Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Papierosy i ćwiartka czyli kobieca twarz alkoholizmu

Papierosy i ćwiartka czyli kobieca twarz alkoholizmu

Po „zestaw kobiecy” sięga coraz więcej kobiet. Dlaczego i co piją, przed czym uciekają i jak popadają w nałóg pisze Aleksandra Komar.


„Zestaw kobiecy” – paczka cienkich papierosów i ćwiartka. Niestety coraz częściej spotykamy się z podobnymi zestawami w naszych lokalnych sklepach, a kupującymi są kobiety. Kobiety coraz częściej nadużywają alkoholu, a nawet popadają w silne uzależnienia. Należy pamiętać, że współczesny alkoholizm ładną szatę ma, a współcześni alkoholicy to zazwyczaj ludzie posiadający stałą pracę, rodzinę i dzieci. Dlaczego więc kobiety coraz częściej piją alkohol?

Matka, żona, kochanka i bizneswoman…

Może jeszcze jakaś rola? Kobiety muszą sprostać wielu obowiązkom, a żeby się szybko zrelaksować i zregenerować nalewają sobie kieliszeczek wina. Nasz organizm szybko uodparnia się na alkohol, więc szybko sięgają po kolejny kieliszek, aż dochodzą do trzech dziennie i zaczyna pojawiać się problem.

Picie w spodniach

Kobiety coraz częściej piją „po męsku” czyli mocne alkohole i w dużej ilości. Niestety organizm kobiet znacznie różni się od męskiego, alkohol w ciele kobiety znacznie szybciej trafia do krwiobiegu i uderza głowy. Kobiety mają naturalne predyspozycje do uzależnień.

Być wyzwoloną

Kobiety w ten sposób manifestują swoją równość z mężczyznami. Skoro faceci piją whisky i to jest wyznacznikiem statusu społecznego, to kobiety popijają wino lub wermuty.

Dla animuszu

Wypijając alkohol czujemy się wyluzowane, bardziej otwarte, mamy lepsze pomysły.

Ucieczka przed problemami

Po dwóch kieliszkach wina świat wydaje się lepszy, a na każdy problem możemy znaleźć przynajmniej jedno dobre rozwiązanie. Niestety, to strategia krótkoterminowa.

Reklamy

Firmy produkujące alkohol znalazły sobie nowego podatnego odbiorcę – kobiety. Reklamy w sposób skuteczny nakłaniają kobiety do spożywania alkoholu. W Polsce najlepiej rozwinięte kampanie dotyczą piw stworzonych idealnie dla kobiet.

Koneserki wina

W dobrym tonie jest znać się na winach, umieć je degustować, kupować dobre gatunki i roczniki – to określa status społeczny. Od koneserki win do koneserki alkoholizmu droga jest krótka.

Odchudzam się

Kobiety popadają w pułapki zaburzeń żywienia z wielu względów, najbardziej powszechny to chęć bycia szczupłą i wciąż atrakcyjną. Niestety uzależniania często idą w parze zwłaszcza u kobiet. Alkoreksja pojawia się, gdy jedzenie zastępują alkoholem.

Alkopopy

Modne niewinne kolorowe i gotowe drineczki, można je kupić w każdym supermarkecie. Popijamy sobie, jak oranżadkę, nie zdając sobie sprawy z tego, że spożywamy alkohol, który w każdej postaci uzależnia tak samo.

***

Aleksandra Komar – z wykształcenia politolog. Obecnie doktorantka, a tym samym badaczka świata, a dokładnie świata kobiet. Zajmuje się pozycją kobiet w sferze publicznej, a od pewnego czasu podjęła wyzwanie analizowania sytuacji kobiet w służbach mundurowych. Swoje zainteresowania rozpoczęła od mobbingu, molestowania seksualnego i dyskryminacji – czyli najgorszych patologii w środowisku pracy. Wierzy, że kobiety mogą osiągać szczyty, nawet w sferze publicznej.

***

PRZECZYTAJ TAKŻE: KOBIETY W MUNDURACH.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!





Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera. Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji w postaci wiedzy biznesowej, zawodowej i psychologicznej, informacji o wydarzeniach, które organizujemy i  nowościach w serwisach SukcesPisanySzminka.pl i SukcesToJa.pl oraz informacji handlowych. Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-722) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.

Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!






Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera.
Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji o tematyce motywacyjnej, rozwoju osobistego, nowościach w serwisie oraz informacji handlowych.
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-012) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.
Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close