pojęcie sukcesu pandemia

Jak pandemia zmienia pojęcie sukcesu?

Czym jest sukces w pandemicznym świecie? Czym będzie, gdy pandemia się skończy, a my będziemy musieli stawić czoła nowej rzeczywistości po raz kolejny? Kim jest współczesny lider? Pierwsza debata z cyklu Wiedza Nie Ma Płci już dostępna na kanale YouTube Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką. Ekspertki i top menadżerki: Anna Kowalska (Philip Morris), Kamila Kaliszyk (Mastercard) oraz Agnieszka Żak (NatWest) dyskutowały na ten temat z Jarosławem Kuźniarem.

Pandemia dla wszystkich stała się nie tylko lekcją życia, lecz także lawiną zmian.

Podstawowe pojęcia, takie jak: biznes, sukces, perspektywy, skuteczność, straciły część swojej mocy. Wymagały od nas tego, by na nowo napełnić je znaczeniem. Anna Kowalska, Menedżerka ds. Rozwoju Biznesu i Planowania w Philip Morris, zwraca uwagę, że nawet w świecie biznesowym zapragnęliśmy nie tylko merytorycznych rozmów z drugą stroną, ale zwyczajnego small talku, szybkiej kawy, niezobowiązującej pogawędki.

A sama praca, działanie, w rzeczywistości, którą już trochę oswoiliśmy, ale wciąż musimy się do niej przystosowywać?

pandemia pojęcie sukcesu

Ważny jest rozwój. Widzę, że nasza praca idzie w dobrym kierunku – mówi Agnieszka Żak, Dyrektorka Pionu Zarządzania Zmianą i Biznesem w NatWest. – Codziennie uczymy się nowych rzeczy. Oswajamy pracę zdalną, a także pracę hybrydową. Jest w nas dużo strachu i zastanawiam się, czy nie przegapiliśmy już takiego momentu, w którym ludzie chcieli już wrócić do biura i się spotykać, ale po tym roku zasiedzieliśmy się w domu i okazało się, że powrót do biura nie jest taki łatwy, jak się spodziewaliśmy. Dlatego model działania będzie się przesuwał w kierunku pracy zdalnej.

Komunikacja w świecie cyfrowym wymaga od pracowników większej życzliwości i otwartości.

Nie widzimy się na żywo, twarzą w twarz, więc nie wszystkie emocje mogą wybrzmieć. Sukcesem jest więc już sam fakt, że udaje się pracować, realizować cele, ale przede wszystkim wciąż działać zespołowo.

Ja myślę, że to jest naprawdę coś, z czego wszystkie organizacje mogą być dumne. Ten moment pierwszego lockdownu, kiedy naprawdę trzeba było zmobilizować się, zmienić zupełnie sposób swojej organizacji pracy, zmienić sposób komunikacji. Oczywiście, że to był trudny moment, ale myślę, że poradziliśmy sobie z tym naprawdę sprawnie

To wszystko nie jest dziełem przypadku, ale aktywnego poszukiwania, dzielenia się doświadczeniem. To także nazwiemy sukcesem, bo komunikacja następowała nie tylko pomiędzy pracownikami, ale także firmami.

A jaki powinien być lider, zwłaszcza w czasie pandemii?

wiedza nie ma płci debata

Lider powinien w tej chwili być mocno empatyczny, mocno odporny na stres. Powinien być bardzo mocno wspierający, rozumiejący, zauważający ludzi, akceptujący. To jest właściwie kluczowa rzecz, żeby utrzymać motywację – ocenia Kamila Kaliszyk, Dyrektorka ds. Rozwoju Rynku w Polskim Oddziale Mastercard Europe.

Posłuchaj, zobacz, dowiedz się

Wiedza Nie Ma Płci

Wspólna akcja Klubu Champions of Change oraz Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką, to łącznie pięć debat, w których to ekspertki i top menadżerki zabierają głos. Inicjatywa zrodziła się, jako sprzeciw przeciwko braku obecności kobiet w panelach dyskusyjnych. Pandemia pokazała, że do mediów, w charakterze specjalistów, zaprasza się wyłącznie mężczyzn. Akcja #WiedzaNieMaPłci wyraźnie pokazuje, że to błąd, który można i trzeba naprawić.

Projekt to tylko fragment większej inicjatywy, w której walka o równość toczy się każdego dnia. Właśnie taki jest również zamysł Klubu Champions of Change, którego członkowie chcą zwiększyć liczbę kobiet na ważnych, wysokich stanowiskach oraz dać im głos we wszystkich panelach i dyskusjach biznesowych, które toczą się w mediach i nie tylko.

Lista ekspertek

W ramach akcji została stworzony dedykowana lista ekspertek, kobiet biznesu, które zajmują wysokie stanowiska w międzynarodowych firmach. Każda z nich ma wiedzę. Każda z nich posiada bogate doświadczenie. Każda z nich w swojej branży jest autorytetem.

Patronat medialny nad wydarzeniem objął Business Insider Polska.