Arianna Huffington JK Rowling

Od zera do milionerki. 3 niewiarygodne historie sukcesu kobiet, kt贸re osi膮gn臋艂y sukces wbrew przeciwno艣ciom!

Hania B膮bik

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

 


Na ka偶dy sukces sk艂ada si臋 oko艂o 6 pora偶ek, wi臋c troch臋 problem贸w na drodze do sukcesu wcale nie powinno Ci臋 zniech臋ci膰.

Przeczytaj historie 3 kobiet, kt贸re wbrew przeciwno艣ciom osi膮gn臋艂y sukces!

J.K. Rowling

Nim 艣wiat us艂ysza艂 o autorce przyg贸d Harry鈥檈go Pottera, jej 偶ycie nie przypomina艂o bajki. Joanne Kathleen Rowling, za namow膮 rodzic贸w, sko艅czy艂a filologi臋 roma艅sk膮, a potem pracowa艂a jako sekretarka. W tym zawodzie nie radzi艂a sobie najlepiej, co powodowa艂o, 偶e cz臋sto zmienia艂a prac臋 i ledwo wi膮za艂a koniec z ko艅cem. Sfrustrowana postanowi艂a wyjecha膰 do pracy do Portugalii. Tam pozna艂a swojego 贸wczesnego m臋偶a i urodzi艂a c贸rk臋. Sielanka nie trwa艂a jednak d艂ugo, a ci膮g艂e k艂贸tnie z m臋偶em doprowadzi艂y do rozwodu.

15 HISTORII SUKCESU, KT脫RE ZACZ臉艁Y SI臉 OD WIELKIEJ PORA呕KI

Rowling wyjecha艂a ze s艂onecznej Portugalii do deszczowego Edynburga, gdzie mieszka艂a jej siostra. 呕y艂a z zasi艂ku dla samotnych matek, a w jej ma艂ym mieszkaniu nie by艂o nawet ogrzewania. Prze艂om w jej 偶yciu nast膮pi艂, kiedy poci膮g, kt贸rym jecha艂a zepsu艂 si臋 i stan膮艂 w szczerym polu gdzie艣 mi臋dzy Manchesterem a Londynem. Czekaj膮c na usuni臋cie awarii Rowling wpad艂a na pomys艂 opisania przyg贸d m艂odego czarodzieja. To by艂 pierwszy krok, do wci膮偶 odleg艂ego sukcesu.

Bo r臋kopis odrzuci艂o z pocz膮tku ponad 12 wydawnictw! Ci臋偶ka sytuacja, problemy finansowe i przyt艂aczj膮ca rzeczywisto艣膰 spowodowa艂y, 偶e u pisarki zdiagnozowano depresj臋. Sama Rowling przyzna艂a, 偶e miewa艂a nawet my艣li samob贸jcze. Po wielu odmowach pisarka postanawia wys艂a膰 maszynopis ksi膮偶ki 鈥濰arry Potter i kamie艅 filozoficzny鈥 do jeszcze jednej agencji literackiej -Christopher Little, tylko dlatego, 偶e spodoba艂a jej si臋 nazwa.

Po przeczytaniu maszynopisu agencja postanawi艂a zrobi膰 wyj膮tek i wyda膰 ksi膮偶k臋 dla dzieci. To by艂 ca艂kowity prze艂om w karierze brytyjskiej pisarki. Od pomys艂u, kt贸ry zrodzi艂 si臋 w g艂owie J.K. Rowling, a偶 do wydania pierwszej ksi膮偶ki min臋艂o ponad 7 lat. Potem wszystko potoczy艂o si臋 ju偶 z g贸rki. Pierwszy tom powie艣ci o m艂odym czarodzieju okaza艂a si臋 hitem, a fani czekali z niecierpliwo艣ci膮 na kolejne tomy przyg贸d Harry鈥檈go Pottera.

Cho膰 ostania cz臋艣膰 wydana zosta艂a ju偶 par臋 lat temu, J.K. Rowling nadal nazywana jest jedn膮 z najpopularniejszych wsp贸艂czesnych pisarek. Seria z Harrym w roli g艂贸wnej sprzeda艂a si臋 na ca艂ym 艣wiecie w ponad 400 milionach egzemplarzy. Maj膮tek Rowling wyceniany jest na ok. 600 milion贸w funt贸w.

U艂o偶y艂o si臋 jej tak偶e 偶ycie osobiste – pisarka ponownie wysz艂a za m膮偶, urodzi艂a dw贸jk臋 dzieci. Obecnie jest jedn膮 z najbogatszych kobiet w Anglii.

Arianna Huffington

Pocz膮tki tw贸rczyni znanego na ca艂ym 艣wiecie portalu informacyjnego Huffington Post wcale nie by艂y takie 艂atwe i pe艂ne sukces贸w.

Huffington stworzy艂a sw贸j portal dopiero w wieku 55 lat, wcze艣niej zbiera艂a do艣wiadczenie i pisa艂a ksi膮偶ki. Arianna urodzi艂a si臋 w Grecji, ale, gdy mia艂a 16 lat, przenios艂a si臋 do Wielkiej Brytanii. Tam studiowa艂a ekonomi臋 w Girton College w Cambridge. W wieku zaledwie 21 lat, zosta艂a pierwszym w historii tej uczelni prezesem s艂ynnego kluby dyskusyjnego Cambridge Union. Dwa lata p贸藕niej napisa艂a debiutanck膮 ksi膮偶k臋 The Female Woman (鈥濳obieca kobieta鈥), w kt贸rej polemizowa艂a z radykalnym feminizmem.

