Agnieszka Kruk

Jej kosmetyki to nie tylko biznes, ale te偶 misja

Aleksandra Moskal

Agnieszka Kruk doskonale zdaje sobie spraw臋 z tego, w jakim kierunku zmierza 艣wiat. I nie ust臋puje tym zmianom ani na krok. Na co dzie艅 pracuje jako Digital Project Manager, a dodatkowo rozwija swoj膮 mark臋 kosmetyczn膮 medeine, produkuj膮c膮 naturalne kosmetyki, skutecznie chroni膮ce sk贸r臋 przed negatywnymi skutkami dzia艂ania 艣wiat艂a niebieskiego.

Kto stoi za medeine? Kim jest jej w艂a艣cicielka?

Pomys艂odawczyni膮 i w艂a艣cicielk膮 medeine jestem ja, mo偶na powiedzie膰, 偶e to moje 鈥瀌ziecko鈥 :) W trakcie projektu, na r贸偶nych jego etapach, wsp贸艂pracowa艂y ze mn膮 tak偶e inne cudowne kobiety, kt贸re wnios艂y znacz膮cy wk艂ad w to, czym dzisiaj jest medeine. Tak偶e teraz pracuj臋 g艂贸wnie z kobietami. Dlaczego? By膰 mo偶e dlatego, 偶e 艂atwiej nam wsp贸艂dzieli膰 warto艣ci, jakie stoj膮 za mark膮. A po latach pracy w r贸偶nych bran偶ach, obszarach i zespo艂ach wiem, 偶e zrozumienie nie tylko u艂atwia prac臋, ale sprawia, 偶e mo偶na wsp贸lnie osi膮gn膮膰 du偶o lepsze efekty.

Pytasz, kim jestem? Mam wiele 偶yciowych r贸l, a moment, w kt贸rym przekona艂am si臋, 偶e mog臋 je skutecznie 艂膮czy膰, by艂 punktem zwrotnym w moim 偶yciu. Co robi臋? Zawodowo: tworz臋 i zarz膮dzam medeine, dbam o wszystkie jej aspekty: od pomys艂贸w, po projektowanie kosmetyk贸w, wsp贸艂prac臋 z laboratorium, przez budowanie komunikacji marki i jej identyfikacji wizualnej, po kontakt z klientkami i dzia艂ania marketingowe. Jestem tak偶e Digital Project Managerem w startupie HR Power Mentor, w kt贸rym w zespole 鈥 zn贸w! 鈥 trzech kobiet pomagam rozwija膰 platform臋 rozwojow膮. 呕yciowo: mam膮, 偶on膮, kobiet膮鈥 niekoniecznie w tej kolejno艣ci.

Pracujesz r贸wnolegle jako Project Manager, czy dobrze rozumiem, 偶e medeine jest obecnie Twoim dodatkowym zaj臋ciem i 藕r贸d艂em dochodu? Czy docelowo ma sta膰 si臋 numerem jeden?

艢wiat zawodowy wygl膮da dzi艣 inaczej ni偶 par臋 lat temu. Prowadzenie wielu projekt贸w, szczeg贸lnie聽 online nie jest niczym wyj膮tkowym. Lubi臋 r贸偶norodno艣膰, tak偶e w zadaniach. Lubi臋 uczy膰 si臋 nowych rozwi膮za艅. Oczywi艣cie pracuj臋, 偶eby zarabia膰 na 偶ycie, ale mo偶liwo艣膰 wchodzenia w r贸偶ne role jest te偶 dla mnie 藕r贸d艂em inspiracji. Je艣li medeine b臋dzie moj膮 jedyn膮 prac膮, to raczej ze wzgl臋du na ilo艣膰 zada艅.

Opowiesz mi, w jakich okoliczno艣ciach narodzi艂a si臋 Twoja marka i jak powsta艂 pierwszy kosmetyk?

Wszystko zacz臋艂o si臋 od sklepu internetowego z kosmetykami naturalnymi, kt贸ry za艂o偶y艂am po tym, jak zosta艂am mam膮. To historia podobna do opowie艣ci wielu kobiet: po prostu nie chcia艂am wraca膰 na etat i widywa膰 moich dzieci w przelocie. Z czasem dojrza艂am do decyzji, 偶e pora na w艂asn膮 mark臋 kosmetyk贸w naturalnych. Chcia艂am, 偶eby realizowa艂a moje warto艣ci. Tak narodzi艂a si臋 w mojej g艂owie medeine 鈥 marka kosmetyk贸w dla kobiet, kt贸re wybieraj膮 naturalne sk艂ady, chc膮 by膰 dobre dla siebie i swojej sk贸ry. Nie po to, by si臋 zmieni膰, ale dlatego, 偶e po prostu na to zas艂uguj膮.

