Arianna Huffington JK Rowling

Od zera do milionerki. 3 niewiarygodne historie sukcesu kobiet, które osiągnęły sukces wbrew przeciwnościom!

Hania Bąbik

 


Na każdy sukces składa się około 6 porażek, więc trochę problemów na drodze do sukcesu wcale nie powinno Cię zniechęcić.

Przeczytaj historie 3 kobiet, które wbrew przeciwnościom osiągnęły sukces!

J.K. Rowling

Nim świat usłyszał o autorce przygód Harry’ego Pottera, jej życie nie przypominało bajki. Joanne Kathleen Rowling, za namową rodziców, skończyła filologię romańską, a potem pracowała jako sekretarka. W tym zawodzie nie radziła sobie najlepiej, co powodowało, że często zmieniała pracę i ledwo wiązała koniec z końcem. Sfrustrowana postanowiła wyjechać do pracy do Portugalii. Tam poznała swojego ówczesnego męża i urodziła córkę. Sielanka nie trwała jednak długo, a ciągłe kłótnie z mężem doprowadziły do rozwodu.

15 HISTORII SUKCESU, KTÓRE ZACZĘŁY SIĘ OD WIELKIEJ PORAŻKI

Rowling wyjechała ze słonecznej Portugalii do deszczowego Edynburga, gdzie mieszkała jej siostra. Żyła z zasiłku dla samotnych matek, a w jej małym mieszkaniu nie było nawet ogrzewania. Przełom w jej życiu nastąpił, kiedy pociąg, którym jechała zepsuł się i stanął w szczerym polu gdzieś między Manchesterem a Londynem. Czekając na usunięcie awarii Rowling wpadła na pomysł opisania przygód młodego czarodzieja. To był pierwszy krok, do wciąż odległego sukcesu.

Bo rękopis odrzuciło z początku ponad 12 wydawnictw! Ciężka sytuacja, problemy finansowe i przytłaczjąca rzeczywistość spowodowały, że u pisarki zdiagnozowano depresję. Sama Rowling przyznała, że miewała nawet myśli samobójcze. Po wielu odmowach pisarka postanawia wysłać maszynopis książki „Harry Potter i kamień filozoficzny” do jeszcze jednej agencji literackiej -Christopher Little, tylko dlatego, że spodobała jej się nazwa.

Po przeczytaniu maszynopisu agencja postanawiła zrobić wyjątek i wydać książkę dla dzieci. To był całkowity przełom w karierze brytyjskiej pisarki. Od pomysłu, który zrodził się w głowie J.K. Rowling, aż do wydania pierwszej książki minęło ponad 7 lat. Potem wszystko potoczyło się już z górki. Pierwszy tom powieści o młodym czarodzieju okazała się hitem, a fani czekali z niecierpliwością na kolejne tomy przygód Harry’ego Pottera.

Choć ostania część wydana została już parę lat temu, J.K. Rowling nadal nazywana jest jedną z najpopularniejszych współczesnych pisarek. Seria z Harrym w roli głównej sprzedała się na całym świecie w ponad 400 milionach egzemplarzy. Majątek Rowling wyceniany jest na ok. 600 milionów funtów.

Ułożyło się jej także życie osobiste – pisarka ponownie wyszła za mąż, urodziła dwójkę dzieci. Obecnie jest jedną z najbogatszych kobiet w Anglii.

Arianna Huffington

Początki twórczyni znanego na całym świecie portalu informacyjnego Huffington Post wcale nie były takie łatwe i pełne sukcesów.

Huffington stworzyła swój portal dopiero w wieku 55 lat, wcześniej zbierała doświadczenie i pisała książki. Arianna urodziła się w Grecji, ale, gdy miała 16 lat, przeniosła się do Wielkiej Brytanii. Tam studiowała ekonomię w Girton College w Cambridge. W wieku zaledwie 21 lat, została pierwszym w historii tej uczelni prezesem słynnego kluby dyskusyjnego Cambridge Union. Dwa lata później napisała debiutancką książkę The Female Woman („Kobieca kobieta”), w której polemizowała z radykalnym feminizmem.

