniejszych firm i korporacji w rozwijaniu umiejętności miękkich tj. sprzedaż, komunikacja czy personal branding.