Szukaj膮c pomys艂u, dotar艂am do bada艅, kt贸re odkry艂y przede mn膮 艣wiat niebieskiego 艣wiat艂a i jego wp艂ywu na sk贸r臋. Czy wiesz, 偶e s艂o艅ce to w blisko 50%-ach 艣wiat艂o niebieskie? Tw贸j monitor, telefon, nawet 偶ar贸wki LED 鈥 te偶 je emituj膮, przed艂u偶aj膮c ekspozycj臋. A sk贸ra, podobnie jak oczy, nie jest z tego powodu szcz臋艣liwa. Ja te偶 do niedawna o tym nie wiedzia艂am. Czas to zmieni膰 i pokaza膰 kobietom, jak mog膮 skutecznie chroni膰 si臋聽przed negatywnymi skutkami tego oddzia艂ywania.

Wyobra偶am sobie, 偶e nie b臋d膮c kosmetolo偶k膮, musia艂a艣 w艂o偶y膰 mn贸stwo wysi艂ku i pracy, by zdoby膰 wiedz臋, kt贸ra pozwoli艂a Ci na rozpocz臋cie produkcji kosmetyk贸w
i to takich, kt贸re daj膮 rzeczywiste efekty.

Przede wszystkim musia艂am w艂o偶y膰 du偶o pracy w聽znalezienie partner贸w, z kt贸rym uda mi si臋 wypracowa膰 wymarzony kosmetyk. Wychodz臋 z za艂o偶enia, 偶e nie mo偶na by膰 ekspertem od wszystkiego i warto korzysta膰 z wiedzy ludzi, kt贸rzy maj膮 adekwatne wykszta艂cenie i do艣wiadczenie. Nie mia艂abym odwagi wprowadzi膰 na rynek kosmetyku, kt贸ry by艂by wy艂膮cznie efektem hobby. Profesjonalizm ludzi, kt贸rzy stoj膮 za formu艂ami medeine jest dla mnie gwarancj膮 zar贸wno ich bezpiecze艅stwa, jak i skuteczno艣ci.

Czy medeine to wy艂膮cznie efekt Twojej pasji i intuicji, czy raczej skrupulatnie przygotowany biznesplan?

Wed艂ug mnie to raczej obserwacja i do艣wiadczenie. Lubi臋 przygl膮da膰 si臋 ludziom, s艂ucha膰, jak opowiadaj膮 o swoich potrzebach. W te艣cie Gallupa wi臋kszo艣膰 moich talent贸w jest zwi膮zana w艂a艣nie z empati膮 i zrozumieniem innych. To cechy, kt贸re okaza艂y si臋聽bezcenne, gdy budowa艂am koncepcj臋 marki i produkt贸w oraz zastanawia艂am si臋, jakie maj膮 by膰 jej warto艣ci.

Bez do艣wiadczenia w e-commercie nie wyobra偶am sobie natomiast ud藕wigni臋cia tego projektu. Wiedza o tym, jak zrobi膰 stron臋 internetow膮, z jakich narz臋dzi korzysta膰, jak zabra膰 si臋 do marketingu jest du偶ym u艂atwieniem. Da艂a mi tak偶e przestrze艅, aby przeciera膰 nieznane 艣cie偶ki zwi膮zane z opracowaniem sk艂ad贸w, produkcj膮, badaniami i certyfikacj膮.

Medeine

Zastanawiam si臋, czy trudno jest produkowa膰 naturalne kosmetyki w Polsce? Zdoby膰 surowce, znale藕膰 odpowiednie laboratorium, wsp贸艂pracowa膰 z ekspertami w tej dziedzinie?

Tak i nie. Mamy szcz臋艣cie, bo Polska jest jednym z nielicznych kraj贸w europejskich gdzie kosmetologia jest wyk艂adana na poziomie uniwersyteckim. Jest wi臋c wielu ekspert贸w o wysokich kompetencjach. Z mojego do艣wiadczenia mog臋 powiedzie膰, 偶e trudno jest natomiast znale藕膰 laboratorium, kt贸re poza zatrudnianiem specjalist贸w, jest te偶 dobrym partnerem biznesowym. Mnie uda艂o si臋 to dopiero po kilku pomy艂kach.