Jej kolejne książki również zostały docenione przez czytelników, chociaż druga z nich After Reason została odrzucona przez wydawnictwa 37 razy, zanim udało się ją opublikować. Do Nowego Jorku Arianna przyjechała jako kobieta po trzydziestce i znów zaczynała właściwie od zera, budując swoją markę komentatorki politycznej. Prowadziła też swojego bloga AriannaOnline, na którym komentowała wydarzenia polityczne. Portal Huffington Post zaczęła tworzyć według własnego pomysłu – miał być wpływowym, ale i niezależnym blogiem, który miał być alternatywą dla tradycyjnych mediów i oferować komentarze ekspertów do bieżących wydarzeń.

Huffington Post wystartował 9 marca 2015 roku, a obecnie jest jednym z najbardziej znanych portali newsowych i blogów politycznych. Jest on też swoistą platformą, na której głos w ważnych sprawach zabierają ludzie polityki i show-biznesu. Swoje opinie publikowali tam m.in. Barack Obama, Hillary Clinton, Diane Keaton, Norman Mailer.

Kobieta na czele politycznej gazety internetowej budziła początkowo kontrowersje. Dziś jednak HuffPost czytają miliony ludzi. Portal doczekał się też 14 wydań zagranicznych. W 2011 roku Huffington sprzedała portal firmie AOL za kwotę 315 milionów dolarów. Do 2016 r. pełniła rolę redaktor naczelnej serwisu. Zrezygnowała z niej i teraz buduje kolejny projekt – to portal Thrive Global. Czy będzie to kolejny sukces jednej z najbardziej wpływowych kobiet na świecie?

Diane von Fürstenberg

Można powiedzieć, że życie amerykańskiej projektantki Diane Von Fürstenberg to dowód na to, że americam dream to wcale nie mit. Zaczęła swoją przygodę z projektowaniem w 1970 roku i od tego czasu wspięła się na szczyty branży modowej, tworząc markę rozpoznawalną na całym świecie.

Jej firma DVF jest luksusową marką lifestylową obecną w ponad 70 krajach na całym świecie z główną siedzibą i flagowym butikiem na Manhattanie w Nowym Jorku.

Sama Diane przyszła na świat w wielokulturowej rodzinie. Jej tata pochodził z Mołdawii, mama była Greczynką, której udało się przeżyć Holokaust (była więźniarką w Auschwitz). To właśnie od niej Diane nauczyła się, że bez względu na okoliczności musi działać i nigdy nie może się poddawać.

Już jako małej dziewczynce, wpajano jej także, że musi być silna i niezależna. Choć od najmłodszych lat moda była jej pasją, za namową matki wybrała bezpieczne studia ekonomiczne na Uniwersytecie w Genewie. Po studiach Diane przeprowadziła się do Paryża, gdzie została asystentką Alberta Koskiego , łowcy młodych talentów w dziedzinie fotografii. Potem pracowała też jakiś czas we włoskiej fabryce tkanin, by następnie przeprowadzić się do Nowego Jorku.

Miasto było wówczas mekką dla wszystkich młodych artystów z Europy. Tam Diane, z 30 tysiącami dolarów na koncie, zaczęła tworzyć swoją markę. Wiele zawdzięcza legendarnej redaktorce naczelnej magazynu Vogue, Diane Vreeland, która ułatwiła jej start w świecie mody. W początkach kariery projektantki, wspierał ją również jej ówczesny mąż książę, Egon von Fürstenberg, którego poznała w wieku 18 lat w Genewie i którego poślubiła w 1969 roku, zyskując tym samym tytuł księżnej. Choć ich małżeństwo trwało tylko 3 lata, Diane postanowiła pozostać przy nazwisku byłego męża.

Projektantka zdobyła światową sławę między innymi dzięki kultowej wrap-dress, która zyskała miano symbolu domu mody DVF. W 1979 roku New York Times donosił, że jej marka przynosi ponad 150 milionów dolarów przychodu.

Diane poszerzała także swoje biznesowe portfolio o kolejne firmy, m.in. wydawnictwo i markę kosmetyczną.
Von Fürstenberg od 2006 roku, przewodzi również Amerykańskiej Radzie Projektantów Mody (Council of Fashion Designers of America CFDA).