Angelika Chimkowska

Na co mo偶esz liczy膰, inwestuj膮c czas i energi臋 w personal branding?

Personal branding jest bezsprzecznie narz臋dziem, kt贸re pomaga w rozwoju zawodowym. Jednak to niejedyne konsekwencje dzia艂a艅 w jego przestrzeni. Zanim dok艂adnie poka偶臋, jak strategicznie go realizowa膰, porozmawiamy o pozytywnych i negatywnych kon卢sekwencjach budowania silnej marki osobistej.

Pog艂臋biona samo艣wiadomo艣膰

Dzia艂ania z zakresu personal brandingu powoduj膮, 偶e zupe艂nie naturalnie zmuszani jeste艣my do autorefleksji czy okre艣lania celowo艣ci i sensu wobec podej颅mowanych dzia艂a艅. To buduje poczucie to偶samo艣ci i utrwala lub definiuje warto艣ci, z kt贸rymi si臋 uto偶samiamy. Dyskusja lub konieczno艣膰 wypowiedzenia si臋 na forum daj膮 naturaln膮 prze颅strze艅 do refleksji i g艂臋bszego zbadania tematu. Skuteczny per颅sonal branding wymaga nie tylko 艣wiadomo艣ci swoich mocnych i s艂abych stron. Niezb臋dne jest okre艣lenie swojej to偶samo艣ci, wyznaczanie sobie cel贸w, dzia艂anie i poszukiwanie informa颅cji zwrotnej. Silna marka osobista buduje poczucie warto艣ci i sprawczo艣ci. Nie tylko dzi臋ki pog艂臋bionej autorefleksji, ale tej sprawdzonej w dzia艂aniu.

Relacje

Publikowane tre艣ci czy wyst膮pienia publiczne natu颅ralnie konfrontuj膮 si臋 z informacj膮 zwrotn膮 z otoczenia. Dzi臋ki temu rozszerzamy grono kontakt贸w o grupy, kt贸re bez tego typu dzia艂a艅 trudno by艂oby nam pozna膰. Konsekwencj膮 jest poznawanie nowych os贸b i zacie艣nianie relacji z tymi, kt贸rych ju偶 wcze艣niej poznali艣my, a okazuje si臋, 偶e 艂膮cz膮 nas podobne do艣wiadczenia, pasje czy warto艣ci.

Status

W tej kategorii umieszczam zdobycie autorytetu w okre艣lonej grupie, a dzi臋ki temu zdobycie kontakt贸w, wp艂ywu i cz臋sto w艂adzy. Status daje presti偶, kt贸ry przek艂ada si臋 na realne korzy艣ci finansowe czy to w postaci podwy偶ki pensji, czy nawi膮颅zania warto艣ciowych kontrakt贸w.

Budowanie marki firmy

Pracownicy tworz膮 niematerialny kapita艂 firmy. Ci z siln膮 mark膮 osobist膮 dodatkowo go pomna偶a颅j膮. Stanowi to unikaln膮 przewag臋 firmy w gospodarce opartej na wiedzy i us艂ugach. Co wa偶ne, dotyczy to nie tylko specjalist贸w i ekspert贸w w danej dziedzinie, ale r贸wnie偶 lider贸w zespo艂贸w, kt贸rych wyr贸偶nikiem nie jest wiedza, ale umiej臋tno艣膰 zarz膮dza颅nia zespo艂em specjalist贸w.

Prywatno艣膰

Skuteczny personal branding wymaga zaanga颅偶owania osoby i dzielenia si臋 szczeg贸艂owymi informacjami. Po颅trafi znacz膮co naruszy膰 twoje granice prywatno艣ci, nawet je偶eli dzielisz si臋 nimi wy艂膮cznie w kontek艣cie zawodowym. Informacje, kt贸rymi dzieli艂e艣 si臋 ze wsp贸艂pracownikami czy znajomymi, staj膮 si臋 teraz publiczne.

Czas

Prawd膮 jest, 偶e dzia艂ania z zakresu personal brandingu buduj膮 twoj膮 reputacj臋 na lata. To zdecydowana zaleta. Wad膮 jest du偶a ilo艣膰 czasu, kt贸ry nale偶y zainwestowa膰. Niestety, cz臋sto r贸wnie偶 twojego. Cz臋艣膰 dzia艂a艅 mo偶na oddelegowa膰 pracowni颅kowi lub agencji, co b臋dzie wymaga艂o nie tyle inwestycji czasu, ile pieni臋dzy.

Autentyczny Personal Branding ok艂adka

Powy偶szy fragment pochodzi z najnowszej ksi膮偶ki Angeliki Chimkowskiej 鈥Autentyczny personal branding, czyli silna marka osobista w praktyce鈥.

Angelika Chimkowska, wyr贸偶niona przez 鈥濬orbes鈥 w艣r贸d 25 mistrzy艅 polskiego Linkedin 2021, specjalizuje si臋 w tworzeniu skutecznej komunikacji i sprzeda偶y wykorzystuj膮cej social selling. W swojej nowej ksi膮偶ce pokazuje, jak si艂膮 marki osobistej wzmocni膰 sprzeda偶, marketing, rozw贸j w艂asnego biznesu czy kariery. Czytaj膮c 鈥濧utentyczny personal branding鈥, poznasz 10 krok贸w pozwalaj膮cych stworzy膰 profesjonalny profil na Linkedin, dowiesz si臋, jakie s膮 najcz臋艣ciej pope艂niane b艂臋dy na profilach osobistych w social mediach, zg艂臋bisz zasady netykiety, a tak偶e dowiesz si臋, jak reagowa膰 na krytyk臋 i hejt w internecie.

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close