Kwestia surowc贸w jest teraz bardziej skomplikowana w wyniku pandemii, a tak偶e rosyjskiej agresji w Ukrainie. To s膮 jednak czynniki, na kt贸re nie mam wp艂ywu. Mog臋 tylko uczy膰 si臋 jak najlepiej poradzi膰 sobie w takiej w艂a艣nie rzeczywisto艣ci biznesowej.

Czym, na tle konkurencji, wyr贸偶nia si臋 marka medeine i jej produkty?

Pierwsza linia kosmetyk贸w medeine nazywa si臋 {home} office ready. I taka jest. To linia, kt贸ra odpowiada na potrzeby sk贸ry niezale偶nie od tego, czy jeste艣my w domu, pracy czy na ulicy. Uwzgl臋dnia to, jak 偶yjemy i z czym na co dzie艅 musi poradzi膰 sobie nasza sk贸ra 鈥 w艂膮czaj膮c w to wspomniane ju偶 艣wiat艂o niebieskie emitowane przez s艂o艅ce oraz ekrany.

Z jednej strony s膮 to kosmetyki 艂agodne, koj膮ce, ale te偶 silne moc膮 antyoksydant贸w i sk艂adnik贸w nawil偶aj膮cych.

Jednak sk艂ad to nie wszystko. Zapach, aplikacja, design opakowa艅 鈥 wszystko to ma cieszy膰 zmys艂y i sprawia膰 namacaln膮 przyjemno艣膰 stosowania.

Wprost m贸wi臋 o tym, 偶e medeine to NIE kosmetyki, kt贸re maj膮 zmieni膰 nasz wygl膮d. Piel臋gnowa膰 鈥 tak, ale nie zmienia膰. Marzy mi si臋 艣wiat, w kt贸rym kobiety nie oceniaj膮 si臋 tak surowo, akceptuj膮 si臋 i kochaj膮 swoj膮 niepowtarzaln膮 urod臋. Sama d艂ugo si臋 tego uczy艂am. Wierz臋, 偶e dopiero patrz膮c na siebie z czu艂o艣ci膮 i zrozumieniem, potrafimy dobrze o siebie zadba膰. Taka jest misja medeine.

A kim w takim razie jest klientka medeine?

To kobieta, kt贸ra chce by膰 dobra dla siebie i swojej sk贸ry. Lubi sw贸j kobiecy pierwiastek. Ale troska o siebie, to te偶 troska o planet臋. Dlatego opakowania w wi臋kszo艣ci s膮 ze szk艂a, w kosmetykach nie ma 偶adnych sk艂adnik贸w odzwierz臋cych, a produkcja jest w Polsce. W piel臋gnacji stawia na skuteczn膮 prostot臋.

Poprzez medeine chc臋聽powiedzie膰 kobietom: 鈥淛este艣 warto艣ciowa taka, jaka jeste艣. Nie musisz si臋 zmienia膰, by co艣 komu艣 udowodni膰. Miej odwag臋 s艂ucha膰 siebie i swojej intuicji, pod膮偶a膰 za swoimi pragnieniami. Dbaj o siebie i zawalcz o 偶ycie, kt贸re chcesz z rado艣ci膮 prze偶ywa膰. Ty 鈥 nie kto艣 inny, nie kanony mody czy celebryci.鈥

Je偶eli ten przekaz z Tob膮 rezonuje 鈥 w艂a艣nie do Ciebie kieruj臋 przekaz i warto艣膰聽medeine.

Jakie masz plany wzgl臋dem swojej firmy? Jak sobie wyobra偶asz jej rozw贸j?

Moim celem numer jeden jest, aby medeine sta艂a si臋 mark膮, kt贸ra przychodzi do g艂owy kiedy my艣lisz o dobrze nawil偶onej sk贸rze.

Chc臋 przy tym zbudowa膰 spo艂eczno艣膰 kobiet, dla kt贸rych piel臋gnacja jest sposobem na wyra偶enie mi艂o艣ci do samych siebie, a nie pr贸b膮 zmiany wygl膮du. Jeste艣my r贸偶ne, mamy r贸偶n膮 cer臋, ale mi艂o艣ci i nawil偶enia sk贸ry potrzebuje ka偶da z nas.

Portret Agnieszki Kruk

Agnieszka Kruk 鈥 mama, 偶ona, kobieta, niekoniecznie w takiej kolejno艣ci. Pomys艂odawczyni i za艂o偶ycielka marki kosmetyk贸w naturalnych medeine. Digital Project Manager w startupie rozwojowym.

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close