Jej kolejne ksi膮偶ki r贸wnie偶 zosta艂y docenione przez czytelnik贸w, chocia偶 druga z nich After Reason zosta艂a odrzucona przez wydawnictwa 37 razy, zanim uda艂o si臋 j膮 opublikowa膰. Do Nowego Jorku Arianna przyjecha艂a jako kobieta po trzydziestce i zn贸w zaczyna艂a w艂a艣ciwie od zera, buduj膮c swoj膮 mark臋 komentatorki politycznej. Prowadzi艂a te偶 swojego bloga AriannaOnline, na kt贸rym komentowa艂a wydarzenia polityczne. Portal Huffington Post zacz臋艂a tworzy膰 wed艂ug w艂asnego pomys艂u 鈥 mia艂 by膰 wp艂ywowym, ale i niezale偶nym blogiem, kt贸ry mia艂 by膰 alternatyw膮 dla tradycyjnych medi贸w i oferowa膰 komentarze ekspert贸w do bie偶膮cych wydarze艅.

Huffington Post wystartowa艂 9 marca 2015 roku, a obecnie jest jednym z najbardziej znanych portali newsowych i blog贸w politycznych. Jest on te偶 swoist膮 platform膮, na kt贸rej g艂os w wa偶nych sprawach zabieraj膮 ludzie polityki i show-biznesu. Swoje opinie publikowali tam m.in. Barack Obama, Hillary Clinton, Diane Keaton, Norman Mailer.

Kobieta na czele politycznej gazety internetowej budzi艂a pocz膮tkowo kontrowersje. Dzi艣 jednak HuffPost czytaj膮 miliony ludzi. Portal doczeka艂 si臋 te偶 14 wyda艅 zagranicznych. W 2011 roku Huffington sprzeda艂a portal firmie AOL za kwot臋 315 milion贸w dolar贸w. Do 2016 r. pe艂ni艂a rol臋 redaktor naczelnej serwisu. Zrezygnowa艂a z niej i teraz buduje kolejny projekt 鈥 to portal Thrive Global. Czy b臋dzie to kolejny sukces jednej z najbardziej wp艂ywowych kobiet na 艣wiecie?

Diane von F眉rstenberg

Mo偶na powiedzie膰, 偶e 偶ycie ameryka艅skiej projektantki Diane Von F眉rstenberg to dow贸d na to, 偶e americam dream to wcale nie mit. Zacz臋艂a swoj膮 przygod臋 z projektowaniem w 1970 roku i od tego czasu wspi臋艂a si臋 na szczyty bran偶y modowej, tworz膮c mark臋 rozpoznawaln膮 na ca艂ym 艣wiecie.

Jej firma DVF jest luksusow膮 mark膮 lifestylow膮 obecn膮 w ponad 70 krajach na ca艂ym 艣wiecie z g艂贸wn膮 siedzib膮 i flagowym butikiem na Manhattanie w Nowym Jorku.

Sama Diane przysz艂a na 艣wiat w wielokulturowej rodzinie. Jej tata pochodzi艂 z Mo艂dawii, mama by艂a Greczynk膮, kt贸rej uda艂o si臋 prze偶y膰 Holokaust (by艂a wi臋藕niark膮 w Auschwitz). To w艂a艣nie od niej Diane nauczy艂a si臋, 偶e bez wzgl臋du na okoliczno艣ci musi dzia艂a膰 i nigdy nie mo偶e si臋 poddawa膰.

Ju偶 jako ma艂ej dziewczynce, wpajano jej tak偶e, 偶e musi by膰 silna i niezale偶na. Cho膰 od najm艂odszych lat moda by艂a jej pasj膮, za namow膮 matki wybra艂a bezpieczne studia ekonomiczne na Uniwersytecie w Genewie. Po studiach Diane przeprowadzi艂a si臋 do Pary偶a, gdzie zosta艂a asystentk膮 Alberta Koskiego , 艂owcy m艂odych talent贸w w dziedzinie fotografii. Potem pracowa艂a te偶 jaki艣 czas we w艂oskiej fabryce tkanin, by nast臋pnie przeprowadzi膰 si臋 do Nowego Jorku.

Miasto by艂o w贸wczas mekk膮 dla wszystkich m艂odych artyst贸w z Europy. Tam Diane, z 30 tysi膮cami dolar贸w na koncie, zacz臋艂a tworzy膰 swoj膮 mark臋. Wiele zawdzi臋cza legendarnej redaktorce naczelnej magazynu Vogue, Diane Vreeland, kt贸ra u艂atwi艂a jej start w 艣wiecie mody. W pocz膮tkach kariery projektantki, wspiera艂 j膮 r贸wnie偶 jej 贸wczesny m膮偶 ksi膮偶臋, Egon von F眉rstenberg, kt贸rego pozna艂a w wieku 18 lat w Genewie i kt贸rego po艣lubi艂a w 1969 roku, zyskuj膮c tym samym tytu艂 ksi臋偶nej. Cho膰 ich ma艂偶e艅stwo trwa艂o tylko 3 lata, Diane postanowi艂a pozosta膰 przy nazwisku by艂ego m臋偶a.

Projektantka zdoby艂a 艣wiatow膮 s艂aw臋 mi臋dzy innymi dzi臋ki kultowej wrap-dress, kt贸ra zyska艂a miano symbolu domu mody DVF. W 1979 roku New York Times donosi艂, 偶e jej marka przynosi ponad 150 milion贸w dolar贸w przychodu.

Diane poszerza艂a tak偶e swoje biznesowe portfolio o kolejne firmy, m.in. wydawnictwo i mark臋 kosmetyczn膮.
Von F眉rstenberg od 2006 roku, przewodzi r贸wnie偶 Ameryka艅skiej Radzie Projektant贸w Mody (Council of Fashion Designers of America CFDA).

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close