Pogłębiona samoświadomość
Działania z zakresu personal brandingu powodują, że zupełnie naturalnie zmuszani jesteśmy do autorefleksji czy określania celowości i sensu wobec podejmowanych działań. To buduje poczucie tożsamości i utrwala lub definiuje wartości, z którymi się utożsamiamy. Dyskusja lub konieczność wypowiedzenia się na forum dają naturalną przestrzeń do refleksji i głębszego zbadania tematu. Skuteczny personal branding wymaga nie tylko świadomości swoich mocnych i słabych stron. Niezbędne jest określenie swojej tożsamości, wyznaczanie sobie celów, działanie i poszukiwanie informacji zwrotnej. Silna marka osobista buduje poczucie wartości i sprawczości. Nie tylko dzięki pogłębionej autorefleksji, ale tej sprawdzonej w działaniu.
Relacje
Publikowane treści czy wystąpienia publiczne naturalnie konfrontują się z informacją zwrotną z otoczenia. Dzięki temu rozszerzamy grono kontaktów o grupy, które bez tego typu działań trudno byłoby nam poznać. Konsekwencją jest poznawanie nowych osób i zacieśnianie relacji z tymi, których już wcześniej poznaliśmy, a okazuje się, że łączą nas podobne doświadczenia, pasje czy wartości.
Status
W tej kategorii umieszczam zdobycie autorytetu w określonej grupie, a dzięki temu zdobycie kontaktów, wpływu i często władzy. Status daje prestiż, który przekłada się na realne korzyści finansowe czy to w postaci podwyżki pensji, czy nawiązania wartościowych kontraktów.
Budowanie marki firmy
Pracownicy tworzą niematerialny kapitał firmy. Ci z silną marką osobistą dodatkowo go pomnażają. Stanowi to unikalną przewagę firmy w gospodarce opartej na wiedzy i usługach. Co ważne, dotyczy to nie tylko specjalistów i ekspertów w danej dziedzinie, ale również liderów zespołów, których wyróżnikiem nie jest wiedza, ale umiejętność zarządzania zespołem specjalistów.
Prywatność
Skuteczny personal branding wymaga zaangażowania osoby i dzielenia się szczegółowymi informacjami. Potrafi znacząco naruszyć twoje granice prywatności, nawet jeżeli dzielisz się nimi wyłącznie w kontekście zawodowym. Informacje, którymi dzieliłeś się ze współpracownikami czy znajomymi, stają się teraz publiczne.
Czas
Prawdą jest, że działania z zakresu personal brandingu budują twoją reputację na lata. To zdecydowana zaleta. Wadą jest duża ilość czasu, który należy zainwestować. Niestety, często również twojego. Część działań można oddelegować pracownikowi lub agencji, co będzie wymagało nie tyle inwestycji czasu, ile pieniędzy.

Powyższy fragment pochodzi z najnowszej książki Angeliki Chimkowskiej „Autentyczny personal branding, czyli silna marka osobista w praktyce”.
Angelika Chimkowska, wyróżniona przez „Forbes” wśród 25 mistrzyń polskiego Linkedin 2021, specjalizuje się w tworzeniu skutecznej komunikacji i sprzedaży wykorzystującej social selling. W swojej nowej książce pokazuje, jak siłą marki osobistej wzmocnić sprzedaż, marketing, rozwój własnego biznesu czy kariery. Czytając „Autentyczny personal branding”, poznasz 10 kroków pozwalających stworzyć profesjonalny profil na Linkedin, dowiesz się, jakie są najczęściej popełniane błędy na profilach osobistych w social mediach, zgłębisz zasady netykiety, a także dowiesz się, jak reagować na krytykę i hejt w internecie.