Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Chcemy więcej kobiet na wysokich stanowiskach? Zadbajmy, by w firmie było ich dużo na każdym szczeblu – mówili goście Olgi Kozierowskiej. Posłuchaj całej rozmowy!

Chcemy więcej kobiet na wysokich stanowiskach? Zadbajmy, by w firmie było ich dużo na każdym szczeblu – mówili goście Olgi Kozierowskiej. Posłuchaj całej rozmowy!

Sławomir S. Sikora, Agnieszka Pocztowska i Olga Kozierowska

 

Kobiet na wysokich stanowiskach wciąż brakuje. Co zrobić, by to zmienić? Jakie rozwiązania są skuteczne? O tym Olga Kozierowska rozmawiała z Agnieszką Pocztowską, Dyrektor Generalna Centrum Operacji Biznesowych Shell w Krakowie oraz Sławomirem S. Sikorą, prezesem Citi Handlowy. Posłuchajcie całej rozmowy!

– Kluczem do obecności kobiet na wysokich stanowiskach jest dobrze zaplanowana sukcesja. I to nie tylko na poziomie Zarząd – 1, ale jeszcze niżej. Bo jeśli tam też nie ma kobiet, to bardzo trudno potem promować awans od razu o dwa lub trzy szczeble wyżej – mówił Sławomir S. Sikora, prezes Citi Handlowy i laureat nagrody Male Champion of Change w konkursie Bizneswoman Roku. – Ważne są konkretne działania, które podejmujemy na co dzień. W Citi każdego roku pytamy kobiety, co pomogłoby im w aktywizacji zawodowej. Nie będzie zaskoczeniem, gdy powiem, że kobiety bardzo doceniają elastyczny czas pracy. To jeden z elementów, który pomaga kobietom wrócić do pracy. To także sposób na to, by dłużej aktywne zawodowo były osoby w wieku emerytalnym – dodawał.

– Już sam fakt świadomości istnienia stereotypów jest krokiem naprzód. Warto mówić o potrzebie wpływania na sytuacje, które mogą być konsekwencją tych stereotypów. Nie można stosować jednakowego podejścia do wszystkich. Ważne jest zrozumienie indywidualnych potrzeb. Bo mówimy przecież o tym, żeby każdy, niezależnie od płci, miał wybór. Ten wybór może dotyczyć kobiety, która chce być aktywna zawodowo, ale różnie dobrze może dotyczyć mężczyzny, który chce zostać w domu z dzieckiem – podkreślała Agnieszka Pocztowska, Dyrektor Generalna Centrum Operacji Biznesowych Shell w Krakowie i członkini Jury konkursu Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku.

– To potwierdza konieczność edukacji zarówno wśród mężczyzn, jak i wśród kobiet. Wiele osób uważa, że działania na rzecz kobiet kobiet zakładają komunikację wyłącznie z kobietami. Tak nie jest. Żyjemy w środowisku, w którym także mężczyźni potrzebują wyjścia z mniej lub bardziej uświadomionych uprzedzeń i stereotypów wobec kobiet – podsumowywał Sławomir S. Sikora.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!





NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!