Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Od czego zacząć budowanie poczucia własnej wartości? Te cztery kroki sprawią, że odnajdziesz drogę do samoakceptacji!

Od czego zacząć budowanie poczucia własnej wartości? Te cztery kroki sprawią, że odnajdziesz drogę do samoakceptacji!

Od czego zacząć budowanie poczucia własnej wartości
Jarosław Gibas i Olga Kozierowska

 

Od czego zacząć budowanie poczucia własnej wartości? Czy łatwiej wzmacniać kobiety niż zmieniać mężczyzn? Jak zacząć akceptować siebie? Jak odrodzić się na wiosnę i być szczęśliwym? O tym Olga Kozierowska rozmawia w swojej audycji w chillizet z Jarosławem Gibasem.

– Budujmy swoje poczucie wartości na czymś, czego nie da się nam zabrać – mówi Jarosław Gibas, autor książek z obszaru inteligencji emocjonalnej i duchowej, socjolog i trener umiejętności miękkich, coach specjalizującym się w coachingu transpersonalnym. Co to znaczy?

– Uzależniamy poczucie własnej wartości od innych i od tego, co leży na zewnątrz. Zastanawiamy się, co o nas powiedzą, jak nas widzą, co o nas myślą. A zatem pierwszym krokiem do samoakceptacji i budowania poczucia własnej wartości powinien być rachunek sumienia, byśmy sami sobie odpowiedzieli na pytanie, na jakich filarach budujemy swoje poczucie wartości i czy te fundamenty są zależne od czegoś, co znajduje się na zewnątrz, na przykład od czyjejś opinii – tłumaczy Gibas.

Jakie są kolejne kroki do odbudowania swojej akceptacji i poczucia wartości? Posłuchajcie podcastu Sukcesu Pisanego Szminką w chillizet.


CZYTAJ TAKŻE: Co się dzieje, gdy nie aktualizujemy przekonań na temat siebie, związku, miłości i wciąż żyjemy tym, co było kiedyś? Przeczytaj rozmowę z Jarosławem Gibasem, socjologiem i coachem.

Zanim dojdziemy do dorosłości, obrastamy skorupą przekonań – na temat siebie, na temat związków, miłości, partnerów.

To przepotężny bagaż doświadczeń. Te przekonania bardzo często stanowią barierę w naszym życiu. Dzieje się tak, ponieważ przekonanie wynika z określonej oceny. Oceniamy, że coś jest takie, a nie inne. Takim przekonaniem może być przeświadczenie, że przyczyna A za każdym razem wywoła skutek B. Na przykład, młody chłopiec uważa, że jeśli podejdzie do dziewczyny, to na pewno się skompromituje i ona go wyśmieje. Mija 20 lat, chłopiec jest już dorosłym mężczyzną i wciąż powtarza sobie – nie mogę podejść do tej kobiety, bo ona się będzie ze mnie śmiała. W tej drugiej sytuacji już w samym założeniu kryje się błąd logiczny, ponieważ nigdy przyczyna A się nie powtarza. Nasze życie się zmienia, my się zmieniamy, rzeczywistość się zmienia. A zatem to, co było w naszej młodości „przyczyną A” dwadzieścia lat później już nią nie jest. Z tego wynika, że jeśli przyczyna A nie może się powtórzyć, nie powtórzy się także skutek B. W psychologii takie przekonanie nazywa się zdezaktualizowaną strategią.

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!





Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera.
Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji o tematyce motywacyjnej, rozwoju osobistego, nowościach w serwisie oraz informacji handlowych.
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-012) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.
Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close